flesvoeding

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk
flesvoeding

Bericht door haylee » 14 jun 2006, 14:08

als je flesvoeding heeft moet je dan ook de kleine wakker maken om de zoveel uur of is dat ongeveer het zelfde als borstvoeding aleen eten als hij honger heeft?
Afbeelding


Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 14 jun 2006, 14:13

Omdat Ewout te "licht" was, gaf ik hem een "slaapvoeding", hij bleef gewoon slapen terwijl hij zijn flesje dronk, 'k vond dat altijd heel vreemd zo maar ie deed het toch. Heb dat gedaan met Stine ook. Vooral ook als het dan zo warm is, ze moeten hun vocht binnen hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 14 jun 2006, 14:15

ik heb ze daar eigenlijk speciaal niet voor wakker gemaakt. wel als ze de dag voor de nacht hielden dan probeerde ik ze al wel is in de dag wakker te houden .

en ook 's avonds probeerde ik toch om de 3a4 uur te geven anders stonden ze er s nachts. als ze s nachts doorsliepen maakte ik ze zeker niet wakker.

ben je aan het twijfelen om over te schakelen naar flesvoeding haylee?
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 14 jun 2006, 14:19

mama van A&E schreef:ik heb ze daar eigenlijk speciaal niet voor wakker gemaakt. wel als ze de dag voor de nacht hielden dan probeerde ik ze al wel is in de dag wakker te houden .

en ook 's avonds probeerde ik toch om de 3a4 uur te geven anders stonden ze er s nachts. als ze s nachts doorsliepen maakte ik ze zeker niet wakker.

ben je aan het twijfelen om over te schakelen naar flesvoeding haylee?
bwaa ik heb soms momenten dat ik borstvoeding niet meer zie zitten
maja mijn man zegt ook we moeten er door die eerste maanden wan ik
kan max.3 maanden geven omdat ik dan weer moet werken.
En ik denk soms dat flesvoeding makkelijker is dan borstvoeding. of lijkt
dat zo?
Ik denk dat dat ook een beetje is van vermoeidheid is enz. Maar als ik
echt niet meer kan ga ik wel overschakelen denk ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 14 jun 2006, 14:24

ik heb bij beide gemengde voeding gegeven flesjes en borstvoeding en heb zo de bv afgebouwd . iedereen zegt wel volhouden volhouden maar het moet voor jezelf ook menselijk blijven he. mijn 2 zoontjes hebben geen probleem gehad om van een flesje te drinken en dan van de borst . maar dat is bij ieder kindje ook anders. ik kolfde ook af omdat ik een overvloed aan melk had.

je moet voor jezelf beslissen wat jij aankan . het is wel zo met flesvoeding moet je dan ook weer zien tegen welke pap ze kunnen he. daar heb ik heel hard mee gesukkeld mijn beide zoontjes hebben een koemelkallergie.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Katia

Bericht door Katia » 14 jun 2006, 19:42

haylee schreef:bwaa ik heb soms momenten dat ik borstvoeding niet meer zie zitten
maja mijn man zegt ook we moeten er door die eerste maanden wan ik
kan max.3 maanden geven omdat ik dan weer moet werken.
En ik denk soms dat flesvoeding makkelijker is dan borstvoeding. of lijkt
dat zo?
Ik denk dat dat ook een beetje is van vermoeidheid is enz. Maar als ik
echt niet meer kan ga ik wel overschakelen denk ik.
nog eens mijn tip: bel eens iemand van LLL op :wink:
Jochem is nog geen 2 weken oud he, het is heel normaal dat je even een dipje hebt... de meeste moeders haken hier spijtig genoeg af terwijl even op je tanden bijten een fantastisch resultaat kan geven!
Bel echt zo eens iemand op... dat is een borstvoedingsorganisatie en de leidsters daar hebben cursussen gevolgd over borstvoeden en hebben minstens 6 maand bv gegeven (de meesten zelfs 1 a 2 jaar).
Heb je msn? stuur dan even je adres door via PB, misschien dat we via daar wat kunnen babbelen (en praten daarover helpt! dat heeft mij door de moeilijke periodes geholpen!)
Nog niet opgeven :wink: probeer eerst even met iemand te praten die je er door kan helpen en pas als je door dit dipje bent, kan je pas beslissen wat je ECHT wil... (nu is alles wat zwart-wit, wat heel normaal is als het je wat te veel is)
Ik denk dat iedere bv-mama zo'n dipje heeft gehad de eerste weken... :wink:
Probeer er toch met iemand over te praten die je kan vertellen wat je het beste kan proberen of die gewoon al eens kan luisteren, dat doet ook al heel veel!

