Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 01 okt 2004, 11:23
Hopelijk weet je het tegen dan! Wij wilden het ook weten en eerst kon de gyn het ook niet zien, dan ben je ongeduldig hé!! Dan duurt het eens zo lang tot de volgende afspraak (dat vond ik toch).
Ik heb ook eindelijk mijne uitslag van de suikertest en ik heb GEEN zwangerschapsdiabetes!!
Maar ik moet toch letten op wat ik eet en zoveel mogelijk suiker vermijden!
Oja, ik zei dat ik helemaal klaar was voor de bevalling, maar Karsten mag toch nog eventjes wachten.. We moeten de suikerbonen nog afmaken, de zakjes zijn in productie. Goh, en nu maar al mijn wilskracht aanspreken om geen suikerbonen te snoepen terwijl we de zakjes ineensteken!
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 01 okt 2004, 17:43
Toen de gynaecoloog twijfelde over het geslacht waren wij ineens zo nieuwsgierig dat we vals gespeeld hebben en met dat excuus nog een extra echo gekregen hebben en toen wisten we het
Dagmar, gelukkig is alles goed met jou. Heb je al een lang lijstje klaarliggen van lekkere dingen die je vriend moet meebrengen naar het ziekenhuis? (of ben je veel te veel bijgekomen?)
Maak jij de zakjes voor de suikerbonen helemaal zelf en helemaal alleen?
-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 01 okt 2004, 19:25
Nee, ik heb geen lijstje van lekkere dingen klaarliggen
.. Filip vergeet ze waarschijnlijk toch
(en dan kan ik meteen beginnen met kilootjes te verliezen). Ik zal al blij zijn als hij veel langs komt met Mila, hij is niet zo'n ziekenhuisliefhebber. Maar hij heeft me vandaag al twee keer blij gemaakt.. Zondag gaan we naar Planckendael (tenzij het weer echt te slecht is) met Mila, dit waren we al lang van plan en als zijn pakje sigaretten op is, dan gaat hij (proberen te) stoppen met roken.. Ik heel blij natuurlijk!!!
En ja, ik maak de zakjes zelf met een beetje hulp van een vriendin.. Ik had hier in een poll gevraagd wat er het leukste leek en uiteindelijk is het toch een beetje anders geworden.. Nu worden het viltzakjes in herfstkleuren met suikerbonen in bijpassende kleuren. En als naamkaartje een blaadje.. (herfstthema
). Ik denk wel dat het leuk is, het is in ieder geval kleurrijk (geel, oranje, rood, groen, bruin & paars). En dat komt in een vierkante rieten mand die Mila achteraf mag hebben voor haar blokken. Voor de kindjes van Mila haar klas ben ik nog naar iets leuks op zoek.. Als ik daar iets voor weet, dan horen jullie het.
Laatst gewijzigd door
Dagmar op 01 okt 2004, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 01 okt 2004, 20:22
Amusement zondag
Die suikerbonenmand dat zal mooi zijn denk ik

