Oktober: ons tweede kindje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 dec 2004, 13:42

En morgen is het Karsten zijn babyborrel!! Langs de ene kant kijk ik er naar uit, dan ziet iedereen hem en dan zien wij iedereen nog eens, maar langs de andere kant, ik zie een beetje op tegen de drukte! Maar ik zal nog wel laten weten hoe het gelopen is!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 03 dec 2004, 16:37

veel geluk ermee!!
en het allerbeste!!
Laat dat prachtventje maar schitteren!!

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 03 dec 2004, 22:19

Inderdaad veel plezier morgen en probeer ondanks de drukte er een beetje van te genieten.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 dec 2004, 00:21

Zal ik zeker doen!! Tenminste als ik genoeg geslapen heb, Karsten is weer klaarwakker voor 't moment.. Hopelijk slaapt hij sewes nog goed, want anders zal Filip morgen vroeger moeten opstaan zodat ik nog wat kan bijslapen voor we naar de babyborrel vertrekken..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 dec 2004, 11:31

De babyborrel was druk, gezellig, maar wreed vermoeiend! Zeker na zo'n korte nacht.. Karsten had heel weinig geslapen van vrijdag op zaterdag en zaterdagvoormiddag. Ik heb hem 's middags in bad gedaan, daarna eten gegeven en toen is hij rond kwart voor twee in slaap gevallen (in de auto) en hij heeft geslapen tot ongeveer 17 uur (toen de meeste mensen dus vertrokken). Iedereen maar bezig dat het toch zo ne brave is en ne rustige (ze moesten eens weten :? )!!
Iedereen die zei dat ze gingen komen, is ook geweest.. En over een maand (bij Nieuwjaar) zien we de meesten onder hen nog eens, want Filip zijn familie komt ieder jaar op Nieuwjaar bijeen.. Voor Mila gaat dat fijn zijn, want dan zijn er veel neefjes en nichtjes.. Nu waren er vooral volwassenen, maar ze heeft haar wel geamuseerd!!! Wat ook fijn was voor haar, was dat redelijk wat mensen een cadeautje voor haar bijhadden (ze is dus weer verwend :) ) Ze pakte ook alle cadeautjes uit die voor Karsten waren, en ze heeft meermaals geprobeerd om die kleren zelf aan te doen, maar als ze dan merkte dat ze echt wel te klein waren voor haar, dan gaf ze de kleren maar vlug aan mij, want ze waren voor Karsten!! :D
We hebben zo ongeveer heel ons geboortelijst gekregen, dus de cadeautjes waren ok. En diegenen die toch nog iets buiten de lijst gekocht hadden, hebben wel een goede smaak, dus we hebben niet te klagen.
We waren van plan om vandaag naar de volleybal te gaan, maar ik ga dat toch niet doen, ik ga lekker uitrusten!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 05 dec 2004, 19:49

Rust inderdaad maar goed uit want nu met de feestdagen voor de deur worden het nog drukke dagen. Fijn dat het goed is meegevallen de borrel en inderdaad is het leuk als ze ook cadeautjes voor Mila bijhebben. Tof dat je bijna alles van je geboortelijst hebt, ik moet dringend eens tijdmaken en naar onze winkel bellen voor een afspraak, dat is er nog niet van gekomen.
Het is te hopen dat Karsten julie de volgende dagen nog een beetje rust geeft, dat hij 's nachts wat beter slaapt.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 08 dec 2004, 15:44

Dagmar heb je al geprobeerd om Karsten zijn badje te geven voor hij gaat slapen!!
Zeker weten dan slaapt hij veel langer door!!
Prima ventje anders he!!
Zeg hoe is het nu met hem?
Is hij al veel veranderd?? Hoeveel weegt hij nu al?
Em Mila, heeft ze het nu al door wat het betekent om een broertje te hebben??

