vraagjes rond opvolgmelk

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Karen/1982
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 11:18
Locatie:Tielt
vraagjes rond opvolgmelk

Bericht door Karen/1982 » 02 jan 2006, 22:05

Hoi,

Mijn zoontje is nu 4 maanden en volgens K&G mag ik nu met opvolgmelk (Nutrilon HA2) starten. Sverre eet al flink ongeveer 150 - 200 gr groentenpap 's middags, maar wil daarna nog wel minstens 100cc melk (water of venkelthee wil hij niet). Hij drinkt 's morgens en in de namiddag een flesje van 210cc + 7 schepjes en 's avonds een flesje van 240cc + 8 schepjes. Met fruitpap zou ik willen wachten tot hij 5 maand is. We zijn vroeger met groentenpap begonnen omdat hij veel last had van reflux en dat is wel al fel gebeterd.

Nu vraag ik mij af of ik dezelfde hoeveelheden opvolgmelk mag geven. Ik heb mij laten vertellen dat opvolgmelk meer eiwitten bevat en dat ze daavan minder mogen drinken omdat dit anders te belastend zou zijn voor de niertjes. Mijn zoontje drinkt nu nog gemiddeld 800cc melk per dag.

Mag ik gewoon van de ene op de andere dag veranderen van startmelk naar opvolgmelk, of moet ik dat geleidelijk doen?

Op de doos van de startmelk staat dat die aan de behoeftes voldoet van zuigelingen tot 6 maand, dus dan mag hij die gerust nog ff hebben. Ik heb zo het gevoel dat ik beter die startmelk blijf geven zo lang hij nog zo veel melk drinkt. Misschien kan ik beter met opvolgmelk starten als hij ook goed fruitpap eet?

Momenteel is hij ziek (RSV) en eet hij minder, dus heb ik de overgang naar opvolgmelk nog ff uitgesteld tot wanneer hij weer helemaal beter is.


Groetjes,
Karen, mama van een kleine wervelwind (30/08/2005)
Afbeelding


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 jan 2006, 22:14

ik ben gewoon met de opvolgmelk begonnen nadat mijn eerste melk op was (en 4 maanden was dan he)

Geen problemen qua hoeveelheden maar ik heb wel deze moeten aanpassen. Mijn zoontje gaf ook redelijk veel terug en veel krampen en nu bleek dat dus gewoon dat ie eigenlijk te veel in een keer dronk en dat gaf ie allemaal terug. Hij heeft een grote zuigbehoefte die ik dan moet stillen met een tutje.

Geef ik hem nu een fles dat meer is dan 240 dan geeft hij dat teveel gegarandeerd terug.

Ik zou gewoon zien...normaal dacht ik dat het geen kwaad kon
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 jan 2006, 10:06

Bij Mila heb ik "gemengd".. Steeds 1 schepje eerste melk vervangen door 1 schepje opvolgmelk..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 jan 2006, 14:58

Ik ben gewoon overgeschakeld toen de eerste melk op was en heb nooit geen problemen ondervonden. Heb wel nooit een refluxbaby gehad.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 03 jan 2006, 22:08

Ik heb gewacht tot zijn 6 maand om over te schakelen, kan geen kwaad. Denk beter te laat dan te vroeg.

Groetjes,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 06 jan 2006, 22:27

Wij hebben voor Jutta gewoon overgeschakeld op haar 4 maanden toen de vorige doos op was. Geen problemen gehad en ook niet de dosis verminderd. Jutta heeft ook nooit reflux gehad.
Ze is nu 7 maanden en drinkt 's morgens een fles van 240cc + 8 schepjes en 's avonds hetzelfde. 's Middags eet ze 250 g groentenpap en om 16u fruitpap. Ik kan nog niet starten met boterhammetjes om op te knabbelen tussenin want haar tandjes zijn nog niet uitgekomen.

Groetjes,
muppet

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 06 jan 2006, 22:36

oh maar isa eet al een boterhammetje zonder tanden hoor, ze sabbelt er op, dat gaat goed hoor. jaja, al 10mnd1/2 en nog geen tanden! :?

bij fabio zijn we zo overgestapt zonder problemen maar isa heeft al honderden soorten pappen gehad, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. de opvolgmelk was te zwaar voor haar, ze was er misselijk van. ze drinkt nu conformil, maar we hebben al even geprobeerd met 1ste stapjes melk en dat gaat goed, nu is haar conformil op, dus stappen we over en hopen we dat het goed blijft gaan.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 06 jan 2006, 22:40

Ik zal het eens proberen morgen. Ze zal wel blij zijn denk ik want ons meisje eet zeer graag.

Thanks,
Muppet

Katia

Bericht door Katia » 06 jan 2006, 22:48

och meisje... kindjes die via Rapley-methode leren eten hebben 9 kansen op 10 ook nog geen tandjes hoor!


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”