Ikzelf vind dit heel erg omdat mijn zoontje niet aan die maatschappelijke normen voldoet. Wij worden daar constant op gewezen en altijd zit men te zeggen dat we beter thuisbegeleiding nemen en si en la. Ik ben dat echt beu. ik bene rvan overtuigd dat mijn zoontje gewoon tijd nodig heeft om alles te ontdekken enzo.
Hij is nu 2,5 jaar en hij praat inderdaad nog niet. Hij zegt een paar woorden zoals hebben, nog, appel, bal, zusje, boekje, auto, mama, papa, oma en opa, nee, ja, patat, ... Maar soms gebruikt hij die enkele woordjes die hij wel ken in een tweewoordzin zoals; auto hebben, nog hebben, boekje Yari, ...
2n ding zegt hij zelf 3 woordjes; Nee mama Yari. dat is dus als ik iets doe dat hij liever zelf wilt doen

Het COS heeft ons gezegd dat hij een paar maanden achter zit op zijn leeftijd. toch denken mijn man en ik dat hij soms te lui is om de woorden te proberen uitspreken. het is al geweest dat hij een woord één keer zegt en daarna niets meer. Dank u heeft hij enkele maanden een paar keer gezegd en nu niets meer

Ik vraag mij af hoe die mensen op een uurtje tijd al kunnen beoordelen hoe jouw kind evolueert. Wij zijn er tenslotte dag in dag uit mee bezig en wij zien dingen die zij niet zien.
Vroeger was dit allemaal niet en die kinderen zijn toch ook groot geworden, of niet soms?
Ach ja, we zullen er maar mee moeten leren leven zeker. Ik ben alvast blij dat ik hier mijn zegje eens heb kunenn doen