november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 apr 2006, 09:21

Ik sta er soms versteld van hoe die kleine mannetjes alles weten en goed in de gaten houden :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 09 apr 2006, 13:02

door kindjes word je toch veel verrast hé wat ze onverwachts doen of proberen zeggen.t'is toch allemaal zo mooi en schattig.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 09 apr 2006, 20:15

Wij laten ons verrassen. We hoeven niet te weten of het een broer of zus wordt. Bij Lena wisten we het ook niet.
We hebben alleen nog een beetje een probleem met de meisjesnaam. Wat mama mooi vindt vindt papa niet zo goed en omgekeerd.
Ach we hebben nog even. We komen er wel uit.
Alle suggesties zijn welkom hoor ;)

Lena gaat het inderdaad wel fijn vinden om meer bij mama te zijn denk ik. Hoewel ze ook heel graag naar de OM gaat.
Ik ga ze dan ook om de 14d nog een dag naar de OM laten gaan. Zo heb ik het ook eens een dagje wat rustiger en blijft Lena het toch gewend ook bij de OM.

Amai Dagmar, nog steeds BV. Knap hoor!!
Ik hoop het bij de volgende ook wel weer een half jaartje vol te houden.

Hier hebben we er ook eentje die alles gezien heeft en het dan nog doorheeft ook. En ze weet ook heeeeeel goed wat ze wel en niet wil.
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 23 apr 2006, 22:02

't Is hier zo stillekes de laatste tijd ....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 apr 2006, 08:57

Druk met onze deugnieten bezig hé! :D

Karsten begint toch iets meer te praten, hij zegt vooral vanalles na.. Hij schatert het uit bij "1, 2, 3... GEDAAN!!" Mila en ik beginnen met 1, 2,.. en dan Karsten "trie, tetaan" en dan maar lachen..
Gisteren zijn we naar de speeltuin geweest en er waren nog andere mensen met hun kindjes.. Mila heeft haar geamuseerd en Karsten zo mogelijk nog meer.. Wij maakten een hele grote zandberg en Karsten brak hem af.. :lol: Eerst was hij zijn handen aan het afvegen met een begeleidende "bah", maar daarna ging hij er voluit voor.. En natuurlijk wilde hij Mila overal volgen.. Ik heb kunnen rondcrossen.. :lol: Maar 't was heel leuk..
Kleuren.. Als Mila kleurt, moet ik Karsten in het oog houden, want meneer vindt het enorm leuk om op muren te tekenen!!! :evil:
Sinds de paasvakantie breng ik Mila met de fiets naar school.. Dus Mila en Karsten zitten samen in de fietskar.. Bij momenten word ik er gek van.. Maar goed dat ze er maar 10 minuten samen inzitten of het is een regelrechte veldslag.. :? Hopelijk leren ze snel samenzitten! :? :D
Ja, ik heb mijn handen vol met die twee.. Maar we doen dat met plezier! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 mei 2006, 22:47

Het samenzitten in de fietskar gaat veel beter!!! (Oef!!!! :lol: ) Karsten is nu heel kwaad als we Mila in 't school laten en hij terug mee naar huis moet, dan is hij aan het wurmen om toch maar los te geraken.. En maar roepen op Mila (ik heb bekijks :oops: )..
De nachten zijn goed gebleven tot gisteren.. Ineens was hij om 0.15 uur wakker en wilde eten.. En deze morgen was hij er al weer heel vroeg, tegenwoordig wordt hij een eerste keer wakker rond 5 uur.. Hopelijk slaapt hij deze nacht weer door, want ik voel het wel..
Hij heeft vandaag wel leuk buiten gespeeld, en kwaad toen hij terug binnen moest.. Filip had gisteren zijn haar afgeschoren, maar vergeten om er een extra stuk op te zetten (ik weet de benaming niet), maar Karsten zijn haar is dus net zo kort als het zijne (heel kort) en omdat Karsten nogal licht van haar is, lijkt hij kaal.. :? en ik wilde hem dan niet te veel in de zon laten, zie dat zijn hoofd verbrandt!!!
Karsten zijn neus afvegen is een heel gevecht, ik moet hem besluipen met een zakdoek, anders is hij lopen..