-
teacher
- Pas blauw
Bericht
door teacher » 02 okt 2004, 17:54
Dagmar schreef:Hopelijk weet je het tegen dan! Wij wilden het ook weten en eerst kon de gyn het ook niet zien, dan ben je ongeduldig hé!! Dan duurt het eens zo lang tot de volgende afspraak (dat vond ik toch).
Ik heb ook eindelijk mijne uitslag van de suikertest en ik heb GEEN zwangerschapsdiabetes!!
Maar ik moet toch letten op wat ik eet en zoveel mogelijk suiker vermijden!
Oja, ik zei dat ik helemaal klaar was voor de bevalling, maar Karsten mag toch nog eventjes wachten.. We moeten de suikerbonen nog afmaken, de zakjes zijn in productie. Goh, en nu maar al mijn wilskracht aanspreken om geen suikerbonen te snoepen terwijl we de zakjes ineensteken!
Op 21 oktober is de volgende echo, als we het dan niet weten, weten we het normaal 2 november wan dan doen we nen 3d echo. Ik wacht vol spanning en tel de dagen af, ik tel zelfs de dagen af tot volgende week zaterdag dat ik naar de babybeurs kan( stom he). We zijn woensdag onze voiture al gaan kopen, een mooie en handige driewieler met bijpassende maxi-cosi en dat te weten dat het nog zoveel maanden wachten is voor ons.
Ik ben blij voor je dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt, en tja suikerbonen moeten maar zo lekker niet zijn. Veel plezier morgen in planckendael. Hopelijk is je man nu gestopt met roken, dat is beter voor de kinderen. Ik heb nooit gerookt en ben ook niet van plan het te doen.
-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 02 okt 2004, 18:19
teacher schreef:
... en dat te weten dat het nog zoveel maanden wachten is voor ons...
En toch zal het moment van bevallen er rapper zijn dan je denkt!! Alleen de laatste weekjes kruipen voorbij, zeker de laatste week..
teacher schreef: Veel plezier morgen in planckendael.
Bedankt!! We zullen ons zeker amuseren.. Als Mila weer stoten uithaalt, dan vertel ik het hier wel..
teacher schreef:Hopelijk is je man nu gestopt met roken, dat is beter voor de kinderen. Ik heb nooit gerookt en ben ook niet van plan het te doen.
Ja, ik ben echt blij dat mijn vriend gaat stoppen (pakje is nog niet op
). Ik had het echt niet verwacht, want als ik er iets van zei, dan was het altijd dat hij ooit wel zou stoppen.. Je kent dat wel "ooit", dus bijlange nog niet zeker dat het er effectief van komt.. Dus, ik ben wel blij dat hij het uit zijn eigen doet. Misschien (hopelijk) speelt het wel mee dat ik er echt niet meer tegen kan en dat we een tweede kindje verwachten en dat een bevriend koppel nu al 3 maanden gestopt is.. Nu maar duimen dat hij het gaat volhouden!
-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 03 okt 2004, 18:09
En Planckendael is goed meegevallen, het weer was goed en het was er drukker dan ik dacht, maar nog niet te druk. Mila vond de geitjes van de kinderboerderij geweldig, de baby-neushoorn, de wolven en de everzwijnen kon ze blijven bekijken.. Op een moment gromden de leeuwen enorm hard en eerst was ze wat bang, daarna wilde ze er niet meer van weg gaan.. Ze zal wel goed slapen deze nacht, want ze heeft heel veel gestapt en wilde pas op het einde in de buggy zitten (en ze was deze morgen al om 6 uur wakker
) Voor mij persoonlijk was het vermoeiend, Karsten beweegt enorm veel en ik heb toch last van harde buiken als ik wandel. En deze morgen opgestaan met een pijnlijke rug, maar dat viel nog mee als ik wandelde. Ik was wel blij dat er genoeg banken staan en ik dus veel heb kunnen zitten
.. Maar we gaan het zeker nog eens doen en dan gewoon slenteren (dus de papa mag niet mee dan, want die kan dat dus niet
) en alles op ons gemakske bekijken.
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 04 okt 2004, 14:36
Die kolen met Karsten zijn heel mooi
Harde buiken: troost je, je staat elke keer een klein beetje dichter bij de geboorte van Karsten

-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 04 okt 2004, 14:40
Met die banner besefte ik ineens dat het eigenlijk echt wel aan het afkorten is (hoewel het voor mij niet rap genoeg gaat natuurlijk!), en ik besefte dat Mila binnen een kleine 3 maanden al 3 jaar wordt en dat ze niet meer lang enig kindje is.. 't Zal gedaan zijn met alle aandacht te krijgen. Ik weet niet hoe dat gaat meevallen, zo twee kleine schatjes in huis.. Ik hoop maar dat ik het ga kunnen.. Het meeste schrik heb ik ervoor dat ik één van de twee ga voortrekken! Normaal gezien niet, maar ik heb er toch schrik voor.. Pfft, dat Karsten er maar snel is, dan heb ik niet meer zoveel tijd om te piekeren!!!
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 04 okt 2004, 14:46
Ik denk dat 2 kindjes voor jou wel gaat meevallen

Hopelijk heeft Mila er geen problemen mee
Nog 24 dagen had ik gezien. Het kort al op

In het beste geval over 10 dagen en in het slechtste geval over 34 dagen

en als wij dan het beste geval nemen dan hebben wij ons Bartje al voor Karsten er is of liggen we samen in het ziekenhuis

-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 04 okt 2004, 14:51
Hmm, bij Mila vertelde de gyn ons dat tot 3 weken voor en tot 2 weken na de uitgerekende datum bevallen eigenlijk perfect normaal is. Maar tegenwoordig is iedereen zo gefixeerd op de uitgerekende datum, dat bij overtijd gaan de mensen nogal snel verwachten dat het in gang wordt gestoken.. Mila is uiteindelijk 1 dagje voor haar uitgerekende datum gekomen, dus dat viel nog mee!
Stiekem hoop ik wel dat Karsten te vroeg komt, want we hebben gisteren vernomen dat mijn broer 1 november voor 4 maanden naar Afghanistan moet (is militair), dus ik hoop dat hij zijn neefje nog kan zien!
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 04 okt 2004, 14:56
Zou jij je broer echt niet gelukkig willen maken door de natuur een handje te helpen eind deze maand?

