tijdstip van patatjes

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem
tijdstip van patatjes

Bericht door femmie » 09 sep 2007, 18:48

hey
ik heb eens een vraagje axl eet nomaal 's middags fuitpap en 's avond tegen een uur of zes patatjes...
nu slaapt hij al twee dagen 's morgens zo lang dat zijn patatjes pas tegen zeven uu half acht komen nu wou ik eens vragen of da kwaad kon??
ik heb het hem zo laat nog ni gegeven want wist dus niet of hij dat kan verteren zo laat dus u heeft hij al twee dagen, geen patajes meer gehad!!
AfbeeldingAfbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 09 sep 2007, 19:07

Hoi,

Weet niet of dat kwaad kan.
Wij hebben het altijd in de omgekeerde volgorde gegeven.
's Middags groentepap en 's namiddags fruitpap.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 09 sep 2007, 19:14

Wij hadden dat met fruitpap....het was soms 19 uur voordat zij het soms kreeg...ook omdat ze zo lang sliep 's morgens, net zoals vandaag tot 12h00 :shock: soms liet ik het dan ook zo...maar 's nachts werd ze wakker omdat melk niet genoeg vulde...

Nu ze in de crèche ook krijgt nemen we de tijdstippen over...dus krijgt ze nu patatjes rond 12h00 en fruitpap tussen 15h30 & 16h00 en pas daarna de flesjes...

in de week krijg ze een flesje voor naar de crèche te gaan (+/-6h30) maar in het weekend krijgt ze haar eerste flesje pas rond 18h00...maar krijg wel water dan in de voormiddag en namiddag...beter te verteren denk ik dan patatjes of fruit...

Het is wat zoeken ik weet het en best moeilijk om een goede tijd te vinden...maar kijkt vooral hoe axl erop reageert...

groetjes

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 sep 2007, 19:14

ik heb in bepaalde boeken gelezen dat je het best niet te laat kunt geven op de avond. Omwille van het verteren. Nu ik weet niet hoelang je kleine nog wakker blijft daarna want daar hangt het natuurlijk van af. Als hij daarna direct gaat slapen dan moet je misschien wel kijken om het uur een beetje aan te passen door hem bijvoorbeeld vroeger wakker te maken in de namiddag of zo.

Maaike eet hier meestal 's middags warm: bij de onthaalmoeder. Maar als ze thuis is kan het gebeuren dat ze 's avonds warm eet en dan is dat meestal ten laatste rond een uur of 6. Maar zij slaapt dan ook minder dan een baby he?! :wink:

Hoeveel maaltijden (inclusief flesjes) krijgt je kleintje nog?

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 sep 2007, 19:32

Wij gaven het s'middags. Ik denk dan altijd dat het nogal ambetant is om met een zware maag te gaan slapen.
Hoe laat leg je hem dan in zijn bed?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 sep 2007, 19:35

sandy schreef: Ik denk dan altijd dat het nogal ambetant is om met een zware maag te gaan slapen.
inderdaad. Er zijn trouwens veel mensen die dan niet kunnen slapen.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 09 sep 2007, 19:49

Bij ons ook altijd 's middags patatjes en rond 16u fruitpap.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 09 sep 2007, 20:15

hij krijgt na zijn patatjes nog een flesje en dan en dan gaat hij in zijn bedje voor de nacht(vbier uur na zijn patatjes)
smorgens een fles en dan nog fruitpap vier voedingen dus!!
ik denk da ik ook maar smiddags warm ga geven en zeker omdtat zo'n slaapkopje is...

hij vlt wel altijd na zij npatajes meteen in slaap voor een paar uur dus ik denk ni da hij echt problemen heeft om te slapen met een volle maag :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 sep 2007, 20:18

En 4 voedingen dan kan je wat spelen met de uren.

Hier krijgt Maaike 's ochtends rond half 8 à 8u haar eerste beker melk met boterham.
Rond 12u warm eten
Rond 16u fruit
En dan rond half 8 haar laatste flesje. :wink:

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 09 sep 2007, 22:38

ja maar maaike is vroeg wakker axl is smorgens met geen stokken uit zij bed te krijgen zene da heeft hem van zijne papa denk ik :lol:
ik gaan gewoon de voedingen veranderen en dan zal da allemaal wel geen kwaad kunnen e da hij tegen zeven fruitpap eet!!
da verteerd wa beter denk ik!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 10 sep 2007, 00:08

Torben eet ook altijd 's middags warm en rond 4 zijn fruitpap, maar tegen dan is hij meestal al lang wakker
ook 's morgens is hij altijd al rond half zeven wakker en krijgt hij zijn eerste flesje met een boterhammetje (of cornflakes)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 sep 2007, 07:46

femmie schreef:ja maar maaike is vroeg wakker axl is smorgens met geen stokken uit zij bed te krijgen zene da heeft hem van zijne papa denk ik :lol:
ja als ik dat lees dan is je kleintje een grote slaapkop :lol:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

4u

Bericht door Aicha » 10 sep 2007, 09:37

femmie,

begrijp ik het dan goed als ik 4 u reken na zijn paptatjes en je die rond 19u zou geven dat Axl dan rond 23 u gaat slapen?

zals het zo is, dan is het eigenlijk ook niet echt verwonderlijk dat hij in de voormiddag zolang slaapt en daardoor 's avonds zo laat uitkomt met zijn voedingen. beetje vicieuze cirkel hé, denk ik.
Mijn mening is zeker niet beschuldigend bedoeld hoor :wink: Hoop dat je mij de uitspraak hierboven niet kwalijk neemt

Hier wordt er 's middags warm gegeten en rond 16u fruitpap. ''s morgens en 's avonds een flesje . 's morgens is dat meestal tussen 7 en 8u en 's avonds rond 19u30 - 20 u.
Ik probeer er de laatste 3 maanden een regelmaat qua uur in te steken ook en dat gaat hier prima.