Hoe is het met de andere novembermama's en kindjes (of oktober, of december,..)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 04 mei 2006, 00:50

Dagmar schreef:Maar goed dat ze er maar 10 minuten samen inzitten of het is een regelrechte veldslag.. :? Hopelijk leren ze snel samenzitten! :? :D
hmmm... deze zondag was ik met een vriendin op schok...
haar zoontje is 1,5 maand ouder dan ons pop en we hadden die samen in de fietskar gezet...
nooit meer! ocharme dat venteke! Troia had er dus niet beter op gevonden dan dat manneke de fietskar uit te pesten! :?
Met haar vingers in zijn ogen steken, aan zijn oren trekken, zijn pet altijd willen afpakken, hij mocht niet met haar speelgoedjes spelen, zij had een koek en toch de zijne afpakken, krabben in zijn gezichtje... noem maar op.
Dat manneke beginnen huilen natuurlijk en hij moest terug bij zijn mama in het stoeltje zitten.
Wat doet Troia???
lachen en beginnen spelen en heel de weg heeeeeeeeeeeeeeeel braaf geweest! :shock:
Dat belooft voor binnen een paar maand!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 mei 2006, 10:55

Ik had gisteren niet mogen zeggen dat het veel beter ging.. Deze morgen was het weer van dat, Karsten krabte Mila.. Mila kwaad.. Maar het hield gelukkig meteen op.. Karsten zo mogelijk nog kwader dat hij weer mee naar huis moest.. :shock: Heel de weg geweend en geroepen op Mila.. (ze kunnen echt niet met en niet zonder elkaar)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 04 mei 2006, 18:32

Mijn oudste dochter scheelt 14 maanden dat ze ouder is met het zoontje van mijn neef. Doordat die laatste peter is van mijn tweede, zien we elkaar regelmatig. Maar onze dochter en hun zoon in het begin was nie te doen : slaan met een houten hamer op haar hoofd, de metalen deur toegooien terwijl ze haar vingers er just nie meer tussen zitten, vechten, schoppen, knijpen, spugen, teveel om op te noemen.
In het begin (8 jaar geleden) kwamen ze een kwartier over een en dan was het gedaan, en dan ging het langszaamaan beter. We mogen nu spreken over een overwinning met die twee, want we kunnen nu al es een namiddag samen weggaan met elkaar. Geduld is een schone deugd... amai

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 10 mei 2006, 20:35

Hallo allemaal,
al flink genoten van het mooie weer zeker.
Net zoals wij hier. Fietsen, buiten spelen,.... dat mag van mij zo blijven duren tot oktober :wink:

Wat iets minder leuk is hier is dat Lena plots weent als ik haar 's morgens bij de OM of bij mijn moeder achterlaat. Ik mag gewoon niet vertrekken. Als ik eenmaal weg ben is het voorbij en is ze weer die lieve brave meid. Maar voor mij is dat wel niet zo leuk natuurlijk :cry:
Ook 's avonds gebeurt het nu al eens dat ik de kamer niet uit 'mag'. Als ik dan na +- 30 min papa ga vragen om even een kijkje te nemen is ze binnen de 5 min stil. En we doen precies hetzelfde hé!!
Neerleggen, tut en beer geven, onderstoppen, kusje en weer weg. Als ik de deur dichtdoe begint ze te wenen. En dan doen we dat nog eens over.
Gek hé. Zou ze me nu aan het testen zijn of is dit verlatingsangst?????

