Raoxshna schreef:wij zijn nu dus al op zoek naar een goede school voor ons poppemie
ik weet dat het een beetje vroeg is maar we vinden dat dat iets is waar je heel goed moet over nadenken, want uiteindelijk bepaald dat wel een deel van je leven...
we hebben al zitten denken aan thuisonderwijs, dat blijft nog steeds een optie die openstaat, maar toch willen we vanalles met elkaar vergelijken...
een gewone school staat ons precies niet zo aan, dus zijn we gaan zoeken naar info over methodescholen en dat is toch iets meer onze gading...
heeft er hier nu iemand ervaring met methodescholen??? (is altijd fijn om ervaringen te horen)
Welke school je ook kiest voor je kind, maakt ij feite niet uit.
Maar nu gaa ik er keihard tegenaan, als ik zeg dat thuis onderwijs
ABSOLUUT verboden moet zijn.
Tenzij er een paar , of één deftige leraar aan te pas komt.
En geen mama die lekker haar kind wil overbeschermen en het beter wil weten...
Ik gaa nooit ontkennen dat er zoets als pesten niet bestaat op school.
maar mensen er zijn meerdere schoolen, en om eerlijk te zijn, informeer je !!
Hier op school, zijn de regels grondig veranderd.
Wie pest word zeer streng aangepakt, en het word stilletjes aan
overal uitgebreid ook.
Als het moet stap ik naar de ouders van die pesters en krijgen zij van mij in hun fase de volle laag ten aanzien van de hele schoolpoort.
Dan beginnen de andere mama's dan ook.
niet vergeten een school kan geen kinderen weigeren!
tenzij er reden voor zijn, en de pester in princiepe is geweigerd hier op school op de herinnschrijving de eerste september!
de school is niet alleen een plaats waar kinderen moeten leren...
De meest wijze levenslessen krijgen ze daar.
Leren delen, speelgoed, tijd van de leerkracht, alles...
Leren werken in een groep.
leren omgaan met kinderen van alle leeftijden.
Sociaal structuur word daar aangeleerd evenals kunnen aanpassen aan heel veel omstandigheden.
het is maar goed, dat "ik wil mijn kind effe schooltje laten spelen, hier thuis" verboden is in ons land!
dat zou een generatie worden van een paar mensen die wel eens grondige moeilijkheden zou kunnen hebben met de meest simpele dingen
als de regels van onze maatschappij!!
Een school, in welke vorm dan ook, is absoluut noodzakelijk!
daarbij, als je kindergeld aanvaard voor je baby, aanvaard je meteen ook, dat je kind op een dag naar één school zal gaan.