Oktober: ons tweede kindje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 28 jul 2004, 16:44

:D :D :D JABEDABEDOE :D :D
Een zoontje: PROFICIAT! :D
Ik ben heel blij voor jou. :D :D :D


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 jul 2004, 16:50

Of ge hoopt gewoon dat we dan veel ervaringen kunnen delen?!! Twee bengels van ongeveer dezelfde leeftijd als ik me niet vergis.. Dat worden verhalen van 't kan niet meer :wink: !!!

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 03 aug 2004, 14:06

Dag Dagmar, ik zie dat jij nu professioneel gebruiker bent. :D Waaw, en ik nog niet. :? maar dat komt nog wel denk ik als we elkaar de verhalen gaan vertellen.
Ja, ik ben heel blij dat jij een jongen krijgt omdat wij dat ook krijgen, maar ook omdat jij al een meisje had. Wij hopen voor devolgende op een meisje. :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 aug 2004, 14:22

Ja, als jullie volgende een meisje is, dan kunnen we de trouw met onze zoon al regelen :wink: :wink: :wink: .. Ik ben ook wel blij dat het een jongetje gaat zijn, 't is zo eens iets anders hé.. Misschien gaat hij dan meer aan mij hangen, want tegenwoordig hangt ons dochtertje meer aan de papa, behalve om te gaan slapen.. Niet dat ik dat momenteel heel erg vind (maar toch wel een beetje, voel me opzijgeschoven :( ), want ze is wreed vermoeiend bij momenten.. En heel lief als ze wilt, dan aait ze mijn buik en zingt "in een klein stationneke" voor de baby.. En als ik dan een ander liedje wil zingen, dan zegt ze dat dat niet mooi is, het moet "in een klein stationneke" zijn :D ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

suikertest

Bericht door Dagmar » 05 aug 2004, 00:59

Vorige week de suikertest moeten laten doen.. Dat was helemaal in orde, maar mijn ijzergehalte is weer veel te laag.. Dus nu moet ik terug ijzerpillen slikken.. Ergens had ik het wel verwacht, ik heb regelmatig ijzertekort, maar deze keer was ik zelfs niet duizelig, dus was het toch een beetje onverwacht.. Maarja, wat is nu 1 pilletje op een dag hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


miekeB
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 mar 2004, 21:11

Bericht door miekeB » 09 aug 2004, 14:32

Ik neem ook ijzerpilletjes en ik ben er tot 's middags misselijk van. :? Heb jij daar ook last van?
En toch neem ik ze want alles lijkt me beter dan een bloedtransfusie. :?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 aug 2004, 20:32

Van de pillen zelf heb ik niet zoveel last, zelfs mijn darmen hebben er geen last van (hout vasthouden).. Ik had eerst bruistabletten, maar die kreeg ik echt niet meer binnen, ruiken en smaken naar roest.. Nu heb ik gewoon ampullen, dus smaakloos :D ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 10 aug 2004, 12:02

Dagmar schreef:Ja, als jullie volgende een meisje is, dan kunnen we de trouw met onze zoon al regelen :wink: :wink: :wink: .. Ik ben ook wel blij dat het een jongetje gaat zijn, 't is zo eens iets anders hé.. Misschien gaat hij dan meer aan mij hangen, want tegenwoordig hangt ons dochtertje meer aan de papa, behalve om te gaan slapen.. Niet dat ik dat momenteel heel erg vind (maar toch wel een beetje, voel me opzijgeschoven :( ), want ze is wreed vermoeiend bij momenten.. En heel lief als ze wilt, dan aait ze mijn buik en zingt "in een klein stationneke" voor de baby.. En als ik dan een ander liedje wil zingen, dan zegt ze dat dat niet mooi is, het moet "in een klein stationneke" zijn :D ..
ons dochtertje met jullie zoontje of ons Bartje met jullie volgende dochtertje of... :D dat zou wel iets zijn :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 aug 2004, 16:42

Deze middag weer op controle geweest.. Onze zoon is al een echte dwarsligger :wink: , hij was nog niet gedraaid (ligt dus momenteel in stuit).. Maar volgens de gynae heeft hij nog tijd genoeg om te draaien, dus ik maak me nog geen zorgen.. 't Gaat weer een heel boeleke worden, want het uitgerekende geboortegewicht zit nu op 3,400 kg, maar als ze in stuit zitten, dan wordt het gewicht blijkbaar nogal laag ingeschat.. (ons dochtertje woog 3,630 kg bij de geboorte)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 11 aug 2004, 14:52

Misschien is jou zoontje zo fier op zijn bezienswaardigheid dat hij dat als eerste aan de wereld wil laten zien. :wink: Ik heb al eens een film gezien van een geboorte in stuitligging en dan is dat wel het eerste dat te zien is. :D

miekeB
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 mar 2004, 21:11

Bericht door miekeB » 12 aug 2004, 17:52

Dagmar schreef:Van de pillen zelf heb ik niet zoveel last, zelfs mijn darmen hebben er geen last van (hout vasthouden).. Ik had eerst bruistabletten, maar die kreeg ik echt niet meer binnen, ruiken en smaken naar roest.. Nu heb ik gewoon ampullen, dus smaakloos :D ..
Ik ga eens bij mijn apotheker informeren naar die ampullen. Bedankt voor de tip. :D
Mijn kindje zit in hoofdligging. Hopelijk draait jou kindje. Mag je anders niet gewoon bevallen?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 aug 2004, 22:15

