nog eens @rampestamperke

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
nog eens @rampestamperke

Bericht door Dagmar » 20 nov 2007, 09:31

en deze keer alleen rampestamperke! :twisted: :lol: Of andere tweelingmama's met ervaring! :lol:

Ga je borstvoeding geven?? Heeft je oudste dat gehad???
Mila hier niet en Karsten wel, maar ik wil het deze keer toch proberen.. Lijkt me zoveel gemakkelijker dan met een hoop flesjes geconfronteerd te worden! :wink: In het begin zal het wel moeilijker zijn, maar uiteindelijk niet, denk ik..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 nov 2007, 10:21

LOL! Dat topic is hier al een 20-tal keer bekeken, en niemand durft te antwoorden!! :lol:

(neenee, er zullen er niet veel op kunnen antwoorden hé, én een tweeling hebben, én bv geven)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

geen 2

Bericht door Aicha » 21 nov 2007, 10:43

Allée , kzal kik dan de spits afbijten :lol: :lol:

In jou plaats zou ik het ook zeker proberen; 't zal in het begin zeker nie makkelijk zijn maar kdenk ne keer dat ge goed uwen draai gevonden hebt dat het toch makkelijker is dan constant met flesjes bezig te zijn.

En alst nie gaat, dan hebt ge toch tenminste geprobeerd é :wink:

veel succes é

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 21 nov 2007, 11:33

ik heb van de oudste borstvoeding gegeven ,maar na 7 dagen had ik niks meer ,geen stuwing meer... inderdaad wel handig geen flessen uitwassen ,niks ,maar ik ga wel weer voor de flesjes....

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 21 nov 2007, 12:11

moest eerst de kleine van school halen ....

euh als ge er over denkt om BV te geven, zeker doen ,dan kunde er ook geen spijt van hebben , ge kunt nog altijd overschakelen,maar het vraagt wel veel van je lichaam ,veel rusten en u niet druk maken over andere dingen ..... :wink: ik had het echt overschat ,...

en inderdaad goedkoop he ,op de gewenste temperatuur en poeder moeten kopen voor twee... dat kost best wat!!


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 nov 2007, 14:09

Ja, als het bij je oudste ook niet gelukt is, dan zou ik ook twijfelen hoor.. Bij Karsten is het eigenlijk zonder problemen gegaan (2 jaar), dus ik zie het wel zitten.. Maar dan moet ik hopen dat een andere tweelingmama haar ervaringen komt delen.. Ik zie mijzelf al klungelen en in de knoop liggen als ze tegelijk moeten eten.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 nov 2007, 14:12

Ik ben zelf de helft van een tweeling, mijn mama heeft ons flesvoeding gegeven.
Ik denk dat ze niet geprobeerd heeft om BV te geven destijds.
Ik zal het haar ne keer vragen van 't weekend!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 22 nov 2007, 13:18

toen ik van de eerste zwanger was ,zijn wij naar een vergadering geweest over borstvoeding en daar was ook een tweeling moeder...
dan leg je de kindjes langs je zij elk aan een kant en de hoofdjes hou je dan vast ..... of anders zeg je een te gelijk natuurlijk... maar als je zeker weet dat het de vorige keer goed ging ...zou ik zeker niet twijfelen :wink:

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 25 nov 2007, 21:52

Hey,
Mag ik ook even reageren?
Ik ken wel een tweelingmoeder en die heeft ook BV gegeven, maar om de beurt een flesje en BV... dus als nu de ene BV krijgt, krijgt de andere een flesje en straks andersom...
Heb er zelf geen ervaring mee want ben nog niet eens mama, maar voor haar was dat de ideale manier... en 't werkte perfect!!
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 nov 2007, 06:39

Ja, heb ik ook al van gehoord, maar wil toch proberen om volledig bv te geven.. Of het lukt of niet, zullen jullie ongetwijfeld nog te horen krijgen.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 26 nov 2007, 09:32

Wel ik durf wel te antwoorden, hoewel ik geen tweelingmama ben...

Mijn vroedvrouw en goeie vriendin heeft haar tweeling 2 jaar en 3 maanden bv gegeven, dus het gaat echt wel hé. De eerste weken heeft ze gekolft omdat ze in couveuze lagen en ze had zoveel melk dat een ander kindje 3 maand heeft van kunnen drinken (ze had bij heel de familie de vriezer vol melk zitten :lol: .

