dE FRISDRANK AUTOMAAT OP SCHOOL!!

Moderators:Welcome, Moderators

Frisdrank automaat weg in school!! Een zegen, of een plaag??

Peiling eindigde op 14 mar 2005, 20:38

EINDELIJK.....
5
50%
waarom hebben ze mij dat geflikt??
1
10%
Bof, soms wel, soms liever niet...
3
30%
De keuze is aan mijn kinderen..
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42
dE FRISDRANK AUTOMAAT OP SCHOOL!!

Bericht door Anna » 13 jan 2005, 20:38

Wel wat denken jullie daar van??
Eindelijk, miijn kids drinken daar die rommel al niet meer, of eerder...
Awel merci!!
Nu mag ik nog meer boodschappen meesleuren...
Eerlijk gezegd ik persoonlijk ben er heel blij om.
Een beetje meer fruitsap of melk zal zeker geen kwaad kunnen aan onze kinderen!!


Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 13 jan 2005, 21:54

Ik denk toch ook dat ze beter gezonde automaten op een school kunnen plaatsen. De kinderen eten en drinken tegenwoordig veel te vettig en met te veel suiker.

Frisdrankautomaten buiten.

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 13 jan 2005, 22:54

liever geen frisdrankautomaat.
Maar ik herinner me toch niet dat er bij ons op school vroeger zoiets stond?
Het zal wellicht iets van de laatste jaren zijn zeker?
Alhoewel ik denk dat tieners wel graag zo'n automaat hebben op school?
Maar op een basisschool zie ik dat toch liever niet.
Trouwens voor de portemonnee moet je het ook niet doen, als je fruitsapjes meegeeft die je zelf koopt,, is dat toch veel goedkoper zeker?

Ness

Gebruikersavatar
Welcome
Site Admin
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2004, 19:22
Locatie:Oost Vlaanderen - Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door Welcome » 13 jan 2005, 22:57

Bij ons op de lagere school kunnen ze drankjes kopen die dan nadien op de rekening komen....is ook niet alles hoor....en niet noodzakelijk goedkoper.....In haar vorige school was het met een drankenkaart ....en dat maakte het ook niet goedkoper...
Ik vind zo een automaat eerlijk gezegd niet slecht voor de zelfstandigheid van een kind....
Site - administrator
www.welcomebaby.be

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 10 feb 2005, 22:39

Ik heb in Coloma (Mechelen) naar school geweest en daar stond ook wel een frisdrankautomaat maar ook een danone automaat en die was vlugger leeg dan de frisdranken. Ik ben zo geen frisdanken liefhebber. Geef mijn maar een danoontje!


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 14 feb 2005, 10:22

Hoi,

Ons zoontje Jens gaat naar een leefschool sinds vorig jaar na de paasvakantie. Ik weet niet of het ooit anders geweest is, maar wij mogen hem in elk geval geen frisdranken meegeven en zeker geen snoep. Enkel fruit of een gezonde koek. Ik vind dat zeer goed want tegenwoordig kan je bijna geen winkel meer binnenstappen of ze krijgen een snoep of lollie van de verkoopster. Ik loop daar de muren van op. Ik weet wel dat het vriendelijk bedoeld is maar als je zo een 5-tal winkels na elkaar moet doen en ze krijgen in elke winkel een snoep....aiai, die mooie tandjes!

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 14 feb 2005, 10:46

Awel voor çin de lagere schoo; vind ik het goed dat die automaten weggenomen zijn. Een kind kan dan al wel zeggen dat het wel fruitsap zal nemen of water, het neemt waarschijnlijk toch de cola. Zijn ouders zien het toch niet. Ik vind zo'n jonge kinderen nog niet in staat om dat te beslissen, zeker omdat je er geen controle over hebt.
Voor in het middelbaar mogen die automaten wel blijven staan vind ik. Die kinderen zijn al oud genoeg. Wat ik persoonlijk te ver vind gaan is het volgende;
Toen ik op de lagere school zat mochten we geen snoep meenemen. Dus alleen maar koeken. Als de ouders nu vinden dat hun kinderen mogen snopen, wie is dan de school om het tegendeel te zeggen. Ouders zijn toch nog altijd de baas vind ik.

Enfin ja. Een beetje gezonder leven zou geen kwaad kunnen. Ook hier niet :)
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 20 okt 2005, 00:28

Weg met de automaten!
Nee echt, ik heb jarenlang in de milieugroep gezeten bij ons op school (uiteindelijk nog als enige leerling tussen een bende leerkrachten, maar soit) en wij hebben ervoor gestreden om die automaten buiten te krijgen!

Ironisch genoeg is mijn vriend degene die die automaten daar net heeft binnengekregen toen hij daar op school zat (6 jaar hoger dan ik)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 20 okt 2005, 08:42

Raoxshna schreef:Weg met de automaten!
Nee echt, ik heb jarenlang in de milieugroep gezeten bij ons op school (uiteindelijk nog als enige leerling tussen een bende leerkrachten, maar soit) en wij hebben ervoor gestreden om die automaten buiten te krijgen!

Ironisch genoeg is mijn vriend degene die die automaten daar net heeft binnengekregen toen hij daar op school zat (6 jaar hoger dan ik)
Amaai Katia, hopelijk heeft hij je het niet kwalijk genomen? Maar dat zal wel niet :D
Ja ik ben er zo niet voor, die automaten. Frisdrank moet iets speciaals zijn voor een kind, niet een gewoonte.
Ik ben opgegroeid met water en fruitsap, en als wij dan eens ergens gingen en een cola kregen van ons moeder, dan was dat voor ons: "waauw, Cola mmmm...."
Gewoon omdat wij dat niet iedere dag konden drinken. Ik zal het ook zo proberen bij Anaïs, maar dit zal wel moeilijker zijn want haar vader is een fervent frisdrank drinker :cry:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De school”