Meike...

Moderators:Dagmar, Moderators

Katia

Bericht door Katia » 07 feb 2007, 21:02

zolang het hartje goed klinkt, geen zorgen maken!
Dan zou het idd best kunnen dat ze zich aan het voorbereiden is!!!
:D super gewoon!


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 feb 2007, 21:28

als je echt ongerust bent dan kan je vragen om even aan de monitor t emogen gaan ... maar volgens mij is het idd eerder stilte voor estorm: typisch hè dat ze op 't laatste ineens heel kalm zijn ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 08 feb 2007, 09:30

De bewegingen zijn nog altijd minder dan hiervoor. Maar als ik ze voel, is het wel heel goed, dan doet ze me echt pijn. Ik ben al wat minder ongerust dus.

Ik heb van gans de nacht bijna geen oog toegedaan van de pijn. Zoals menstruatiepijn en af en toe een kanjer van een harde buik. Ook deze morgen is het nog zo.

Ik had gisteren nog twee sollicitanten en dat ziet er goed uit en mijn man heeft gezegd dat hij nu alles goed weet om mijn papierwerk over te nemen. Ik heb dus gisteren de laatste dingen in orde gebracht voor hem. Als dat niet klaar was, was ik niet klaar voor te bevallen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn lichaam het een en ander aan het tegenhouden is, tot ik helemaal 'klaar' ben.

In ieder geval moeten we morgen op controle bij de gyne en ik blijf in haar bureau zitten tot als ze een handje helpt. Ik heb tenslotte al sinds 33 weken een volledig verweekte baarmoederhals en twee weken geleden bijna 3 cm opening. Ik hoop dat die pijn nu nog wat centimeters oplevert.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 08 feb 2007, 13:56

ik hoop met je mee dat je door de pijn wat cm bij hebt zenne
en hou ons op de hoogte hé
allé als ze je daar niet zullen houden hé
anders zal er hier were veel spanning zijn :lol:

Katia

Bericht door Katia » 08 feb 2007, 13:58

ik heb haar nummer :wink:


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 08 feb 2007, 14:59

aja tof :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 feb 2007, 15:12

Ik heb ook haar nr :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 09 feb 2007, 21:45

Voila, we zijn terug van de controle (allez, we zijn eerst nog iets gaan eten onder ons tweetje).

En er was niet zo goed nieuws eigenlijk. Ik ben er nog een beetje beduusd van en ga er wel slecht van slapen denk ik. :cry:

Met ons meisje is alles goed, ze zou nu 3340 gr wegen (dat is al 300 g meer dan Viktor). Maar! Ik heb niet genoeg vruchtwater meer en mijn placenta begint te verkalken. Vorige keer is mijn placenta niet spontaan meegekomen omdat hij verkalkt was, daarom is daar nu extra controle op. Ook mijn bloeddruk is te hoog. :cry:

Resultaat: ik word ingeleid nog voor de uitgerekende dag, de gyne wil geen risico nemen. Nu kunnen jullie detective spelen, wetende dat ze in het weekend niet inleiden. :lol:
Die inleiding maakt mij wel wat bang, het lijkt zo onnatuurlijk :(
Ik ga zo meteen al wat beginnen opzoeken en hopen dat ik positieve ervaringen tegenkom. Positief is al dat de vroedvrouw die nadien bij ons thuis komt, die dag net moet werken (ze werkt ook nog een deel in het ziekenhuis) en zij heeft al gezegd dat ze mij gaat begeleiden. Dus ik ben al een beetje gerustgesteld. Maar het 'surprise'effect is weg en dat vind ik precies zo moeilijk :? Maar de gezondheid van ons pruts gaat voor!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Karen/1982
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 11:18
Locatie:Tielt

Bericht door Karen/1982 » 09 feb 2007, 21:56

meike schreef: Met ons meisje is alles goed, ze zou nu 3340 gr wegen (dat is al 300 g meer dan Viktor). Maar! Ik heb niet genoeg vruchtwater meer en mijn placenta begint te verkalken. Vorige keer is mijn placenta niet spontaan meegekomen omdat hij verkalkt was, daarom is daar nu extra controle op. Ook mijn bloeddruk is te hoog. :cry:
Dit lijkt wel mijn verslag van mijn laatste controle bij de gyne destijds. Ik kreeg net hetzelfde te horen, behalve dan dat het een zoontje werd, dat hij iets minder woog en dat het bij mij een keizersnede geworden is. Vrijdag op controle geweest en dinsdag is onze zoon met KS geboren. Niet vanwege de 'complicaties' hoor, wel door zijn stuitligging.

