fruitpapje niet lusten

Moderators:Welcome, Moderators

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:
fruitpapje niet lusten

Bericht door beefje » 25 sep 2007, 16:05

onze miatan eet sinds zijn 3 maanden en 1 week groentepapje
Sinds een paar dagen ben ik nu begonnen met ook fruitpap te geven maar het lukt maar niet
hij vind het niet lekker :?
daarjuist heeft hij wel 10 lepeltjes gegeten en dan lipjes stijf opeen
hij rilde ook na de eerste hapjes (ik heb dit ook als ik fruitsap drink omdat het zurig smaakt) dus heeft hij nadien terug wat melkpap gekregen.

heeft iemand tips om dit te vergemakkelen? of wacht ik gewoon nog even voor ik de fruitpap invoer? hij is immers nog net geen vier maanden nu.


Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 25 sep 2007, 16:47

blijven volhouden wat doe jij er in? ik doe een appel betterfood banaan en een sinaas die ik uitpers maar hij eet het niet altijd op hoor
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 25 sep 2007, 16:51

daar ben ik ook mee begonnen
appel banaan en geperste appelsien
ik doe er glutenvrije koekjesmeel in
blijven aanbieden dan? en gewoon ophouden als hij begint te wenen of zijn mond stijf dicht houdt?
ik probeer het eetmoment leuk te houden door wat te zingen voor hem enzo, dat vind hij wel leuk
wat ik soms ook doe is een flesje water geven als hij begint te wenen en dan rap een lepeltje erin, flesje water terug in zijn mondje
maar hij begint het door te hebben dat ik hem zo probeer nog fruitpap te laten eten hehe :lol:

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 25 sep 2007, 17:50

ik heb ook nog geen patatjes gegeven maar denk wel als ik zal beginne dat ie ook rare gezichten gaat trekken, ja die fruitpap is zoeter he, of patatjes, maar ik ga allezins ook wil die nie, proberen tot die het eet,

als die echt niet wil, kan je dan nog melk geven he

Weet miatan dat al, wanneer die gepakt wordt, hier denk ik dat hij al es zou wenen om in de armpjes te komen, e smijt dan zo zen gat omhoog, hij zou niet moetn vastzitten hij ligt eruit :roll: tis een kastaar zunne
wat zal da geven als di ouder wordt :lol:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 25 sep 2007, 18:40

onze miatan doet ook verwoede pogingen om zich recht te trekken in het niets hahaha
hij zaagt vaak en als ik dan naar hem kom, ligt hij te smilen. Loop ik terug weg dan begint het gezaag terug
dus denk dat ons ventje goed weet hoe hij ervoor moet zorgen dat de mama hem pakt hahahaha :P
als hem goed vooroverleunt kan hem al blijven zitten maar van zodra je hem iets rechter zet slaagt hem opzij
nu ligt hem hier in zijn wipperke naast mij, hij is content. Als ik hem ergens leg waar hij me niet direct kan zien, begint hij ook sneller te zagen hoor.

Morgenavond gaat hij een nachtje logeren bij mijn moeder, dat is nog maar den tweede keer dat hem van huis weg is. Ik vond dat maar raar en niet leuk maar hij moet het toch leren eh?


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 sep 2007, 21:27

Of gewoon even wachten. Hij is tenslotte nog jong.
Milan heeft nooit fruitpap gegeten!! Na zijn eerste verjaardag is hij wat stukjes fruit beginnen eten.... :roll:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 26 sep 2007, 08:24

Gewoon even wachten.

En het beste begin je dus NIET met appel, banaan en appelsien maar wel met perzikken, ... Dus zoetere fruit. Veel beter voor die maagjes en daar hebben ze meestal ook minder last van. :wink:

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 26 sep 2007, 08:27

ik las ook ergens dat je een kind zeker 10 keer iets moet aanbieden voordat het het lust
zal eens met meloen proberen anders, dat is ook zoeter

ik probeer het nog een paar dagen en zie wel hoe het loopt

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 sep 2007, 08:44

Ik zou ook nog wachten, eten moet leuk blijven, geen gevecht met frustraties tot gevolg..
Karsten is ook nooit echt verzot geweest op fruitpap, groentepap.. En Miatan is nog klein hé! Op die leeftijd hebben ze het nog niet nodig en halen ze nog genoeg uit melk! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 26 sep 2007, 08:47

het is omdat hij niet toekomt met zijn melk en dus teveel melk binnenkrijgt dat ik probeer over te schakelen op groentepap en fruitpap
(op aanraden van K&G)
hij kreeg meer dan een liter melk binnen per dag wat teveel zou zijn.

