Aftellen voor de augustus mama's!!!

Moderators:Dagmar, Moderators

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 28 aug 2006, 18:50

draaien,sofie,draaien :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 28 aug 2006, 18:55

Ja , je hebt een klein wringertje in die buik van je zitten. Ik moet wel zeggen dat ik je geduld enorm bewonder. Ik zal mijn vingers eens goed kruisen en duimen dat het voor je mag beginnen.
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 28 aug 2006, 19:17

God, jullie 2 hebben geduld! Niet dat ge het voor het zeggen hebt maar toch, jullie blijven nog vree kalm! Misschien wat beweging? Trappen lopen, wandelen, ventje eens over de knie aaien... :lol:
Ik hoop in ieder geval dat het voor jullie alle 2 spontaan in gang schiet en dat jullie niet ingeleid moeten worden! Thumbs up!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 28 aug 2006, 20:25

Thanks, alle steun doet goed. Morgen meer nieuws na mijn bezoekje bij de gyne.
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 29 aug 2006, 13:08

nog niemand bevallen, 't is zo stillekes hier :?: :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 29 aug 2006, 13:27

Ik zit momenteel even in een dipje, vrees ik. Het zal wel weer passeren hoor. Als ik tegen volgende week niet bevallen ben, word ik ingeleid (en zoals ik al es eerder zei; daar zie ik enorm tegen op). Maar ik wil geen onnodige risico's nemen. Ik vrees gewoon dat ik mijn bevalling veel moeilijker zal 'verwerken' als het op zo'n geforceerde manier moet gebeuren. Ik kan er niet aan doen en ik weet dat het absoluut absurd is, maar ik zal mij op dat moment even een slechte mama voelen.

Maar alléja, ik heb nog een week hé. Wie weet begint het toch nog spontaan. Volgens de gynaecoloog zit die mogelijkheid er zeker nog in, maarja, zij kan het ook niet weten hé. Ze heeft me gestript (en dat deed geen deugd), maar tot nu toe nog niets van contracties of dergelijke.

Een ding is zeker; binnen een paar dagen word ik mama en gelukkig kan ik mij aan dat gedacht nog serieus optrekken!

Sorry voor het gezaag :oops:
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 29 aug 2006, 14:09

Hoi, hier ook niet al te veel goed nieuws. Het kleintje is ook nog altijd niet op komst. Het weegt nu 4 kilo en als het niet vanzelf begint is het voor volgende week maandag dan wordt ik ingeleid.
De gyne heeft weer geprobeerd om het te manipuleren maar het zit nog altijd te hoog. :(
Dus allemaal maar duimen dat het toch eens gaat starten want het inleiden zie ik niet zo zitten. Als het gewicht niet zo veel was zou ik toch mijn extra 2 weekjes doen. Laat ik de moed maar nog niet opgeven er kan nog vanalles gebeuren.
Sofie, ik begrijp goed hoe je nu moet voelen. Ik had het ook graag anders gehad maar ja als moedernatuur niet mee wilt werken . Daar kunnen we spijtig niet veel aan doen.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 aug 2006, 15:45

sofie, dan is het tijd om alles uit de kast te halen nu...
alle trukje die ik je al gegeven en heb en waar ik zeker ben dat het niet helpt, maar je kan maar proberen he :wink:
Vanaf nu moet je elke dag een uur of 4-5 gaan wandelen, heel veel seks hebben, ananas eten tot het je oren uitkomt en noem maar op.
Tis voor het goede doel he!

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 29 aug 2006, 17:28

Ja veel van die tips worden hier al toegepast (alhoewel ik 4 uur wandelen niet meer volhoud, een dik halfuur stappen, maar dan wel op een snel tempo; en ik ben kapot). De gynaecoloog zei ook; veel wandelen en veel seks. Dus dat doen we dan maar hé :wink:. Donderdag word ik nog eens gestript door mijn vroedvrouw, hopelijk heeft het dan meer effect dan nu.

Vonny; we gaan nog naast elkaar komen te liggen, want ik ga ook maandag binnen. Ik wou in principe wachten tot woensdag, zij wou me vrijdag al inleiden. Wat was nu het probleem; vanaf dinsdag is ze op congres. En een inleiding met een 'vreemde' gynaecoloog zie ik al helemaal niet zitten. Dus heb ik (na lang twijfelen) beslist om maandag in te leiden (zij verkoos vrijdag, maarja, dat is pech hé). Ook al wou ik eigenlijk tot woensdag wachten :roll:. Maarja, ik kan nu toch moeilijk nog van gynaecoloog veranderen hé. Ohja, we zien wel wat mijn vroedvrouw donderdag zegt.
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 29 aug 2006, 17:36