En voor jou gedaan met alle ongemak (eh. Pijn en slapeloze nachten in de plaats

)
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 04 okt 2004, 14:57
-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 04 okt 2004, 15:00
bart schreef:Zou jij je broer echt niet gelukkig willen maken door de natuur een handje te helpen eind deze maand?

En voor jou gedaan met alle ongemak (eh. Pijn en slapeloze nachten in de plaats

)
Ik ben niet echt mee??!! Ik hoop juist dat Karsten te vroeg komt (normaal 28/10) zodat mijn broer hem nog kan zien..
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 04 okt 2004, 15:03
ja, en als Karsten kiest voor 8 november (kan toch

)
Zou je hem dan niet zachtjes (of serieus

) onder druk willen zetten zodat hij in zijn maand (oktober) op de wereld komt?

-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 04 okt 2004, 15:08
We zullen hem zijn gang maar laten gaan.. Ik denk dat het nog altijd beter is dat hij komt wanneer hij wilt en niet wanneer het ons goed uitkomt! Wat niet wegneemt dat ik het natuurlijk jammer zou vinden voor mijn broer.. Maar tegenwoordig bestaat er zoiets als internet hé
, zelfs ginds kan hij er gebruik van maken.
En eerlijk gezegd ben ik wel wat bezorgd over mijn broer (zit nu eenmaal in mijn aard). We zullen maar denken dat hij het geluk heeft van Belg te zijn hé en dat ze hier indertijd niet akkoord gingen met de oorlog. Hopelijk laten ze hem ginds gerust!!
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 04 okt 2004, 15:09
GEZOCHT EN GEVONDEN
maart/uitgerekend/Karlien
lees zelf maar, ik heb het ook gelezen en ik zal het tegen mijn vrouwtje vertellen

Ik werk met plezier

-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 05 okt 2004, 14:04
Deze voormiddag op controle geweest en weet je wat jammer was? Nu kon Filip nog eens meegaan, nu deed de gyn geen echo meer omdat Karsten te groot is en er toch niet veel te zien zou zijn
.. Maar we hebben zijn treintje wel gehoord (hartslagen)
. En ik heb 1 cm opening en Karsten is toch al een beetje gezakt.. Dus wie weet.. De volgende controle is over 2 weken.. Jaja, het begint af te korten! Ik besef het iedere dag een beetje meer..
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 05 okt 2004, 17:42
SPANNEND

-
teacher
- Pas blauw
Bericht
door teacher » 05 okt 2004, 21:41
bart schreef:SPANNEND