Iemand ervaringen met deze 'kuren'. En eventueel tips zodat het snel weer voorbij is?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 mei 2006, 09:09

Ik denk dat het testen is (en een beetje angst voor het alleen zijn).. Onze kapoenen zijn nu ongeveer 18 maanden en snappen al veel te veel! :wink:
Als ik Karsten in zijn bed leg, dan weent hij ook soms.. Ik laat hem doen en meestal gaat hij zonder problemen slapen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 11 mei 2006, 09:57

Jep, aan 18 maand beginnen ze te beseffen van owla ier, die gaan weg, gaan ze nog wel terugkomen ? Ik had het hier ook met alle drie, maar da's het beste dat je kunt doen, ne keer gaan zien, niet te veel tralalala eraan doen en weer weggaan.
Mijn zoontje haalde ik uit (foei ! da's nie goe :) , want ze onthouden dat hahahahaha) en dat had hij dus rap mee, nu, dat gaat ook weer over. Voor we het weten staan ze in hun bruidskledij, als ik bedenkt dat ie zaterdag al zijn eerste communie doet, verschiet ik dat ie al zo groot is.

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 27 mei 2006, 14:29

Hoi allemaal,

de bui is overgewaaid. De laatste 2 dagen probeerde ze nog event te grienen als ik vertrok, maar ze heeft door dat het toch niet helpt en dat ik toch ook weer terugkom.
Verder begint Lena echt wel veel te 'praten' nu. Ze zegt heel veel na en kent ondertussen ook al wel veel woordjes.
Stilaan begint ze kleine 'zinnetjes' te vormen.
Zo roepen we altijd samen op de hond: 'Dodge Kom' en dan roept Lena mee: 'DO KO'
Vorige week zei ze plots ook tegen papa: 'Papa KO'
Leuk om te zien hoe ze evolueren hé!

Ik begin nu ook wel curieus te worden hoe ze gaat reageren op kleine broer of zus. Ik ben in de bib 2 leuke peuterboekjes gaan halen over 'we krijgen een baby' en 'nu ben ik de oudste' zo kan ze mijn verhaal toch volgen aan de hand van prentjes.

Ik moet nog 2w gaan werken en dan..... rust..... hoewel met zo'n 2 bengels binnenkort :wink:

Seg, weet hier iemand of Lena al bevallen is?? Ik zie haar hier de laatste tijd precies niet meer.

En hoe gaat het met jullie bengels???

Groetjes
Tina
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 27 mei 2006, 20:02

Nope, ik ben nog niet bevallen, als alles goed gaat, nog 2 weekjes :D We blijven maar rondzeulen met die enorme buik... :? Maar ik heb niet te klagen, ik heb eigenlijk nergens echt last van, gelukkig. Ben zelfs nog eergisteren naar Nijmegen geweest, naar het concert van Bon Jovi :oops: 'k Ben heel blij dat ik geweest ben, maar ik was ook blij dat ik terug thuis was...

Met Sam gaat alles stillekes zijn gangetje. Hij heeft nu 'al' 8 tandjes, de rest wil blijkbaar niet doorkomen bij hem :(
Slapen is bij hem ab-so-luut geen probleem. Hij 'vraagt' zelfs om te mogen gaan slapen. Als ik zeg: 'ben je moe, wil je dodo gaan doen?' Dan gaat hij spontaan de tv uitdoen en gaat hij aan de deur staan en aan de klink hangen. Sedert enkele dagen doet hij ook zelf de deur open :shock: Was dat even verschieten...
Ook bij de OM, daar kan het nu allemaal niet snel genoeg gaan als ik hem ga halen. Waar hij enkele maanden terug niet mee naar huis wou, staat hij nu al op straat nog voor ik goed en wel binnen ben :P :D 't Is van rap te zijn, want hij doet daar effectief de voordeur zelf open... :shock:
Babbelen zit er nog niet echt in bij hem. Begrijpen doet hij daarentegen wel heel goed. Vraag je hem iets, dan doet hij het ook, best wel gemakkelijk soms :twisted:

Goh, volgend jaar mag Sam na Hemelvaart al naar school :shock: Wat worden die bengels toch snel groot he... Nog even en ze staan op trouwen :shock:

groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 mei 2006, 20:14

in 6-voud :lol:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 27 mei 2006, 22:57

