alles en alle soorten gezinnen!!

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42
alles en alle soorten gezinnen!!

Bericht door Anna » 14 jan 2005, 00:17

Deze rubriek heet niet voor niets gezin.
Over het normale gezin...
Of over een groot gezin.
Een familie waar twee mama's zijn, of twee papa's.
Moeders of vaders die het opvoeden alleen moeten doen.
Het waarom, een tweede of derde, zelfs vierde kindje...
Ook de "nieuwe" gezinnen, waarbij een partner kinderen meebrengt uit een vorige relatie.
Kortom....
Alles gezinnen kunnen hier terecht met raad, vragen, of gewoon een verhaal eens neer te schrijven


Gebruikersavatar
kitty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jan 2006, 12:48
Locatie:malle
Contacteer:

Bericht door kitty » 31 jan 2006, 11:07

hallo


zijn hier op het forum nog mensen die co-ouderschap hebben over hun kind(eren)?

groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 31 jan 2006, 11:12

seg is dat gemakkelijk te combineren zo die leeftijdtijdsverschil bij je kindjes? Ik zou bij mijn kindjes ook zo een tijdspanne willen tussen laten en zoals ik op je avatar ziet is dat kei lief...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
kitty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jan 2006, 12:48
Locatie:malle
Contacteer:

Bericht door kitty » 31 jan 2006, 11:22

hey

dat gaat tot nog toe heel goed eigenlijk. Fauke is heel fier op haar kleine zusje en ze wil met alles meehelpen. ze heeft ook altijd al wel interesse gehad in baby's en poppen en vertroetelen ;-)
ikzelf vind het heel leuk eigenlijk, fauke kan al veel zelf en je kan haar actief betrekken bij de verzorging enzo ;-) als er iets minder goed gaat kan je haar erover aanspreken en echt uitleggen wat er mis is, en omgekeerd ook natuurlijk. zij kan zich als 4-jarige ook goed uitdrukken...
Soms denk ik wel 'help, waar ben ik aan begonnen' lol, ik was uit de pampers en met fauke op het punt gekomen dat je haar al eens kan laten lopen in een speeltuin ofzo, nu begint het allemaal weer van voren af aan... maar ja, groot worden ze toch he ;-)

groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 31 jan 2006, 12:31

dat wel..maar ik verlang wel naar een tweede maar met de problemen van Sete nu zie ik het zo niet zitten!

Ik kan het zeker neit mijn kinderen zo snel op elkaar kopen. Mijn man begint meer aan Sete te hebben en eens die dikke vrienden zijn verlang ik misschien meer naar een tweede. Sete eheft me soms te hard nodig en daarom...ik wil even terug ademen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 31 jan 2006, 13:04

hoikes mijn broer heeft co-ouderschap tesamen met zijn ex vriendin . en dat lukt daar toch heel goed het is wel een tweeling . ikzelf zou dat nooit doen omdat ik het gevoel heb dat de kinderen zich dan nooit kunnen thuisvoelen dan worden ze altijd langs 2 kanten gescheurd . ale ik weet niet hoe ik het moet uitleggen...
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

VERAKEN
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 apr 2005, 13:05
Locatie:Moorsel (Aalst)

Bericht door VERAKEN » 01 feb 2006, 09:39

mama van A&E schreef:hoikes mijn broer heeft co-ouderschap tesamen met zijn ex vriendin . en dat lukt daar toch heel goed het is wel een tweeling . ikzelf zou dat nooit doen omdat ik het gevoel heb dat de kinderen zich dan nooit kunnen thuisvoelen dan worden ze altijd langs 2 kanten gescheurd . ale ik weet niet hoe ik het moet uitleggen...
Ik zou me ook niet kunnen neerleggen bij co-ouderschap !!! Maar ja, ik geloof ook niet echt in 'in vriendschap uiteengaan'. Er is altijd wel iemand gekwets en dan ga je toch onbewust opmerkingen maken naar je ex-partner toe en meestal zijn de kids daar de dupe van (ttz kleine oortjes horen veel hé). Ik kom zelf uit een gescheiden gezin en heb er echt wel last van gehad, ... vooral mijn grootmoeder heeft hierin een hééééééééél smerige rol gespeeld.

En bij ons is er ook een héél groot leeftijdsverschil tss Kobe - Tibo en Litte. Bewust? Neen, zeker niet, had het aan mij gelegen, had ik ze héél kort op elkaar gewild.
Uiteindelijk zit er bijna 6 jaar tussen en ik moet zeggen dat ik VEEEEEEEEEEEL meer geniet van mijn klein ukje !!!! Het heeft zoiets van het is de laatste keer en ik wil alles héél bewust meemaken. Elke seconde!!! Eigenlijk zou ik nog een 4de willen, maar het ventje wil niet meer .... misschien nog eens 6 jaar hem proberen te overtuigen :lol: :lol: :lol: ???????????

Groetjes
Veraken, dolgelukkige mama van Kobe en Tibo (°08.06.1999) en Litte (°27.03.2005)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 feb 2006, 13:05

Eigenlijk zouden het de ouders moeten zijn die iedere week wisselen van huis ipv de kinderen...zo hebben de kinderen tenminste hun eigen thuis...das wat ik ervan vind
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 01 feb 2006, 13:08

da is een goei katharina zo had ik er nog niet over nagedacht :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
kitty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jan 2006, 12:48
Locatie:malle
Contacteer:

