voedingsproblemen

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt
voedingsproblemen

Bericht door silviake » 21 jul 2007, 21:54

Mijn zoontje werd geboren op 20 juni 2007. Er werd bij hem reflux vastgesteld en hij krijgt hiervoor medicatie. De reflux is beter maar nu is er een ander probleem. Tijdens het voeden en erna heeft hij ernorm last van krampjes. zo fel dat we moeten ophouden met het geven van de fles. Hij huilt enorm veel en je ziet echt dat hij last heeft van de krampen. Nu was daarstraks zijn ontlasting ook wat groen. dit was de eerste keer. Zou het koemelkallergie kunnen zijn? heeft er iemand ervaring met deze symptomen? Alle info is welkom.


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 jul 2007, 21:59

Lowie had ook reflux
ik moest overschakelen op AR melk en gaviscon toevoegen aan zijn fles

Verder moest hij ook Omeprazole nemen.

Door die gaviscon toe te voegen, kon hij héél moeilijk stoelgang maken en had hij ook veel last van krampen.

Ik moest doen op aanraden van de KA een flesje maken met 1/2 Hépar water en 1/2 evian en dit heeft wel geholpen.

Hij heeft ook groene stoelgang gehad...

Mss ga je best eens te rade bij je KA voor de zekerheid :wink:

Sterkte en veel beterschap voor je zoontje!
Afbeelding


Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 21 jul 2007, 22:04

Dag Molly,
Mijn eerste zoontje heet Alexander en hij wordt in septmber 4 jaar. Een schat van en zoontje. Onze Bram krijgt ondertussen Zantac en Maalox. Ik ben vandaag ook begonnen met NAN AR omdat hij anders tevel teruggeeft. Daarvoor deed ik Nutriton bij zijn melk maar ben hiermee gestopt omdat het ook krampjes veroorzakt. Nu ik ermee gestopt ben lijken de krampjes nog erger te worden. Daarmee dat ik dacht aan koemlekallerie. Ik ga maandag naar de KA want het mannek huilt echt veel en je ziet dat hij pijn heeft. Dat breekt mijn hart.
Silvia

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 jul 2007, 22:09

Ja, als je kleintje pijn heeft en je weet niet hoe je hem kan helpen, dan is dat idd enorm frustrerend en hartverscheurend.

Hopelijk vinden jullie snel een oplossing en is hij er vanaf !
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 22 jul 2007, 13:20

hallo

mijn dochtertje heeft dat ook gehad reflux en erge krampen ze had na een tijd ook geen zin meer om een grote boodschap te doen
wij zijn dan overgeschakeld naar 100% glutenvrije voeding en sins dan (hout vasthouden) geen krampen en reflux meer wij hebben aptamil ar 1 van milupa

wij moesten gelukig nog geen medicatie toevoegen we waren op tijd
wij hadden daarvoor alle soorten nutrilon geprobeerd maar nu met de dieetvoeding ga ik wachten tot 6 maanden om over te schakelen op ar2


hopelijk heb ik jullie toch een beetje kunnen helpen

groetjes verena en een gelukige momenteel kramploze louise marie
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm


Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 22 jul 2007, 13:25

wat die groene ontlasting betreft hebben wij dat ook gehad

dat was van te lang te wachten om de boodschap te doen
want bij ons heeft ze 1 dag en half gewacht en wij moesten met zalf de darm stimuleren want zij had vooraan een kloofje en dat deed veel pijn
mijn vorige kinderarts onderzocht ze zo goed niet of deze ik ga met mijn volgende kinderen ook naar mijn huidige kinderarts gaan

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 23 jul 2007, 10:16

Sinds gistren is het precies wat beter met ons manneke. Hij heeft soms rustig kunnen eten en heeft vannacht geslapen van 23 uur tot 05 uur. dat is de eerste keer. Vanmiddag heb ik een afspraak met de KA.
Hou jullie op de hoogte

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 24 jul 2007, 14:50

hoe is het geweest bij de kinderarts?

weet je al van wat het zou kunnen zijn ?


groetjes
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 24 jul 2007, 16:50

We zijn bij de KA geweest. volgens hem is het nog steeds te wijten aan de reflux. zijn slokdarmpje zou nog ontstoken zijn en dat doet dan pijn tijdens en na het eten. We moeten de medicatie een beetje verhogen en hebben een pasta gekregen die pijnstillend zou werken.
Het is inderdaad precies beter maar hij heeft toch nog pijn. Hopelijk is het binnen enkele dagen beter want anders sta ik terug bij de KA.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 24 jul 2007, 22:50

Tegen die ontstoken slokdarm heeft die omeprazole bij Lowie echt wonderen gedaan...
Da manneke kon zelfs niet eens meer geeuwen zonder pijn :shock: :cry:
Da was echt zielig...

