Overgang van melk naar ??? 's morgens
Moderators:Welcome, Moderators
Mathiasje wordt bijna een jaartje en ik zou graag stilletjes aan willen overschakelen van zijn flesvoeding smorgens en savonds naar een alternatief maar weet niet goed hoe ik dit moet doen? Hebben jullie raad voor mij?
- jong moederke
- Pas blauw
ik geef groeimelk van bambix soms en anders soyamelk of zo... die verkopen ze ook met smaken en dat vind Sete heel fijn
de melk zo laten wegvallen vind ik niet noodzakelijk maar die poeder is niet echt nodig... Sete heeft wel niet direct zo die volle melk gewillen, dat ik geleidelijk aan gekomen en nu geen problemen meer mee
een boterham krijgt ie smorgens ook of soms ook al wel eens cornflakes maar daar ben ik pas na anderhalf jaar ongeveer eens mee begonnen
de melk zo laten wegvallen vind ik niet noodzakelijk maar die poeder is niet echt nodig... Sete heeft wel niet direct zo die volle melk gewillen, dat ik geleidelijk aan gekomen en nu geen problemen meer mee
een boterham krijgt ie smorgens ook of soms ook al wel eens cornflakes maar daar ben ik pas na anderhalf jaar ongeveer eens mee begonnen
- saardientje
- Pas blauw
Dina schreef:Dus het echte poedermelk hebben jullie gewoon weggelaten en er groeimelk of andere melk voor in de plaats gegeven?
hey
op 1 jaar is het niet aangeraden om de melk weg te laten
simon eet smorgens boterhammen met een flesje melk en savond voor hij gaat slapen krijgt hij ook nog eens een flesje melk
smorgens geef ik hem groeimelk en savond gewone volle melk en dat wissel ik ook eens af met soyamelk of bio melk
- jong moederke
- Pas blauw
- jong moederke
- Pas blauw
Wij zijn hier ook van plan om binnenkort de pap weg te laten en te vervangen door gewone volle melk. Af en toe krijgt ze al volle melk met graantjes en daar doet ze toch niet vies van. Dus hopelijk dan ook niet.
Nu vraag ik mij wel af. Ik heb eigenlijk wel schrik om die laatste fles te veranderen. Pap is toch nog eigenlijk voeding en melk toch minder (allee dat denk ik toch). Gaan ze dan niet vlugger honger krijgen als ik 's avonds alleen melk zou geven? Is er dan kans dat ze gaat wakker worden van de honger? Of maak ik mij voor niets zorgen?
Nu vraag ik mij wel af. Ik heb eigenlijk wel schrik om die laatste fles te veranderen. Pap is toch nog eigenlijk voeding en melk toch minder (allee dat denk ik toch). Gaan ze dan niet vlugger honger krijgen als ik 's avonds alleen melk zou geven? Is er dan kans dat ze gaat wakker worden van de honger? Of maak ik mij voor niets zorgen?
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
daar heb ik geen problemen mee gehad hoorGaan ze dan niet vlugger honger krijgen als ik 's avonds alleen melk zou geven?
onze niels kreeg 's avonds een beker melk en die is er nooit van wakker geworden
brittje die drinkt nu 's avonds nog maar amper 150 cc poedermelk en die komt een hele nacht toe
Denk dat je het gewoon eens moet proberen
@ sandy
daar wordt veel over gediscussierd
hier drinkt niels steeds halfvolle melk
wij trouwens ook
- jong moederke
- Pas blauw
Meer vetten waarschijnlijk.. Kinderen hebben vetten nodig om hun hersenen goed te laten ontwikkelen.. Allé, gezonde vetten hé, dus nog geen chips, nootjes ed gaan voorzetten hé!
Nu, Mila en Karsten wilden allebei geen volle melk dus die hebben ook steeds halfvolle gekregen (en echt niet lusten hé
)..

Nu, Mila en Karsten wilden allebei geen volle melk dus die hebben ook steeds halfvolle gekregen (en echt niet lusten hé

Wij gebruiken meestal halfvolle voor onszelf (drinken doen we dat nooit: melk)
maar haar gaan we volle geven. Dat wordt effectief aangeraden voor de vetten. Moest Maaike niet zo'n lichtgewichtje zijn zou ik mij daar waarschijnlijk ook niets van aantrekken en wel de halfvolle geven. Maar ze mag bijkomen en heeft die vetten goed nodig
maar haar gaan we volle geven. Dat wordt effectief aangeraden voor de vetten. Moest Maaike niet zo'n lichtgewichtje zijn zou ik mij daar waarschijnlijk ook niets van aantrekken en wel de halfvolle geven. Maar ze mag bijkomen en heeft die vetten goed nodig

-->Persoonlijk Fotoalbum<--