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 14 jun 2006, 20:08

Idd, dan is het even doorbijten. De eerste 6 weken heb ik meermaals op het punt gestaan om er de brui aan te geven, maar ben toch blij dat ik doorgezet heb, want nadien was het alleen maar genieten en makkelijk!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 14 jun 2006, 20:13

ja idem hier... die eerste 6 weken waren de moeilijkste... daarna gaat het alleen maar beter en kan je echt beginnen genieten!

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 15 jun 2006, 09:42

Katia schreef:ja idem hier... die eerste 6 weken waren de moeilijkste... daarna gaat het alleen maar beter en kan je echt beginnen genieten!
dankje voor jullie antwoorden
ons kleintje heeft van rond 12 uur vannacht tot een uur of 4 geslapen
vind ik al een goed teken :)
maar savonds krijgen we hem moeilijk in zen bedje hij doet altijd zen
oogjes weer open en moet dan effe weer wat drinken :)
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 jun 2006, 09:59

ge wilt niet weten hoe vaak die van ons haar ogen terug opendeed als we ze in haar bed legden... :lol:
op een bepaalde moment hebben we de moeite niet meer gedaan en die gewoon tussen ons in bed gelegd en dat is beginnen beteren!
Nu slaapt ze snachts mooi in haar bedje en wil bij ons zelfs nimmer slapen (te weinig plaats voor haar :roll::lol: )

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 20 jun 2006, 18:43

hier hetzelfde, Anaïs wil ook niet slapen in haar bed dus ligt ze nu meestal tussen ons...soms lukt het haar int bedje te leggen...maar zelden
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 20 jun 2006, 20:50

ik heb een tip gekregen van een vroedvrouw hem in een dekentje rollen
enzo in zen bedje leggen en het helpt idd :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 20 jun 2006, 20:57

ik denk dat zo een lodger dekentje heel handig is. daar kun je ze ook knus inleggen.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Katia

Bericht door Katia » 20 jun 2006, 22:02

inbakeren :lol:
ja, dat we daar niet aan gedacht hebben he :wink:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 jun 2006, 10:32

Katia schreef:inbakeren :lol:
ja, dat we daar niet aan gedacht hebben he :wink:
Ik heb dat ook gedaan haar in een deken bij mij in slaap laten vallen en dan kon ik haar makkelijker in bed leggen...
Vannacht heeft ze 4u. in haar eigen bedje geslapen...ze was wel bij ons in slaap gevallen maar heb haar zonder te wekken kunnen verleggen
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 21 jun 2006, 10:37

ik heb een zware nacht had :cry:
ik kon om 4 uur, 5 uur, 6 uur opstaan voor hem eten te geven
maar wat het rare is hij drinkt nooit niet door hij drinkt ma ongeveer 10 min.en slaapt dan een uurtje en dan het zelfde leg ik hem nu veel te kort aan hij valt wel altijd in slaap als em 10 min drinkt en probeer hem dan wakker te houden maar lukt niet altijd.
Ben blij dat we vanmiddag naar de kinderarts mogen gaan
Zou ik niet genoeg melk aanmaken ofzo?Hoe kunnen ze dat zien als je te weinig melk aanmaakt ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 21 jun 2006, 12:09