Een osteopaat kan ook wonderen doen bij relux naar 't schijnt.
Ik ben er persoonlijk zelf nooit naartoe gegaan, omdat ik het toen nog niet wist en mijn KA heeft er mij noit over aangesproken...
Afbeelding


Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 25 jul 2007, 10:35

ik ben met bram reeds 2 maal naar de osteopaat geweest.Hij heft wat gemasseerd en hij zei dat er wel wat spanning zat die hij heeft wegekregen. Effe afwachten of dit ook helpt.

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 25 jul 2007, 10:35

Omeprazole dat ken ik niet. Hoe moet je dat gebruiken?

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 29 jul 2007, 14:15

Hallo,
We zitten nu ondertussen weer 1 week verder. Het is al 3 weken geleden dat ik met de medicatie begonnen ben tegen reflux. Bram zijn slokdarmpje is echer nog niet genezen. Hij weent nog steeds tijdens en na de voeding. Dit begint ook stillekes op ons emotionele tostand door te wegen. alle op de mijne toch, mijn man is hier vel rustiger in.
Ik maak me constant zorgen om het manneke en eerlijk gezegd wou ik al dat we enkele maanden verder waren, zodat hij van zijn reflux af zou zijn.
Momenteel voel ik me echt en ongelukkige mama. Het weer helpt hier ook niet veel aan.
Ik ben ook constant met Bram bezig dat ik weinig tijd heb voor mijn ander zoontje Alexander.
Zijn er nog mama's die soms met deze gevoelens zitten? Mijn man begrijpt me ook ni helemaal denk ik en ik kan er met weinig andere mensen over praten.
Groetjes Silvia

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 29 jul 2007, 14:15

Hallo,
We zitten nu ondertussen weer 1 week verder. Het is al 3 weken geleden dat ik met de medicatie begonnen ben tegen reflux. Bram zijn slokdarmpje is echer nog niet genezen. Hij weent nog steeds tijdens en na de voeding. Dit begint ook stillekes op ons emotionele tostand door te wegen. alle op de mijne toch, mijn man is hier vel rustiger in.
Ik maak me constant zorgen om het manneke en eerlijk gezegd wou ik al dat we enkele maanden verder waren, zodat hij van zijn reflux af zou zijn.
Momenteel voel ik me echt en ongelukkige mama. Het weer helpt hier ook niet veel aan.
Ik ben ook constant met Bram bezig dat ik weinig tijd heb voor mijn ander zoontje Alexander.
Zijn er nog mama's die soms met deze gevoelens zitten? Mijn man begrijpt me ook ni helemaal denk ik en ik kan er met weinig andere mensen over praten.
Groetjes Silvia

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 29 jul 2007, 14:56

Maak je geen zorgen, dat is heel normaal dat je je zo voelt. Ken dat maar al te goed ! Mijn zwangerschap was al niet goed verlopen, mijn bevalling ook niet, en dan nog eens met Liam die verborgen reflux heeft en krampjes had. Ik kan je alleen maar goede raad geven (maar elk kind is anders, maar je kan altijd proberen he) Voor de krampjes, ben ik rijstwater beginnen koken en dat gebruik ik dan als basis voor mijn pap. Dus geen mineraalwater meer (dat zorgt namelijk bij sommige baby's voor krampen) Ik pak dan heet water, zet dat op het vuur voor te koken en strooi er een beetje losse rijst in (klein bodempje) .. Dit een klein half uurtje laten doorkoken op een zacht vuurtje. Dan pak ik een maatbeker en vul ik die met het rijstwater (zonder de rijst natuurlijk :) ) en vul ik zo mijn papflessen op voorhand voor 1 dag of iets langer. Ik heb zo'n 7 papflessen klaarstaan dan. Laat het even afkoelen en dan in de ijskast. Dit alleen al heeft ontzettend goed geholpen voor de krampjes. Sindsdien heeft hij er geen last meer vn gehad. Als jou kindje nu nog last heeft daarna kan je ook altijd Babyfen geven, dit helpt ook wel maar mijn voorkeur gaat toch absoluut naar rijstwater. En voor de reflux, Johannesbroodpitmeel zou ik zeker aanraden voor te proberen (elk kindje reageert hier anders op, de 1 krijgt krampjes , de ander een slechte stoelgang maar er zijn er ook heel veel waarbij dit goed helpt) Het kan in ieder geval nooit kwaad om te proberen. Je kan da halen bij Equiform of de apotheker ofzo... Gaviscon hebben wij ook geprobeerd maar daar krijgt Liam een slechte stoelgang van. (Maar ook dit scheelt van baby tot baby) Ook heb ik het bedje van Liam heel hoog gezet (op 2 dozen) wel goed zien dat het niet kan wegschuiven natuurlijk. Dan nog een een schuin kussen (kan je in een babywinkel kopen) en een doek gespannen aan de kanten van het bed en als ik hem dan wegleg, doe ik de doek tussen zijn benen zodat hij niet kan wegschuiven. Oh ja, en probeer 4uur tussen de voeding te houden (bij ons lukt dit meestal wel niet, maar we doen ons best) dan gaat het ook al wat beter. En zien dat je kindje zijn pap niet te snel op is...

