welke groenten en welk fruit
Moderators:Welcome, Moderators
Hoi
Welke groenten en welk fruit ga ik het best gebruiken bij mijn dochtertje op 4 maanden
Hoe maak ik fruitpap het beste (welke ingrediënten)
Hoe maak ik groentenpapa het beste (welke ingrediënten)
Hoeveel per dag en hoe mijn dag indelen, moet ze ook nog veel opvolgmelk drinken en hoe laat laatst flesje?
Welke groenten en welk fruit ga ik het best gebruiken bij mijn dochtertje op 4 maanden
Hoe maak ik fruitpap het beste (welke ingrediënten)
Hoe maak ik groentenpapa het beste (welke ingrediënten)
Hoeveel per dag en hoe mijn dag indelen, moet ze ook nog veel opvolgmelk drinken en hoe laat laatst flesje?
hier een schema vanaf 6 maand:
http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html
het beste is pertang tot 6 maand zeker te wachten hoor, daarvoor zijn hun darmpjes nog niet voldoende ontwikkeld om alles te verteren en krijgen ze 9 kansen op de 10 darmproblemen als ze oude mensen zijn (ik snap niet waarom dat geen goed argument is om algemeen maar op 6 maand te beginnen en k&g de hoogste boom in te doen kruipen)
http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html
het beste is pertang tot 6 maand zeker te wachten hoor, daarvoor zijn hun darmpjes nog niet voldoende ontwikkeld om alles te verteren en krijgen ze 9 kansen op de 10 darmproblemen als ze oude mensen zijn (ik snap niet waarom dat geen goed argument is om algemeen maar op 6 maand te beginnen en k&g de hoogste boom in te doen kruipen)
ah ja zo... maar dat is geen opvolgmelk he, dat is gewoon die pap maar dan met meer in...
dus dan geef je idd gewoon AR2 en evenveel dan dat je nu geeft...
misschien dat best eens vragen aan iemand die flesvoeding geeft hier op het forum...
ik geef mijn dochter nog altijd borstvoeding en heb nooit te maken gehad met kunstvoeding...
dus dan geef je idd gewoon AR2 en evenveel dan dat je nu geeft...
misschien dat best eens vragen aan iemand die flesvoeding geeft hier op het forum...
ik geef mijn dochter nog altijd borstvoeding en heb nooit te maken gehad met kunstvoeding...
Andere smaken hoeft echt niet. Melk mag altijd dezelfde smaak hebben. Je kindje krijgt achteraf wel andere smaken als ze andere dingen mag eten. Die melen best niet toevoegen als het niet heel echt moet, want daarmee maak je een Michelinmannetje van je kindje. Nu is dat in ieder geval nog te vroeg.laika schreef:Opvolgmelk geven dan?
eventueel glutenvrijmeel toevoegen om een andere smaak te creëren?
sorry maar t is mijn eerste kindje en weet het niet zo goed, heb nu al stress als ik er maar aan denk da ik binnenkort toch iets anders dan melk ga moeten geven, ben bang da ik het allemaal ni ga weten
Je kindje krijgt al AR en dat is al een dikke pap, dus zeker geen meel meer toevoegen.
Op de site van kind en gezin vind je lijstjes van fruit en groentes die je op vier en zes maanden mag gebruiken.
Bij fruitpap ; appel, banaan, peer , ...
Bij groentepap ; courgettes, tomaten, witlof, spinazie , ...
Wel opletten dat je afwisselt met de nitraatrijke groenten .
Maar je kindje is 2,5 maanden , niet ? Dus je hebt nog tijd genoeg om alles te ontdekken.
Groetjes,
sigri
Bij fruitpap ; appel, banaan, peer , ...
Bij groentepap ; courgettes, tomaten, witlof, spinazie , ...
Wel opletten dat je afwisselt met de nitraatrijke groenten .
Maar je kindje is 2,5 maanden , niet ? Dus je hebt nog tijd genoeg om alles te ontdekken.
Groetjes,
sigri