Ik zou het ook zeker proberen, want wie weet lukt het je wel. En of je nu flessen of bv geeft, de eerste weken ben je zowieso toch de hele tijd bezig met eten geven. Vraag zeker kraamhulp, zodat er al een last van huishouden van je afvalt en als je man dan ook nog goed mee helpt gaat dat zeker lukken. Zeker als je gemotiveerd bent.

@rampestampertje: als de eerste keer bv mislukt is het niet uitgesloten dat het 2de keer wel lukt hé, je kan toch proberen en zoals hje zelf zegr daarna eventueel op flesjes over gaan. Al de beetjes die ze binnen hebben, hebben ze dan toch wel hé.

Mijn vv gaf in het begin (na die 6 weken dan) kindjes samen de borst, maar omdat jongetje te onrustig was, kon meisje niet rustig drinken en deed ze het om de beurt.

Succes ermee!!

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 nov 2007, 09:37

G&F&S schreef:Wel ik durf wel te antwoorden, hoewel ik geen tweelingmama ben...
...
:lol:
Fijn om te horen dat het je vroedvrouw/vriendin wel gelukt is :D .. Ik denk dat qua tijdsverbruik (in het begin) het niet veel uitmaakt of het de fles of de borst is.. Alles in beschouwing genomen natuurlijk, flesjes uitwassen, steriliseren, klaarmaken, opwarmen,... En 't is alles dubbel, dus meer flesjes.. :? :lol: Dus ja.. En daarna is de borst sneller hé, ene keer dat ze vertrokken zijn, je moet niet meer wachten tot de melk warm is, borsten wassen en klaar hé! :lol: :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 26 nov 2007, 21:48

het is perfect mogelijk om een tweeling bv te geven. er zijn weinig borstvoedende tweelingmama's die te weinig melk hebben: er wordt immers meer aangelegd, waardoor de productie hoger is.

het is echter wel vermoeiend, zorg dus zeker voor hulp in huis.

verder ga je ook een systeem moeten zoeken, waarbij de baby's frequent wisselen van kant, om beide borsten gelijk te stimuleren.

bvb elk 1 borst, en ieder voeding/iedere dag omwisselen van kant.

of baby 1 eerst rechts, dan links, en dan baby 2 eerst links dan rechts. de volgende voeding wissel je: eerst baby 2, dan baby 1...

een tweeling borstvoeden vergt creativiteit, ik hoop dat je erin slaagt! veel succes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 dec 2007, 19:35

Rampestamperke (staat je echte naam hier al ergens?)
Ik ben er nog eens.. Vanaf wanneer kon jij niet goed meer fietsen? Ik merk dat ik er nu al last van begin te krijgen.. Ten eerste moet ik altijd plassen als ik gefietst heb en voel ik de baby'tjes precies op mijn blaas drukken als ik fiets.. En ik ben zo snel buiten adem.. Ik hoop toch nog een tijdje te kunnen fietsen.. Anders zullen de kilo's er wel snel aanvliegen vrees ik.. :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 13 dec 2007, 21:50

Ik vermoed dat naar school nog wel lukt :) zo berg af, maar naar huis dat zou ik in niet zwangere toestand al niet zien zitten!!!
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 dec 2007, 21:52

We hebben eerst bergop.. en dan pas bergaf.. En in 't terugkomen net hetzelfde.. :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 13 dec 2007, 22:04

Pffff 2X ne ferme berg op ge moet maar goesting hebben. Ik zal toch content zijn dat ik maar een stukske plat moet en al wandelend :lol: Ik zal blij zijn als het mei is want Jarne wil persé naar school ik ben benieuwd of hij tegen dan ook nog zo hevig gaat zijn!! Het zal toch wennen zijn voor mij na 2,5 jaar constant bij hem te zijn hem zo een stukje loslaten! Maar ik ga stoppen want daar gaat dit onderwerp niet over :D
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 dec 2007, 22:06

pitoeter schreef:...Maar ik ga stoppen want daar gaat dit onderwerp niet over :D
:lol: Typisch aan ons, vrouwen hé, altijd afdwalen.. (gebeurt hier overal wel :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 14 dec 2007, 11:29

