Toezicht op de speelplaats

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
CorvusCorax
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mei 2007, 13:29
Toezicht op de speelplaats

Bericht door CorvusCorax » 24 mei 2007, 11:11

Hallo allemaal!

Mn kleintje kwam overlaatst met een nogal verontrustend verhaal naar huis..

Sommige kindjes van zn klasje moeten 's middags al eens blijven eten in school. Op zich is dit uiteraard geen enkel probleem. Er is altijd toezicht over de middag maar toch is een kleine pruts erin geslaagd om de school te verlaten en is ze gans alleen naar huis gewandeld. :shock: Stel je voor: Een kleine meid van 3 jaar, gans alleen naar huis!! Gelukkig was er onderweg niets gebeurd, maar je weet maar nooit natuurlijk. Ze moest maar eens 't straat overgelopen zijn zonder goed uit te kijken. Jonges toch.. Ik was er eventjes niet goed van toen ik het hoorde. Dat zoiets maar niet opnieuw gebeurt!!

x Dikke knuffel! x


G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 24 mei 2007, 11:35

Als ik dat zo lees, krijg ik toch het gevoel dat er niet genoeg toezicht is... Heb dat nog al wel eens gehoord ze, maar toen hadden ze dat kindje van straat "geplukt" en terug gebracht, maar toen kwam dat omdat de deur die normaal op slot moest zijn, de poetsvrouwen hadden vergeten te sluiten.

Is de poort of deur van school dan niet op slot of met een grendel waar kleuters niet aankunnen?? Ik zou m"n kind er niet meer gerust achter laten. En het zal ook nog van kind tot kind afhangen denk ik. femke was op die leeftijd ook héél avondtuurlijk en liep door hele school (gelukkig enkel kleuter) maar kon nergens buiten geraken hoor, de poort zat een slot op en de voordeur kon ze zelf onmogelijk open krijgen. Ondertussen is ze wel op leeftijd waarop ze weet dat zoiets niet kan. 2 van haar klasgenootjes hebben dt ook eens geprobeerd, ze zaten toen op tijdelijke lokatie, maar dat hadden ze gezien vanaf dat de poort open ging en die kinderen (wie waren dan de groten van 3de kleuterklas) hebben serieus naar hun voeten gekregen.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

CorvusCorax
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mei 2007, 13:29

Bericht door CorvusCorax » 24 mei 2007, 13:49

G&F schreef:Als ik dat zo lees, krijg ik toch het gevoel dat er niet genoeg toezicht is... Heb dat nog al wel eens gehoord ze, maar toen hadden ze dat kindje van straat "geplukt" en terug gebracht, maar toen kwam dat omdat de deur die normaal op slot moest zijn, de poetsvrouwen hadden vergeten te sluiten.

Is de poort of deur van school dan niet op slot of met een grendel waar kleuters niet aankunnen?? Ik zou m"n kind er niet meer gerust achter laten. En het zal ook nog van kind tot kind afhangen denk ik. femke was op die leeftijd ook héél avondtuurlijk en liep door hele school (gelukkig enkel kleuter) maar kon nergens buiten geraken hoor, de poort zat een slot op en de voordeur kon ze zelf onmogelijk open krijgen. Ondertussen is ze wel op leeftijd waarop ze weet dat zoiets niet kan. 2 van haar klasgenootjes hebben dt ook eens geprobeerd, ze zaten toen op tijdelijke lokatie, maar dat hadden ze gezien vanaf dat de poort open ging en die kinderen (wie waren dan de groten van 3de kleuterklas) hebben serieus naar hun voeten gekregen.

Doei
G&F
Ik vind het persoonlijk ook onverantwoord. Maar goed dat mn kleintje zelden moet blijven eten in school. 'k Zou niet te horen willen krijgen dat hij weggelopen is en ergens ronddwarreld op straat of in het ziekenhuis terecht gekomen is ofzo.

Normaal gezien zijn alle poorten altijd dicht en kunnen de kleuters er niet aan om hen open te krijgen (is ook nogal een groot en zwaar slot dus voor zo'n kleine gastjes is het onmogelijk om dit open te krijgen). Maar de oudere kinderen en vaak ook sommige ouders hebben nogal eens de slechte neiging om deze poort open te laten en zo kunnen de kleintjes dus makkelijk wegglippen.

Wat ik niet begrijp is dat ze dit ongestoord kunnen doen. Het is een grote speelplaats maar er zijn wel altijd meerdere mensen die toezicht houden. Op de peuterspeelplaats zelf is er trouwens zelfs geen poort dus ze moeten eerst over de speelplaats van de grotere kindjes lopen. Dat niemand dan gezien heeft dat er een kleintje rondloopt waar ze niet mag zijn, kan ik echt niet vatten.

Tilo is niet meteen iemand die zomaar op verkenning zou gaan, maar je weet maar nooit natuurlijk. Hoe dan ook is het aan de mensen die toezicht houden om de kindjes in het oog te houden en zulke dingen te voorkomen.

