eet niet meer zo goed

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende
eet niet meer zo goed

Bericht door muppet » 25 sep 2005, 20:15

Ons Jutta is nu bijna 4 maanden en staat op 4 flesvoedingen van 210cc water en 7 schepjes. Ze eet om 7u - 12u - 16u en 20u.
Sinds vorige vrijdag volgt ze totaal haar vaste uren niet meer en laat ze halve tot volledige flessen over. Ze zit wel goed op haar gewicht dus heeft ze reserve maar als het zo blijft doorgaan, zal ze toch teveel vermageren hé. Ze is niet ziek en heeft geen koorts.
Zou het kunnen zijn dat ze haar melk beu wordt? Ik zou anders al 1 fles vervangen door een fruitpapje morgen. 't Is te zeggen : fruitpap aanvullend met melk natuurlijk. Bij K&G zeggen ze dat het niet verstandig is om te starten met fruitpap voor ze 4 maanden geworden zijn omdat ze de hapreflex nog niet hebben. Sorry hoor, maar op die week zal het nu ook niet meer komen zeker.
Zijn er onder jullie mensen die dit herkennen?

Magali


Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 25 sep 2005, 21:31

Hey,

Ik ben aan Maxim zijn 3 maand gestart met fruitpap, ging onmiddellijk goed, natuurlijk een goede eter hé (te zien aan zijn billen en buik).
En aan 4 maand patatjes. Hij had al belangstelling voor mijn eten, daardoor iets vroeger geprobeerd. + hij gaf veel melk over.

Zou de verandering (opvang) er iets mee te maken hebben? Maxim komt de laatste weken elke nacht een paar x wakker, misschien ook daardoor.

Tataaaa en tot binnenkort
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 26 sep 2005, 07:33

Ik zou ook al starten hoor. Ik heb ook een slechte melkdrinker en ik moet zeggen dat ik ook de preek heb gekregen van Kind en Gezin, maar ben dan ook pas gestart de laatste week voor zijn 4maand en....dat lukt héééél goed. had ergens gelezen dat ze na de fruitpap nog bijgevoed moeten worden maar hij eet zo veel dat hij max. nog 60 drinkt na het eten (wat ik ook wel geef hoor) ik dacht dat ze zeker 500ml per dag moeten binnenhebben van melk dus....ik zou even zien. Wat ze ook hebben aangeraden is bij de melk al eens wat nestum of koekjesmeel bijdoen. Is een andere smaak en wonder boven wonder hij drinkt dan meestal ook zijn flesje leeg.
Dus hier als hij eens wat minder drinkt dan is de volgende fles met een smaakje))))

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 26 sep 2005, 07:37

Spike

Sacha is 4.5maand en ik heb soms wel eens problemen met zijn slabbetje)))) ik gebruik voor de fruitpap steeds 2 slabbetjes, een oud en daarbovenop dan een plastiekslab. En dat lukt vrij goed maar als hij eraan kan probeert hij toch steeds die plastiek in zijn mond te steken en tja trekt hij eraan he grrrrr, maar mijn vraag is heb jij op die leeftijd al zo'n harde plastiekslab gebruikt? Dus net dezelfde als op de foto met opvangbak? Want ik zou er anders deze week eens naar gaan zien maar ik weet niet of hij dat al kan dragen, is miss. praktischer dan een slabbe plastieken slab want dat kan hij niet nemen en in de mond steken he LOL
Tis dat sacha nog niet rechtzit en ik weet niet of dat dan praktisch is vandaar de vraag eigenlijk

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 sep 2005, 08:34

ik ben bij sete op 3maand en 2 weken gestart met patatjes te geven wat heel vlot ging...ik deed dit om structuur te krijgen en misschien is je kleintje er gewoon klaar voor?

Weet je ik dacht ook dat ze ergens in een sprongetje zaten rond de 4 maand...misschien dat dit er allemaal mee heeft te maken?
Slaapt je kindje 's nachts dan nog door?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 26 sep 2005, 12:38

Fanny schreef:Spike

Sacha is 4.5maand en ik heb soms wel eens problemen met zijn slabbetje)))) ik gebruik voor de fruitpap steeds 2 slabbetjes, een oud en daarbovenop dan een plastiekslab. En dat lukt vrij goed maar als hij eraan kan probeert hij toch steeds die plastiek in zijn mond te steken en tja trekt hij eraan he grrrrr, maar mijn vraag is heb jij op die leeftijd al zo'n harde plastiekslab gebruikt? Dus net dezelfde als op de foto met opvangbak? Want ik zou er anders deze week eens naar gaan zien maar ik weet niet of hij dat al kan dragen, is miss. praktischer dan een slabbe plastieken slab want dat kan hij niet nemen en in de mond steken he LOL
Tis dat sacha nog niet rechtzit en ik weet niet of dat dan praktisch is vandaar de vraag eigenlijk

Fanny
Hey,

Toen ik startte met fruitpap heb ik onmiddellijk plastiek slabbetje aangedaan, hij zat dan in zijn relax. En k had geen problemen of protest.
Maxim steekt anders ook zijn slab in zijn mond niet leuk hé.

Bij de dagmoeder steekt hij nu zijn voetje in zijn mond tijdens het eten, :lol:
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 26 sep 2005, 13:07

Niettegenstaande ze soms maar 3 flessen drinkt ipv 4, heeft haar slaapritme daar niet onder te lijden. Gelukkig maar. Haar 1e fles 's morgens drinkt ze dan ook helemaal leeg. Maar vanaf de 2e is het een probleem.
Enfin, vandaag begin ik met fruitpap. Ben eens benieuwd.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 sep 2005, 13:24

succes ne laat het vervolg weten
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 26 sep 2005, 22:05

Awel, Jutta's eerste fruitpapje was een succes.
Heb mijn moeder gevraagd om het te filmen. Aja, want de papa was gaan werken en ik kan hem dat toch niet laten voorbijgaan hé, zo'n belangrijk moment.
Ze trok wel rare gezichten, net zoals wij doen als we iets zuur eten.
Heel grappig. Maar ze heeft haar 1e portie toch helemaal opgegeten.
Daarna nog melk gegeven. De helft van wat ze anders drinkt.
Super gewoon. Ben blij dat het meegevallen is. Morgen opnieuw. Ik kijk er al naar uit.

En thanks voor jullie advies. :wink:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 27 sep 2005, 10:07

dan zal ze er wel klaar voor geweest zijn....hopelijk blijft het nu zo een beetje he!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 sep 2005, 10:08

muppet schreef:..
Ze trok wel rare gezichten, net zoals wij doen als we iets zuur eten.
...
Is ook ineens een andere smaak hé! Blij dat het zo goed meevalt!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”