Dagmar schreef:Rampestamperke (staat je echte naam hier al ergens?)
ik denk wel dat ik hem bij"hoe is je echte naam" gezet heb ... maar ik heet Natalie(dan moet get niet meer zoeken ) :wink:

hoh ik kon tegen 5maanden echt niet meer fietsen ( ik wilde nog wel ) maar als ik thuis kwam mocht ik mij een uur in mijn zetel leggen ..van het ongemak ....draai achtig (veel t lage bloeddruk),verschrikkelijk beginnen zweten en mijn hart dat ging te keer (en het is ten eerste niet ver hoor de klas ...en ik bracht ze bijna altijd met de fiets,en anders fietsten we ook wel veel)...en de last aan mijn bekken werd nog erger ..dus heb het maar gelaten en ja inderdaad ...ze kunnen goed op de blaas liggen ...en dat veel plassen ,dat gaat er niet op verbeteren... :wink:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 dec 2007, 13:13

Oei oei, dan zal ik er maar van genieten dat ik het nu nog kan.. :? :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 14 dec 2007, 22:31

Moest ik ooit een tweeling hebben dan zou ik zeker borstvoeding geven en zolang mogelijk, misschien wel even lang als Naomi tot haar 16 maanden. Ik vind dat dat moet lukken, ik zeg er wel bij : ik ben thuisblijfmoeder, ik denk niet dat het zo evident is voor werkende moeders, maar daar heb ik geen ervaring mee.

En borstvoeding geven is zaaalig, ooh wat kijk ik er weer naar uit.... :)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 15 dec 2007, 04:59

ja ,als het lukt is dat heel goed meegenomen !!Ik zou het zeker proberen als het deze keer wel lukt ,ik probeer er niet te veel aan te denken ...wij krijgen maar 2 weken extra bV verlof ,op mijn werk mogen we ook afkolven "omdat ze het moeten toelaten "(maar je moet dan ook rekening houden ,dat je werk op tijd gedaan is ... en dat er niemand kan overnemen ....(bij ons is alles erg tijd gebonden ) wij krijgen in de Voor en namiddag een kwartiertje pauze...(je mag wel langer nemen als je BV geeft)Ik ben al tien min onderweg naar de materniteit ... :roll: :roll: ik zal al blij zijn als ik het tijdens het bevallingsverlof BV kan geven,en als het anders is ...dan is het maar zo :wink:

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 15 dec 2007, 16:00

Rampestamperke schreef:ja ,als het lukt is dat heel goed meegenomen !!Ik zou het zeker proberen als het deze keer wel lukt ,ik probeer er niet te veel aan te denken ...wij krijgen maar 2 weken extra bV verlof ,op mijn werk mogen we ook afkolven "omdat ze het moeten toelaten "(maar je moet dan ook rekening houden ,dat je werk op tijd gedaan is ... en dat er niemand kan overnemen ....(bij ons is alles erg tijd gebonden ) wij krijgen in de Voor en namiddag een kwartiertje pauze...(je mag wel langer nemen als je BV geeft)Ik ben al tien min onderweg naar de materniteit ... :roll: :roll: ik zal al blij zijn als ik het tijdens het bevallingsverlof BV kan geven,en als het anders is ...dan is het maar zo :wink:
Ik weet niet wat jij doet als werk, maar ik ben thuishelpster (poetsen dus) en heb als eerste van het bedrijf kolfpauzes aangevraagd (bedrijf bestaat 3 jaar) en ze hebben zelf nog moeten gaan opzoeken hoe het juist zat... Ik neem dan dat half uur aaneensluitend aan mijn gewone pauze. Als ik van 8.30u tot 12.30u werk, nam ik mijn pauze van 10u tot 10.45u in het begin, ondetussen kwartiertje later, omdat Sitske niet meer om de 2u een voeding vraagt. (behalve nu, omdat ze ziek is)

En mijn werk is ook niet allemaal gedaan hoor, maar daar ga ik nu eens niet van wakker liggen, heb recht op die pauze en gebruik die dan ook tot ze 7 maand is (ze zal dan ook nog wel steeds bv krijgen hoor)

Enkel met de betaling is er eigelijk wat verandert, nl dat dat half uurtje pauze door ziekenfonds betaald is en niet door werkgever en de ene keer krijg ik van klant 3 cheques, de andere 4, zodat ze me maar 3.5u betalen per keer. Tis een hele rompsloop, maar heb dat er toch voor over ze. ALs ik dichtbij huis werk, kom ik ook overhuis om ze te voeden en anders kolf ik, maar dat is gelukkig niet zo vaak.

