kindjes ziek mee op schoolreis!

Moderators:Welcome, Moderators

Nathje
Pas blauw
kindjes ziek mee op schoolreis!

Bericht door Nathje » 25 mei 2006, 16:15

Vorige week vrijdag was het schoolreis voor het peuterklasje, het 1ste kleuter en het tweede kleuter (1ste en 2de kleuter zijn opgesplitst doordat er teveel kleuters zijn).
Ik ben meegegaan om Laura uit te zwaaien op de bus.
Toen ik aankwam op school zag ik dat er onderling een beetje discussie was tussen de juf van Laura en de juf van de andere helft van het tweede kleuter.
Toen kwam de juf van Laura zeggen tegen ons (enkele mama's) dat er twee kindjes uit de andere klas waren die diarree hadden en moesten overgeven. En dat er twee kindjes uit Laura haar klas waren die in het zh lagen met dezelfde symptomen maar nog gepaard met hoge koorts.
Er was geeneen kindje uit Laura's klas die ziek meeging op schoolreis.
Ik zag toen de juf uit het andere klasje discussiëren met een mama en een kindje die diarree had. Ze was het kind aan het ompraten dat het niet kon meegaan omwille van de andere kindjes niet ziek te maken...
Dat kindje stond te huilen, wat normaal is. Toen kwam een vriendin van mij die ook in dat klasje van de zieken zat met haar dochter op haar arm. Die werd naar huis gestuurd omdat ze te bleek zag!!! En die twee andere kindjes die ziek waren, mochten mee op schoolreis. Ik kon er niet mee lachen, en al die andere kinderen die niet ziek zijn en meegaan op schoolreis?
Ik vind het echt niet kunnen van die ouders van hun kinderen ziek op school af te zetten (uit gemakzucht?, want zo praatten de andere mama's toch). Jersey zei dat hij Laura terug naar huis ging meebrengen, maar dan zou zij het slachtoffer zijn geweest van kinderen die wel ziek op school zijn afgezet hé?
Ik was woedend! Er zaten daar potverdorie kinderen tussen die nog maar naar school gingen, zo klein nog.
Hebben sommige mensen "lost their mind?"

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 25 mei 2006, 16:18

En gisterenavond was het al van dat hé, met Laura?
Ze heeft 3 keer overgegeven, na het avondmaal, om 23.00 weer uit haar bed moeten halen om te kuisen, te wassen... ik heb toen een ketel naast haar bed gezet en vanmorgen lag er nog een klein beetje in de emmer.
Ik was kwaad :evil: .

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

wen
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door wen » 18 jun 2006, 08:18

Ge snapt sommige mensen ni hé!!
Oké,als ze moeten werken,maar dan nog zoek toch een oplossing.
Mijn kids zijn nog nooit ziek naar school gemoeten.
Ik hou ze veel te rap thuis :oops:
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.

AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 18 jun 2006, 10:56

Tis toch niet te doen eh?
Maar mijn kind zou moeten thuisblijven omdat een ander ziek is, tzou toch omgekeerd moeten zijn?
Ik stop met werken als mijn dochter ziek wordt op school of als ik haar 's morgens wek en ik zie dat ze zich niet goed voelt, dan bel ik mijn werk af. Ik kan ook iets tegenkomen in het verkeer of noem maar wat, dan moeten ze op mijn werk ook zonder mij kunnen toch?

Zoals het verloren lopen in pretparken, je hoort veel dat kinderen plots aan de infobalie staan te huilen en dan worden de ouders opgeroepen, dat kan gebeuren...
maar ik heb hier een kit liggen thuis van Child Focus met een identificatienummer en dat zal Laura moeten aandoen in de Efteling deze zomer. Ge kunt niet voorzichtig genoeg met kinderen hé?

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De school”