:? :oops: :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 mei 2006, 09:03

Karsten kan hier aan een aantal klinken, maar aan een aantal gelukkig niet.. De achterdeur zit hier zowiezo op slot (nog een gewoonte van bij Mila), maar de sleutel kan er nu niet meer opblijven of Karsten is er mee weg.. :? :lol:
De laatste dagen merk ik een taalexplosie bij Karsten, hij zegt veel meer.. Bij momenten roept hij 5 minuten aan een stuk "mama".. Best wel grappig, alleen was Filip dan een beetje jaloers.. Maarja, Mila zei eerst "papa" en Karsten is ook een echt mamaskindje..
Ja, nog een jaartje en hij mag ook naar 't school.. Mila was al plannen aan het maken, zij gaat heel goed voor hem zorgen.. :lol:

Hoe vlot het eten bij jullie kapoenen? Karsten eet altijd kleine beetjes.. Ik heb ondervonden dat ik hem meerdere keren per dag kleine hoeveelheden moet geven en dat het dan best wel een goede hoeveelheid is in totaal.. Dus ja.. Als hij een koekje eet, dan geeft hij altijd de helft aan de hond, als die buiten zat (normaal als Karsten een koek eet), dan houdt Karsten gewoon een stuk bij tot de hond binnen mag, of hij gooit het gewoon op de grond, gaat dan naar de deur en roept erop!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 30 mei 2006, 12:39

Dagmar schreef:Karsten kan hier aan een aantal klinken, maar aan een aantal gelukkig niet.. De achterdeur zit hier zowiezo op slot (nog een gewoonte van bij Mila), maar de sleutel kan er nu niet meer opblijven of Karsten is er mee weg.. :? :lol:
Dat kennen we :roll: 't Eerste wat hij doet bij ons mama thuis is alle sleutels van de buffetkast gaan afnemen :D
Dagmar schreef:Hoe vlot het eten bij jullie kapoenen? Karsten eet altijd kleine beetjes...
Sam eet heel goed. De OM vraagt zich dikwijls af waar hij het blijft steken :?: Hij is niet echt ne dikke om het zo maar te zeggen.
Alleen het zelf eten is meer een knoeiboel als iets anders. Ik weet wel dat dat normaal is, maar hij is 't altijd zo rap beu om zelf eten te prikken op zijn vorkje. Met de lepel lukt het nog altijd niet goed... 'k Zou hem eens wat meer moeten laten smossen denk ik... :?


Gisteren ontdekt: Sam heeft er ineens 3 dikke kiezen bij :shock: Ik had al vermoedens dat hij tanden aan het maken was, omdat hij constant met zijn vingertjes in zijn mondje zat en hij heel veel kwijlde (allee, meer als anders 8) ) Maar zo ver naar achter kijk je dan niet direct (ik toch niet) + dat 8e tandje was net doorgekomen, dus dachten we dat 't daar wel aan zou gelegen hebben. Maar hij bleef nu maar sabbelen en kwijlen. Dus gisteren eens op onderzoek uitgetrokken en tot de ontdekking gekomen dat die boven-links al goed door is, onder-rechts voel ik een puntje, en onder-links is 'm door het tandvlees, maar 'k voel de tand nog niet...

Nu slaapt hij. Dat gaat thuis ook beter als bij de OM. Daar slaapt hij hooguit een uurke of 2, soms 3 in de namiddag. Thuis slaapt hij al van voormiddag opnieuw. Vandaag was 't 10u45 en hij was wakker van 8u45. 't Is precies of 'm zich hier verveeld :cry: Maar veel kan ik met die kapoen niet meer uithalen... 't Begint allemaal serieus door te wegen...

