Jaja hier ben ik.
En ivm de adoptie. Vooreerst proficiat met jullie kindjes. Zijn het kindjes uit een vorige relatie? Of hebben jullie samen 2 kindjes?
Is het de bedoeling dat de kindjes de zelfde achternaam gaan krijgen?
Hoe lang het duurt hangt af van rechtbank tot rechtbank. Ik heb al mensen gehoord die op 6 maanden rond waren met alles en bij sommigen duurt het langer.
Wij zitten momenteel te wachten tot het gemeentehuis de kleine inschrijft in het volksregister en dan zijn we klaar. Ondertussen zitten we al bijna 1,5 jaar bezig met de adoptie.
Als jullie de cursus gedaan hebben (wat ik gelezen heb dat zo is) dan zou ik zo zeggen: breng die papierenhandel maar vlug in orde. Ga de nodige papieren halen in het gemeentehuis, ... en breng ze binnen bij de rechtbank. Vergeet geen geld mee te nemen!!!
Daarna is het wachten. Wij hebben dan eerst een uitnodiging van de rechtbank gehad om langs te komen. Na lang wachten is dan de politie langsgeweest.
Ivm de politie. Bij ons is die enkel bij ons langsgeweest maar ik heb al van mensen gehoord dat die ook bij hun ouders langs ging. Waar dat aan ligt weet ik niet.
Bij ons is de politie een aantal keer langsgeweest omdat die elke keer weer iets vergeten te vragen was

.
Daarna kregen we weer een uitnodiging van de rechtbank en kregen we de uitspraak.
Na de uitspraak wordt alles naar het gemeentehuis gestuurd en is het daarop wachten.
Nog vragen ... vuur maar af!!