Bericht door kitty » 01 feb 2006, 14:06

hmmm...lijkt me niet zo haalbaar eigenlijk, je hebt toch je eigen stek nodig, zeker als je opnieuw begint zoals wij.
mijn ex heeft een vriendin, ik heb een vriend en pas een dochtertje bij. zou neerkomen op in totaal 3 woningen voor iedereen dan...
we doen al een jaar of 3 co-ouderschap, en we zijn als vrienden uiteen - misschien moeilijk te begrijpen voor sommigen, maar als je wil kan je heel veel he. ik durf zelfs zeggen dat we nu beter overeen komen als toen we getrouwd waren. Natuurlijk zijn er soms dingen die voor de ene of de andere niet helemaal gaat zoals hij/zij wil, maar door veel te communiceren proberen we die op te lossen zodat iedereen blij is met de oplossing. wij kunnen makkelijk samen aan tafel gaan zitten met een tas koffie om het over onze dochter te hebben.
ik denk dat er ook veel aan ligt hoe je zelf tegenover de situatie staat... als ik heel eerlijk ben, zou ik haar ook liever full-time bij mij hebben, maar ik ben er zeker van dat haar papa hetzelfde denkt. wat dan? ruzie beginnen maken en het gerecht laten beslissen? thx but no thx...we beslissen nog liever zelf hoe we alles regelen.
ik kan alleen maar hopen dat ons meisje goede herinneringen over gaat houden aan haar jeugd, met 2 adressen waar ze zich welkom en thuis voelt. dat ze blij gaat zijn dat we altijd de moeite hebben gedaan om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen voor haar, dat we nog steeds met mekaar kunnen praten en overleggen. ik ben ervan overtuigd dat deze oplossing beter is voor een kind dan een 'vechtscheiding' waar het recht om tijd door te brengen met 1 van de ouders hen ontnomen wordt en waar er altijd spanningen zijn als het 'verhuistijd' is...

groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 feb 2006, 16:39

Ja dat van mij was nu wel een beetje te simpel voorgesteld...weet niet of dat wel haalbaar zou zijn...inderdaad als jullie elk een nieuwe relatie hebben is dat wel moeilijker natuurlijk he....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 feb 2006, 08:57

Kitty, goed dat jullie vooral aan jullie dochter denken! Ik zeg ook altijd dat als Filip en ik uiteen zouden gaan (niet dat we dat van plan zijn), we voor co-ouderschap zouden gaan.. Ik hoop dat ik dat ook kan als het ooit effectief nodig zou zijn..
Hoe regelen jullie dat dan? Veel overleggen over "regeltjes" of ieder zijn eigen "regels", bijv. een vast slaapuur.. Als je niet wil antwoorden, is het zo, maar ik vroeg het mij af..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 feb 2006, 22:13

Bij een scheiding komt er het vooral op aan om te praten, denk ik. Je moet toch ergens blijven aan dezelfde kant staan als het op je kinderen aankomt. Als de ene dit doet en de andere iets anders, ja, dan is dat om problemen vragen denk ik.
Maar het moet toch veel organiseren zijn, veronderstel ik.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kitty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jan 2006, 12:48
Locatie:malle
Contacteer:

Bericht door kitty » 06 feb 2006, 15:03

sorry voor de late reactie, int weekend geraak ik precies niet bij de computer. oudste prinses heeft het internet ontdekt en speelt veel op de barbie site ;-) ze is ziek nu, ligt met koorts te slapen op de zetel...hoop dat ze snel weer beter is
dagmar, we hebben elk wel een beetje onze eigen regeltjes, maar de grote lijnen zijn wel gelijk. slaapritueel is hetzelfde bij mama en papa, het in bad gaan enzo ook. hier is het in bad of douche met mama en bij papa met de papa he. als er iets is waar fauke mee zit dan wordt daarover gepraat, mijn ex belt me dan op of ik bel hem.
we beginnen wel te merken dat ze ons tegen mekaar probeert uit te spelen, 't is geen lompe he ;-) maar bij twijfel checken we het ff bij mekaar, het is nie de bedoeling dat ze van mij iets gedaan gaat krijgen wat bij haar papa helemaal niet mag en omgekeerd.
sandy, er komt dus heel wat praten bij kijken, maar ik vind dat je niet anders kan als je kinderen hebt. zij kiezen niet voor de situatie, dus de ouders moeten proberen om er samen (met 4 bij ons) het beste van te maken, voor de kinderen.
ze zal bij ons ook geen negatief woord horen over haar papa, als ik ergens een probleem mee heb bespreek ik het gewoon met hem...

groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 06 feb 2006, 15:27

dat vind ik een hele goeie instelling
alleen zo jammer dat dat niet overal gebeurt!
en dat ze jullie tegen elkaar probeert op te zetten, dat is ook typisch :lol:
zouden we het zelf ook niet proberen, moesten we het kunnen om iets gedaan te krijgen :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 feb 2006, 19:54

Ik vind dat ook een heel goede ingesteldheid!!
Ik heb geen ervaring met echtscheidingen OEF dus het is maar gokken.
Maar ik begrijp ergens niet dat er mensen zijn die er een vechtscheiding van maken. Alé ja, dan draait het volgens mij om geld.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kitty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jan 2006, 12:48
Locatie:malle
Contacteer:

Bericht door kitty » 07 feb 2006, 12:41

goh, er zijn veel mensen die mekaar het licht in de ogen nie gunnen. ik denk maar uiteen is uiteen, dingen die gebeurd zijn zijn gebeurd en kan je niemeer veranderen...maar de toekomst heb je wél helemaal zelf in handen.
heb thuis een vechtscheiding meegemaakt, ik weet dus wat het is :-s toen wij uiteen gingen vond ik echt dat ik gefaald had, omdat ik het wel allemaal anders zou aanpakken...
nu vind ik dat we een goeie beslissing genomen hebben toen. de stress enzo is voor een kind ook niet goed, er kan weer gepraat worden en ze heeft 2 plekken waar ze (later) met problemen en vragen terecht kan.

groetjes
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ons gezinnetje”