Dagmar, hoe slaapt Karsten tegenwoordig?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 30 mei 2006, 20:31

Eten is hier ook geen probleem.
Lena kan al vrij 'proper' met een vorkje eten.
Met een lepeltje lukt hier minder goed omdat ze de neiging heeft het lepeltje om te draaien voor het in haar mondje zit.
Natuurlijk hoort hier ook de nodige knoeiboel erbij hoor. Vooral als ze genoeg heeft. Maar ze eet toch vrij grote porties vind ik. En ze lust echt alles.

Gelukkig kan ze nog niet aan de klinken aan. Ik heb wel al uit voorzorg de sleutels van alle binnendeuren gedaan. Zo kan ze zich toch al niet perongeluk opsluiten.

En slapen doet ze overal goed. Zowel thuis, bij de OM als bij ons moeke.
Van +-12u30 à 13u tot 15u soms zelfs 16u.

Tja, en hier hebben we ook nog even een buik in de weg zitten.
Ik ben vandaag nog eens op controle geweest. En als ik mijn 4 weken nog uitdoe belooft het een flinke baby te worden van tegen de 4 kg.
Volgens de gyn zou hij/zij nu al +-3kg wegen. Moet je weten dat Lena 3,025kg woog bij de geboorte :lol:
Ik ben eens benieuwd........
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 30 mei 2006, 20:58

TinaL schreef:En als ik mijn 4 weken nog uitdoe belooft het een flinke baby te worden van tegen de 4 kg.
Volgens de gyn zou hij/zij nu al +-3kg wegen. Moet je weten dat Lena 3,025kg woog bij de geboorte :lol:
Ik ben eens benieuwd........
Ik kom net van de gyn en volgens haar berekeningen zou het maar een klein en fijn babietje worden. Maar de metingen zijn niet meer heel erg nauwkeurig, omdat het niet meer volledig op het schermpje past :lol: Nu zou het zo'n 3020gr wegen en 46cm zijn, maar ja, da's relatief allemaal he... Sam was 52cm en woog 3680gr op 39w.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 31 mei 2006, 06:42

Karsten slaapt tegenwoordig van 21 uur tot 5 uur (ongeveer), dan soezelt hij nog tot 6 uur terwijl hij de borst krijgt. Maar dan moet Filip opstaan en dan is hij natuurlijk klaarwakker.. Overdag slaapt hij niet zo heel veel, in totaal misschien 2 uurtjes.. Maar steeds in korte stukjes..
Eten is grappig, hij prikt echt met zijn vorkje, purree wil hij niet op het moment, hij eet het liefst "hele" patatten (met zijn handen dan wel).. Sommige groenten eet hij heel graag bij momenten (bijv. Broccoli, boontjes,..) andere smeert hij dan weer op tafel uit.. :roll: Ik laat hem maar smossen, want ik heb gemerkt dat hij er een beetje vies van is, en ik zou niet willen dat hij één of andere eetfobie krijgt.. 't Is echt gek, Karsten is op bijna alle gebieden een andere dan Mila..

Goh, Tina en Lena, het kort af hé.. Doe dat goed en ik wens jullie een vlotte bevalling en een pracht van een kleine broer of zus! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 15 jun 2006, 20:21

Hallo allemaal,

Ik heb ondertussen mijn laatste dag op het werk gemaakt, en voorlopig heb ik dus al even kunnen genieten van mijn vrije tijd en extra van Lena natuurlijk.
De warme dagen zijn hier niet zo'n probleem geweest. Enkel boven is het vrij warm om te slapen maar dat viel nogal mee. GElukkig hebben we nu goed kunnen verluchten en ik kijk al uit naar de volgende dagen zon.

Lena begint alles na te zeggen, 't is precies een papegaai. En, ons terras is eindelijk klaar dus als het zonnetje morgen weer komt piepen kunnen we fijn buiten spelen.

Maandag zijn we ook nog op controle geweest, en hij vermoedt dat ik de 40w niet ga halen. Dus, nog even geduld en dan weten we of Lena een broer of zus krijgt.
Maar ik ben vooral benieuwd naar Lena haar reactie.

