Aftellen voor de augustus mama's!!!

Moderators:Dagmar, Moderators

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 07 aug 2006, 17:48

hey sofie,

hier is tjorven ook maar ingedaald 3 dagen voor de bevalling....dus nog niet te zeer doemdenken,he!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 07 aug 2006, 18:01

Bedankt voor de antwoordjes! Ik weet dat het perfect mogelijk is dat het kindje nog indaalt, maarja, ik ben nu éénmaal een doemdenker. Het grote voordeel hieraan is dat ik absoluut geen schrik meer heb voor een natuurlijke bevalling :lol:
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 18:36

:lol: kan me het perfect voorstellen dat nachtmerrie-gevoel voor een keizersnede... kheb dat ook nu, maar idd, het is iets waar je door moet en wat je op voorhand niet weet...
rekening mee houden, maar niet wanhopen...

och, je hebt heeeeeeeeeeeeel veel kans dat het nog indaalt hoor :wink:

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 08 aug 2006, 09:44

jenniferv schreef: een sterrekijkertje. .
Stomme vraag misschien maar wat bedoelen ze met een sterrekijkertje?
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 08 aug 2006, 10:11

vonny schreef:
jenniferv schreef: een sterrekijkertje. .
Stomme vraag misschien maar wat bedoelen ze met een sterrekijkertje?
kindje dat er met het hoofdje "andersom" uit komt en dus meteen naar de lucht (sterren) kijkt - bij "klassieke" liggende of gewone vooruit-bevallingen toch ... ik ben van de jongste euh "achterstevoren" zal ik maar zeggen - was nogal moeilijk te omschrijven houding maar beter tegen inscheuren volgens mijn vv - bevallen en hij keek ook omhoog maar was dus toch geen sterrenkijkertje eigenlijk want het kwam door mijn houding)
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 08 aug 2006, 10:14

@ Sofie
dat indalen kan nog op de laatste dagen hoor, dus maak je er maar niet te druk in
Tegenwoordig vind ik dat men de aanstaande mama's veel te bang maakt met al over mogelijke KS te praten, terwijl het in 9/10 niet zo wordt.
De KS zelf valt heel goed mee als het gepland is. Dat heb ik nu de 2de keer goed ondervonden.
Uiteraard achteraf heb je het wat lastiger.
Deze keer mocht ik echter de dag nadien al uit bed
en kon ik mijn kindje eventueel al zelf verzorgen, maar het ging lastig. Dus mijn man heeft het meeste gedaan.
Maar na 3-4 daagjes gaat het hoor!
ER zijn er die gewoon bevallen en die de eerste 3-4 dagen ook niets kunnen... dus, laat je daar niet door afschrikken hoor.

Volgens mij gaat je kindje nog wel vanzelf indalen hoor! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 08 aug 2006, 10:44

Eerst en vooral; OMG Katia, je avatar :lol:
Ja, goortjes, het is niet dat mijn vroedvrouw in paniek was ofzo hoor. Ze zei zelf dat er nog veel kans is dat het kindje indaalt, maar dat ik er rekening mee moet houden dat het een keizersnede kan worden als het ook tijdens de weeën niet indaalt. Het zou dus zeker geen geplande keizersnede worden...nuja, we denken er gewoon niet meer aan :wink:. Zolang het kindje maar gezond is!
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 08 aug 2006, 10:55

idd als je kindje maar gezond is
Als er echt een voorgevoel is dat het niet zou lukken, dan gaan ze wel tijdig ingrijpen hoor.
Denk er maar niet te veel aan!
succes nog!
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 08 aug 2006, 14:17

Bij mij was er geen risico op keizersnede, tot de dag van mijn bevalling... Na een eerste controle van de gynaecologe die dag, bleek dat Fleur dus ook een sterrekijkertje was. Ofwel zou ze zichzelf nog kunnen draaien, als dat niet het geval was zou de gyn het nog proberen tijdens de bevalling en als het dan ook niet lukte zou ze ks uitvoeren. Toen panikeerde ik wel even, omdat je sowieso hoopt op een natuurlijke bevalling. Maar het is dan toch nog gelukt om haar te draaien tijdens de bevalling.
Ik denk dat dat heel normaal is dat iedereen wat schrik heeft van een keizersnede. Maar ja, als het moet moet het he.
Maar hopelijk daalt je kindje toch nog in he en is een ks niet nodig