Kort gezegd :

- Rijstwater
- Babyfen
- Lang rechtop houden
- Niet te veel schommelen en bewegen met je kindje als hij gegeten heeft
- Bedje hoog
- Johannesbroodpitmeel
- Gaviscon
- 4 uur tussen de voeding
- een speen die niet te snel geeft

Hopelijk heb je hier wat aan!!

Vriendelijke groetjes!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 29 jul 2007, 20:54

Bedankt voor je ervaringen te delen.
Wat betreft johannesbroodpitmeel, daar kreeg die van ons krampjes van. Ben nu op doktersadvies overgeschakeld op beba 1 en bambix om de voeding dikker te maken. Hij huilt echter nog veel. Heb ook nan AR geprobeerd maar daar kreeg hij zeer platte en groene ontlasting van. Je zag dat hij er ook last van had.
Hopelijk gaat het nu beter.
Mijn oudste zoontje was van de reflux af toen hij 2 maanden oud was. Hopelijk Bram nu ook, dan hebben we nog 3 weken te gaan.
Groeten

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 29 jul 2007, 21:04

Ah?? Is er bambix voor baby'tjes jonger als 4 maanden?
Want dat zocht ik dus altijd....
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 25 aug 2007, 21:13

Ik heb de mense van Bambix gecontacteerd en ze zeiden dat baby wel degelijk vanaf de geboorte bambix mochten eten. Ze waren alleen bij wet verplicht om dat op de verpakking te zetten dat het pas vanaf 4 maanden mocht. Ergens iets met de bescherming van borstvoeding.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 25 aug 2007, 21:56

Echt? Goe dak da weet :D
Zal het toch maar eens proberen dan, want die krampen blijven maar :roll:
Zeg, ik heb gehoord dat als je die bambix gebruikt, dat er veel van die vlokskes vastgeraken in de speen..
Is da waar?

Grtjs
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 26 aug 2007, 16:09

wij gebruiken ook bambix al van 2maand en half

geen probleem mee gehad en als je echt goed schud met je fles zijn de vlokjes goed verdeeld en als je een speen gebruikt voor dikke vloeistoffen heb je geen last van verstopte speentjes

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 26 aug 2007, 18:29

Hij heeft vandaag al 3 keer bambix gehad en van de vlokjes had ik geen last, dus das al goed...
Nu nog afwachten met de krampjes he!
Want die verdwijnen natuurlijk ook niet meteen....


Vele groetjes
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 27 aug 2007, 17:20

Hoi,
Ik heb ook nog geen problemen gehad met vlokjes.
Welke melk gebruik jij, wan Bram had ook vel krampen en ik ben dn overgeschakeld op Nutrilon Omneo met bambix. VEEEEEEL BETER
Heeft minder krampjes.
Hij eet nog altijd slecht mar vel minder krampen.
Afbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 27 aug 2007, 17:21

n venkelthee ipv olie, dat hlpt ook beter heb ik de indruk
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 27 aug 2007, 19:50

Ik gebruik nu aptamil en ben colikind aan het gebruiken voor de krampjes...
Tot nu toe gaat het weer beter..
Maar als het terug begint kan ik mss idd eens beter overschakelen naar die Omneo...
Ivm die venkelthee, daar kan Liam dus niet tegen, raar maar waar...
Als ik hem dat geef, geeft hij een paar minuten later, alles terug, pap en al... :?

Maar in ieder geval, bedankt voor de raad!

Grtjs
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 27 aug 2007, 21:03

als hij het niet kan verdragen, dan geef je het beter niet natuurlijk.
Colikind heb ik gehoord dat je het lang moet geven eer het werk, hoelang ben je er al mee bezig?
Ah ja, hoeveel bambix doe jij bij zijn melk? Ik doe 2 koffielepels omdat die melk nu weer dunner is dan Beba. Maar zo gaat het goed.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 27 aug 2007, 21:09

Momenteel doe ik er 4 schepjes bij want, 3 was te weinig..
Nu is het net goed precies...
Hij slaapt al van 19 uur nu...
En ja heb dat ook gehoord van die colikind.. dus het valt nog af te wachten allemaal :) Ben het nu 3 dagen aan het geven...
Hopelijk blijft het nu goed !
Want binnenkort word ik onthaalmoeder en als ze dan lastig zijn, is dat niet zo gemakkelijk he!

Grtjs
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 28 aug 2007, 09:10

En hoe heeft hij geslapen vannacht??
Amai 4 schepjes, da krijgt die van ons niet gedronken, soms vind k 2 al vel.
Silvia
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 28 aug 2007, 13:28

ja die pap is dan nog ni zo heel dik zn...
aptamil is nogal een dunne...
vannacht heeft hij goed geslapen maar nu is hij vandaag echt lastig...
maar denk niet dat het krampen zijn
pff :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”