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 dec 2004, 08:16

Hey Anna,

De bad-truc werkt helaas niet :cry: !! Ben ik al van in het begin aan het proberen.. Maar ik heb het misschien gevonden, we hebben een andere tut geprobeerd en die wil hij wel. En dan slaapt hij goed (al tutterend)!!! Afwachten wat het verder geeft.. Hopelijk gaat hij dan een regelmatiger slaappatroon krijgen..
Vorige vrijdag woog hij al 5,200 kg en was hij 55 cm groot (klein), dus groeien doet hij echt wel goed!! :D
Mila, tja.. Dat blijft een verhaal op zich.. Ze is heel lief tegen Karsten en geeft hem altijd zijn knuffeltje, veegt zijn zevermondje proper.. Maar naar ons toe is ze soms een kleine heks!!! Maar het begint toch te beteren, ik denk dat ze eraan aan het wennen is dat we niet meer constant met haar alleen bezig kunnen zijn!! Alleen als Karsten aan het eten is, dan vraagt ze nog altijd om op mijne schoot te mogen zitten en dan wordt ze kwaad als ik zeg dat het niet gaat.. Gisteren hebben we samen de kerstboom gezet, 't heeft wel heel lang geduurd, maar Mila vond het fijn en dat is toch het belangrijkste!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 09 dec 2004, 15:43

Tja sommige dingen heb tijd nodig!!
Mila zal zich met verloop van de tijd aanpassen.
het is een goed kind hoor die dochter van jou!!
Dat zag ik meteen!!
het is gewoon dat haar werldje op zijn kop is gezet!!

En Karsten, ha , dat is een prima ventje!!
Ik had zo meteen het gevoel van, hee, dat is er eentje die zegt "hakuna matata!!".
We geraken er wel!!
Je boft met zo een kinderen!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 dec 2004, 22:30

Hey Anna en al de rest,

Even een update: te vrijdag woog Karsten al 5,480 kg.. Hij blijft dus goed bijkomen. Maar.. hij heeft toch wat last van.. tja, 't is nog niet echt reflux, maar toch van opkomende melk. We zijn naar de huisarts geweest op aanraden van die van K&G en nu moet Karsten Gaviscon innemen. Als het niet betert, dan moeten we naar de osteopaat (omdat anders zijn slokdarm kan gaan ontsteken :( ). Maar dat innemen, dat is een avontuur op zich. Eerst geprobeerd met een flesje, maar dat lukt dus niet (ik moet er dus niet aan denken om over te schakelen op flesvoeding of om af te kolven) en dan maar met een lepeltje.. De helft loopt natuurlijk langs zijn mond, maarja ik ben al blij dat hij er iets van binnen krijgt!!! Het is precies beter, maar nu heeft Karsten precies meer last van krampjes.. Morgen toch maar eens naar de huisarts bellen.. Maar het zal wel beteren zeker?!
Voor de rest is alles heel goed, hij lacht enorm veel en is al serieus veranderd. In het begin vond ik hem totaal niet op Mila lijken, dan zijn er zo'n paar dagen geweest dat hij wel enorm op haar leek en nu weer niet meer. Maar iedereen zegt dat hij zo op Filip lijkt.. Maarja, hij zal nog wel veranderen (niet dat ik het erg vind dat hij op Filip lijkt hé), als ik zie hoe Mila veranderd is en nog steeds verandert!!!
En de gehoortest is weer niet gelukt :) .. Donderdag komt de verpleegster nog eens een poging doen en dan gaat ze blijven tot het lukt :D . Nu hadden we de pech dat hij net gegeten had en niks meer wilde, want daar wordt hij altijd rustig en slaperig van. Dus donderdag moet ik wachten met hem eten te geven en dan zal het wel eindelijk lukken!!!

Groetjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 13 dec 2004, 20:56

Een gehoortest??
Zit je ongerust over Karsten??
Kijk, ik leef niet met Karsten, maar ik heb hem één keer gezien en weet genoeg!!
Dat ventje zal zich nooit niet laten opjagen!!!
En het is ook geen
drukmaker.
Hij laat komen wat komen moet, en de rest zien we wel!
Mijn mening...
Karsten is een levensgenieter!!
En die problemen met het overgeven??
Hmm, ik denk dat je melk "stevig en gezonde kost" is, en dat karsten te veel en te vaak eet, juist omdat hij dat zo graag heeft en doet!!
Uiteraard is het altijd beter om naar de dokter te gaan.
Voorzichtigheid met baby's is altijd te veel dan te weingi aan te raaden!!
het zal allemaal in orde komen!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 dec 2004, 22:11

