Grootouderfeest
Moderators:Welcome, Moderators
Bij Amber is het op 22 november grootouderfeest. Ze heeft deze week een briefje van de juf meegekregen waarop alles uitgelegd staat. Amber moet een kaboutertje zijn. Wordt dat bij jullie kindjes ook gedaan?
Hier moeten alle kleutertjes optreden voor de grootouders in een grote zaal rechtover de school en daarna krijgen de grootouders nog een kopje koffie. Mijn ouders zijn al enkele keren geweest voor de kindjes van mijn broer en ze zeggen dat dat zo tof is. Vorig jaar was het een echte grootouderweek en mochten de grootouders naar het klasje gaan en mochten ze verhaaltjes voorlezen of knutselen of voetballen, ... Ik weet niet of het dit jaar ook zo zal zijn.
Hier mogen de ouders niet mee maar hetgeen ze nu gaan doen doen ze ook in juni tijdens het schoolfeest dus krijgen we het sowieso toch te zien (alhoewel ik er nu natuurlijk ook heel graag bij zou zijn.sandy schreef:Bij ons is het ouder/grootouderfeest op 23/11/06. De mama en papa's mogen dus ook mee.
Hier moeten ze bij mijn weten niet verkleed zijn. Het thema is "Olympische Spelen in Kleit". Nadien nog een koekje en een kop koffie.
Best dat we ook meemogen, zou me anders achteruit gestoken voelen.
Vandaag had Ronan een brief mee dat het op 16 november grootouderfeest is.
Mijn mama had direct gekeken op de kalender,maar helaas moet ze werken.
Hopelijk kan mijn schoonma gaan.
Het enige wat ik weet is dat ze een effen t-shirt mee moeten hebben om te beschilderen en een paar oude schoenen.
Het is de laatste keer dat hij dat gaat doen,want hij zit nu in de derde kleuterklas.
Mijn mama had direct gekeken op de kalender,maar helaas moet ze werken.
Hopelijk kan mijn schoonma gaan.
Het enige wat ik weet is dat ze een effen t-shirt mee moeten hebben om te beschilderen en een paar oude schoenen.
Het is de laatste keer dat hij dat gaat doen,want hij zit nu in de derde kleuterklas.
Hier is dat op 16 november
en niet voor de ouders, maar alleen voor de grootouders
vind dat niet erg.... die mensen mogen ook hun dagje exclusief met de kleinkinderen hebben, vind ik
Er zijn hier gelegenheden genoeg om de kindjes bezig te zien.
normaal gezien treden ze op in de parochiezaal over de school
en de grootouders krijgen dan een kop koffie of thee met een stukje taart
eens ze in de lagere school zitten, mogen de grootouders in de klassen verblijven en daar de lessen volgen enzo
en niet voor de ouders, maar alleen voor de grootouders
vind dat niet erg.... die mensen mogen ook hun dagje exclusief met de kleinkinderen hebben, vind ik
Er zijn hier gelegenheden genoeg om de kindjes bezig te zien.
normaal gezien treden ze op in de parochiezaal over de school
en de grootouders krijgen dan een kop koffie of thee met een stukje taart
eens ze in de lagere school zitten, mogen de grootouders in de klassen verblijven en daar de lessen volgen enzo
-
- Pas blauw
- Contacteer:
grootouderfeest
bij ons is het vandejaar geen grootouderfeest,maar in mei is het mamafeest en in juni papafeest,dan mogen ze optreden voor ons.bij ons is het vorig jaar grootoudersfeest geweest,dit is een jaar wel een jaar niet,het jaar dat het niet is,is het voor de ouders;dit vind ik ook wel tof.groetjes wendy
mama van inaki 21/5/1997;elidio 28/3/2001 en ioana 10/3/2004.
Jonas heeft een uitnodiging meegekregen voor af te geven aan zijn grootouders. Het is op woensdagvoormiddag 22/11 van 9u tot 11.30u.
En het gaat over een thema : de mooiste vis van de zee .
Ben heel benieuwd !! Gaat aan ons mama vragen om foto's te nemen.
Het gaat niet door in de school maar in de sporthal van het dorp.
Groetjes,
sigri
En het gaat over een thema : de mooiste vis van de zee .
Ben heel benieuwd !! Gaat aan ons mama vragen om foto's te nemen.
Het gaat niet door in de school maar in de sporthal van het dorp.
Groetjes,
sigri
Goh, dat is wel jammer dat ze niet kunnen gaan. Zowel voor Nielsje als voor oma en opa.
De kindjes zijn zo trots om te laten zien wat ze kunnen. En de grootouders zijn ook zo trots om hun kleinkindjes zo bezig te zien.
Hopelijk is Nielsje niet te triestig; maar hij zal wel begrijpen dat oma en opa dat ook niet gewild hebben hé
Veel succes é!
De kindjes zijn zo trots om te laten zien wat ze kunnen. En de grootouders zijn ook zo trots om hun kleinkindjes zo bezig te zien.
Hopelijk is Nielsje niet te triestig; maar hij zal wel begrijpen dat oma en opa dat ook niet gewild hebben hé
Veel succes é!
