tweeling

Moderators:Welcome, Moderators

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 07 aug 2005, 15:17

Ben van het weekend alleen met Sia naar mijn ouders geweest! Vooral Nils heeft het hele weekend naar Sia gevraagd (ik kwam er niet aan te pas... :? )
En Jessie laat me niet meer los sinds ik terug ben :)

Ze hebben het allemaal erg naar hun zin gehad!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils


2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 13 nov 2005, 21:24

jaaaaaaaaaaaaaa
ik heb ook tweelingen! :)
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 nov 2005, 21:41

Hey,
2lingmama, je hebt 2 tweelingen?? Hoe doe jij dat s'nachts om er twee te voeden? Ik loop al zo moe en heb maar één kindje.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 13 nov 2005, 21:51

sandy schreef:Hey,
2lingmama, je hebt 2 tweelingen?? Hoe doe jij dat s'nachts om er twee te voeden? Ik loop al zo moe en heb maar één kindje.
helaas heb ik Rivka nog niet aan de borst door allerlei startproblemen en door het ziekenhuis....
dus mijn man doet Rivka (vingervoeden met moedermelk) Ik voed Yrsa en daarna kolf ik
:)
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 nov 2005, 21:58

Eum...vingervoeden met melk?? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
En dat afkolven, is dat dan ook s'nachts dat je dit doet?
Nee echt waar, respect voor alle tweelingmama's en uiteraard voor de mama's met meer dan twee.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 13 nov 2005, 22:24

Ik kolf melk af

Ik leg de baby voor me, laat happen aan mijn vinger, heb een spuit met melk in mijn andere hand. Zodra de baby de goede beweging met de tong maakt, spuit ik wat melk naar binnen als beloning.
de vinger zit heel diep in de mond tot de tweede knokkel ongeveer.
zo stimuleer jehet juiste drinken
een tepel gaat oo kzo ver i n de mond namelijk.
en de tong moet de borst leeg masseren.

snap je?


zie ook http://www.borstvoeding.com/newman/vingervoeden.html
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 nov 2005, 07:58

Amai, jij bent toch een straffe mama zeg! Heb je dat allemaal gelezen of heb je naar avonden geweest voor borstvoeding. Ik zou daar zelf allemaal niet opkomen.
Ik heb ook je bevallingsverhaal gelezen en mijn bewondering voor jou stijgt met de minuut.
:shock: :shock:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 15 nov 2005, 12:11

Ik heb voor het voeden contact gehad met een lactatiekundige hoor. Ik wil hen gewoon persé aan de borst hebben, dat is zo veel makkelijker!

Zelf ben ik contactpersoon bij een Nederlandse borstvoedingsvereniging, dus ik weet waar ik de info moet zoeken :)

Maar als iets niet lukt, dan zoek je toch hulp?
Als je pijn in je rug hebt, ga je toch ook naar een dokter?
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 17 nov 2005, 12:30

ik heb spijtig genoeg geen borstvoedign kunnen geven aan de tweeling ging niet voldoende kunnne rusten en drinken, met jonas die dan nog rond kroop en alle aandacht had,heb ik gekozen voor flesjes

jonas heb ik dan wel borstvoeding gegeven.

gelukkig bestaan er zulke organisaties die je willen helpen met borstvoedign he

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 04 dec 2005, 21:10

conny-jonas-jens-jelle schreef:ik heb spijtig genoeg geen borstvoedign kunnen geven aan de tweeling ging niet voldoende kunnne rusten en drinken, met jonas die dan nog rond kroop en alle aandacht had,heb ik gekozen voor flesjes
Ik snap dat nooit zo goed. Ik snap wel dat mensen voor kunstvoeding kiezen, al zuo ik dat zelf nooit doen,
maar ik snap niet dat kunstvoeding in flesjes geven er voor zorgt dat je meer tijd en aandacht aan je oudste kunt besteden.
De kleintjes moeten toch gevoed worden? Dat kost sowieso tijd.
Maar met die flessen moet je daarna ook nog afwasssen, stereliseren, zorgen dat je de juiste voeding hebt, dat ze niet te veel drinken en ga zo maar door.
Wat is de tijdsbesparing dan?
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 dec 2005, 11:16