Daar heeft de gynaecoloog het nog niet over gehad, eerst afwachten of hij tegen de volgende keer gedraaid is.. Hij zei dat baby's normaal tussen de 28 en de 32 weken draaien en bij de controle was ik net geen 29 weken ver.. Dus onze zoon heeft nog zo'n 3 weken om te draaien.. De gynaecoloog zei ook nog dat er genoeg baby's zijn die pas het laatste moment draaien.. Dus ja, ik wacht nog af en maak me nog geen zorgen.. Moest hij nu bij de volgende controle nog in stuit liggen, dan ga ik het toch vragen hoe de bevalling eventueel gaat verlopen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 aug 2004, 22:16

Hey Mieke,
De ampullen heten trouwens "Ferricure".. Was ik nog even vergeten te zeggen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 15 aug 2004, 23:04

Dag Dagmar,
een zoontje na een dochtertje is wel fijn. Nu heb je ze alletwee. Daar hoop ik ook op.
Voor jou kort het al op. Ik ben blij te lezen dat alles goed gaat met je.
Hopelijk verloopt alles uitstekend. Geniet jij ook van je dochtertje en je zwangerschap?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 aug 2004, 18:19

Ik geniet natuurlijk van mijn dochtertje.. Nog zo'n kleine twee weekjes en ze mag al naar 't school!!! En dan kan ik nog twee maandjes op m'n gemak bezig zijn met de voorbereidingen voor de baby.. 't Kamertje op orde zetten, kleertjes sorteren, suikerbonen en geboortekaartjes klaarmaken, een geboortelijst leggen.. Dat kan ik dan onder de schooluren doen, en me na de schooluren volop bezig houden met mijn immer actieve meid :wink: 't Zullen nog drukke maandjes worden!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

miekeB
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 mar 2004, 21:11

Bericht door miekeB » 30 aug 2004, 20:26

Dagmar, ben jij nog naar de gynaecoloog geweest? Zit je zoontje nog in stuitligging? Mijn dochtertje wel. Mijn gynaecoloog zal op 38 weken proberen mijn kindje te draaien en een radiografie van mijn bekken laten maken om te zien of het groot genoeg is. Indien mijn dochtertje in stuitligging blijft of als mijn bekken wat te smal is dan gaat hij geen risico nemen en wordt het ineens een keizersnede.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 30 aug 2004, 21:15

Ik moet pas de 14de september teruggaan naar de gynaecoloog, dus dan weet ik het.. Ik hoop dat hij gedraaid is, want anders is hij zijn hoofdje tegen mijn ribben aan het stoten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 sep 2004, 11:37

Maandag en gisteren heb ik de kleertjes uitgehaald, gewassen, gestreken.. en bekeken natuurlijk.. Ik kan me niet meer voorstellen dat ons dochtertje er in gepast heeft :D Maar nu mag hij toch gaan komen.. Door zo met die kleertjes bezig te zijn, ben ik ongeduldig geworden.. En 't is nog 8 weken!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 01 sep 2004, 15:34

Hey Dagmar...

Anna hier...

Niet ongerust zijn hoor...
Baby's draaien wanneer zij er zin in hebben!!!
Bij mijn laatste zwangerschap heeft mijn gyni mij rechtuit laten weten dat " mijn baar moeder op een uitgerekte sok leek" :(
Dat de baby te veel plaats had, en zo nodig we hem wel draaiden op het allerlaatste nippertje...
Net één week voor zijn geboorte is hij dan toch gedraaid en is er zo gebeleven...

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 sep 2004, 20:18

En als onze zoon op zijne papa lijkt.. Die heeft zich nl. het laatste moment terug in stuit gelegd..
Vandaag zijn we dan de geboortelijst gaan leggen.. Ik vond het niet zo gemakkelijk.. Hoeveel moet je erop zetten?? We moesten niet meer zo heel veel spullen hebben en hebben er dan maar leuke, stoere jongenskleren opgezet voor als Karsten een beetje ouder is.. Hij gaat er zó leuk uitzien!! Ik kijk wel uit naar ons zoontje, echt, ik kan niet meer wachten.. Mila was ook mee en heeft lakentjes gekozen (we hebben eigenlijk lakentjes genoeg, maar nog een stel meer kan nooit kwaad :wink: ) en dan hebben we haar ook nog maar eens in het nieuw gestoken, tegen de winter...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

even klagen!!

Bericht door Dagmar » 05 sep 2004, 11:38

Ik ben het beu!!! Echt, sinds deze morgen ben ik het zwanger zijn beu.. Niet dat ik er helemaal niet meer van geniet, maar het heeft lang genoeg geduurd!!! Hopelijk vliegen die laatste weken voorbij! Ik ben zo beperkt in mijn doen en laten, mijne buik zit in de weg.. Ik kan nie meer goed met Mila spelen (ik waggel maar wat), ik ben vreselijk moe en helaas weer duizelig (dus moet ik meer ijzerpillen slikken). Dan is het weer zo warm.. Als Karsten zich beweegt, doet mijne buik enorm pijn.. Mijne rug, daar zwijg ik best over!