Ik hoop je niet te zien in het zh Sofie hopelijk heb je je kleintje dan al vast maar wie weet komen we elkaar tegen in de kamer. Hopelijk doen al die tips iets af bij je. Door de bekkeninstabiliteit geraak ik niet vooruit en het andere tja daar moet je met 2 voor zijn en als de een met migraine zit komt er niet veel van. Bij mij kon er niet gestript worden alleen de hals kon een beetje gemanipuleerd, die was toch al in de helft. :?
Ik ga maandag pas naar het zh als ik mijn dochtertje naar school heb gedaan s'morgensvroeg. Hoe dan ook vanaf volgende maandag zijn we uiteindelijk mama. Het is dan ook juist de verjaardag van mijn metekind. :) Toch iets om naar uit te kijken.
Afbeelding
Afbeelding

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 29 aug 2006, 20:26

hey,

Meiden, kop op.........nog eventjes geduld en jullie wondertjes komen te voorschijn. Ik duim voor jullie dat het spontaan begint! Succes nog!

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 29 aug 2006, 20:27

Hey Jennifer hoe is het met je. Ik ben benieuwd naar je verhaal en de eerste foto van je kleintje. Hoe reageert de grote zus?
Afbeelding
Afbeelding

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 29 aug 2006, 20:27

Ik ben enorm aan het duimen voor jullie dat het toch nog vlot kan verlopen allemaal.
Vandaag is de laatste in rij van zwangere collega's bevallen van een meisje, Juliette.
ToiToiToi meisjes!! :wink:
Laatst gewijzigd door Anneliefje op 30 aug 2006, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 30 aug 2006, 13:47

Dag iedereen. Jaja we lopen nog altijd rond alhoewel het eerder strompelen is :lol:
Sofie ben je er nog? Zullen we ons niet beter aansluiten bij de september mama's? :lol:
Gisteren wat bloedverlies gehad maar dat kon gebeuren . Daar had de gyne me al voor gewaarschuwd. Vandaag een beetje slijmverlies en wat meer druk in de buik.
Ik blijf hopen dat het vanzelf start.
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 30 aug 2006, 13:59

Vonny ( en Sofie)
Ik duim met jullie mee .
Afbeelding

Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 30 aug 2006, 14:43

hier ook nog staads duimpjes omhoog..ik heb sofie vandaag nog niet gezien(hier,msn...)dus wie weet..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 30 aug 2006, 15:03

Neen, ik ben me meer en meer aan het voorbereiden op een ziekenhuisbevalling. Nuja, ben benieuwd wat mijn vroedvrouw morgen zal zeggen. Ik had ook wat bloedverlies, Vonny, en wat lichte krampen deze morgen. Zal door het strippen komen, maar echte weeën heeft het dan toch niet veroorzaakt. Ik denk inderdaad we ons beter aansluiten bij de septembermama's :wink:.
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 30 aug 2006, 15:22

niet wanhopen,redding is nabij*tutterdetuuuuuuut*

allez,dat was maar om jullie op te beuren...

iemand nog iets van katia gehoord??
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 30 aug 2006, 15:25

sterretje schreef:iemand nog iets van katia gehoord??
ik heb ze gisterenavond nog ergens "gelezen" hoor ... denk dat die het gewoon te druk heeft met hare nestdrang ;) hihi
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 30 aug 2006, 15:26

Katia schreef:hmmm... zet mij nog maar op het randje...
als het zo rap blijft doorzetten hier als nu beval ik nog voor sofie en vonny!
vv onderweg, ziekenhuis verwittigd.
Weeën waar geen 5 min. meer tussen zit en Troia aan de borst! :lol:
kben benieuwd waar dit toe leidt... :D
ola dat had ik dus nog niet gelezen :shock: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 30 aug 2006, 16:15

nog altijd niets bij jullie!!! maar maar maar toch....
Augustus is bekan gedaan!
hoop dat het snel komt hoor!!!
succes
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 30 aug 2006, 16:28

ok, even laten weten:
Dit heeft Katia elders gepost:

Ik verlies al sinds deze morgen af en toe wat vocht... niet constant, maar allez ja...
kan er iemand mij zeggen wat het verschil is tussen vruchtwater en urine?
Ik dacht eerst dat ik urine aan het verliezen was, maar daar ben ik niet meer 100% zeker van, ook niet omdat ik af en toe kleine krampjes erbij heb die mij op het begin van voorweeën doen wijzen ofzo...
Allez ja, ik weet het even niet meer.
De krampjes liggen onderaan in mijn buik, dus dat was waar ik op moest letten volgens de vv (zou op de ontsluiting werken als het onderaan is)
Ik kan alleen mijn vv niet bereiken, dus ja... even hier deze vraag.
Iemand een idee waar je moet op letten als je het verschil tussen urine en vruchtwater niet weet?
het vocht dat ik verlies ruikt niet en heeft geen kleur (terwijl urine dacht ik toch wat gelig was?)
Beebje is ook heel stilletjes, dus dat is ook al niet echt bevorderlijk voor een goed humeur he.
Voor hetzelfde geld is het helemaal niets zenne, maar toch voor de zekerheid even rondhoren.