Ongerust over Karsten zijn gehoor?? Nee hoor, die test is standaard.. (= algo-gehoortest). Maar het probleem is dat ze er rustig voor moeten zijn, als ze slapen is het eigenlijk ideaal. Mila sliep toen en het was op een minuut gedaan.. Maar Karsten is altijd al wakker geweest als we het wilden doen en zijn rechteroor is al gelukt omdat ik hem toen aangelegd had, maar voor links had hij geen zin meer :D .. Maar het stomme is dat de verpleegster van Kind & Gezin het normaal maar 2 keer mag proberen en dan moet je normaal naar het ziekenhuis om daar de test te laten doen (alsof Karsten daar dan wel rustig zou liggen :roll: ), daarmee dat ze donderdag gaat blijven tot het lukt.. Anders moet ik nog naar het ziekenhuis en ze vindt dat ook zo dom!!
En het overgeven, tja ik denk ook dat het van te veel te eten komt, maar het blijft een feit dat zijn slokdarm kan gaan ontsteken daardoor.. Dus moeten we toch zorgen dat het ophoudt..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 14 dec 2004, 13:25

Wat karsten ggeft mijn zijn slokdarm moet inderdaad verder behandeld worden.
Zo voort gaan kan niet.
Maar ik denk niet dat gaviscon krampjes geeft hoor.
Joeri en Scarlett hebben daar ook een sereius aantal potten uitgekregen toen ze klein waren, maar ik herinner me niet dat ze daardoor krampjes kregen.
Maar het is wel erg he, baby's met buikrampjes.
Die kleintjes hebben pijn, en er is niet zo veel dat we eraan kunnen doen.
Ik dacht (of het moet inmiddels als weer flink veranderd zijn), dat gehoortesten in de kliniek werden uitgevoerd.
Kind en gezin moet hier niet meer binnenkomen!!
Ik ging bij de huisarts. Die deed niet zo stereotyp als die achterlijke trienen die hier in luik werken!!
Ik vertrouw in mensen, en hun capaciteiten als ik resultaten van hun werk heb gezien.
En moet je daarvoor echt de kliniek binnen, om Karsten zijn gehoor te laten testen??
Dat zal jij toch beter weten zeker!!
In ieder geval hou me op de hoogte!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 dec 2004, 21:00

Ja, vandaag is de gehoortest eindelijk gelukt!!! :D
Maar nu zijn we er achter gekomen dat Karsten toch (verborgen) reflux heeft :( . Dus nu kunnen we weer naar de huisarts voor een onderzoek, maar die gaat ons waarschijnlijk toch doorverwijzen naar de osteopaat. Het was eigenlijk verergert met zijn krampen en hij overstrekt zich echt helemaal. Als we hem vasthebben dan is het echt moeilijk om hem niet te laten vallen (erg hé) en als hij ergens ligt (park, relax, bed,...), dan weent hij heel de tijd. En als hij dan eindelijk in slaap ligt, dan moet ik zorgen dat ik hem pas in zijn bed leg als hij echt diep in slaap ligt, want anders is hij zo weer wakker.. Hij wil echt heel de tijd heel dicht bij me zijn. En de mogelijke oplossing, nl een draagdoek werkt ook niet goed, want daar ligt hij niet goed in. Ofwel zit de doek te vast doordat hij zich overstrekt, ofwel zit hij te los.. Ik zal nog een beetje moeten oefenen.. En slapen zat er deze nacht ook al niet in. Maar we blijven optimistisch en kijken er al naar uit dat het betert!! :) Ik hoop dat de draagdoek toch gaat aanslaan bij hem, anders zal ik een deel uitstapjes moeten afzeggen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 dec 2004, 12:56

Voor wat het waard is, ik heb ook een draagdoek in prima staat op zolder!
Mocht je naar luik komen, ik leen hem je graag uit.
Het was toenertijd met joeri een heel dure geweest, maar die was prima hoor!!
Heb er veel plezier mee gehad en veel kunnen wassen, en die doek is nikse van kwaliteit kwijt.
En over kleine Karsten.
Veel weet ik er niet over.
Wat ik wel weet is dat hij gelukkig behandeld kan worden.
Hou je mij een beetje op de hoogte??
Ik wens je het allerbeste en vooral een spoedig herstel voor het kleintje.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 jan 2006, 09:18

Juist heel dit topic nog eens gelezen.. Amai, ik heb toen lopen klagen.. :oops: :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 26 jan 2006, 09:52

ja meid...
het lot van iedere zwangere vrouw he :lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 jan 2006, 09:53

Was wel leuk om nog eens terug te lezen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”