Reflux

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Spliffy
Reflux

Bericht door Spliffy » 04 okt 2005, 16:46

Mijn dochtertje Maya is nu 8 weken oud. Ze drinkt 5 flesjes van 180cc per dag - normaal gezien zou ze 150cc moeten drinken maar ze heeft hier niet genoeg mee.
Maar sinds een 2-tal weken begint ze onmiddellijk na haar fles te huilen. Ik denk niet dat ze nog honger heeft want als ik haar nog melk geef, drinkt ze het niet op. Maar er komt ook altijd een beetje melk terug - de ene keer is dat veel, de andere keer maar een klein beetje.
En ze blijft ook altijd maar slikken alsof ze alsmaar iets probeert door te slikken.
Ze laat iedere keer mooi een boerke na haar fles, dus dat kan het ook niet zijn denk ik.
Kan het zijn dat ze last heeft van reflux ? Hoe kan je reflux herkennen ?
De laatste 2 dagen is ze ook onhandelbaar - ze doet niet anders of wenen en wil dan enkel maar geknuffeld worden, dan stopt ze met wenen.


Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 04 okt 2005, 21:44

Ik kan niet zeggen of ze reflux heeft, maar als ze veel teruggeeft kan je eens proberen met Nutriton poeder bij haar flesje te doen.
Die is te koop bij de apotheker en geen geneesmiddel. Het dikt de melk wat aan zonder calorieën.

Mijn zoontje gaf veel over en had geen reflux, reflux is denk ik als ze pijn hebben in hun slokdarm door de zure melk.

Ik geef al maanden Nutriton poeder en hij is nu veel beter. Ik doe 3 schepjes bij een flesje van 210cc.

Eens vragen bij KenG of in de apotheker.
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 okt 2005, 22:30

refluw is ook gekend doordat ze na zoveel uur na het drinken van hun pap nog melk terug geven dat echt een zure geur heeft.

Sete gaf ook veel terug maar ik heb dan nan transit genomen dat beter te verdragen was...
Nu krijgt hij bebelac dat een dikke pap is...

Nu hij gaf dan nog veel terug maar huilt ook nog steeds nadat zijn fles leeg is...hij zou nog zoveel kunnen drinken maar zijn maag kan dat neit aan. Nu geef ik hem minder en moet ik hem een speentje nadien geven wat veel verbetert is op het teruggeven...

Sete geeft hier nu gemakkelijk terug maar da tis puur dat wat hij teveel heeft gegeten...

EEn zure geur kenmertk het wel....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
laetitia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2005, 22:00
Locatie:leuven
Contacteer:

Bericht door laetitia » 05 okt 2005, 19:44

Hier net hetzelfde als bij jong moederke. Hij weent ook als zijn fles op is maar ik ruil zijn fles in voor zijn tutje. En Nan transit heeft bij ons ook goed geholpen.

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 05 okt 2005, 20:38

Onze Jonas had vroeger ook reflux en wij gaven NAN AR
En na een tijdje overgeschakeld naar nutrillon AR


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 05 okt 2005, 22:21

je hebt ook nog NAN sensitive maar dat is echt ovor de darmpjes je het teruggeven.

AR is voor het teruggeven, dat is gewoon dikkere pap maar omwille van de krampen gaf ik transit....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 06 okt 2005, 22:18

Ik heb ook Nan AR gegeven, maar Beba met Nutriton is nog wa dikker. Ben daar content mee.

Als ik de Nutriton minder, geeft hij terug over, en hij is nu al 8 maand. Kinderarts zei dat het zou minderen met rechtzitten, maar neen.
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 20 nov 2005, 20:58

ons isauraken had ook zware reflux, 3x verbrand. ze nam zelf veel medicamenten (losec, zantac en motilium). 2x ziekenhuis.
nu is ze bijna 9mnd en bijna genezen, het groeit er dus echt uit.
maar ..... geloof niet altijd je ka, luister ook naar je gevoel.
wij dachten dat isaura aan 5mnd genezen was, maar dokter zei zeker losec en zantac te geven tot 8mnd, maar isaura herviel weer, dokter gaf nog een hogere dosis en isaura werd nog slechter, nog een hogere dosis. isaura werd opgenomen op spoed omdat ze niet meer wou eten en slapen en blauwe lippen had, wellicht overdosis van medicatie! direct gestop met medicatie en ze werd beter. ze had al die tijd al nevenwerkingen gehad! daarna was isaura altijd heel slecht na haar fles met nutrilon ar2 toen ze 6mnd1/2 was. ka zei zeker tot 12mnd nutrilon ar te geven. isaura werd slechter en slechter. uiteindelijk opgezocht op internet en conformil (is al voorverteerd) gegeven en isaura word weer beter en beter.
sorry, maar ik heb mijn buik vol van kinderartsen. de één was zelf aan't stoefen dat ze zoveel jaar meer gestudeerd heeft dan een gewone dokter! amai...
groetjes
sorry moest even van me af
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 20 nov 2005, 21:53

