Welke voeding geef je aan een baby met kolieken ????

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Boterbloempje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 sep 2006, 16:43
Locatie:oost-vlaanderen
Welke voeding geef je aan een baby met kolieken ????

Bericht door Boterbloempje » 15 sep 2006, 11:54

Sinds mijn dochtertje Lore 3 maand oud is heeft ze regelmatig last van hevige huilbuien, ze wordt dan bloedrood, zweet enorm en krult zich helemaal op. Na onderzoek in het ziekenhuis is uit de testen gebleken dat ze geen reflux heeft, ook geen allergie tegen koemelk. De reden van deze huilbuien is volgens de dokter kolieken (heftige, soms wat afnemende pijn door kramptoestanden van glad spierweefsel in holle organen )

Graag had ik jullie raad of advies gehad. Mijn dochtertje Lore heeft al een hele waslijst van voedingen geprobeerd en de melk (nutramigen) die ze nu drinkt is schandalig duur. Dus zijn we op zoek naar een alternatief.
hier het overzicht van de melk.

2 weken borstvoeding = Lore dronk niet genoeg, verloor te veel gewicht.
Nan H.A = Lore had nog steeds honger, niet voedzaam genoeg
Nan Pro 1 = tot 3 maand oud geen probleem
Nan R.A = niet lang gebruikt want ze heeft geen reflux
Nutrilon pepti 1 = Na 3 weken gebruik nog steeds huilbuien
Nutramigen 2 = Geen huilbuien meer tussen de maaltijden, wel nog tijdens het drinken.

Zouden wij weer kunnen overschakkelen op Nan pro 2, want nutramigen is eigenlijk voor baby's met een koemelkallergie en dat heeft ons Lore niet.

Sorry voor deze lange uitleg maar ik wou even raad vragen.
Thanks
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 15 sep 2006, 12:48

Zo dikwijls wisselen van voeding, is dat in overleg geweest met de kinderarts? Gezond lijkt me dat niet :? Meestal duurt het ook even vooraleer de symptomen weggaan... Mijn gedacht he :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boterbloempje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 sep 2006, 16:43
Locatie:oost-vlaanderen

Bericht door Boterbloempje » 15 sep 2006, 12:56

Yep, deze wissels waren steeds na overleg met de kinderarts. Op eigen houtje zou ik dat niet doen.
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”