jeugdbeweging

Enquetes, polls, hoe werkt de maatschappij voor onze kinderen...

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
jeugdbeweging

Bericht door Dagmar » 23 aug 2005, 10:37

Zijn jullie zelf bij een jeugdbeweging geweest? Hoe vonden jullie dat? Mogen jullie kinderen gaan eens ze oud genoeg zijn?

Ik ben zelf eerst bij de chiro en daarna bij de K.S.J. geweest, ik vond het zelf heel plezant en ben ook een jaartje leidster geweest..
Filip is heel lang bij de K.L.J. geweest en vond het ook heel plezant, hij is ook een aantal jaren leider geweest.
Mila en Karsten mogen zeker gaan, ik hoop zelfs dat ze willen gaan, want ik zal hen nooit pushen natuurlijk.. De kampen vormen het hoogtepunt en daar heeft Filip ook nog altijd verhalen over te vertellen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 aug 2005, 10:49

Ja hoor, ik ben van mijn 9 de tot mijn 16 de bij de chiro geweest. En mijn hartje zou bloeden moest Amy naar de scouts willen gaan (de oude scouts-chiro vete) Van mij hoeft ze helemaal niet naar de jeugdbeweging of zo, alhoewel ik daar de tijd van mijn leven gehad heb. Maar als ze gaat, dan wel liefst naar de chiro.

Katia

Bericht door Katia » 23 aug 2005, 12:58

ik ben er nooit geweest en Hugo ook niet...
Troia krijgt de vrije keuze dus we zullen zien he, als ze er ooit mee afkomt, waarom niet he?

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 23 aug 2005, 13:38

Ik heb heel lang naar de zee- scouts geweest! Ik heb me daar rot geamuseerd. Veel kattekwaad uitgestoken want ik was niet bepaalt een engeltje :) Mijn pa wist wel waarom hij me daar had ingeschreven. Mijn broer is hoofdleider bij de K.S.A en is nu al bezig dat hij mijn spruit daar gaat inschrijven :wink: Ik ga de keuze ook aan hen laten. Hebben ze er zin in mogen ze gaan. Of als ze liever iets anders doen voor mij ook ok.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 24 aug 2005, 00:21

Ik heb ook lange tijd bij de K.S.A gezeten maar nooit als leider. Ik ben moeten stoppen omdat ik met mijn ma in de kantine van de plaatselijke voetbalclub ging werken. Moest Luna willen gaan ik houd haar niet tegen.


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 24 aug 2005, 14:40

Eerst bij de V.K.S.J en dan bij de K.S.A.
Vond dat enorm leuk.
Heb daar hele leuke herinneringen aan,zalig.
Kyana had vorig jaar de kans om hier bij de K.S.A. te gaan maar ja het intreseerde haar gewoon niet.
Misschien dat ze er dit jaar anders over denkt.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 12 okt 2005, 12:22

Ik heb een tijdje in de KLJ gezeten. Maar uiteindelijk is die ermee gestopt. En in de plaats kwam de Chiro maar daar ben ik nooit naartoe geweest. Mijn ouders zijn gescheiden en dus was ik om het weekend bij mij vader en mijn vader wou ons die zondag niet afzetten :roll:

Guy is bij de chiro geweest en zelf ook leider geweest.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 12 okt 2005, 17:32

ik heb in de Chiro gezeten...

MAar mijn arme moeder. Zo een heel uniform en ik ben maar 3 keer geweest. Door medische redenen ging ik niet graag mee op kamp omdat ik lang bedwaterde.
Ik werd uitgelachen en zo en ik vond het dus neit leuk...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 13 okt 2005, 03:02

Ik heb altijd scouts gedaan.
Supper gewoon.
Als mijn kindjes willen gaan mogen ze direct van mij.
Ik vind dat zeer goed voor de ontwikkeling van een kind en ik ben er zelfstandig door geworden.

Enkel 1 obstakel ..... de papa
Typisch geval : tot zijn 16de enig kind geweest en rotverwend
nooit naar jeugdbeweging gegaan en toen hij in de puberteit zat ging hij met vrienden de 'blauw billen' (= scouts bijnaam omdat ze korte broeken in de winter dragen) wat uitdagen.

Op dat gebied is het hier dus een oneenigheid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 11 okt 2006, 21:49

ik ben in de vakanties altijd naar de speelpleintjes gegaan. daarna ben ik daar zelf leiding geworden. heel erg leuk, toen.
mijn vriend heeft altijd in de chiro gezeten en we hopen dat simon dit ook leuk zal vinden!