Hoi,

Hier ook een refluxkindje. Van in het begin zag ik dat ze last had, gaf veel melk terug, ze had het zuur en slikte constant melk terug in! We hebben met de kinderarts overlegt en we zijn dan NAN AR1 beginnen geven, maar nog steeds veel last, veel huilen, overgeven enz... Ik was ten einde raad, op het punt om inelkaar te zakken. Terug naar de kinderarts, nu moesten we motilium+gaviscon geven. Hielp een beetje maar nog niet echt hoe het moest. Dan hebben we een gastroscopie laten doen, moest ze losec+motilium innemen. Nog steeds niet het gewenste resultaat, het werd erger! Dan gestopt met losec en motilium maar nu moest ze zantac nemen, dit hielp eindelijk. Ze was toen reeds 4maanden oud ze weende niet meer, ze werd een vrolijk kindje! Heden neemt ze niks meer in, ik ben ermee gestopt mits overleg met de kinderarts, ze geeft af en toe nog over meestal waneer ze net gedronken heeft. Maar het gaat, we doen ons best.

groetjes en succes :lol:

Gebruikersavatar
suzynatascha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 sep 2004, 15:37
Locatie:Lier

Bericht door suzynatascha » 21 nov 2005, 12:30

De mijne heeft nog steeds last ervan, hij is nu 1 jaar en bijna 2 maand. Ik moet wel zeggen dat het al flink wat verbeterd is, om niet te zeggen bijna gedaan. Ik ben direct na de vaststelling van reflux begonnen met flesjes Nutrilon A.R. 1 en daarna 2. Nu geef ik nog steeds die A.R. 2.

Ik denk dat je dus het beste kunt overschakelen naar een Anti-Reflux poedermelk ipv gewone melk.

Grtjs,
Natascha
Ik ben 24 jaar en ben in verwachting van mijn tweede kindje!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 21 nov 2005, 12:37

Afentoe spugen is normaal hoor... Lola gooide in het begin ook wel eens en halve voeding eruit, soms maar een lein beetje wat met een boertje mee kwam, met een maand of 3 was het helemaal over.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 21 nov 2005, 12:44

bij ons zei de ka dat het beter is, veel over te geven, dan telkens kleine beetjes. daardoor verbranden ze.
isaura geeft nu soms nog kleine beetjes over, maar heeft er gelukkig geen last meer van.
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 21 nov 2005, 12:45

hoe komt het toch dat tegenwoordig alle babytjes een vorm van reflux hebben terwijl dit vroeger bijna niet voorkwam? er moet toch een reden zijn? ik heb al gehoord door epidurale en/of vitaminen in de zwangerschap.
bij mij kan het kloppen vd epidurale. fabio is zonder geboren en had geen reflux, isaura met epi en had het wel.
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 nov 2005, 12:48

ik ben met epi bevallen en Sete heeft ook vorm van reflux. Vooral potjesvoeding loopt er snel terug uit
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 21 nov 2005, 13:30

Hoi,

Ja de epi kan mss de oorzaak zijn, maar ze hebben gezegd dat dit erfelijk kan zijn, vroeger waren ze er zich niet zo van bewust dat de kindjes reflux hadden, nu letten ze er ook meer op!

