'Deng'-lezers verkiezen Philip Dewinter tot ergste Belg

Moderators:Welcome, Moderators

Katia
'Deng'-lezers verkiezen Philip Dewinter tot ergste Belg

Bericht door Katia » 27 nov 2005, 21:12

'Deng'-lezers verkiezen Philip Dewinter tot ergste Belg

Vlaams Belang-voorman Philip Dewinter is door de lezers van het maandblad Deng verkozen tot Ergste Belg. Dewinter won de verkiezing met een kleine straatlengte voorsprong. Van de bijna 10.000 uitgebrachte stemmen ging maar liefst 27,3 procent naar het boegbeeld van extreem rechts in Vlaanderen. Het podium wordt vervolledigd door Marc Dutroux, tweede met 20 procent, en Leopold II, derde met 11,4 procent. Deng 'viert' de overwinning van Dewinter met een opmerkelijke stunt. "Wegens walgelijke cover is Deng deze maand te koop voor de helft van de normale prijs", vertelt hoofdredacteur Danny Ilegems. "Bij ons zijn Dewintersolden dus al begonnen."

Dewinter wint afgetekend van een kinderbeul en een massamoordenaar. Een twijfelachtige keuze, toch?

Ilegems: "Dat weet ik nog zo niet. Ik denk dat onze lezers Dewinter erkend hebben als de erfgenaam van de nazistische traditie die hij is. Dutroux heeft kinderen verkracht en vermoord, maar volgens het gerecht is hij, anders dan Dewinter, een 'geïsoleerde' pervert. Wat niet wegneemt dat ook Dutroux absoluut thuishoort in de top drie. Het is een top drie waar ik me goed in kan vinden. Ik ben trots op onze lezers."

Op vier vinden we Jean-Marie Pfaff, die het nipt haalt van Gert Verhulst, voorman van Studio 100 en nu vijfde Ergste Belg.

"Ja, en dat was spannend. Luister, we hebben van bij het begin duidelijk gemaakt dat deze verkiezing een spelletje is. Je kunt iemand als Leopold II, die een genocide op zijn kerfstok heeft, niet vergelijken met een nitwit als Gert Verhulst. Ik vind dat onze lezers dat goed begrepen hebben en van die hele top tien een mooie mix van schurken en ergerlijke figuren hebben gemaakt."

Denkt u dat Philip Dewinter van deze verkiezing wakker ligt?

"Of hij wakker ligt dan wel slaapt, is het allerlaatste van mijn zorgen. Alhoewel, ik heb misschien toch liever dat hij slaapt."

Krijgt hij een prijs?

"Wij zetten hem op gepaste wijze in de bloemetjes. Ik verneem dat De Grootste Belg een standbeeld krijgt, maar u begrijpt dat wij de openbare pleinen en parken van dit land niet lelijker willen maken dan ze al zijn. Dus hebben we wat anders bedacht, waarmee we hem toch onder het volk brengen. Zo zit er in de nieuwe Deng een graffitisjabloon waarmee iedereen naar hartenlust Dewinters beeltenis op zijn muur kan spuiten. Verder kun je bij ons ook een Dewinter-wc-vizier bestellen: een sticker met zijn aangezicht erop, aan te brengen in elk willekeurig urinoir, om zodoende het cordon sanitaire in ere te herstellen. Deze maand mag Dewinter bij hoge uitzondering op onze cover staan. Illustrator Jan De Maesschalck maakte een prachtig monsterlijk portret van hem. Om de pil wat te vergulden verkopen we Deng uitzonderlijk tegen de helft van de normale prijs."

De Morgen


Katia

Bericht door Katia » 27 nov 2005, 21:12

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


lig hier gewoon strijk vant lachen!!

VuilB heeft het weer gedaan :lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 nov 2005, 22:31

Die urinoirstickers vind ik wel een goed idee!!!
Maar het verschil tussen Dewinter en Dutroux zou toch kleiner mogen zijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Politiek”