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 11 okt 2006, 22:03

nooit gedaan hier :? 'k vind het ergens wel spijtig, maar 't is er nooit van gekomen...
Sam en Niels mogen van mij gerust bij eender welke jeugdbeweging gaan...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 11 okt 2006, 22:19

hier altijd chiro gedaan,van speelclub tot aspirant,en nadien 4jaar leiding..
sven heeft zeescouts gedaan..

tjorven mag absoluut naar een jeugdbeweging...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 okt 2006, 11:56

als ze dat echt willen, mogen ze
maar vermoed dat ze hier eerder in een sportclub gaan
aangezien wij zelf ook meer sporten
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 12 okt 2006, 12:38

hier 10 jaar chiro gedaan, het was voor me een straf wanneer ik niet mocht gaan
voor mijn vrouw was dat dan weer omgekeerd, ze voelde het aan als een straf dat ze 'moest' gaan
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 12 okt 2006, 16:49

Hier ook in de chiro geweest tem 5e leerjaar.
Maar ondertussen deed ik ook Notenleer, piano, dictie, ballet en jazz-dance (zoals dat toen zo mooi heette, ik noem het liever moderne dans :lol: )
Dus als hier ooit de kindjes iets in die richting willen doen .... graag :wink:

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 12 okt 2006, 17:37

chiro. Geen leidster geweest.
Wel monitrice bij de CM geweest.

Kindjes mogen zeker gaan, mogen ze zelf kiezen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elise
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jan 2007, 19:26
Locatie:Gent

Bericht door Elise » 25 jan 2007, 23:13

Ikzelf ben altijd naar de VKSJ geweest (van het eerste leerjaar + 5 jaar leiding). Vond dit echt een fantastische tijd. ben er eigenlijk pas mee gestopt toen het moeilijk combineerbaar was met mijn werk.
Mijn man is steeds bij de scouts geweest. Als ik de verhalen vergelijk, is er wel een groot verschil tussen scouts en VKSJ.
we zouden het heel leuk vinden moesten onze drie kindjes later ook naar een jeugdbeweging gaan, maar als ze dit niet leuk zouden vinden, gaan we ze zeker nier verplichten (stiekem hoop ik dat het leuk vinden van een jeugdbeweging een beetje in de genen zit :)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 26 jan 2007, 09:41

ik ben er nooit geweest (als "verwend" enig kind dat in de porseleinkast gepropt :roll: werd, hebben ze me dat altijd afgeraden :roll: door me voor e houden dat dat echt niet plezant was - en ik denk dat ze het me misschien zelfs verboden zouden hebben als ik er echt naartoe had willen gaan)

A is eens een jaar geweest denk ik maar die vertelt er nooit veel over en da's niet zo'n sociaal type dus ik weet al van wie J dat heeft ;) (euh van ons alle2 eigenlijk) en van mijn schoonbroer weet ik he tniet maar ki geloof dat die dat wel een aantal jaren gedaan heeft. Mijn schoonzus heeft wel lang scouts gedaan en jaren in de leiding gezeten ook ...

Vorig jaar kon J starten in de scouts en dat is schuin hierover (gewoon in onze eigen straat) of in de Chiro (een half dorp verderop) maar hij wou niet. Als hij of R het ooit (och) zou(den) willen dan ga ik dat zeker niet aanmoedigen ;) maar zolang hij niet wil, moet het niet. Eigenlijk vind ik dat wel prima voor de vriendekring die ze daar mee opbouwen en de kennis die ze er aan overhouden, maar als het tegen hun zin zou zijn dan heeft dat alleen maar een averechts effect hè.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 27 jan 2007, 20:57

ik ben er ook nooit geweest in een ksa ofzo

maar ik heb altijd gezegt dat de kids als ze willen natuurlijk erin mogen gaan

ik denk dat je er heel veel leert en rap zelfstandig door wordt

of vergis ik mij :roll:

nu in ieder geval van mij mogen ze :lol:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 jan 2007, 21:11

Nee, dat heeft me nooit geïntereseerd.
Ik weet niet direct waarom...
Als mijn kinderen erbij willen, waarom niet?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 28 jan 2007, 13:08

Ik ben twee keer in de Chiro geweest. Toen ik de tweede keer terugging, was ik blijkbaar vergeten waarom ik de eerste keer gestopt was. Altijd maar knutselen, verkleden terwijl ik wou voetballen :shock: of buiten in de modder ploeteren :roll:
Koen is dan wel zijn hele leven in de Chiro geweest tot leider toe. Dus als Daan in de Chiro of de KSA wil, voor ons geen probleem.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 28 jan 2007, 21:44

ik ben 10 jaar bij de chiro geweest. Mijn eerste kamp deed ik mee toen ik nog 6 moest worden en dit was zwaar voor me, maar het jaar erop wou ik terug mee :D. Ik zou graag zelf mijn kind(eren) stimuleren om bij een jeugdbeweging te gaan, maar niet dwingen.
Voor mijn vrouw is dat een ander verhaal. Voor haar was de chiro een straf waarmee haar ouders dreigden.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 28 jan 2007, 21:48