Katia

Bericht door Katia » 08 aug 2006, 14:24

waarom zou een sterrenkijkertje een ks zijn?
heb ik nu nog nooit gehoord!
een stuit ok, maar een sterrenkijkertje???

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 08 aug 2006, 14:46

Ik dacht dat een sterrekijkertje ook wel eens op een KS kan uitdraaien.
Meestal draaien die nog wel maar:
- als het gezichtje teveel gericht is naar 'de uitgang', dan wordt dat ook bemoeilijkt. De zuignap zou op het gezichtje komen te staan. Door het persen zou het hoofdje ook meer naar achteren gericht worden en omdat alles te vermijden wordt er meestal overgegaan tot een KS
- of als het hoofdje te groot is

dat hebben ze mij toch wijsgemaakt :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 08 aug 2006, 14:47

daar vraagt ge iets...da weet ik dus zelf ook ni.de vroedvrouw zei dat da het beste was voor het kindje.
Maar als ik de gyn terug zie volgende maand ga ik ernaar vragen, want volgens mij was het meer dan dat alleen, maar op die moment laat je iedereen maar z'n gang gaan he.

Katia

Bericht door Katia » 08 aug 2006, 15:40

goortjes schreef:Ik dacht dat een sterrekijkertje ook wel eens op een KS kan uitdraaien.
- als het gezichtje teveel gericht is naar 'de uitgang', dan wordt dat ook bemoeilijkt. De zuignap zou op het gezichtje komen te staan. Door het persen zou het hoofdje ook meer naar achteren gericht worden en omdat alles te vermijden wordt er meestal overgegaan tot een KS

ah wist ik niet...
zou idd logisch zijn als je het op die manier bekijkt...

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 08 aug 2006, 19:15

Oef , de 37 weken gehaald als het kleintje nu gaat wringen, kan het niet meer zoveel kwaad. Ik heb de hele tijd afgeteld naar vandaag . Nu ben ik toch geruster. Wat ik raar vindt is dat ik met de nakende geboorte niet zo bezig mee ben als met de eerste ,toen beleefde ik het veel heviger en nu doet het precies niks meer. Het is eerder van , nog even en dan is die er af maar ongeduldig of nieuwsgierig naar hoe het gaat uitzien, hoe de bevalling gaat zijn enz...... is er niet. Is dat normaal bij een tweede, het is een gewenst kindje.
Afbeelding
Afbeelding

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 08 aug 2006, 19:42

Hey Vonny,

Ik had dat ook bij Jutta. Ik was er precies heel gerust in. Ja, nieuw is het allemaal niet meer hé.
Ik was ook vooral benieuwd hoe ze eruit zou zien en of ze op Jens zou gelijken enzo.
Veel succes. Die laatste dagen duren wel het langst hé.
Geniet nog van je ronde buikje.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 08 aug 2006, 19:56

dat is normaal hoor
je hebt het al eens meegemaakt hé
maar eens het zover is!!!
dan ben je helemaal met je gedachten bij je nieuwe wonder!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 08 aug 2006, 20:06

Bekijk het positief; dan maak je je tenminste geen zorgen! Het is juist plezant dat je zo rustig kan blijven!

Met mij gaat alles goed. 's Avonds heb ik wel last van misselijkheid en ik moet enorm veel boertjes laten :oops:. Ik denk dat mijn kindje tegen mijn maag duwt. En ahja, nog steeds darmgerommel. Nu begin ik toch echt af te tellen. Nog maximum vier weken (als ik over tijd zou gaan). Maar ik hoop dat ik mooi op tijd beval :lol:
Afbeelding

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 08 aug 2006, 20:18

Wij hopen het met je mee Sofie.
Veel succes.

