Weigeren vaste voeding

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
Weigeren vaste voeding

Bericht door Marijke » 17 apr 2007, 12:26

Hallo, ik zal het even kort uitleggen. Ik ben een paar weken ziek geweest: zware verkoudheid, dan een week later wordt Naomi ook ziek: begonnen met koorts daarna hoesten en neusverkoudheid. Gedurende die dagen wilde ze niets eten: geen groentenpap en geen fruitpap, ze dronk hoofdzakelijk van mijn moedermelk, water en soms wat stukjes brood. De arts zei dat als een baby een verkoudheid heeft meestal geen vaste voeding wilt omdat ze anders een gevoel van verstikking hebben dankzij een verstopte neus. Van de week is ze genezen, maar nu wil ze nog steeds geen vaste voeding eten. Als ik haar eten aanbiedt, wrijft ze in haar oogjes of duwt ze de lepel gewoon opzij zodat dat eten op de grond terechtkomt :cry: Het enige dat ik haar nog iets kan doen eten is als ik haar heel erg afleidt (dan gaat haar mondje toevallig open) of als ik haar mond zelf opendoe met de nodige protest en zwaaiende armpjes. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt of weet iemand raad?
Afbeelding

Afbeelding


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 17 apr 2007, 13:34

Ocharme jullie :?
Misschien is ze nog niet helemaal de oude he en voelt ze zich nu nog het lekkerste bij melk.
Misschien dagelijks blijven proberen, maar haar dan toch haar flesje geven of haar de borst geven.

Hopelijk is je meisje snel beter en eet ze weer vlotjes van het lepeltje :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 apr 2007, 13:41

Kan goed zijn dat er toch nog altijd iets wringt bij je meisje. Daarom niet de verkoudheid maar misschien alweer iets nieuws: tand, spurt, ...

Als Maaike haar eten weigert dan dwingen we haar niet en proberen we gewoon iets anders. Eerst proberen we yoghurt of platte kaas en als madam dat ook niet wilt dan wordt het pap.

Een paar weken terug heeft Maaike ook zo een paar dagen haar vast voedsel geweigerd. En pap dronk ze amper. Bleek enkele dagen later dat de maag echt niet goed was want al het eten kwam eruit.
Ondertussen terug de oude en madam eet weer gelijk normaal.

Succes in ieder geval. :wink:

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 20 apr 2007, 20:22

Hier wilt ze nog altijd geen groentenpap. Vandaag amper 6 koffielepeltjes erin gekregen met veel afleiding. Ze heeft steeds een kokhals reflex.
Enkel bij brood en yoghurt heeft ze dat niet, dus geven we dat haar wat meer als gewoonlijk dat ze toch iets binnen heeft. We gaan toch maar een afspraak maken bij de dokter, je weet maar nooit dat het iets ernstigs zou kunnen zijn... Misschien dat ze nog last heeft van haar oorontsteking en een zeer keeltje? Ze speelt overdag goed, is meestal goedgezind, slaapt meer als vroeger... heeft wel minder kakaluiers, maar wel nog genoeg plasluiers. Ze weegt wel maar 8.200kg, ik weet niet of dit genoeg is voor een 11-maanderke?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 20 apr 2007, 20:47

Marijke schreef:Ze weegt wel maar 8.200kg, ik weet niet of dit genoeg is voor een 11-maanderke?
Genoeg zal het wel zijn. Maar is ze afgevallen? Of heeft ze altijd minder gewogen.

Maaike is hier van het begin een lichtgewicht. Ze is nu 13maand en op 12maand woog ze 8kg650.


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 apr 2007, 22:13

Ik kan er idd van meespreken: Milan is zijn naam :evil:
Ik ben begonnen met vaste voeding op 3 maand of het kan 4 maand zijn ook.
Doet er niet toe: weigeren deed hij! De fruitpap ben ik na enkele weken gestopt, het was met gelijk dat hij dan maar geen fruit binnenkreeg.
Met patatjes net hetzelfde. Ik heb (na weken en weken proberen) hem "uitgehongerd".
Hem s'morgens een fles melk gegeven, s'middags zijn patatjes, wilde hij niet.
In de namiddag opnieuw, weer niets, s'avonds melk.
Na 2 dagen heb ik gewonnen!
Nu eet hij dat vlot, fruitpap is er niet meer ingegaan.
Water is hij beginnen drinken toen hij 1 jaar was, voordien moest hij dat ook niet hebben;
ik weet dus wat je doormaakt!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 21 apr 2007, 10:30

mell schreef:
Marijke schreef: Genoeg zal het wel zijn. Maar is ze afgevallen? Of heeft ze altijd minder gewogen.
Voor haar verkoudheid woog ze 8.600kg en dan spreek ik over een maand geleden.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 apr 2007, 13:22

Dat is toch een mooi gewicht voor een 10 maandertje??
Over dat gewicht zou ik me niet meteen zorgen maken. En met ziekte kan ze wel wat afvallen, dat is hier ook al gebeurd. Maar als je weet dat het van de verkoudheid is, dan is er geen probleem. Heb je succes gehad vanmiddag?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 21 apr 2007, 13:51

Hoe is het afgelopen bij de dokter?