Veel succes met je bevalling, wie weet begint het nog eerder spontaan en hoef je niet ingeleid te worden. Het belangrijkste is dat je meisje het goed stelt. Niet te veel zorgen maken, komt allemaal wel in orde.
Karen, mama van een kleine wervelwind (30/08/2005)
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 feb 2007, 22:33

dus dan is het voor maandag :lol:
dinsdag is je uitgerekende dag en in het weekend werken ze niet en het was vóór je uitgerekende dag :lol:
Als het je gerust mag stellen, ik heb al van heel veel inleidingen gehoord en uiteindelijk maakt dat niet veel verschil precies...

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 09 feb 2007, 23:06

Bij Amber is de bevalling spontaan in gang gegaan maar bij Caro is de bevalling ook ingeleid. Ik zal eventjes vertellen hoe die dag juist verlopen is. Om 7u moest ik in het ziekenhuis zijn, om 8u heeft de gyn mijn water komen breken in de hoop dat zo de weeën zouden beginnen maar die kwamen niet zo goed door en dan heb ik om 10u een baxter gekregen om de weeën op te wekken en vanaf dan is het goed in gang geschoten. Zes uurtjes later had ik Caro in mijn armen. Het valt echt wel mee hoor.

Heel veel succes !!!
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 09 feb 2007, 23:13

ik kan daar niet over meepraten is telkens vanzelf in gang geschoten
sorry en good luck maandag als het dit weekend niet vanzelf begint hé :lol:
groetjes

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 feb 2007, 11:07

heel veel succes!!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 10 feb 2007, 11:25

Tamaravh schreef:Bij Amber is de bevalling spontaan in gang gegaan maar bij Caro is de bevalling ook ingeleid. Ik zal eventjes vertellen hoe die dag juist verlopen is. Om 7u moest ik in het ziekenhuis zijn, om 8u heeft de gyn mijn water komen breken in de hoop dat zo de weeën zouden beginnen maar die kwamen niet zo goed door en dan heb ik om 10u een baxter gekregen om de weeën op te wekken en vanaf dan is het goed in gang geschoten. Zes uurtjes later had ik Caro in mijn armen. Het valt echt wel mee hoor.

Heel veel succes !!!
Zo zou het bij ons ook geboren. We moeten er ook om 7 uur zijn, eerst nog aan de monitor veronderstel ik en dan gaan ze de vliezen breken. Als dat niet genoeg werkt, nog een baxter voor de weeën. Ondertussen krijg ik al een baxter antibiotica (streptococcen B). Maar waar ik een beetje schrik voor heb: hoe zijn de weeën dan als je zo'n baxter krijgt? Zijn die vergelijkbaar met 'gewone' weeën of zijn die dan erger omdat ze opgewekt zijn? Ik had mijn hoop gezet op een natuurlijke bevalling maar ik ken mijn pijngrens en die is heel erg laag. :oops: Ik wou het deze keer echt gaan proberen, heb me echt goed voorbereid, maar met die baxter zie ik het precies niet meer zitten. :cry:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 feb 2007, 14:42

Meike, ik ben niet ingeleid van Yana maar heb wel een baxter gehad om de weeën sterker te krijgen.
Ik vond de weeën niet pijnlijker, maar ze kwamen wel sneller op elkaar zodat je minder tijd hebt om te recuperen.
Geen schande als je het niet volhoudt zonder epi hé!!
Dan kan je in alle rust genieten van je bevalling!!
Zo heeft alles zijn voor en nadelen en je moet nu nog niet doemdenken, laat alles gewoon op je afkomen!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 11 feb 2007, 12:09

Ik had ook de indruk dat de weeën direct iets krachtiger zijn dan bij een gewone bevalling, waar de weeën stilletjes aan krachtiger werden. Ik ben zelf 2x met epuderale bevallen, wel altijd meer naar het einde van de bevalling toe. Sommige mensen zijn helemaal tegen een epuderale maar ik ben daar echt wel een voorstander van. Toen ik moest beginnen persen was ze zo goed als uitgewerkt dus ik heb echt wel de persweeën gevoeld maar ik ben dan toch een tijdje pijnloos geweest en kon zo heel relax aan het persen beginnen. Achteraf heb ik daar nooit last van gehad, ik ben 2x zelf naar mijn bed gewandeld vlak na de bevalling.

Een goede raad van "tante" Tamara :wink: : Je moet doen hetgeen waar je je die moment het beste bij voelt.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 11 feb 2007, 18:04

Mensen, mensen, ik ben SUPERzenuwachtig. :cry: Alles is geregeld, alles staat klaar. Ik heb het valiesje al drie keer hermaakt vandaag en elke keer andere kleertjes ingestoken.

Nu moeten we enkel nog ons ventje bij de meter gaan afzetten en dan zijn we rond. Ik ben er zeker van dat ik daar nogal wat traantjes ga laten. Ik laat hem nooit graag achter en nu zeker niet, maar het gaat niet anders hé.

