tweede kleuterklas

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
tweede kleuterklas

Bericht door Dagmar » 24 mar 2006, 21:30

Vandaag had Mila een brief bij van 't school en na de paasvakantie gaan er een paar kinderen van haar klas naar de tweede kleuterklas.. Mila dus ook.. Ik denk dat ze met 7 zijn die overgaan.. En dan gaan er ook een paar van de tweede kleuterklas naar het derde..
Ik snap wel dat ze dat doen, anders zouden er zo'n 35 kinderen in de eerste kleuterklas zitten (met de nieuwtjes die er na de vakantie bijkomen), maar ik vind het een beetje jammer voor Mila.. Haar allerbeste vriendinnetje mag namelijk niet overgaan ('t is altijd "Noa dit, Noa dat").. Maar het zal wel meevallen zeker?! Is het tweede kleuterklasje veel moeilijker dan het eerste? Maarja, als de juf zou denken dat ze het niet zou kunnen dan zou ze haar toch niet overzetten hé?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 mar 2006, 21:56

ja jammer dat haar vriendinnetje niet meegaat...
ik ben zo vroeger ook een klas hoger moeten gaan omdat we met zovelen waren
maar dat went ook hoor!!
en idd de juffrouw heeft daar wel een heel goed zicht op!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 mar 2006, 22:41

Mila wil niet bij de andere juf gaan.. (We waren er een beetje over aan het praten dat het na de vakantie geen grote verrassing gaat zijn) Maar ik weet ook waarom, in de week heeft ze bij die juf op het stoeltje moeten gaan zitten, want ze had een plant stukgedaan (blaadjes afgetrokken).. En dan was het direct: "En Noa had dat ook gedaan en die mocht wel in onze klas blijven" Echt die twee, niet te schatten.. Elkander opsteuken en dingen uitsteken.. Misschien is het zo slecht nog niet dat ze gesplitst worden.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 apr 2006, 11:01

Deze morgen de tijd genomen om eens met haar juf te praten, en Mila doet het heel goed (en blinken dat ze deed toen de juf haar complimenten gaf).. Ze is een stuk flinker geworden, ook thuis.. Te woensdag was ze met een klasgenootje spelen en toen wilde ze niet naar huis.. Straks na 't school mag ze bij haar ander vriendinnetje gaan spelen.. Ze heeft haar bezigheden op 't moment! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 28 apr 2006, 11:03

Spijtig dat Noa niet mee overgaat.
Maar Mila zal dat zeker goed doen.

Groetjes,
sigri

ps bij vriendinnetjes spelen, wat gaat de tijd snel
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 sep 2006, 09:16

Mila zit dus terug in de tweede kleuterklas.. Ze zitten met zo'n 19 kindjes.. Gisteren was het oudercontact, niet individueel, maar met alle mama's en papa's (er toch 1 :D ).. We hebben heel de uitleg gekregen over wat ze allemaal gaan doen.. De juf werkt met "moetjes en magjes", bepaalde dingen moeten ze doen en andere mogen ze doen als ze er aan toe komen of er klaar voor zijn.. Ik vind het wel goed zo'n systeem, want niet alle kinderen zijn even vlug met alles weg..
Het afscheid 's morgens gaat heel goed (is vorig jaar wel anders geweest), het naar huis komen iets minder (ik wil in 't school blijven), dus ze amuseert haar duidelijk... :D
Haar juf kende ik dus ook al van vorig jaar en het is een heel aangename vrouw.. Als ik met vragen zit, ze luistert altijd en zal altijd wel goede raad geven.. Misschien één van dees toch nog eens langs gaan, want Mila begint moeilijkere vragen te stellen ivm baby'tjes (waarom is er een papa en een mama nodig,...) Tot nu toe kan ik antwoorden op haar niveau, maar als ze vraagt hoe de kindjes in de buik komen, tja, wat moet ik dan zeggen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “De school”