En wie zegt dat je kindjes nog op materniteit zullen liggen?? Je werkgever moet je maar de kans geven om het beste voor je kindjes te doen.

Mijn vv en goeie vriendin heeft een tweeling van nu 3.5jaar en die hebben 6 weken in couveuse gelegen en ze ging voor elke voeding naar ziekenhuis bijna, en kolfde erop los... Ze had op den duur zoveel melk, dat er nog een kindje extra anderhalve maand heeft van kunnen drinken (een mama waarbij de bv niet gelukt was)

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 15 dec 2007, 18:37

G&F&S schreef:En wie zegt dat je kindjes nog op materniteit zullen liggen?? Je werkgever moet je maar de kans geven om het beste voor je kindjes te doen.
neen dat bedoel ik niet ,ik werk in een ziekenhuis en om je melk af te kolven ,moet je naar een ruimte op de materniteit... :) dan krijg je daar een kamertje om af te kolven

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 15 dec 2007, 20:23

Rampestamperke schreef:
G&F&S schreef:En wie zegt dat je kindjes nog op materniteit zullen liggen?? Je werkgever moet je maar de kans geven om het beste voor je kindjes te doen.
neen dat bedoel ik niet ,ik werk in een ziekenhuis en om je melk af te kolven ,moet je naar een ruimte op de materniteit... :) dan krijg je daar een kamertje om af te kolven
ah ok, ik dacht al... :lol:
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 15 dec 2007, 20:57

ik werk ook in een ziekenhuis en wij hebben in totaal 5maand na de zwangerschap Rampestamperke

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 15 dec 2007, 21:43

Ik was ook de eerste bij ons op 't werk om borstvoedingspauzes aan te vragen. Twee maal 30 minuten per dag tot het kindje 7 maanden oud is. Bij ons is er niet echt een ruimte of zo voorzien (ik werk in een Schouwburg) dus ging ik afkolven in een van de loges. Heb dat 4 maanden gedaan met Torben omdat hij om 3 maanden al naar onthaalmoeder ging. Nu kan ik bij Prutske ouderschapsverlof opnemen en zal ik maar een paar weekjes borstvoedingspauzes moeten nemen. 't Was wel altijd een geloop met afkolftoestel en tasje enzo en van en naar de koelkast op 't werk maar 't was het waard.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 15 dec 2007, 23:00

als ik een 2-ling zou hebben zou ik bij elke voeding afwisselen. eerst de een de borst, en de andere een flesje. als ze terug moeten eten, de andere krijgt dan de borst en de ene een flesje. zodat zeker ieder kind van de borst kan genieten en je kan het wat verdelen hé. :lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 15 dec 2007, 23:35

Afwisselen zie ik (op dit moment) niet zitten, omdat flesvoeding de voordelen van borstvoeding teniet zou doen op heel jonge leeftijd.. En dan kan ik in principe net zo goed altijd fv geven.. Dus ofwel alles ofwel niks! :lol:
Nee, ik zie het echt wel zitten om borstvoeding te geven.. Maar 't zou gemakkelijker zijn als ik al ervaringen kon lezen van andere tweelingmama's.. :wink: Waar en wanneer het het moeilijkste is.. Maar ik kom er wel uit! :wink: En zoals gezegd, bij Karsten heb ik niet echt problemen gehad met de bv, dus ik ben nog niet ontmoedigd of heb er geen schrik voor.. :wink:

Natalie (korter dan rampestamperke :lol: :wink: ), moet jij nu ook meer op controle bij de gyn dan indertijd bij je dochter?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 16 dec 2007, 08:18

Dagmar schreef:moet jij nu ook meer op controle bij de gyn dan indertijd bij je dochter?
tot nu toe niet ,ik dacht ook dat er daar wat verschil ging in zijn ,(hangt misschien af waar je gaat nu zat er weer een maand tussen hoor ...ik moet nu morgen terug en dan daarna zit er zoveel tijd niet meer tussen(dan terug op 7/01) ,maar als ik ook maar iets van verandering voelde... dan wou ze er mij altijd tussen nemen en voor de daaropvolgende onderzoeken ,heb ik geen afspaken meer ,zullen ze bij het laatste onderzoek ,wel kijken hoeveel tijd ze er kunnen tussen laten...misschien is het dan wel om de week..


Plaats reactie

Terug naar “De tweelingen en meerlingen”