2lingmama schreef:
conny-jonas-jens-jelle schreef:ik heb spijtig genoeg geen borstvoedign kunnen geven aan de tweeling ging niet voldoende kunnne rusten en drinken, met jonas die dan nog rond kroop en alle aandacht had,heb ik gekozen voor flesjes
Ik snap dat nooit zo goed. Ik snap wel dat mensen voor kunstvoeding kiezen, al zuo ik dat zelf nooit doen,
maar ik snap niet dat kunstvoeding in flesjes geven er voor zorgt dat je meer tijd en aandacht aan je oudste kunt besteden.
De kleintjes moeten toch gevoed worden? Dat kost sowieso tijd.
Maar met die flessen moet je daarna ook nog afwasssen, stereliseren, zorgen dat je de juiste voeding hebt, dat ze niet te veel drinken en ga zo maar door.
Wat is de tijdsbesparing dan?
Ben wel geen tweelingmama maar zal toch efkes antwoorden....
Ja borstvoeding is wel gemakkelijk toch? Je geeft drinken en het is gedaan...die flesjes steriliseren en drogen neemt ook veel tijd in beslag denk ik...als het echt niet gaat om borstvoeding te geven dan kan het niet anders...maar borstvoeding is toch heel gemakkelijk...je hebt het altijd bij, op de juiste temperatuur en je moet niets afwassen achterna...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 05 dec 2005, 12:25

hierover kun je heel lang discussiëren, maar iedereen heeft zijn goede redenen om wel of geen borstvoeding te geven.

Ik ben ook na 8 weken borst voeding gestopt, ik kolfde, omdat ze niet genoeg aan de borst dronken (onrust als de een dronk en de ander huilde, plus nog een 4-jarige die aandacht wilde) en dus had ik dubbel werk: kolven, voeden, en de flesjes.... je kiest gewoon wat jij denkt dat op dat moment het beste is, want borstvoeding kan dan wel het beste zijn voor de baby, maar als je er zelf aan onderdoor gaat door vermoeidheid schiet het niet op hoor!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 05 dec 2005, 13:00

Nicolle schreef:hierover kun je heel lang discussiëren, maar iedereen heeft zijn goede redenen om wel of geen borstvoeding te geven.

Ik ben ook na 8 weken borst voeding gestopt, ik kolfde, omdat ze niet genoeg aan de borst dronken (onrust als de een dronk en de ander huilde, plus nog een 4-jarige die aandacht wilde) en dus had ik dubbel werk: kolven, voeden, en de flesjes.... je kiest gewoon wat jij denkt dat op dat moment het beste is, want borstvoeding kan dan wel het beste zijn voor de baby, maar als je er zelf aan onderdoor gaat door vermoeidheid schiet het niet op hoor!
Dan heb je niet goed gelezen
ik vraag me af wat het voor tijd bespaart:
kunstvoeding zou minder tijd kosten dan gewoon borstvoeding geven...? (Dus even zonder kolven)
Jij begint over wel of geen borstvoeding geven, ik had het daar niet over hoor.
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 dec 2005, 13:09

Maar in het begin vraagt bv toch meer tijd (was toch zo bij mij) dan flesjes.. Na een tijdje niet meer, tenzij Karsten steeds in slaap viel/valt natuurlijk.. :lol: Maar als je dan flesjes geeft, dan kan de papa of iemand anders al eens een voeding voor zijn rekening nemen en kan je je zelf met je oudste bezig houden of slapen (ok, als je afkolft kan je dit ook doen).. Dus mijn mening (voor het helemaal een warboel wordt): in het begin bespaar je wel tijd met flesjes, maar na een tijdje niet meer..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 05 dec 2005, 13:55

Als het gewoon allemaal in een keer goed gaat ......
dat kan namelijk best :)
Dan niet hoor.


Maar goed, ik snap gewoon niet goed waarom flesjes geven aan juist een tweeling minder tijd zou kosten. Dat wordt neit alleen hier, maar op veel plekken altijd gezegd.
soms zelfs met foto's van twee baby's in maxi cosi's met een handdoek met een fles!
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 dec 2005, 13:59

Ik heb natuurlijk geen ervaring met tweelingen.. :D Maar Karsten wilde in het begin constant eten.. Dus toen kroop er wel heel veel tijd in..
Hoe deed jij het dan met je oudste tweeling, gelijk aan de borst? Of 1 na 1?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 05 dec 2005, 14:00

In het begin een voor een.
Tot ze echt goed konden happen, toen mochten ze lekker tegelijk.
Nu doe ik ze ook om en om, behalve als ze heel veel honger hebben, dan ook tegelijk tot de ergste honger over is.
Bij
Rivka moet namelijk nog gecontroleerd worden hoeveel ze drinkt. Helaas moet ik haar nog steeds bijvoeden met moedermelk

dus ja, hier kost de borstvoeding momenteel veel tijd
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 05 dec 2005, 14:02

