Jules logeert bij ons!

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Jules logeert bij ons!

Bericht door Dagmar » 23 sep 2005, 19:55

Vandaag kwam Mila uit school en ze had Jules (klaspop) bij.. Blijkbaar is het dit weekend haar beurt om een weekend met hem door te brengen. Ze vindt het geweldig natuurlijk en zet hem constant op zijn potje en wil hem steeds een flesje geven. Hij heeft dan zijn valies bij en daar zit vanalles in om goed voor hem te zorgen.. Verder zit er ook een schriftje bij en het is de bedoeling om daar in te schrijven wat Jules dan beleeft.. Maar zijn zonnebril mist al een glas (plastic natuurlijk).. Zijn valies is al geplakt geweest en er is een knoop van zijn pyjama.. Ik denk dat hij al vanalles beleefd heeft! :D

Zijn er nog scholen waar ze met Jules werken en mag hij dan ook een weekend komen logeren?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 23 sep 2005, 19:59

HIer helaas niet, wel een leuk idee. Er was een klassekonijn, maar die was enorm groot in een veel te kleine kkoi en toen bleek ook nog een kindje allergies.... ging ie weer terug naar zijn baasje (gelukkig maar).
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 24 sep 2005, 00:05

Bij ons werken we ook met Jules, we zingen 's morgens en 's avonds zijn liedje, de dagkalender is met foto's van Jules en na verloop van tijd mag iemand van de kleuters hem in het weekend mee naar huis nemen.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 sep 2005, 08:38

Glenn, dan heb ik een vraagje voor jou (als expert :wink: ).. Gisteren zijn we naar Filip zijn ouders geweest en Mila en Jules gingen mee eieren rapen.. Maar er was ook een kip dood. Van Mila moet ik dat in Jules zijn dagboek zetten, maar ik weet het niet zo goed.. Wat zou jij doen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 24 sep 2005, 22:55

Ik zou dat er toch eventueel inzetten, normaal gezien praat de juf over wat er in het boekje staat en als je het er niet inzet dan gaat Mila het misschien uit zichzelf wel vertellen tijdens het groepsgesprek, de juf zal sowieso vragen wat Jules met het weekend allemaal gedaan heeft. En het is misschien niet slecht dat de juf en de kinderen er eens even bij stilstaan, het is wel vroeg om het over"de dood" te hebben maar misschien zijn er nog kleuters die hierover iets kunnen vertellen. + Als Mila het zelf vraagt kan je het niet weigeren denk ik.


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 sep 2005, 16:33

Ok, dan zet ik het er in..
Weet je of Jules in 't wasmachine kan? Hij is een beetje zwart.. :oops: Mila heeft hem al overal meegenomen en 't is daar het resultaat van..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 26 sep 2005, 22:53

Reeds bij de kleuters begint de dag met een 'kring'. Ieder verteld wat gebeurtenissen of gewoon wat er hen op dat moment door het hoofd schiet. En rara....de eerste schooldag was 'de dood' ook al een onderwerp.
Op hun niveau dan natuurlijk hé. Ons eerste zoontje, Jorg, heeft helaas maar 1 maandje mogen leven en we hebben dat onderwerp nooit vermeden thuis. Hij weet dat zijn broertje dood is. Ik heb er lang over getwijfeld wanneer en vooral 'hoe' ik hem dat zou uitleggen maar het is in ons geval goed gegaan met gewoon te zeggen : Je broertje is dood. Hoe hij het interpreteert is voor mij een raadsel maar hier vormt het in ieder geval geen probleem.


Plaats reactie

Terug naar “De school”