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 10 sep 2007, 12:45

die slaapt tussen zijn patajes en laatste flesje wel heel de tijd dus dan maak ik hem wakker voor zijn laatste fles e!!

ik heb heter ook al eens met kind en gezin over gehad dat hij zoveel slaapt en die zeiden dat da geen kwaad kon maar daardoor moet ik wel puzzelen en doen om zijn eten te laten uitkomen!

dus in principe gaat hij om 23u pas slapen maar daarvoor slaapt hij ook al heel de tijd!!

ik zal zijn dag indeling is zeggen e:

smorgens om tien uur eerste papfles een half uurtje of een uurtje later bedje in om te slapen.

om twee uur half drie wakker e dan vaste voeding(patatjes nu dus :wink: )

dan na een half uurtje of een uurtje weer in bed
zeven uur wakker en dan weer vaste voeding en dan akt hij meteen terug inslaap en moet ik hem wakker maken voor zijn laatste fles!!


en alswij nu in den dag iets aan doen en hij kn dus ni zoveel in zijn bed valt hij eender waar in slaap!! :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

amaai

Bericht door Aicha » 10 sep 2007, 15:33

Amaai, da's idd wel een heel goe slaperke maar kan me inbeelden dat het niet gemakkelijk is altijd met zijn voedingen dan :?

Nu ja, elk kind heeft zijn eigen ritme hé!

Ik zou in jou geval misschien toch proberen om zijn ritme geleidielijk aan wat te veranderen door hem 's morgens beetje bij beetje vcroeger te wekken voor zijn eerste flesje want het is wel vrij laat hé 23 u. Zal ook wel moeileijker zijn als e dan weer aan het werk moet

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 10 sep 2007, 18:08

k probeer da zene maar da is ni zo gemakkelijk om dieje wakker te maken!! maar de patatjes heb ik vandaag smiddags gegeven en da gaat ook goed dus!!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 10 sep 2007, 18:42

Is da altijd al zo geweest da slape?
Liam slaapt bijlange ni zoveel.. heeft da is 3 dage gehad en toen wast voorbij :P
Nu is em meer wakker dan em slaapt...
Dus geniet er nog maar van zouek zegge :P
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 10 sep 2007, 18:59

ja ja dieje heeft da altijd gehad en ons mama zei mij da kik da ook had vroeger dus maak me der geen zorgen over met mij is toch ook alles goed gekomen e :wink:

K&G zegt da hij da nog nodig heeft zoveel slaap en als ik hem wakker wil houden is hij echt ni te genieten dus laat ik hem maar rustig doen e!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 sep 2007, 19:04

Ja wakker houden moet je zeker niet doen. Zeker niet als je er geen probleem in ziet om dat ritme aan te houden.
We merken dat hier met Maaike rond een uur of 6 's avonds dan is die stikkapot en dan moet je die nog een half uur echt entertainen. Als die dan valt dan jankt die rapper, die zeurt sneller, ...

Geniet maar van zo'n slaperke!!

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 10 sep 2007, 19:38

Zalig seg :D
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 10 sep 2007, 21:03

ja da is wel ik kan echt wel uitslapen soms zene als ik natuurlijk ni uit mijn eigen wakker word zoals meestal!!! :roll:

vandaag is hij wa lastig want hij is bij de omi geweest (mijn schoonmoeder) en die laat hem ni slapen dus nu is hij weer helemaal onderste boven en geraakt hij ni in slaap maar ja se als hij altijd braaf is en af en toe beetje lasti dan vind ik da echt ni erg zene!!

t echt een schatje!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 10 sep 2007, 21:09

kan op zich echt geen kwaad. je kleine geeft zelf aan wat en wanneer hij het wilt hé. we moeten over t algemeen eens meer luisteren naar de kleine zelf dan naar statistieken en boekjes. iedere kleine is een uniek fenomeen dat zelf wel zal aangeven wat het nodig heeft. (dit zeker niet slecht of kwaad bedoeld)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 10 sep 2007, 21:11

awel ja ik gaan hem zeker ni wakker maken maar ik gaan hem daarom smiddags patatjes geven want ik kan wel verstaan dat dat geene tijd heeft om te verteren!

ik laat hem gewoon slapen en als hij honger heeft zal hij wel wakker worden e!!
AfbeeldingAfbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 10 sep 2007, 22:14

slapen is minstens even belangrijk als eten..
dus, niet mee inzitten.. blijkbaar kan hij er zelf toch goed tegen hé, anders zou hij niet zo lang slapen ze, mocht hij er last van hebben!
Femmie, je doet dat héél goed!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 10 sep 2007, 22:16

merci :oops:
zie ik doe al vant begn alles op zijn tempo en K&G zegt toch da hij heel gezond is en iedereen zegt trouwens da hij er goed uitziet dus!!!

ben tevrede
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

goed

Bericht door Aicha » 11 sep 2007, 07:36

femmie, tziet er idd een stralend en gezond ventje uit :wink:

Ik dacht misschien dat het wel moeilijker zou zijn met zijn ritme eens je terug aan de slag moet!! Maarja, dat zijn zorgen voor later é :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 11 sep 2007, 11:31

ja das waar heb ik ook al in de creche gezegd maandag gaat hij trouwens voor de eerste keer!! :cry: maar de papa is altijd thuis in de voormiddag dus normaal gaat hij enkel in de namiddag moeten gaan!!

(ik was da al vergeten da hij dat hij naar de creche moet :roll: )
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”