groetjes

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 21 nov 2005, 14:17

Mijn zus heeft zonder epuderale gekocht en haar zoontje had een zware verborgen reflux.
Dus ook zijn slokdarm zwaar verbrand,enkele keren ziekenhuis en vele medicamenten om alle symptomen te verzachten.
Ook nog speciale voeding die ze maar bij 1 appotheker konden verkrijgen,want de anderen hadden nog nooit van die melk gehoord.
Zelf ontsnapt het mij nu ook wel hoe die noemde.
Ook heeft haar zoontje in een speciaal toestel moeten slapen.
Zo lag hij steeds rechtop,want ze mocht hem maar 1 uur op 24u neer leggen.
Ze heeft dat moeten doen tot hij bijna een jaar was.
Ik weet nog toen ik klein was en mijn zus geboren was dat die een hele extreme vorm van reflux had.
Als die overgaf mocht je zorgen dat je niet voor haar stond,want dat spoot uit haar mond met een redelijke kracht.
De dokters hadden dat nog nooit gezien.
Na vele onderzoeken bleek dat haar maagklep zich nooit sloot.
Gelukkig is dat er dan uit gegroeid.
Mijn eigen zoon heeft een gewone reflux gehad.
Dus af en toe een mondje terrug.
Bij hem ben ik bevallen met een epuderale verdoving.
Dus of het nu ligt aan die epuderale verdoving?
Erfelijkheid heb ik ook al gehoord.
Maar dat is dan ook weer een raadsel,want geen van mijn ouders of grootouders heeft dat gehad.(hebben dat dus uitgepluisd.)
En ook,vroeger hoorde je dat allemaal niet,maar wees gerrust dat het dan ook al bestond.
Alleen werd er niet over gesproken,dat is het verschil met nu.
Nu zijn de mensen veel mondiger geworden en zoeken we hulp als het niet meer gaat.

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 21 nov 2005, 19:25

de vader van mijn vriend moet vroeger ook een zware reflux hebben gehad. hij mocht hem niet verslikken of hoesten of alles lag eruit. hij mocht niet neerliggen of hij gaf over. hij was ook dikwijls misselijk na zijn eten, tot ze hem karnemelk (warm off course) gaven ipv melk.
wellicht kwam het vroeger ook wel voor en was reflux niet echt gekend. maar nu is het toch extreem aan het meerderen.
mijn ka vertelde me dat in turkije reflux gewoon weg niet bestaat (niet alleen turkije, maar alle soortgelijke landen ook). hoe komt dat? daar nemen ze geen vitaminen en volgens mij is er ook geen epi. toch heb ik ook mijn twijfels over die vitaminen en epi, want ik ken er veel die dit ook hadden en een gezond babytje kregen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
floremie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 dec 2004, 21:53
Locatie:Nazareth

Bericht door floremie » 23 nov 2005, 22:46

hallo;
hier kreeg ik van de dokter ook de raad om nutrillon ar te geven aan mijn klein ventje, nu wist hij wel nog niet met zekerheid of het reflux zou zijn; of het een zogezegde 'melkgrol' zou zijn...
Dus proberen met nutrillon Ar en slijmpoederkes.
Zo gezegd zo gedaan, maar met de AR melk gaf hij nog meer over,
Ik belde hem om dit te zeggen en hij twijfelde er toch aan of het daar wel zou van zijn dat hij meer spuwde, van de AR melk.
Ik ben dan terug over gegaan naar de Comformil die ik gaf, maar is nog geen 100%. Ik denk niet direkt aan reflux omdat hij helemaal niet lastig is als hij gespuwd heeft of als ik hem neerleg.
Maar er moet dringend verandering komen hoor! Drinkt niet zo goed en spuwt dan nog wat uit en die vervelende hoest :cry: ; je wordt er op den duur echt wee moedig van he!
Morgen om vier uur mogen we naar kinderarts, ik hoop dat hij ons kan helpen hoor!
Groetjes en ik hou jullie op de hoogte....

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 24 nov 2005, 20:44

hey floremie!
ons isaura drinkt nu ook comformil en is daarmee ook veel beter. ze heeft een hele tijd nutrilon ar gedronken tot haar zure reflux over was. nu kan ze gewoon moeilijk verteren. en die pap is daar goed voor. veranderd die nu niet van naam? aptamil extra comfort? dat zei men apotheker vandaag.
die pap geeft ze ook gemakkelijk over hoor. maar ze heeft er geen last van dus laat ik het zo. het is normaal dat de meeste babytjes tot aan 1j een beetje weergeven.
groetjes (hoe oud is je kindje?)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
floremie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 dec 2004, 21:53
Locatie:Nazareth

Bericht door floremie » 24 nov 2005, 22:47

Hey!
Ja de melk veranderd inderdaad van naam; stond op de doos bij mij.
Aptamil Comfort gaat ze noemen, maar voor de rest blijft alles hetzelfde.
Mijn zoontje is 8weekjes ondertussen;;;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 25 nov 2005, 08:48

hey floremie!
ik zie dat je kindje en mijn zoontje niet veel schelen van leeftijd. mijn zoontje is van 9/11/02, ik vermoed het jouwe ook zoiets.
groetjes
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”