Amber had deze week ook haar uitnodigingen mee. Het was wel grappig. Tegen mijn ouders zegt ze oma en opa en tegen Angelo zijn ouders zegt ze moeke en vake en ik zei tegen haar dat dat dan één voor oma en opa was en één voor moeke en vake en zij direct: nee mama, de juf heeft gezegd dat het enkel voor de oma's en de opa's en de meters en de peters is. Ik kon haar niet aan haar verstand brengen dat moeke en vake eigenlijk een andere benaming is voor meter en peter. Tot hiertoe is ze er nog niet van overtuigd en zijn ze dus volgens haar nog altijd niet uitgenodigd.
bij ons is het enkel voor de grootouders
anders is het geen 'grootouderdag'
maar omdat mijn ouders door omstandigheden niet kunnen komen
gaan de andere grootouders het filmen voor hen
en dan kan ik ook eens meepiepen hé
alhoewel dat ik hier thuis al een show gehad heb hoor!!
hij moet muisje zijn en tussen de kaasjes kruipen
anders is het geen 'grootouderdag'
maar omdat mijn ouders door omstandigheden niet kunnen komen
gaan de andere grootouders het filmen voor hen
en dan kan ik ook eens meepiepen hé
alhoewel dat ik hier thuis al een show gehad heb hoor!!
hij moet muisje zijn en tussen de kaasjes kruipen
Ik hoop dat de ouders er bij ons mogen bij zijn als 't zover is, want ik zou me niet op mijn gemak voelen als alleen de grootouders mogen gaan. Bert zijn ouders doen nogal bezitterig over Fleur en ik heb daar moeite mee. Van mijn ouders kan ik da verdragen, maar ik vind het ni leuk als Bert zijn ma Fleur vast heeft. Erg eigenlijk he maar da is sterker dan mezelf!
maar saartje, die kindjes komen niet echt bij de grootouders hoor
tenminste hier niet
de grootouders komen bij elkaar in de grote zaal en dan doen de kindjes achteraf optredens
En op voorhand wordt er afgesproken met wie de kleintjes naar huis gaan
Of met de ouders die hen op komen halen of met de grootouders
Dus dat lijkt me ideaal!
@ Sofie
ik heb Niels uitgelegd dat oma naar het ziekenhuis moet en dat ze dus niet kan komen. Eerst trok hij wel een vies gezicht maar dat was eigenlijk meer omdat hij het zielig vond dat oma ziek was
en toen ik vertelde dat we later de video gingen laten zien, was alles OK!!! dan vergat hij blijkbaar weer dat oma ziek was!
Ja, schattige foto hé!!
Hij zat er graag in hoor!! zijn juffrouw trok dan ook nog eens ZIJN kar!! Dus fier dat hij was! Je ziet het wel op zijn snuitje hé
tenminste hier niet
de grootouders komen bij elkaar in de grote zaal en dan doen de kindjes achteraf optredens
En op voorhand wordt er afgesproken met wie de kleintjes naar huis gaan
Of met de ouders die hen op komen halen of met de grootouders
Dus dat lijkt me ideaal!
@ Sofie
ik heb Niels uitgelegd dat oma naar het ziekenhuis moet en dat ze dus niet kan komen. Eerst trok hij wel een vies gezicht maar dat was eigenlijk meer omdat hij het zielig vond dat oma ziek was
en toen ik vertelde dat we later de video gingen laten zien, was alles OK!!! dan vergat hij blijkbaar weer dat oma ziek was!
Ja, schattige foto hé!!
Hij zat er graag in hoor!! zijn juffrouw trok dan ook nog eens ZIJN kar!! Dus fier dat hij was! Je ziet het wel op zijn snuitje hé
Saartje, tegen dan ben je ook een paar jaar verder en zal het waarschijnlijk iets makkelijker vallen.. (Maar ik beloof niks, ik laat mijn twee kapoenen ook niet bij mijn ma )
En hier is het ook zo dat het optredens zijn en achteraf mogen de kindjes dan met de grootouders mee of je gaat ze zelf halen (of bus, of carpoolen,... )..
En hier is het ook zo dat het optredens zijn en achteraf mogen de kindjes dan met de grootouders mee of je gaat ze zelf halen (of bus, of carpoolen,... )..
Hier ook, als hun optreden gedaan is moeten ze eerst nog samen met de juf naar hun klasje en dan kan je zelf kiezen of je de grootouders de kindjes laat meebrengen of dat je er zelf achter gaat.
Saartje, toen Amber klein was was ik ook zo een beetje zoals jij maar dat betert wel als de kindjes ouder worden hoor. Ze worden zelf ook mondiger en kunnen al eens iets zeggen of doen als ze iets niet leuk vinden. Als Amber en Caro nu geen zin hebben om bij iemand op de schoot te gaan zitten dan doen ze dat ook gewoon niet.
Saartje, toen Amber klein was was ik ook zo een beetje zoals jij maar dat betert wel als de kindjes ouder worden hoor. Ze worden zelf ook mondiger en kunnen al eens iets zeggen of doen als ze iets niet leuk vinden. Als Amber en Caro nu geen zin hebben om bij iemand op de schoot te gaan zitten dan doen ze dat ook gewoon niet.