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 08 aug 2006, 21:01

Katia schreef:
goortjes schreef:Ik dacht dat een sterrekijkertje ook wel eens op een KS kan uitdraaien.

ah wist ik niet...
zou idd logisch zijn als je het op die manier bekijkt...
heb ik ook al gehoord maar met een zelfstandige vv dan zullen ze niet zo rap kiezen voor keizersnedes tenzij het echt niet anders kan (ge zit goed hè Katia) maar er zijn veel sterrenkikertjes hoor en weinig ervan met ks (anders zouden ze niet meer sterrenkijker geweest zijn ;) eigenijk hè :lol: want tja ...)

Vonny ik had dat gevoel ook hoor: veel rustiger en ik keek zelfs op tegen de bevalling (ik wist wat er kon komen) terwijl ik de eerste keer aar zat te hopen dat het ging beginnen had ik bij het 2de zoiets van wacht maar wat (en dat deed hij ook :lol: tot 9 dagen over den uitgerekenden datum en dat was me dan ook weer wat te veel van 't goeie) en je ziet dat kindje graag maar af en toe dnke je "waar ben ik aan begonnen?" maar als dat ukje er dan is hè dan ben je dolgelukkig ...

'k Wens jullie allemaal gezonde wolkjes van kindjes en een supervlotte bevalling in elk geval.
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 09 aug 2006, 10:56

Hoi, hier ben ik weer. De nachten beginnen nu toch wel echt vervelend te worden, ik krijg me niet meer gedraaid en om de vijf voet naar de wc. Het kleintje is al wat ingedaald. Ik merk het doordat ik terug beter lucht kan happen. Maar ja, het lopen en opstaan is nu wel een heel karwei geworden.
Weet er iemand hoe lang bekkeninstabiliteit blijft na de bevalling?

Sofie, heb je je zenuwen nog onder controle? Het eind is goed aan het naderen voor je.
Heeft er iemand nog iets gehoord van Jennifer?
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 09 aug 2006, 11:45

Misschien kan je na de zwangerschap kine volgen als die bekkeninstabiliteit nog lang zou duren. Wat voel je dan precies? Ik denk niet dat ik daar last van heb.

De zenuwen heb ik eigenlijk nog vrij goed onder controle. Ik ben zelf verbaasd (want nu moet je weten dat ik als tiener nooit zwanger wou zijn, omdat mij dat allemaal vreselijk leek; misselijk zijn, een dikke buik hebben om dan nog maar te zwijgen over de bevalling zelf! Ik weet nog dat we in het derde middelbaar naar een documentaire keken over een bevalling en de leerkracht vroeg daarna; 'zijn er mensen die absoluut geen kinderen willen, na dit gezien te hebben?'. Ik zat toch wel met mijn vinger meteen in de lucht :lol:).

Dusja, het kan verkeren. Nee, ik kijk er eigenlijk echt wel naar uit. Eindelijk mijn babytje kunnen zien en weten of het een jongetje of meisje is. Ergens heb ik natuurlijk wel een beetje schrik, maarja, ik neem mijzelf voor dat dat niet nodig is (allé ik probeer dat). Hopelijk moet ik niet te lang meer wachten :)
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 09 aug 2006, 11:53

vonny schreef:Weet er iemand hoe lang bekkeninstabiliteit blijft na de bevalling?
ik had er na de bevalling geen last meer van :D en ik ben eignelijk vrij vlot (vlotter dan van J) hersteld ondanks het feit dat ik (bij R) al van de 7de week van mijn zwangerschap met serieuze bi zat.
Afbeelding
Afbeelding

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 09 aug 2006, 18:00

Hoi,

Ben er nog hoor vonny :lol:
Ja, het slapen gaat moeilijk.....draaien is een echte karwei geworden :lol:
Af en toe harde buiken, en wat lage rugpijn voor de rest alles ok.