Dagmar schreef:Ik heb natuurlijk geen ervaring met tweelingen.. :D Maar Karsten wilde in het begin constant eten.. Dus toen kroop er wel heel veel tijd in..
i]


Dat is ook gewoon om de borstvoeding op gang te brengen hè? Dat maagje is in het begin vergelijkbaar van grootte met een walnoot.
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 dec 2005, 16:01

Ja in het begin is borstvoeding wel lastiger, omdat jij en je baby moeten wennen...maar dat gaat rap vanzelf als jij en je baby elkaar gewoon zijn...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 06 dec 2005, 12:48

ga toch eff reageren want het is toch ieder zijn eigne keus om borstvoeign te geven of niet
ik heb het van jonas gedaan borstvoeding gegeven en dit tot hij 4 maanden was en voor mijn tweeling kon ik het niet halen om genoeg te rusten en voldoende waterr binnen te hebben, ook zou ik het meoten afkolven omdat ze drei weken te vroeg geboren waren en daarom in de materinitiet achterbleven.

En inderdaad flesjes is meer werk maar dat neem ik er graag bij zelfs nu vind ik daar niets van meer werk aan ze drinken uit een beker zijn heel gemakkeijke kindjes en ze hebben van het begin af geleerd te wachten op elkaar ik geef eerst een flesje of iets anderes aan de ene en daarna aan de andere maar de laatste tijd krijgen ze het alletwee tegelijk als ze in het park liggen.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 06 dec 2005, 20:20

flesjes is inderdaad meer werk maar dat is werk dat jij daarom niet allemaal moet doen. Je man kan ze even goed even afwassen en steriliseren, flesje geven en noem maar op.

Ik vind eht jammer dat ik niet langer heb kunnen geven maar als je neit weet wat het is dan tja...
Ik had mijn krachten seriues overschat waarbij ik zelfs in ziekenhuis (beperkt bezoek al) oververmoeid was en thuis voor de zoveelste keer ook. Ik voelde mezelf falen dat ik het niet kon...

Ik kon niet slapen overdag want kreeg amper gedaan en Sete sliep niet door...nu pas een maand hooguit. Dus ik was constant oververmoeid en dan produceer je geen melk genoeg en zeker als die groeispurt eraan komt.

Sete had ook constant krampen zelfs als ik lette op wat ik at...dus veel slapen overdag lukte ook niet
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 06 dec 2005, 21:58

2lingmama schreef: Dan heb je niet goed gelezen
ik vraag me af wat het voor tijd bespaart:
kunstvoeding zou minder tijd kosten dan gewoon borstvoeding geven...? (Dus even zonder kolven)
Jij begint over wel of geen borstvoeding geven, ik had het daar niet over hoor.
Jolanda, je vroeg je af of je met flesvoeding meer tijd kon besteden aan de kinderen dan met borstvoeding!
Voor jou is dat niet het geval, voor mij wel en voor sommige anderen ook, omdat je voor je gevoel meer gemoedsrust hebt. Als een stel huilende of krijsende kinderen (of zelfs maar 1) je van slag maakt en je voelt dat je door het van te voren klaar maken van flesjes (ik maakte altijd een dagvoorrraad) meer tijd overhoud, dan is dat toch OK?
Die flesjes zet je in de sterilisator of afwasmachine en klaar is het werk, zoveel werk is dat niet!

En misschien gaat het niet letterlijk of tijdwinst (want dat denk ik), maar om je eigen rust en manier waarop je zelf dingen wilt aanpakken. Ieder heeft haar manier, om welke reden dan ook.
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 07 dec 2005, 00:00

jong moederke schreef:flesjes is inderdaad meer werk maar dat is werk dat jij daarom niet allemaal moet doen. Je man kan ze even goed even afwassen en steriliseren, flesje geven en noem maar op.

Mijn man is transportchauffeur dus die kan dat niet doen die is vna 's morgens vroeg tot 's avonds op de baan en meestal komthij thuis waneer ik ze jusiti n hun bedje leg of dat ze al in hun bedje liggen

ik vin dhet niet zo veel werk hoor, in de steriliisator en voila tis gedaan maar nu hoef ik dat niet meer te doen want ze zijn ondertussen al 17 maanden oud.
Ze drinken enkel nog 's avonds een fles en 's morgens ben ik overgeeschakeld op een beker en dat drinken ze heel erg graag.


Plaats reactie

Terug naar “De tweelingen en meerlingen”