Ik vind dat nu wel veel afgevallen zulle. Meestal komen ze zoiets bij op 1 maand. Maar ja, ze is natuurlijk ziek geweest.

@Sandy: 't is wel al zo goed als een 11maandertje he?! :lol:

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 21 apr 2007, 15:55

We zijn nog niet naar de dokter gegaan, volgende week maken we een afspraak als ze nog geen groentenpap of fruitpap lust. Vanmiddag heeft ze wat stukjes brood op, een paar lepeltjes havermoutpap, één lepeltje appelmoes, maar ze weigert wel constant haar eten behalve brood en plattekaas dat gaat er vlotjes in. Als ik groentenpap maak moet ik het meestal zelf opeten wat ook niet de bedoeling is natuurlijk.

Nu dat ze minder eet, drinkt ze alweer bijna zoveel moedermelk als vroeger, dus moet ik er 's nachts ook uit om haar bv te geven.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 apr 2007, 17:53

s'Nacht ook? Dat is wel niet de bedoeling :? :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 apr 2007, 18:13

dat is wel lastig
maar die BV 's nachts zou ik persoonlijk toch weigeren te geven
ze is op een leeftijd dat ze al heel goed snapt wat er gebeurt
en dus bijgevolg goed genoeg beseft dat wanneer ze 's nachts zeurt ze toch BV krijgt. en dan blijft dat duren hé
Persoonlijk zou ik dat proberen achterwege te laten
Dat is even tanden bijten, maar ze hebben snel door wanneer mama niet toegeeft hoor :wink:

Toch gewoon blijven proberen met die groetenpap of fruitpap of whatever
Misschien eens proberen om een schepje groentjes te geven en daarna een stukje brood
en dat afwisselen....
't is maar een idee hé
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 22 apr 2007, 22:02

Vorige nacht is ze maar één keer wakker geworden, het duurde wel lang eer ze weer kon slapen, maar uiteindelijk heb ik haar 5 minuten laten huilen en sliep ze vanzelf in. Vandaag heeft ze toch 10 lepeltjes groentenpap met yoghurt gemengd gegeten, wat brood en een paar kleine koekjes. Ik heb de indruk dat het aan de beterhand is.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 22 apr 2007, 23:09

:) allee, er is verbetering zichtbaar
de rest zal wel volgen
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 apr 2007, 14:47

Hopelijk voor jullie blijft het zo!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 14 mei 2007, 14:57

Ja het is weer van dat. Ze wil weer niets eten, als ik haar groenten geef dan laat ze het op haar tong liggen, doet haar mondje open en laat alles naar buiten vallen op haar slabbetje :cry:
De truuk met de yoghurt is nu ook niet meer goed, ze wil enkel nog pure yoghurt, alleen appelmoes zonder iets bij, een rijstwafel, wat brood, en natuurlijk die goede ouwe borstvoeding :)

Ze weegt nu wel al 9.00kg, dus dat zit wel goed.
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 14 mei 2007, 16:24

Hmz, juist ontdekt dat ze er drie tandjes uitkomen ! Het zijn drie tandjes bovenaan. Misschien is het dat wel!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 mei 2007, 08:13

volgens mij ligt het daar aan hoor
dan eten ze hier ook minder
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

bij ons

Bericht door Aicha » 15 mei 2007, 08:42

Bij ons was dat ook zo toen er tandjes kwamen dat ze weinig aten!
ben benieuwd of ons nummertje ook dienen tour zal opgaan?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 16 mei 2007, 10:11

Hier nog steeds een 'neen' bij het geven van vaste voeding, enkel stukjes brood en yoghurt. Ik heb al groentensoep geprobeerd, maar daar drinkt ze amper een paar slokjes van. Ik ga haar ook niet te lang aanbieden, anders krijgt ze er een afkeur van! :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

tandjes

Bericht door Aicha » 16 mei 2007, 10:51

marijke,

Je zegt dat het weer de moment is van het tandjes krijgen en dat ze wel stukjes brood eet. Waarschijnlijk doet het sabbelen op die broodjes deugd aan haar tandvlees, masseert dat een beetje hé.

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 16 mei 2007, 18:28

hier knabbelt ons meisje ook heel graag op korstjes
wanneer er tandjes aankomen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 16 mei 2007, 19:42

hier dus niet. die eet perfect korstjes maar niet als er tandjes aan het komen zijn. Dan heeft ze liefst alles zacht en eventueel zelfs terug pap, met momenten.

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 17 mei 2007, 16:33

Heb je al eens geprobeerd met een gekookte wortel in z'n geheel, kan ze ook op knabbelen hé... Of het brood in de soep doen. of stukjes banaan, dat vult goed.

Van haar gewicht zou ik niet wakker liggen ze... Femke woog op 12 mnd 7.860kg, dus een echt lichtgewichtje hé... Wat de eetlust wel opwekt is kiddiesiroop, zijn vitaminen en Femke moest dat toen nemen om meer te gaan eten. MAar id als ze zich niet zo goed voelen is bv nog steeds het beste voor hen hé... En het eerste levensjaar zijn groenten en fruit bijvoeding en bv (of melk) nog steeds belangrijker.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”