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 09 aug 2006, 19:16

Tja Jennifer, met je 3 cm opening weet je maar nooit hé. Dus dagelijks posten zodat we weten dat alles in orde is met je :lol:
Dan moeten we ons niet zoveel zorgen maken :D
Het is zwaar aan het worden en zeker die trappen . Ik woon op het 2de zonder lift :? en dat voel je wel in je lijf.
Morgen moet ik op controle ,ben benieuwd.
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 aug 2006, 22:14

Die bekkeninstabiliteit, aan wat wordt je dat gewaar en wat is het 'gevaar'?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 10 aug 2006, 10:07

Dit komt voor tijdens de zwangerschap maar je kan het ook krijgen zonder zwanger te zijn en zelfs mannen.
In het bekken zijn kraakbeenverbindingen die onder invloed van de hormonen gaan versoepelen om de weg voor te bereiden voor de bevalling maar in sommige gevallen gebeurt dit veel feller.
De kenmerk is voornamelijk felle pijn bij de eenvoudigste dingen, lopen ,draaien , staan ,zitten....
Je kan het voelen als een lage rugpijn die uitstraalt naar een of beide billen en /of benen. Naarmate het heviger wordt krijg je die typische eendegang. Je kan het beste je arts hiervan op de hoogte brengen zodat die met jou de aangepaste behandeling kan geven. Tijdens de zwangerschap is dit echter moeilijk maar er zijn wel bepaalde oefeningen en hulpmiddelen die het kunnen verzachten. Je kan ook een klinisch oz laten doen maar is wel pijnlijk voor de vrouw. Na de bevalling kunnen de klachten verdwijnen maar is niet altijd . Dan kan je kine gaan volgen met versterkende oefeningen. Bij al te erge pijn mag je een pijnstiller nemen maar niet zonder advies van je arts( bij zwangerschap). Vermoeidheid werkt het wel in de hand zodoende moet je ook genoeg rust nemen.
Blijf je last hebben moet je toch gaan laten nazien of het niet iets anders is wat je hebt .
Ik hoop dat je hier wat aan hebt Sandy.
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 10 aug 2006, 18:31

Allez meiden, ik kom even wat aanmoedigingen ertussen gooien! Het is wel nog even voor jullie maar toch, af en toe een beetje moed inpraten kan geen kwaad hé!
Ik zal duimen!!!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 10 aug 2006, 19:52

Hallo, ik ben op controle geweest vandaag. Ik heb alle tekens dat de kleine wilt komen maar die is nog niet gezakt en het zit nog potdicht.
Wel een klein beetje aangekomen op 4 weken :oops:
Er zijn uitstrijkjes genomen en ik moet nu iedere week gaan.
Voor de rest is het veel rusten. Bd was wat hoog maar niet alarmerend.
Groetjes.
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 10 aug 2006, 20:00

Ah ik heb net het omgekeerde vonny. Mijn bloeddruk blijft heel laag (al heel de zwangerschap). Mijn volgende afspraak met mijn vroedvrouw is pas volgende week donderdag. Ik ben benieuwd of mijn kindje dan al zal ingedaald zal zijn en of ik al opening zou hebben. Ik besef trouwens nog altijd niet dat ik binnenkort echt ga bevallen. Vandaag zei Sven tegen me; 'ja, het kan nu echt elk moment komen hé'. Waarop ik antwoordde; 'maar allé, nu toch nog niet, ik ben nog 'maar' 38 weken' :lol:
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 10 aug 2006, 20:08

Kwaad kan het niet meer als het besluit te komen en je weet maar nooit het kan ineens heel snel gaan. Van Luna was ik de donderdag op controle geweest en al een afspraak voor de week erop en die zelfde zaterdag was ze er eens. Het was toen ook niet gezakt en totaal geen opening. Om vier in de namiddag het zh in en s'avonds om 5 voor 9 was ze er al. De gyne was zelfs niet op tijd, ik ben bevallen met de vroedvrouw. Drie keer persen en ze was er.
Dus afwachten hé.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Countdown”