Goh, wij hebben zo'n lodger-dekentje en daar hebben we nu ook niet aan gedacht. Voor de eerste keer is Linda de hele nacht op geweest. Ik ben opgestaan om 5u en ben een toertje gaan wandelen met de kleine op m'n borst en hij viel meteen in slaap. Daarna heeft hij - tussen ons - doorgeslapen tot 8. Nu slapen ze allebei. Ik zal de tip over de lodger eens doorgeven :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 21 jun 2006, 12:44

haylee schreef:ik heb een zware nacht had :cry:
ik kon om 4 uur, 5 uur, 6 uur opstaan voor hem eten te geven
maar wat het rare is hij drinkt nooit niet door hij drinkt ma ongeveer 10 min.en slaapt dan een uurtje en dan het zelfde leg ik hem nu veel te kort aan hij valt wel altijd in slaap als em 10 min drinkt en probeer hem dan wakker te houden maar lukt niet altijd.
Bij ons is dat 's avonds net hetzelfde. Linda is doodop en baalt omdat ze in die periode niks anders kan doen dan eten geven. Telkens hij in slaap valt, en we leggen 'm in z'n bedje, wordt hij wakker :?.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 21 jun 2006, 12:54

Dat inbakeren heb ik ook gedaan van de jongste.
In het ziekenhuis sliep hij iedere keer bij mij in bed,want in dat bedje appart lukte het hem niet.
Eenmaal thuis was het hier enorm koud,want onze cv ging nog niet en het was putteke winter.
En dat in een nieuwbouw.
Dus had ons ventje een kruippakje aan,een onderhemdje met lange mouwen en truitje en dan wikkelde ik hem in een badcape en dan zo onder zijn dekentje.
En hij heeft zelfs beter geslapen dan ik ooit had durven hopen.
Hij heeft in een badcape geslapen tot hij 6 maand was en hij het niet meer nodig had om zo in te slapen.
nu nog geef ik de raad aan sommigen in de famillie om hun kindje zo eens in te pakken.
De meesten vonden het echt niet kunnen,maar enkelen hebben het ook gedaan en gaven mij gelijk.
Ze slapen veel beter en zien er ook heel gelukkig uit.

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 21 jun 2006, 13:39

Heb je dat al es gezien in Rusland hoe de nieuwe mama's naar buiten komen met hun pasgeboren kinneke ? De baby's zitten ingepakt amai ! ge zoudt denken dat ze geen adem meer kunnen nemen, ook helemaal ingebakerd en ze liggen heel rustig te slapen zunne. 'k Heb dat ne keer gezien in een reportage op canvas, van die russiche jongeren en die hadden helemaal geen centen om speciale dingen te kopen. In de materniteit bakerden de verpleegsters dan de baby's zo in, in verschillende dekens. En 't gaat ook zo.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 jun 2006, 17:17

troost jullie... dat is het begin, ze moeten hun weg ook nog een beetje zoeken he :wink:
Zou ik niet genoeg melk aanmaken ofzo?Hoe kunnen ze dat zien als je te weinig melk aanmaakt ?
1 ding de wereld uithelpen: te weinig melk aanmaken KAN NIET!
als vrouw is dat allemaal zo gemaakt dat er echt al iets grondig verkeerd moet zijn om niet genoeg melk te hebben...
Zolang dat jij hem genoeg aanlegt en genoeg laat drinken, zal je altijd genoeg melk hebben!
Dat is nu een van de dingen waar je echt geen schrik voor moet hebben!

Zoals ik in die andere topic al schreef, laat eens testen op reflux...
je zegt dat hij overgeeft, dat zou het echt kunnen zijn en dat wil dan ook zeggen dat zijn slokdarm elke keer wat verzuurt wordt, wat heel veel zou verklaren waarom het wat minder gaat bij jullie...
ga gewoon naar de KA en vraag er eens achter... je kan er maar mee geholpen zijn!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 jul 2006, 22:59

om even op je vraag terug te komen omtrent flesvoeding
ik geef ons meisje overdag om de 4 uur haar flesje
ze slaapt tussendoor of ligt gewoon rustig wakker in haar box of wieg
's nachts laat ik haar slapen tot ze wakker wordt
Na haar flesje gaat ze dan terug in haar bed
zelfs met open ogen!
en niet ingebakerd... eventjes grollen en dan is ze weg
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 08 jul 2006, 18:53

Hier was inbakeren soms ook enigste dat hielp :wink:
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”