:oops: blijkbaar heb ik hier een paar maand reeds geantwoord
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 jan 2007, 20:52

:lol: Grappig!!! :lol:

Dat is als er oude topics geüpt worden hé! :wink: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Galadriel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 okt 2006, 13:49
Locatie:Rumst

Bericht door Galadriel » 30 jan 2007, 20:22

Ik ben in de chiro geweest tot mijn 16e maar de laatste 4 jaren zo gepest geweest dat ik zwaar depressief werd (en daar ben ik pas zo'n 15 jaar later weer volledig uitgeraakt). Dus ... zou mijn kindjes het niet verbieden, maar ook niet meteen aanmoedigen denk ik. We zien wel!
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 30 jan 2007, 21:56

Galadriel schreef:Ik ben in de chiro geweest tot mijn 16e maar de laatste 4 jaren zo gepest geweest dat ik zwaar depressief werd (en daar ben ik pas zo'n 15 jaar later weer volledig uitgeraakt). Dus ... zou mijn kindjes het niet verbieden, maar ook niet meteen aanmoedigen denk ik. We zien wel!
awel, aan die leeftijd werd ik op school gepest (en dat kun je ook niet ontmoedigen hé ;)) de chiro was de enige plaats waar ik net niet gepest werd
ik denk een beetje dat dit ligt aan de andere kinderen die er zitten
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Re: jeugdbeweging

Bericht door mell » 15 jul 2007, 21:01

Dagmar schreef:Zijn jullie zelf bij een jeugdbeweging geweest? Hoe vonden jullie dat? Mogen jullie kinderen gaan eens ze oud genoeg zijn?

Ik ben vroeger bij de chiro geweest. Maar niet lang. Ik vond dat ook niet plezant. De jongens gingen altijd op stap, in de bossen spelen, ravotten, ... En wij meisjes bleven altijd op het plein zitten, zakdoek leggen, of gewoon praten.

Als Maaike wilt mag ze later naar de chiro of scouts of eender wat gaan. Wel merk ik dat de leiding jonger en jonger wordt en ik weet niet of ik dat wel zo goed zie zitten. Maar dat zijn zorgen voor later :wink:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Re: jeugdbeweging

Bericht door major » 15 jul 2007, 22:50

mell schreef:
Dagmar schreef:Zijn jullie zelf bij een jeugdbeweging geweest? Hoe vonden jullie dat? Mogen jullie kinderen gaan eens ze oud genoeg zijn?

Ik ben vroeger bij de chiro geweest. Maar niet lang. Ik vond dat ook niet plezant. De jongens gingen altijd op stap, in de bossen spelen, ravotten, ... En wij meisjes bleven altijd op het plein zitten, zakdoek leggen, of gewoon praten.

Als Maaike wilt mag ze later naar de chiro of scouts of eender wat gaan. Wel merk ik dat de leiding jonger en jonger wordt en ik weet niet of ik dat wel zo goed zie zitten. Maar dat zijn zorgen voor later :wink:
bij ons was de chiro gescheiden, en de leiding was toen niet veel ouder dan nu, hoor ;) toen waren de leiders ook pas 18 jaar oud :D Wel waren er ouders mee op het kamp om te koken, een proost en een paar ouderen leiders
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 15 jul 2007, 22:59

Van mij mag Mila ook naar de chiro. Ik ben er zelf van mijn 6e tot mijn 23e bij geweest (een feest 8) ). Ik merk wel dat ik er nu wat bezorgder tegenaan kijk (nu ik zelf zo'n spruitje heb).
En inderdaad: ik was zelf ook maar 17 hoor, toen ik leiding werd! En ik durf toch zeggen dat dat bij ons altijd allemaal redelijk vlotjes ging zonder grote accidenten :) (buiten eens een genaaide kin, blutsen en builen en van die toestanden... - spelen zonder vallen is MOEILIjk :))

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 16 jul 2007, 08:30

ahwel major bij ons was de chiro ook gescheiden. Maar als je 2 broers hebt dan weet je wat die doen he?! :wink:
En ja van die leeftijd ... Dan merk je dat zelf niet he?! :lol:


Plaats reactie

Terug naar “Kinderen in de maatschappij”