Geschenkje voor de juf of de meester?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Keppebolle
Moderator
Contacteer:
Geschenkje voor de juf of de meester?

Bericht door Keppebolle » 29 jun 2006, 15:17

Geven jullie ook iets mee aan jullie kindjes om de juf of de meester te bedanken voor het leerzame schooljaar?

Kayleigh heef een mooi kaartje met een gedichtje in dat ze zelf zal schrijven + een doosje bonbons.
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 29 jun 2006, 15:27

op de schoolbrief stond dat dit niet mocht! maar vroeger deden wij dat altijd . nu hoorde ik bij de andere mama's aan het schooltje en die hebben dat allemaal niet bij. ik heb al iets gekocht maar iedereen zegt dat de juffrouw er niet zo tevreden mee is. dus ik denk niet dat ik het ga meenemen.

vroeger gaf mijn mama altijd pralinekes aan de jufrouwen , en aan de meester een fles wijn of een kistje sigaren.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 29 jun 2006, 17:12

vroeger gaven wij ook iets aan de juffrouw of meester maar als je ziet welke commerce er weer mee gemoeid is ... :shock:
als juffrouw zou ik nu toch ook niet graag kado's krijgen die massaal veel geld kosten
dan nog liever een eigengemaakte tekening :wink:

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 19:08

ons mama geeft altijd iets dat ze het jaar daarop in het klasje kan gebruiken (meestal gaat ze dat op voorhand altijd zelfs nog vragen)
Ik denk dat ik dat ook zo ga doen als Troia naar school gaat...

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 29 jun 2006, 19:32

Onze tjorven gaat nog niet nar school,maar ik weet zeker dat ik NOOIT iets zou kopen op het einde van het schooljaar.Een tekening ofzo,en een kaartje,maar verder.....

Het is een job gelijk een ander,denk ik maar.Ik koop voor de bakker ook geen bloemen omdat hij lekker brood bakt..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 30 jun 2006, 09:04

sterretje schreef:Onze tjorven gaat nog niet nar school,maar ik weet zeker dat ik NOOIT iets zou kopen op het einde van het schooljaar.Een tekening ofzo,en een kaartje,maar verder.....
..
Ik ben van hetzelfde gedacht.. Mila maakt tijdens het schooljaar al regelmatig een tekening (zowel voor de juffen als voor klasgenootjes).. Maar als ik het gisteren zo hoorde, Mila gaat één van de weinigen zijn die niks geven.. Er was zelfs een mama die in paniek schoot omdat ze nog niks had.. :roll: Bij ons vroeger werd dat nooit gedaan.. Filip keek ook raar op toen ik vertelde dat dat tegenwoordig een heel gedoe is.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 30 jun 2006, 09:21

Het is een commerce gelijk een ander,he!!

Toen ik afstudeerde aan de hogeschool(!!!!!!!)hadden een paar van mijn klasgenoten(we zaten notabene met 7 in de klas)het idee om voor onze leraar psychiatrie een agenda te kopen...allemaal goed en wel,maar €70 voor een agenda???allez nu,ikzelf,en nog 2 van mijn klasgenoten hebben toen besloten daar niet aan mee te doen...en het staat echt niet op mijn diploma,hoor...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 30 jun 2006, 10:34

ik ben gegaan en er stonden 2 cadeautjes al dus... het word wel degelijk gedaan ! ik heb het cadeautje nog ik geef het dan wel volgend schooljaar. onzen alessio gaat terug bij dezelfde juf zitten omdat er maar 2 kindjes starten in september . en in de nadere klas zouden dan in de 40kindjes zitten dus neemt de juf de jongste die het laatst gestart zijn terug bij haar en de 2 andere startertjes van 2,5jaar.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 30 jun 2006, 10:46

ik nam vroeger altijd wat bloemekes uit onzen tuin mee
en een tekening
maar als je ziet wat een commerce dat tegenwoordig allemaal al is
de winkels staan vol met spullen, en zelfs heeeeeeele dure spullen, voor de juf of de meester
Afbeelding
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 30 jun 2006, 13:31

mama van A&E schreef:ik ben gegaan en er stonden 2 cadeautjes al dus... het word wel degelijk gedaan !

maar dat wil niet zeggen dat je eraan mee moet doen,he
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 04 jul 2006, 20:47

Op Jens zijn school werd een algemene oproep gedaan om niets te kopen voor de leerkrachten. De oproep kwam dus weldegelijk van de leerkrachten zelf hé. :lol:

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 05 jul 2006, 09:00

Wij wilden ook iets kleins komen maar dan zat er een briefje in de rugzak van Jonas.
Twee mama's vroegen om bij te leggen : elk kindje twee EUR en dan gingen ze daar iets van kopen. Dus dat hebben we dan gedaan.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De school”