nu zit hij op ne liter ongeveer plus groentepap.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 26 sep 2007, 08:52

probeer eens van een granenpapje te maken met zijn melk en het koekjesmeel en plet daar een banaan onder ! doe dit een paar dagen en geef het dan met een geraspte appel . zo leren ze aan de fruitsmaak gewend geraken maar proeven toch nog hun melkje en na een tijdje probeer je terug fruitpap.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 sep 2007, 08:54

En als je nu nog een paar dagen wacht, maar wel doorgaat met de groentepap (aangezien hij dat blijkbaar wel lust).. Misschien zijn het teveel nieuwe smaken ineens?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 26 sep 2007, 08:57

ja groentepap lust hij wel
ik probeer vandaag nog eens een keertje met meloen
als het echt niet lukt dan ga ik het een paar dagen zo laten
en dan evt beginnen met banaan in zijn granenpapje
bedankt voor de tips

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 26 sep 2007, 12:21

ja als hij niet toekomt met zijn melk zou ik de melk ook gewoon eens verdikken met granen of zo :wink:

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 26 sep 2007, 12:42

we verdikken hier al twee papjes met rijstvlokken (voor het slapengaan en de nachtvoeding)
we zullen wel zien als hem er nog niet klaar voor is, dan wachten we even eh?

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 26 sep 2007, 13:57

Voilà 't is da... geen zorgen in maken.
Mss idd eerst eens proberen met de melk in te dikken met die glutenvrije koekjesmeel en een halve banaan onder pletten de eerste keren... ipv direct appel en appelsien en banaan...
Mss is het 1 van die 3 die hij niet lust. :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 26 sep 2007, 17:38

ik zou even wachten met fruitpap en na een paar weken nog eens proberen en ondertussen de groentepap blijven geven.
Succes !!

Omwille van reflux van Ilsa hebben wij er in 't begin geen sap van appelsien bijgedaan.
Afbeelding

Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 27 sep 2007, 10:05

ik ga er idd nog even mee wachten
gisteren meloen met banaan gegeven wat veel zoeter was maar toch huilde hij enorm

blijkbaar heeft hij gisterenavond bij mijn moeder ook heel erg gehuild (zo erg zelfs dat hij zijn avondfles niet wou) maar dan heeft hij nen dikke prot gelaten en was het terug in orde en heeft hem zijn fles nog wel leeggedronken
dus denk dat zijn darmpjes dat niet aankunnen voor de moment
dus laten we het fruit nog even voor wat het is
de groentepap lukt goed.
Subiet ga ik mijn schatje terug ophalen bij mijn moeder, het is hier toch maar leeg hoor zo zonder hem....

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 27 sep 2007, 14:31

waarom zo vroeg vaste voeding?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 27 sep 2007, 14:37

hier was dat eerst ook rillen of smoelen trekken, maar hij moest geen sinaasappel hebben
dus dan maar fruitpap gemaakt met koekjesmeel of een betterfood en dat ging binnen, maar gene sinaas
10x proberen heb ik nog nooit gedaan, hij lust makkelijk iets nieuw, en hapte heel snel, maar als hij het niet moet, dan moet hij het ook niet, ook niet na een aantal keren, dus ik weet gauw als hij iets lustte of niet

maar Miatan is nog klein he, misschien nog efkes wachten, en dan nog eens proberen

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 27 sep 2007, 15:23

sterretje schreef:waarom zo vroeg vaste voeding?
ja idd?
en een kind van 3maand dat teveel melk zou krijgen :? :roll:
eerlijk gezegd geloof ik dit niet echt hoor, maar da's dan weer mijn mening he :wink:
Amy zat aan die leeftijd nog aan 7melkvoedingen...(bv)

toch succes ermee!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 27 sep 2007, 18:19

beefje schreef:kan zien, begint hij ook sneller te zagen hoor.

Morgenavond gaat hij een nachtje logeren bij mijn moeder, dat is nog maar den tweede keer dat hem van huis weg is. Ik vond dat maar raar en niet leuk maar hij moet het toch leren eh?

gaat hij naar de creche?of gaat hij bij je moeder als je weer gaat werken?
Onze arvid word bijna een jaar oud,en hij is nooit van huis weggeweest(ergens anders gaan slapen als ik thuis ben)wel als ik werken ben,uiteraard,dan is hij bij ons mama.Maar ik voel me daar niet goed bij als ik hemweg breng als ik thuis zou zijn,dus doe ik dat ook niet.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 27 sep 2007, 18:40

ik ben hier ook op drie maanden gestart met fruitpap en dat ging zonder probleem maar ik heb hem de eerste keren potjes gegeven en daarna pas zelf gemaakte! wat je ook kan doen is mango ipv appelsiendat bevat evenveel vitaminen en is een stuk zoeter!!
of wat ik soms ook doe als het te zuur is van dat rijstmeel met vanille smaak van bambix een beetje erbij doen dat maakt het wat zoeter!!

en in elk geval blijven proberen
AfbeeldingAfbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 27 sep 2007, 19:16

sterretje schreef:
beefje schreef:kan zien, begint hij ook sneller te zagen hoor.

