1 september valt op een vrijdag
Moderators:Welcome, Moderators
Hoikes,
Even een praktische vraag: dit jaar valt 1/9 op een vrijdag. Zou het een halve dag school zijn? Is dit standaard op de eerste dag?
Hier een derde kleuterklasser. Nog niet veel inkopen gedaan. Enkel nieuwe turnpantoffeltjes. Zijn rugzak en brooddoos van vorig jaar is nog ok.
We beginnen af te tellen...
Even een praktische vraag: dit jaar valt 1/9 op een vrijdag. Zou het een halve dag school zijn? Is dit standaard op de eerste dag?
Hier een derde kleuterklasser. Nog niet veel inkopen gedaan. Enkel nieuwe turnpantoffeltjes. Zijn rugzak en brooddoos van vorig jaar is nog ok.
mama van een guitige zoon en een meisjesspook...
Re: 1 september valt op een vrijdag
hangt van de school af - bij deze school heeft J een hele dag, in zijn vroegere school was 1/9 altijd een halve dag maar dat lieten ze wel op voorhand weten (met een brief)PeeBee schreef:Hoikes,
Hier ook een derde kleutertje die gans de dag naar school gaat.
Nu zondag is het wel nog 'ijsbrekersdag' om, zoals het woordje zegt, het ijs te breken. Vanaf 15u kunnen we de klas gaan bekijken, kennis maken met nieuwe kindjes/ouders en om 17 u wordt een bbq opgestart. 't Wordt dus weer een dag om naar uit te kijken.
We hebben vandaag voor Jens een nieuwe boekentas gekocht . Ene met de crazy frog. Supercool hoor mama, zei hij. Ben eens benieuwd hoe lang hij proper zal blijven
Nu zondag is het wel nog 'ijsbrekersdag' om, zoals het woordje zegt, het ijs te breken. Vanaf 15u kunnen we de klas gaan bekijken, kennis maken met nieuwe kindjes/ouders en om 17 u wordt een bbq opgestart. 't Wordt dus weer een dag om naar uit te kijken.
We hebben vandaag voor Jens een nieuwe boekentas gekocht . Ene met de crazy frog. Supercool hoor mama, zei hij. Ben eens benieuwd hoe lang hij proper zal blijven
nog een praktische vraag => als kinderen niet van school veranderen dan moetne die toch niet herinschrijven hè - of wel?? 'k Dacht dat dat automatisch gebeurde maar ik heb ook zo eens in de rij gestaan als enige die niet op de lijst stond en dat voelt vreselijk als ze je niet mee afroepen dus ik denk dat ik voor alle zekerheid nog eens naar de school ga bellen.
De pennenzakinhoud is gisteren grondig getest en aangevuld - en de stiften van thuis zijn ook zowat gehalveerd nu (amai zoveel uitgedroogde) en nu nog turngerief regelen en we zijn er klaar voor - denk ik. 't Gaat me toch wat rap weer ineens ...
De pennenzakinhoud is gisteren grondig getest en aangevuld - en de stiften van thuis zijn ook zowat gehalveerd nu (amai zoveel uitgedroogde) en nu nog turngerief regelen en we zijn er klaar voor - denk ik. 't Gaat me toch wat rap weer ineens ...
't is in orde, ik ben eens gaan horen en 't is automatisch OK - oef. Een lijstje krijgen ze normaalgezien 1/9 mee maar veel zal dat niet zijn - denkelijk hezelfde als vorig jaar - want ze krijgen veel (agenda enz) via de school. Nieuw turngerief mogen ze in de eerste week per klas gaan halen. Dat weten we dan ook weer ...
ik kijk er anders een beetje tegenop al zal het wel terug een vast ritme brengen - maar het gaat tegenvallen die erste week, dat weet ik nu al: vroeger opstaan, vroeger gaan slapen en ik probeer hem al weken om te schakelen maar 't wil maar niet lukken (tja het zal dan wel moeten natuurlijk) en nu is J sinds eergisteren duidelijk gerkouden en vanmorgen had hij er nog een hoestje bij ook dus dat begint al goed amai.
Ja ik had het met Jonas daarnet over de opvang en hij antwoordde : en dan krijg ik daar een koekje.Maar ach, hij is daar goed!!!
Als het school bezig is zou Jonas tussen 19u à19.30u moeten gaan slapen .Nu is het 20u. We hebben het geprobeerd om het vroeger te doen maar dat is nog niet gelukt. Hij gaat nu om 20u slapen.
's Morgens is hij sowieso gene lange slaper.
Maar in het begin moeten we allemaal terug in het ritme komen.
Groetjes,
sigri
onze niels gaat de laatste avonden al om 19u in bed
dan is hij dat gewoon voor school hé!
en 's morgens is hij er meestal om 7 u tegenwoordig
De eerste 2 weken kan hij nog tot 7.30u slapen
maar vanaf dan moet hij er toch wel om 6.30-6.45u uit
dus 's avonds op tijd in bed hé
koekjes!!! als onze niels dat hoort, zal hij ook wel graag gaan, vermoed ik
dan is hij dat gewoon voor school hé!
en 's morgens is hij er meestal om 7 u tegenwoordig
De eerste 2 weken kan hij nog tot 7.30u slapen