STRESSEN

-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 06 okt 2004, 19:46
Ha Glenn,
Je komt hier toch nog.. 'k Begon je al een beetje te missen.. Nuja, 't is te zeggen, ik vroeg me af waar je zat!
En inderdaad, het is spannend.. Stresserend niet echt, heb het al eens meegemaakt hé.. Hoewel ik de eerste keer minder zenuwen had dan nu en minder ongeduldig was!
Groetjes..
-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 15 okt 2004, 14:15
Het was een zeer korte nacht.. Ik geraakte maar niet in slaap, hoewel ik doodmoe was.. Hoe ik ook ging liggen, ik lag echt niet gemakkelijk!! Ik heb nog zeker tot kwart na 3 wakker gelegen en om 5 uur moest ik Filip oproepen (heeft de vroege deze week). Toen werd Mila al wakker omdat Filip de voordeur net iets te hard dicht deed (:evil: dat hij wacht, seh) . Ze is dan maar bij mij in bed gekropen, heeft eerst een half uur gebabbeld tegen mij
.. Daarna lag ik eindelijk in slaap of ik kon alweer opstaan. Mila was natuurlijk direct wakker en zo actief als altijd! Dan heb ik nog kunnen onderhandelen met haar over haar kleren (ze heeft echt al een eigen willetje op dat gebied). De schoolfotograaf komt vandaag en gisteren had Mila een briefje bij dat ze best felle kleuren kan aandoen (komt mooier over op de foto). Uiteindelijk heb ik haar toch overtuigd gekregen
..
Ik zou nu natuurlijk nog kunnen gaan slapen, Mila is toch in 't school.. Maar ik moet nog zoveel doen (mijn nestje oprommelen o.a.
)! En anders slaap ik straks misschien weer niet!
Voor Filip begint het ook allemaal te lang te duren voor Karsten er is, hij vraagt iedere avond of het voor die nacht is
.. Van hem mag het nu iedere dag of nacht gebeuren, behalve zaterdagavond. Dan heeft hij volleybalmatch en daarna nog fuif van de volleybal. Ik heb al maar een vriendin ingelicht om stand-by te blijven
, want Filip kennende zal hij er niet aan denken om niet te veel te drinken en ik wil toch tijdig in het ziekenhuis geraken. En over enkele weken als Karsten er eindelijk is, dan ga ik er nog mee kunnen lachen dat ik het nu ieder moment verwacht. En waarschijnlijk gaat het toch niet voor de uitgerekende datum zijn dat hij er is!!!
-
teacher
- Pas blauw
Bericht
door teacher » 15 okt 2004, 21:11
Hey Dagmar,
Nu begint het toch wel heel kort te worden.
Binnenkort gaan we je dus even op het forum moeten missen, ik wens je nu al veel succes en sterkte, dat Karsten zonder veel moeite geboren mag worden. We zullen jou hier missen zo'n spraakwaterval, je komt na de geboorte je verhaal toch wel doen. Veel succes, hopelijk laat Karsten nog even op zich wachten.
-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 15 okt 2004, 21:48
Natuurlijk kom ik mijn verhaal doen.. Ik zit hier nu al zolang af te tellen.. Ik hoop vanzelfsprekend ook dat het een vlotte bevalling is, 't zou nogal raar zijn, moest ik het anders willen
!
Karsten moet nog zeker tot maandagnamiddag wachten, want.. ik heb nog een sollicitatiegesprek maandagvoormiddag
!!! Ik had een hele tijd terug ergens gesolliciteerd voor een vaste betrekking en ik mocht normaal op gesprek gaan, maar toen heb ik die mensen zelf gebeld en eerlijk gezegd dat ik eind oktober moet bevallen. Ik zei er wel bij dat als er in de toekomst een soortgelijke vacature was, ik mij nog kandidaat wilde stellen. En nu kreeg ik deze middag telefoon en die vrouw vroeg hoelang mijn zwangerschapsverlof zou duren, er was een soortgelijke vacature vrijgekomen
.. Het is wel fijn, maar langs de andere kant, stel dat ik de job heb, dan kan ik niet zolang van Karsten genieten als ik van zin was.. Maar het zou geweldig zijn als ik de job wel heb!!! Vooral ook omdat ik het niet verwachtte om nu nog telefoons te krijgen ivm werk!!! 't Zou wel fijn zijn om na alle interims ergens een vaste job te krijgen! Dus maandag, duimen omhoog.. (en eens niet voor een bevalling
)
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 15 okt 2004, 22:58
Liefste Dagmar
Hopelijk slaap jij vannacht heel goed en heel lang
Hopelijk mag jou vriend zijn gezellige avond hebben
Hopelijk ben je er maandag nog en nog heel rond en heb jij dan een heel gezellig gesprek met een heel fijn vervolg
Ik zal maandag aan je denken

VEEL SUCCES

-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 16 okt 2004, 14:43
Hmm, heel goed heb ik niet geslapen.. Maar deze morgen ben ik opgestaan, heb Mila eten gegeven en dan heb ik Filip erna wakker gemaakt en ben ik terug gaan slapen.. Nu ja, 't is te zeggen, Mila is ieder half uur wel effe iets komen vertellen! Dus heel veel heb ik niet bijgeslapen. Maarja, ik moet vandaag toch weer vanalles doen!
Hopelijk heeft het maandag succes dat je aan me denkt! Ik zal in ieder geval je steun kunnen gebruiken!!! Alvast bedankt!!!
-
bart
- Pas blauw
Bericht
door bart » 16 okt 2004, 20:24
Voor vannacht wens ik je een heel goede nachtrust

en maandag denk ik aan je

laat je iets weten

-
Dagmar
- Moderator
Bericht
door Dagmar » 17 okt 2004, 13:32
-
Anna
- Pas blauw
Bericht
door Anna » 17 okt 2004, 16:18
Dagmar wat je daar hebt?
Ken ik, hou het kalm.
Vergeet niet dat je nog bijna twee weekjes te gaan hebt.
Tuurlijk is dat het voorbereidende werk.
Slaap messchien wat hoger met zowel je hoofd als je voeten.
probeer te rusten zoveel je kan, heb je harde buiken?
Voel je brandende pijn?
-
Dagmar
- Moderator