Zo even klagen en ik kan er weer tegenaan!!
:) Sorry mensen, maar het moest er even uit. Ik weet ook wel dat ik er nu nog van moet genieten, maar soms is het moeilijk.. 't Zal de combinatie zijn van alle lichamelijke ongemakken en het ongeduld dat toch echt wel de kop op steekt! En ik weet ook dat Karsten beter nog zijn 8 weken blijft zitten, maar die weken mogen omvliegen hoor!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 sep 2004, 10:00

Mijn humeurdipje is gelukkig over, ik kan weer volop genieten van mijne buik (behalve 's nachts, dan zit hij echt in de weg!!) en mijn zwangerschap in het algemeen. Maar ik ben toch nog altijd aan het aftellen, ik ben zo benieuwd naar Karsten!! Gaat hij op Mila lijken of niet, gaat hij op mij of op de papa lijken (Mila leek op geen één van de twee, je herkende wel iets van de twee families in haar)? Gaat hij evenveel en evendonker haar hebben als Mila bij de geboorte?? Hoe gaat de bevalling vlotten? Hoe gaan de papa en Mila die dagen zonder mij doorkomen? Daar maak ik me nog het meeste zorgen over.. Niet dat ik zo onmisbaar ben, maar de papa is nl een nogal wreed vaste (lang)slaper, misschien moet ik toch maar de oma's inschakelen?? Ik mag er nog niet te hard aan denken, want het maakt me wel wat zenuwachtig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 15 sep 2004, 09:26

Gisteren ben ik bij de gyn geweest en HOERA!!! Karsten is gedraaid.. Het geschatte geboortegewicht ligt nu al op 3,800 kg :o .. Een serieuze brok dus (Mila woog ook 3,630 kg). Maar er is ook minder goed nieuws, er is heel veel kans dat ik zwangerschapsdiabetes heb, nu moet ik zo snel mogelijk een uitgebreide suikertest doen in het ziekenhuis (duurt 3 uren).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 19 sep 2004, 15:13

hey dagmar,
Ik hoop dat het niet te erg is voor jou.
laat iets weten he.
Het is niet lang meer he.
laat zeker iets weten wanneer de bevalling gebeurd is :)
groetjes kim

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 sep 2004, 22:23

Hey Kim,

Natuurlijk laat ik iets weten als Karsten er eindelijk is!! Gisteren ben ik die uitgebreide suikertest gaan laten doen (ging niet eerder met Mila en mijn vriend moest werken). Morgen eens bellen voor de uitslag, want ik ben toch wel wat ongerust! Ik hou jullie op de hoogte!!!

Groetjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 21 sep 2004, 22:59

Ik duim van harte mee met jullie
groetjes kim

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 28 sep 2004, 18:37

Alles goed Dagmar :?: :D
(suikertest,...)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 sep 2004, 13:36

Ik weet de uitslag nog altijd niet!! Vrijdag moet ik eens terug bellen.. De gyn is altijd ofwel druk bezig ofwel is hij er niet.. :( Het probleem is ook dat ik een hele drukke week achter de rug heb, en dus zelf niet altijd kon bellen.. Anders had ik het verleden week al geweten.. Maar ik ga ervan uit dat ik nu gewoon suiker moet vermijden (omdat het suikergehalte zowiezo al hoog was in mijn bloed). Als ik iets extra moet doen, dan hoor ik het vrijdag wel.. Maar zolang kan het al zeker geen kwaad om suiker te vermijden, ook niet als het niet nodig moest zijn!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 30 sep 2004, 20:31

En Karsten mag gaan komen!! De kamer is klaar, juist nog het bedje gemaakt, Mila wilde persé helpen dus het heeft iets langer geduurd dan normaal. Maar ik wil haar er zo veel mogelijk bij betrekken, zodat ze zich niet uitgesloten voelt.. Mijn valies heb ik juist ook gemaakt.. Ik ben er helemaal klaar voor! Maar ik zal nog maar geduld hebben, hoe langer hij blijft zitten, hoe beter :) ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 30 sep 2004, 21:38

Dagmar schreef:En Karsten mag gaan komen!! De kamer is klaar, juist nog het bedje gemaakt, Mila wilde persé helpen dus het heeft iets langer geduurd dan normaal. Maar ik wil haar er zo veel mogelijk bij betrekken, zodat ze zich niet uitgesloten voelt.. Mijn valies heb ik juist ook gemaakt.. Ik ben er helemaal klaar voor! Maar ik zal nog maar geduld hebben, hoe langer hij blijft zitten, hoe beter :) ..
Ale, je bent er helemaal klaar voor, nu is het ongeduldig afwachten. Ik zal voor je duimen als het eenmaal zover is. Tegen dat Karsten komt weten wij misschien het geslacht van dat van ons.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”