waarom besloten jullie toen te gaan bijvoeden?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Fairytale
Pas blauw
Contacteer:
waarom besloten jullie toen te gaan bijvoeden?

Bericht door Fairytale » 21 nov 2005, 14:44

Mijn vraag is waarom en waneer besloten jullie te gaan bijvoeden?

Gingen jullie bijvoeden omdat het volgens kind & gezin (is volgens mij net zoiets als het consultatiebureau in NL) tijd daarvoor was? Of was er een andere reden?

Ik geef borstvoedign en in NL is het gebruikelijk om dan 6 mnd uitsluitnd bv te geven en daarna dus te beginnen met fruit en groente... Lola is nu 4,5 maand en ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ze wat anders wil... maar het is bewezen dat babydarmpjes het best kunnen rijpen tot 6mnd, en eigenlijk vind ik het een slechte reden haar bij te voeden omdat zij het wil.

Ik zit dus nogal te twijfellen, het advies opvolgen om te wachten of naar mn eigen gevoel luisteren :roll:
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 nov 2005, 18:49

ik heb ook tot 6 maand gewacht om dezelfde reden...
ik stoemp het er ook niet in, als ze niet wil wil ze niet...
Het is maar BIJvoeding he!
Tot een jaar hebben ze dat helemaal nog niet nodig, maar je moet er wel voor zorgen dat ze op een jaar wel kunnen eten en genoeg voedsel kunnen binnenkrijgen...

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 nov 2005, 20:36

Ik ga ook 6 maanden uitsluitend borstvoeding proberen te geven...das het beste naar het schijnt..mijn moeder heeft het ook bij ons allemaal gedaan. En ik vind het zo gemakkelijk he...aan zes maand zal ik dan misschien wel bijgeven...

Dagmar, hoelang heb jij niet bijgegeven?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 21 nov 2005, 21:21

Ik denk dat ik Karsten de eerste keer groentepap gegeven heb op 4 maanden (zal hier nog wel ergens terug te vinden zijn :) ), hij keek ons altijd het eten uit de mond, wilde het afpakken, dus ik dacht dat hij wel ander eten wilde.. De eerste dagen lukte het heel goed, maar daarna niet meer, we hebben niet gepusht en af en toe geprobeerd.. Echt goed groenten en fruit eten doet hij sinds hij 10 maanden of zo is.. Gelukkig dat tot 1 jaar melk de voornaamste voedselbron is.. En eigenlijk is hij deze week zelf aan het afbouwen (overdag dan toch), hij eet nu nog maar 2 à 3 keer bij mij overdag (en 's nachts 1 of 2 keer)..
Fairytale, vertrouw op je eigen gevoel.. Je kan het altijd proberen en als het dan niet lukt, ga je er voorlopig gewoon niet mee door!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 21 nov 2005, 23:24

Ik heb bijgevoed tijdens de groeispurt en hij had constant de zuigbehoefte en ik was zo moe dat ik gewoon geen melk meer had.

Ik sliep overdag niet en snachts sliep ik amper omda thij heel traag dronk en veel krampen waardoor ik maximum na elke voeding een uur sliep. Dus hooguit een 4 tal uur...

Ik was voor de zoveelste keer oververmoeid en dronk ook te weinig. Nu ik weet hoeveel energie het vraagt onthoud ik het voor de volgende want mis het ontzettend om hem te voeden zo...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 22 nov 2005, 17:19

Het is normaal he dat ze je eten uit je mond kijken :lol:
4 maand is zo'n leeftijd van "nadoen" en willen doen wat mama en papa doen...
En aangezien ze nog geen ander eten kennen, kan het niet echt zijn dat ze dat uit je mond kijken, aanschouwen als ik wil ander eten...
Snap je, of ben ik weer onduidelijk aant typen? :oops:

2lingmama
Pas blauw

Bericht door 2lingmama » 05 dec 2005, 10:44

het heeft inderdaad gewoon met nadoen te maken....
geef eens alleen een plastic lepel, dat is vaak al genoeg...

wij wachtenzeker tot zes maanden, dat is veel en veel beter voor de darmpjes!
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 dec 2005, 11:10

Ik wacht ook tot 6 maanden...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 05 dec 2005, 18:51

en dan op 6 maand kunnen ze je zo dankbaar aankijken als je ze zo eens iets geeft :lol:
precies zo van "hehe, ik mag eindelijk mee-eten" :D

barbara
Pas blauw

Bericht door barbara » 19 dec 2005, 20:52

ons isa is op 3mnd ong moeten beginnen met groentepap omwille van de reflux. maar eigenlijk hielp dat niet veel (achteraf bekeken) want ze heeft nog een verteringsprobleem en die verergerde erdoor. ze was eigenlijk nog te jong om van een lepeltje te eten, vond ik. maar ja, je luistert naar de dokter en doet alles wat die zegt. daardoor dat ze 2x in't ziekenhuis gelegen heeft, door het luisteren naar de dokters.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”