Morgenavond gaat hij een nachtje logeren bij mijn moeder, dat is nog maar den tweede keer dat hem van huis weg is. Ik vond dat maar raar en niet leuk maar hij moet het toch leren eh?

gaat hij naar de creche?of gaat hij bij je moeder als je weer gaat werken?
Onze arvid word bijna een jaar oud,en hij is nooit van huis weggeweest(ergens anders gaan slapen als ik thuis ben)wel als ik werken ben,uiteraard,dan is hij bij ons mama.Maar ik voel me daar niet goed bij als ik hemweg breng als ik thuis zou zijn,dus doe ik dat ook niet.
ik moet in december terug gaan werken en dan gaat hij zowieso om de twee weken bij mijn moeder slapen. Zij wilde hem graag een dagje bijhouden en omdat ik hem niet voor het werk kan brengen wegens praktisch onmogelijk, gaat hij dus slapen daar. We kiezen ervoor om hem dit nu al gewoon te maken zodat hij dat al kent. De andere dagen dat ik werk gaat hij naar de creche (ik ga halftijds werken een week op en een week af).
Dus zo wen ik er ook aan dat hij eens niet in huis is. Plus dat ik vind dat het niet overdreven is twee keer per maand bij iemand anders gaan slapen. Zo hebben ik en mijn man ook eens tijd voor onszelf. Voor de rest gaat hij overal mee naartoe en hebben we nog nooit een babysit gebruikt.
Ik denk dat niet veel mama's het echt prettig vinden om hun kind weg te doen naar iemand anders.

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 27 sep 2007, 19:18

femmie schreef:ik ben hier ook op drie maanden gestart met fruitpap en dat ging zonder probleem maar ik heb hem de eerste keren potjes gegeven en daarna pas zelf gemaakte! wat je ook kan doen is mango ipv appelsiendat bevat evenveel vitaminen en is een stuk zoeter!!
of wat ik soms ook doe als het te zuur is van dat rijstmeel met vanille smaak van bambix een beetje erbij doen dat maakt het wat zoeter!!

en in elk geval blijven proberen
ik ga nog even wachten moet begin oktober naar kind en gezin en wil hem nu niet meer kwellen met die fruitpap, stel dat hij er een degout van krijgt en ook zijn groentepap begint te weigeren?

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 27 sep 2007, 20:32

ik begrijp het.


natuurlijk is het niet overdereven,het feit dat hij elders gaat slapen,maar ik stelde me gewoon de vraag waarom je dat nu reeds doet,als je je er niet goed bij voelt...
je hoeft je niet te verantwoorden,hoor :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 27 sep 2007, 21:43

oh ik heb het erook zo moeilijk mee de eerste keer naar de creche ws echt en verschrikkelijk moment voor mij heb echt geweend en voor de rest oi axl eigenlijk nognooit bij mij weg geweest buiten die dagen naar de creche nu en morgen komt de eerste keer mijn schoonmoeder babysitten :? ben toch blij dat ik niet de enige ben die het daar zo moeilijk mee heeft!! :wink:
AfbeeldingAfbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 28 sep 2007, 08:50

ik denk dat de meeste mama's het daar wel moeilijk mee hebben hoor!!!

weet je naar mijn moeder kan ik bellen hoe het gaat maar naar de creche binnenkort doe je dat toch niet eh?

ik denk ook wel dat ik de eerste dag met een wee gevoel in mijn maag zal gaan werken. En het erge is dat ik start met een dag van 9u werk van 9u 's morgens tot half zeven dus kan het zijn dat ik mijn ventje 's avonds zelfs niet meer ga zien als die al in zijn bedje ligt :cry:

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 28 sep 2007, 15:52

Hier ben ik op 6 maanden begonnen met appelmoes! Zorg dat het zoete appels zijn en succes gegarandeerd hoor :)
Wat ik hier nu ook geef zijn zoete peer, gekookte banaan of gebakken banaan met natuuryoghurt (echt overheerlijk en gezond!)
Appelsien zou ik op 3 maanden zeker nog niet geven, daarom dat de lippen trilden vermoed ik ...
Afbeelding

Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 28 sep 2007, 19:19

heb vandaag zijn melkje gemengd met banaan en koekjesmeel
hij wou het niet van de lepel eten maar in zijn flesje ging het prima
nu doe ik dat een paar dagen zo, dan doe ik er meloen in ofzo
en dan stap ik geleidelijk aan over op volledige fruitpap


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”