Hoe doen Sam en Karsten het? En de andere november kindjes??

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 21 jun 2006, 13:55

Sam is ook een papegaai, maar in zijn handelingen dan, meer een aapke dus :lol: Babbelen doet hij nog niet, begrijpen des te meer! Kwa babbelen zijn het enkel wat klankjes, maar niet echt de moeite. Hoeft ook niet voor mij, later zal hij genoeg gaan babbelen, zodat we eens zullen zeggen 'zwijg nu' :lol: :lol:

Hij kan ook al zo flink helpen. 's Avonds tafel mee helpen dekken, en afruimen. Mee helpen poetsen (swifferen is zijn favoriet)...

Hij wil nu ook niet meer in zijn eetstoel zitten. Ah nee, hij is grote broer nu, en grote broers die zitten op een grote stoel :P . En goed dat dat gaat!!! Hij eet nu ook veel flinker zijn bordje leeg dan in de eetstoel, gek he...

greetz
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 21 jun 2006, 14:48

Dag meiden, een vraagje.
Mag ik hier wat komen kletsen over mijn jongste?
Hij is wel van december 2004 ,maar op die topic komen er niet veel praten.
Wat ik heel jammer vind.
Is toch leuk om te lezen hoe het gaat met die andere leeftijdsgenootjes,en wat die al allemaal kunnen en uitspoken.
Dus als het mag kom ik hier graag ook wat kletsen over mijn avonturen.
Groetjes

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 21 jun 2006, 14:52

tuurlijk datte!!! Tetter away :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 21 jun 2006, 21:01

Hoi Lena,

Hier is het iets kalmer om verder te tetteren dan bij de juni kindjes.
Fijn dat alles vlot verlopen is en dat je nu 2 flinke zonen hebt!
Ik ben nu toch serieus aant aftellen hoor. Ik heb altijd het idee gehad dat dit babietje vroeger zou komen. En nu ben ik precies 39w dus mijn voorgevoel was niet echt juist.
Ik voel me nog prima hoor. Soms wat harde buiken af en toe wat 'krampjes' maar verder nog niks. Ik hoop steeds maar dat het doorzet als ik iets voel maja we kunnen niet meer doen dan afwachten hé.
Hoewel, een paar dagen extra met Lena alleen, daar geniet ik ook van hoor.
Hopelijk is ze net zo'n fiere grote zus als Sam een flinke grote broer is.

En kyrodu, kom er gerust bij hoor.
Vertel eens wat meer over je zoontje?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 21 jun 2006, 21:12

Wel ik heb dus een kleine kapoen die nu 18 maand geweest is.
Een kleine deugeniet die overal op en onder kruipt en nu sinds een goede maand ook loopt.
Dus heb nu ogen te kort. :lol:
Voor de moment is hij wat minder actief.
Hij zit met een zware bronchitis en hij kan dus amper spreken.
En al wat er uit komt is een hees geluid.
Maar hij vind dat zelfs grappig om zichzelf zo te horen.
Zijn koorts is nu gelukkig al weg en ook zijn ademhaling is zo snel niet meer.
Want hij ademde ongelooflijk snel,waardoor ik dus niet meer gerrust kon slapen en dus meer aan zijn bed zat dan dat ik in bed lag.
Maar goed,hij is dus aan de beterhand,zijn hoesten is al minder en hij wurgt nu ook niet meer op het slijm.
Zijn siropen zijn dus wondermiddeltjes. :lol:
Nu moet hij nog wat meer eten en hij is weer helemaal de oude.
8)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 21 jun 2006, 21:57

TinaL schreef:Hoi Lena,

...Ik heb altijd het idee gehad dat dit babietje vroeger zou komen...
Ik heb dat ook altijd gedacht, vermits Sam op 39w gekomen is. Ik dacht al van w30 dat ik ieder moment kon bevallen :roll: en uiteindelijk ben ik nog 4d overtijd gegaan... Zo zie je maar...

