Hoe kan ik hem s'nachts laten doorslapen

Moderators:Welcome, Moderators

moeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2005, 14:57
Locatie:Zandhoven
Hoe kan ik hem s'nachts laten doorslapen

Bericht door moeke » 15 feb 2005, 16:16

Hey, kan er iemand mij helpen. Mijn zoontje Jens is bijna 7 weken en is sinds een week overgeschakeld naar 5 voedingen i.p.v. 6.
Maar het probleem is dat hij de verkeerde fles overslaat.
Om 6u s'avonds drinkt hij nog een volledige fles en als ik hem dan om 10u niet wakker maakt slaapt hij door tot 2u s'nachts. Als ik hem wakker maak om 10u drinkt hij maar de helft en wordt hij nog wakker om 2u.
Weet nu ook wel dat de meeste boelekes van die leeftijd nog steeds 6 voedingen hebben en s'nachts wakker worden, maar daar hij om 10u niet meer wakker wordt heeft hij toch genoeg met 5 flessen. Kan er iemand mij raad geven hoe ik kan proberen van zijn pap van 2u te verwisselen met die van 10u zodat hij s'nachts doorslaapt en niet s'avonds.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen. Groetjes Moeke x


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 feb 2005, 18:15

Ik persoonlijk ben al te lang uit de baby periode..
De persoon die je zou kunnen helpen is dagmar...
Ik zal haar daarom een berichtje sturen...

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 15 feb 2005, 19:35

Hallo,

Toen Jelco ongeveer zo oud was als jouw kindje (hij is nu 3,5 maand) deed hij dat ook. Hij dronk 's morgens rond 6 uur, dan 10.30 uur, 14.30 uur en 19 uur.
Als ik hem dan wakker maakte rond 22 uur om nog een fles te drinken en te gaan slapen wou hij ook maar een halve fles.
Met als resultaat dat hij daar dan 's morgens rond een uur of vier al terug was.
Maar na enkele weken is dit eigenlijk van zelf verbeterd.
Nu drinkt hij nog steeds 5 flessen per dag, maar hij slaapt toch door van ongeveer 21 à 22 uur tot 6 à 7 uur.

Ik zou zeggen, forceer niets, en het komt van zelf wel in orde.
Geef hem gewoon 's avonds een halve fles en op den duur zal hij wel regelmaat krijgen.

Groetjes, en succes.

Vanessa.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 feb 2005, 08:16

Vanessa schreef:...
Ik zou zeggen, forceer niets, en het komt van zelf wel in orde.
Geef hem gewoon 's avonds een halve fles en op den duur zal hij wel regelmaat krijgen.
...
Ik ga hier helemaal mee akkoord. Mila wisselde de eerste twee weken dag en nacht om. Overdag moest ik haar altijd wakker maken om te eten en 's nachts kon ik haar altijd met veel moeite terug in slaap krijgen. En ineens is dat veranderd en sliep ze goed door.
Gewoon laten doen, het betert vanzelf wel!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Re: Hoe kan ik hem s'nachts laten doorslapen

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 08:52

moeke schreef:Hey, kan er iemand mij helpen. Mijn zoontje Jens is bijna 7 weken en is sinds een week overgeschakeld naar 5 voedingen i.p.v. 6.
Maar het probleem is dat hij de verkeerde fles overslaat.
Om 6u s'avonds drinkt hij nog een volledige fles en als ik hem dan om 10u niet wakker maakt slaapt hij door tot 2u s'nachts. Als ik hem wakker maak om 10u drinkt hij maar de helft en wordt hij nog wakker om 2u.
Weet nu ook wel dat de meeste boelekes van die leeftijd nog steeds 6 voedingen hebben en s'nachts wakker worden, maar daar hij om 10u niet meer wakker wordt heeft hij toch genoeg met 5 flessen. Kan er iemand mij raad geven hoe ik kan proberen van zijn pap van 2u te verwisselen met die van 10u zodat hij s'nachts doorslaapt en niet s'avonds.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen. Groetjes Moeke x
mijn ervaring is dat hoe meer je forceert, hoe minder het lukt. Op 7 weken is een nachtvoeding nog vrij normaal. Ik laat mijn kindjes eten wanner zij dat willen en dan eten ze het beste en dan zijn er geen problemen en op een gegeven moment slapen ze vanzelf door. (mijn dochtertje toch; mijn zoontje is nog te klein)


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”