ja 36 weken zwanger en vroedvrouw komt er sebiet aan...
krampen zijn weeën geworden ondertussen die redelijk snel opeen volgen (zelfs geen 5 minuten meer tussen)
Er is dus wel IETS aan de hand, maar of het uitdraait op een bevalling zullen we nog wel zien.
Tussen 13u en 13u30 kwam vroedvrouw alleszins en die heeft het ziekenhuis en de gyn al verwittigd (kon niet vroeger komen, want had net een andere bevalling achter de rug)
Och ja... we'll see... raar maar waar, ik ben nog rustig nu
(nu toch nog)
Zou ze dan toch aan 't bevallen zijn nu??? Meiske, ik had nog zoooo voor een thuisbevalling geduimd dus hou dat nu nog een weekje vol hè seg ... of beval gewoon rapper dan dat ze u kunnen wegkrijgen ;) hihi. Spannend zenne. 'k Zit hier constant naar mijn gsm te gluren in de hoop op een smsje nu :lol: hahaha :) en ik duim sowieso dat het hoe dan ook vlot mag gaan en dat het je vlotjes "bevalt" hè.
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 30 aug 2006, 17:14

Maar zeg Katia! We hebben er nog mee zitten lachen dat zij voor mij zou bevallen en het is misschien nog waar ook! Ik had nochtans op een thuisbevalling voor je gehoopt, na die eerste tegenslag (dat je kindje in stuit lag). Als het dan toch zo zou zijn; een vlotte bevalling gewenst en ik hoop dat je kindje niet in de couveuse moet ofzo!
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 30 aug 2006, 17:19

Sofie schreef:Maar zeg Katia! We hebben er nog mee zitten lachen dat zij voor mij zou bevallen en het is misschien nog waar ook! Ik had nochtans op een thuisbevalling voor je gehoopt, na die eerste tegenslag (dat je kindje in stuit lag). Als het dan toch zo zou zijn; een vlotte bevalling gewenst en ik hoop dat je kindje niet in de couveuse moet ofzo!
zie september-topic :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 30 aug 2006, 19:21

Ma meiskes, loopt ge nog rond! Ik denk nogal aan julie zunne, hopelijk schiet het toch nog zo in gang hé.
Hopelijk is alles goed gegaan bij Katja en horen we snel iets!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 31 aug 2006, 11:24

Morgen is het september...hopelijk bevallen jullie nu toch wel heel erg vlug, want het moet toch wel frustrerend zijn he, zo lang wachten (zeker als de septembermama's jullie al beginnen in te halen :wink: )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 31 aug 2006, 11:24

Morgen is het september...hopelijk bevallen jullie nu toch wel heel erg vlug, want het moet toch wel frustrerend zijn he, zo lang wachten (zeker als de septembermama's jullie al beginnen in te halen :wink: )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 31 aug 2006, 11:40

Vonny heb ik nog niet gehoord vandaag...Ja fozke, frustrerend is het inderdaad. Er zijn hier al veel traantjes gevloeid :oops: omdat ik iedere morgen enorm teleurgesteld ben. Ahja, als mijn kindje maar gezond ter wereld komt, heel lang moet ik niet meer wachten.
Afbeelding

smurfin27
Pas blauw

Bericht door smurfin27 » 31 aug 2006, 12:29

Een gezond kindje is inderdaad wel het belangrijkste Sofie. Als het nu 4 weken te vroeg of 2 weken te laat komt, het zal er allemaal niet meer toe doen eens we onze baby in onze armen mogen nemen.

Met hier de verhalen van jullie en Katia te volgen doet het mij wel beseffen dat mijn bevalling voor het zelfde geld voor volgende week kan zijn, maar dat het ook nog tot half oktober kan duren. Afwachten dus wanneer ons Ukkie beslist dat hij/zij lang genoeg bij mama heeft gezeten en zijn/haar papa wilt kennen!!!! :lol: :lol:

Nog veel succes voor de augustusmama's. Ik duim voor jullie beiden!!!!

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 31 aug 2006, 13:50

Sofie schreef:Ja fozke, frustrerend is het inderdaad. Er zijn hier al veel traantjes gevloeid :oops: omdat ik iedere morgen enorm teleurgesteld ben.
dat geloof ik maar al te goed, Sofie. Bij Amelie ben ik 2 daagjes overtijd gegaan, en toen zijn er ook wel eens traantjes gevloeid, dus als je dan zo lang overtijd moet gaan...hopelijk begint het nu toch nog spontaan!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Countdown”