Probleempje

Moderators:Welcome, Moderators

Soowfietje
Pas blauw
Probleempje

Bericht door Soowfietje » 07 mar 2007, 15:27

Meesta baby's/peuters willen niet eten .. Ik heb een ander probleem, mijn zoontje wil TEVEEL eten ..

Dit is zijn de dagelijkse porties:

's morgens: Een kom cornflakes (echt wel een volle) daarna een banaantje, en dan nog een yoghurtje.

's middags: van een groot brood vier sneden (van een klein brood 6 sneden) met smeerkaasje, dan een kiwi, een fruitpapje (zo eentje van een potje) en een yoghurtje

's avonds: een bord vol patatjes met groentjes en vlees (evenveel als ik eet) een peer en een yoghurtje.

En nog weent hij na elke voeding!! Ik word er gek van .. Meer kan ik hem toch niet geven? En ik heb al gedacht aan een 10-uurtje en een 4-uurtje, ook geprobeerd, maar dan weent hij ook, omdat dat minder is dan een normale voeding.. Dus da gaat ook niet, want dan is hij niet te stillen ..

Heeft nog iemand zo'n peuter die teveel wil eten? Soms denk ik dat hij leeft om te eten en te slapen, want hij doet nog twee dutjes in de dag en 's nachts slaapt hij ganse nacht door (dus het is niet dat hij veel eten ondig heeft omdat hij heel actief is)

Help me! Ik word gek :D

xxx
"Wij kunnen het beamen, een wondertje maak je nog altijd tesamen"
Afbeelding
www.everyoneweb.com/verbistjes (onze homepage)
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 07 mar 2007, 15:31

Die heeft idd wel een heeel gezond eetlust...
Echt helpen kan ik je niet, want hier is het soms het tegenovergestelde...
Mss een raad vragen aan k&g of de ka?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Soowfietje
Pas blauw

Bericht door Soowfietje » 07 mar 2007, 16:00

Kind en Gezin is nu al kwaad op mij omdat ik hem zoveel geef .. Maar ik kan hem toch niet laten wenen? Nu vind ik ook wel da'k genoeg geef, maar daarvoor kwam hij echt niet toe (nu mss nog niet, maar kan mss ook ergens anders aanliggen?) dus die van kind en gezin zien mij al ni graag komen :P Maar ja, zij kennen hem ook niet, en zij zeggen dat da voor aandacht is, het wenen daarna, maar da is niet .. Want dan mag je me hem spelen zoveel je wil, wenen blijft hij doen tot hij in zijn bed gaat :?
"Wij kunnen het beamen, een wondertje maak je nog altijd tesamen"
Afbeelding
www.everyoneweb.com/verbistjes (onze homepage)
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 07 mar 2007, 17:53

Hey

Ik heb ook een goeie eter in huis, maar wel kleinere porties...

Kijk eens op z'n curve of hij die nog volgt en of het eventueel gelijk loopt met curve van lengte en gewicht?

Mss kan je hem achteraf een flesje of beker water geven met een "smaakje", roos vizee (of hoe noemt da, heb da nooit zelf gegeven) om z'n buikje nog wat bij te vullen als hij kleinere porties krijgt ofzo.

als 10 en vier uurtje kan je hem mss gewoon enkel fruit eten (toen femke op die leeftijd enkel fruit wou en geen koek zei de dokter dat ik ze op dieet zette, ondanks dat ze totaal van geen koeken wou afweten en ze zei dat er in fruit amper caloriën zitten) En eventueel kort voor het eten (half uurtje ofzo) water te drinken geven, dan heeft hij toch al een iets voller gevoel hé.

Voor de rest kan ik je niet echt raad geven, enkel dat K&G niet altijd gelijk heeft en dat ze graag de mensen zich zorgen laten maken...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”