Hopelijk hebben de reacties van ouders een positieve invloed gehad en zal dit niet meer voorkomen in de toekomst.

x Dikke knuffel! x

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 mei 2007, 20:03

hier blijft ons ventje elke dag eten
en ik heb het gevoel dat er zeker genoeg toezicht is
de school heeft ook een dichte poort met daarachter nog een poort
dus die zijn niet zomaar weg
de kleuters hebben ook geen zicht op de weg

zou ik als ouder ook niet leuk vinden, moest ik te horen krijgen dat mijn kind weggeraakt is op school...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 24 mei 2007, 20:31

Bij ons is er over de middag wel genoeg toezicht maar eens het vier uur is, en al de mamas en papas komen toe, dan kunnen er soms ook wegglippen hoor , zo was onze kaiby eens weg (ik was wel laat aan school ) ze was samen met een vriendinneke aardbeien gaan kopen of ze wilden toch, :roll: gelukkelijk waren ze nog maar op de parking van het school, maar toch ik was daar niet mee gediend hoor, sowiezo zal ik toch kijken voor een andere school, want ik begin me steeds meer en meer te ergeren aan die school , ik kan daar ook niet tegen als de juf staat te roken bij de kinderen op de speelplaats vind dat echt geen zicht hé voor een juffrouw die toezicht heeft :o
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 25 mei 2007, 09:17

hier mogen de leerkrachten niet roken in het bijzijn van kinderen
en dat vind ik een schitterend initiatief

bij ons houden de leerkrachten de kinderen goed in het oog
dus wegglippen... weinig kans toe
gelukkig maar!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 25 mei 2007, 20:45

Hier houden ze de kids ook goed in 't oog.
En op het poortje om naar buiten te gaan hangt ook een slot van boven waar de kleuters niet aankunnen.

Wel zouden alle ouders dat poorteke op slot moeten doen en dat wordt ook niet altijd gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 mei 2007, 21:15

Hier houden ze de kids ook goed in het oog.
Bij het grote hek aan straat hangt een groot slot met sleutel. Aan het hekje aan de speelplaats is altijd toezicht over de middag.

Vreselijk als je kind zomaar wegloopt....daar zou het laatste woord nog niet over gezegd zijn!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

CorvusCorax
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mei 2007, 13:29

Bericht door CorvusCorax » 29 mei 2007, 09:40

mieke1983 schreef:Bij ons is er over de middag wel genoeg toezicht maar eens het vier uur is, en al de mamas en papas komen toe, dan kunnen er soms ook wegglippen hoor , zo was onze kaiby eens weg (ik was wel laat aan school ) ze was samen met een vriendinneke aardbeien gaan kopen of ze wilden toch, :roll: gelukkelijk waren ze nog maar op de parking van het school, maar toch ik was daar niet mee gediend hoor, sowiezo zal ik toch kijken voor een andere school, want ik begin me steeds meer en meer te ergeren aan die school , ik kan daar ook niet tegen als de juf staat te roken bij de kinderen op de speelplaats vind dat echt geen zicht hé voor een juffrouw die toezicht heeft :o
Dat vind ik ook helemaal niet gepast! Mooi voorbeeld dat je aan de kinderen geeft.. :? Om nog maar te zwijgen over de schade die je ermee kan toebrengen..

CorvusCorax
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mei 2007, 13:29

Bericht door CorvusCorax » 29 mei 2007, 09:44

sandy schreef:Hier houden ze de kids ook goed in het oog.
Bij het grote hek aan straat hangt een groot slot met sleutel. Aan het hekje aan de speelplaats is altijd toezicht over de middag.

Vreselijk als je kind zomaar wegloopt....daar zou het laatste woord nog niet over gezegd zijn!
Zeker en vast! Er zijn veel negatieve reacties op gekomen van ouders. Hopelijk gaan ze er nu een beetje beter op letten.

'k Vraag me eigenlijk af wie er altijd toezicht houdt. Dikwijls zijn het ouders die zich als vrijwilliger opgeven. Nu ja, absoluut geen probleem mee hoor, maar wie het ook is dat toezicht houdt, zij zijn op dat moment wel verantwoordelijk voor die kinderen dus 'k hoop dat ze wat beter een oogje in het zeil gaan houden.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 30 mei 2007, 16:33

Maar kinderen zijn ook inventief hoor.. Een maand of twee, drie geleden is de dochter van een vriendin ook op wandel gegaan van bij haar thuis..
't Zou natuurlijk niet mogen gebeuren en hopelijk trekken ze er op school lessen uit zodat het in de toekomst niet meer kan voorvallen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

CorvusCorax
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mei 2007, 13:29

Bericht door CorvusCorax » 30 mei 2007, 16:41

Dagmar schreef:Maar kinderen zijn ook inventief hoor.. Een maand of twee, drie geleden is de dochter van een vriendin ook op wandel gegaan van bij haar thuis..
't Zou natuurlijk niet mogen gebeuren en hopelijk trekken ze er op school lessen uit zodat het in de toekomst niet meer kan voorvallen!
Kinderen zijn zeker en vast inventief en zo'n dingen kunnen zeker gebeuren, maar het zou inderdaad toch niet mogen natuurlijk. Een ongeluk is tenslotte snel gebeurd. Met hetgeen er allemaal in de wereld gebeurd, zou ik geen seconde op mn gemak zijn moest mn kleine spruit alleen op wandel gaan.


Plaats reactie

Terug naar “De school”