Maar ik ben zo nerveus !! Ik zal hier vanavond wel veel rondhangen en waarschijnlijk morgenvroeg ook want ik zal wel vroeg uit de veren zijn.

En over die epidurale moet ik nog een hartig woordje praten met mijn ventje. Ik zou het echt wel willen proberen zonder, maar hij staat er niet achter. Ok, voor hem is dat wel beroepsmisvorming, maar als hij mij niet gaat steunen, gaat het me zeker niet lukken. Straks nog maar eens voor de vierde keer vandaag :oops: in de boeken lezen hoe je moet ademhalen enzo. Hopelijk onthou ik er dan nog iets van. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 feb 2007, 18:17

het komt wel goed :wink:
Morgen heb je je meisje in je armen...

Waarom wil je man zo graag een epi?
Het zou hier klinkende ambras zijn moest de mijne zo doen... :?

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 11 feb 2007, 18:31

Katia schreef:Waarom wil je man zo graag een epi?
Het zou hier klinkende ambras zijn moest de mijne zo doen... :?
Hij heeft dag in dag uit te maken met allerlei soorten van pijnbestrijding (op de spoedafd. en met onze thuisverpleging met vele palliatieve ptn.) en kan er moeilijk bij dat er iemand kiest voor pijn te hebben, terwijl er een alternatief is om geen pijn te hebben.
We hebben de klinkende ambras hierover al op zitten, maar hij blijft overtuigd van zijn standpunt en ik van het mijne :lol: We zijn allebei nogal koppig. :lol:
Ik ben hem nu aan het duidelijk maken dat het echt belangrijk is voor mij (vooral gevoelsmatig) en dat ik zijn steun nodig heb. Ik denk dat ik eindelijk begin door te dringen in zijn hersenpan :roll:

Maar voor hetzelfde vraag ik morgen na een uurtje weeën al om een epi hoor, ik wil het alleen geprobeerd hebben. Bij Viktor heb ik die keuze niet gekregen omdat de bevalling zo heftig was en ik voortdurend flauwviel Met iemand die flauwvalt tijdens een bevalling zijn ze ook niet veel hé :lol:
En daarbij, als ze morgen zien dat de verkalkingen zich nog doorgezet hebben, krijg ik zowieso een epi omdat ze dan na de bevalling direct de placenta operatief verwijderen (met een curettage). Het risico op nabloedingen is te groot om eerst nog te wachten op de verdoving, de stollingsfactor van mijn was vrijdag (naar het schijnt) te laag.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

gogogogo

Bericht door Aicha » 11 feb 2007, 19:04

Hey meike,

Ik sta volledig achter je standpunt over die epidurale! Je wilt tenminste het gevoel hebben dat je het geprobeerd hebt. wat daarna omt zie je wel.

Ik wens je alvast een goeie bevalling en nu geniet maar van die eerste knuffeltjes hé!!!!!!!!!!!!!!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 11 feb 2007, 19:10

Succes morgen Meike.

En kom hier maar zoveel je wil, als dat je zenuwen kan bedwingen zijn alle middelen goed, nietwaar :wink:

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 11 feb 2007, 20:10

Zo lang mogelijk proberen zonder, maar als het niet meer gaat, dat gaat het niet. Epi vragen is geen 'schande' :wink:

Ik was vooraf ook altijd bezig: geen epi, geen epi, maar na uren arbeid (+inleiding) wist ik wel beter...... (en toen werd het alsnog een KS)
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 feb 2007, 20:22

ik zou daar niet mee omkunnen en mijne man buitenzetten vrees ik, als hij er op de moment over zou blijven zeuren :oops:
Ik voelde mij trouwens zo mislukt na mijn epi bij Troia ook al was het toen medisch nodig en niet uit vrije wil :?
Maar hij geeft mij hier gelukkig de keuze... oef!

Gebruikersavatar
Karen/1982
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 11:18
Locatie:Tielt

Bericht door Karen/1982 » 12 feb 2007, 14:39

Meike zal mss haar kindje al in haar armen hebben ondertussen (laat ons hopen). Ging ze iemand verwittigen?
Karen, mama van een kleine wervelwind (30/08/2005)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 12 feb 2007, 15:18

Vroeg mij da ook af. Hopelijk is haar bevalling toch nog goed verlopen?
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 12 feb 2007, 15:23

Katia en Sandy hebben haar nummer. Maar ze zou normaal gezien polyklinisch bevallen. Dus als alles goed gaat, zou ze morgen terug thuis zijn en wil ze ons misschien zelf de blijde geboorte melden!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 feb 2007, 17:28

Zie "geboorte aankondigingen" :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Countdown”