Kyrodu,
Da's altijd wat he, als die prutskes ziek zijn... Maar goed dat het nu beter is.
Kan Duncan al babbelen?
En dat lopen en ogen tekort hebben, ja, dat kennen we maar al te goed :lol: Geen kastdeur is nog veilig. Hier moet ik zelfs de deuren al sluiten of hij zit op de trap naar boven voor ik het goed en wel besef :D
Maar voor de rest is 't een engeltje hoor (soms met een 'b' voor :twisted:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 jun 2006, 10:28

kyrodu schreef:Dag meiden, een vraagje.
Mag ik hier wat komen kletsen over mijn jongste?
Hij is wel van december 2004 ,maar op die topic komen er niet veel praten.
...
Heel graag zelfs, zoveel schelen onze kapoenen niet hé.. :wink:

Karsten is soms stout, echt stout! Hij gaat bewust naar Mila om haar pijn te doen (stampen, bijten, haren trekken, slaan,...).. Gisteren was het zo erg dat ik op een moment zelfs zei dat Mila maar terug moest slaan.. :oops: Ik heb dan maar meteen gezegd dat dat niet flink is van mij om dat te zeggen.. :oops: :? Karsten heeft veel in het park gezeten.. :? En andere momenten zijn het dikke vrienden).. :roll:
De trap kruipt (soms stapt) hij alleen op en af..
Aankleden is weer een ramp.. Hij trekt zijn sokken terug uit voor ik de tijd heb om zijn schoenen aan te doen.. :D
Voor de rest helpt hij graag met de kippen graantjes te geven (lees: graantjes overal rondstrooien :D )..
Als we Mila naar school doen, dan wil hij nog steeds niet mee naar huis..
Eten gaat heel goed, drinken nog beter (de laatste dagen morst hij beduidelijk minder)..
Jaja, ik heb er mijn handen mee vol.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 22 jun 2006, 13:43

Voila zie,ben hier nog eens.
Moest vandaag maar een half dagje werken dus eventjes tijd voor mezelf dan.
Duncan praten???
Mmm,goh,wij verstaan hem wel maar buitenstaanders begrijpen hem niet.
Dan is het van de eerste keer zo van,wat zegt hij,en das precies chinees dat hij klapt.:roll:
Waarop ik dan zeg,chinees??Neen gij Duncannees. :lol:
Maar neen wat hij al heel lang zegt,eigelijk zijn eerste woordje is Dukke,en daarmee bedoeld hij zijn eigen.
Tisch is poes , dajda is doska onze hond , dada is dag of weg gaan , mama ,jaje is kyana zijn zus,misch is minnekemuis zijn slaapmuis ,mmmmm wil hij mee zeggen dat hij ook wil eten, en voor de rest een hele hoop onverstaanbare woorden.:wink:
Maar dat komt wel goed,het ene kind is daar al rapper in dan het ander hé.
Zijn bronchitte is al goed aan het genezen.
Maar wat de onthaalmoeder wel vertelde was dat ze enkele kindjes deze week niet gehad heeft omdat ze thuis zitten met mond en klauw zeer :shock: .
Nu had ik gisteren ook iemand gesproken en haar jongste had het ook.
Maar als ze dat hebben mogen ze absoluut niet naar de opvang,en ze zei dat ze niet enige was die het voorhad.
Nog een andere onthaalmoeder had ook een kindje weer naar huis mogen sturen.
De onthaalmoeder vertelde dat ze dan blaasjes in hun mond hebben,dus heb ik nog voor het zekerste gekeken,en neen hij had geen blaasjes.
Hopelijk blijft hij er van gespaart ,het gedacht alleen al.
Maar goed hij is dus aan het genezen en dat mag ik voelen ook ze.
Het kattekwaad zit weer goed in zijn lijfje.
Maar liever zo dan dat hij daar zo ellendig neer ligt of loopt te wenen.
Zo,nu ga ik weer,nog wat gaan shoppen,nu ik niemand rond mij heb moet ik er van proffiteren.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”