de eerste stappen naar de fruitpap

Moderators:Welcome, Moderators

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:
de eerste stappen naar de fruitpap

Bericht door Fanny » 17 aug 2005, 19:28

Hallo

Sacha drinkt heel erg traag zijn fles en enkelen hadden me al laten opmerken dat hij meer tuut aan zijn fles dan echt drinken, hij doet er dan ook héél lang over eer zijn fles eindelijk leeg is. Ik ging vorige week naar Kind en Gezin en ik kreeg de ene preek na de andere wat betrefd fruit en groentenpap. Hij is nu net 3.5maand en ik MOET wachten tot 4 maand volgens haar om te starten pfffff, die is dus pro kind en gezin (was een vervangster van diegene waar ik normaal bijga) dus die ziet me niet meer.
Ik ben eergisteren dus al eens gestart met een lepel te geven maar hij is blijkbaar niet tevreden en de lepel staat hem niet aan. Wat ik wel ondervond dat vroeger bij geneviève en Dorothée hun mond de beweging van happen er direct was en te slikken , maar bij sacha dus niet, het eten blijft gewoon op zijn tong liggen, raar zicht maar allee. Hij begint dan te wenen en tja na 2 lepels aan te bieden geef ik dan maar zijn fles zodat hij het kan "doorspoelen". Dus nu zal ik alle dagen die lepel eens presenteren met een beetje appelsiensap en we zien wel dat hij het wel ineens weet van ik moet slikken.
Wat hij dan wel weer heeft is dat hij nu last van zijn maag heeft, na enkele uren geeft hij nu ineens wat terug!!! en is hij ook toch wat lastoger dan anders kvind het raar. Hij heeft wel vorige woensdag zijn tweede prik gekregen maar denk dat het daarvoor al te laat is dat hij eer last va zou hebben.Hij heeft ook diaree maar dat ben ik wel al wat gewoon van hem dat hij er gevoelig voor is maar dat hij overgeeft vind ik raar. Allee we zien wel , kga nog een dagje wachten en anders eens de dokter bellen om eens te horen wat het kan zijn he))))

Groetjes fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 17 aug 2005, 20:02

Nu al fruitpap???
Is volgens mij echt wel vroeg, k&g of niet...
4 maand is echt wel ten vroegste!
liefst wachten tot 6 maand (of geldt dit laatste enkel vr bv-kindjes!)
hoe dan ook, vroeger dan 4 maand zeker niet, want dan zijn hun darmpjes nog niet voldoende ontwikkeld!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 aug 2005, 20:07

Nee, geldt ook voor fv-kindjes, maar dit is nog niet algemeen geweten.. Tot 1 jaar is melk de voornaamste voedingsbron voor je kindje! Daarmee dat ik me nog niet al te veel zorgen maak dat het vast eten van Karsten nog niet zo goed lukt!
Je zegt zelf dat hij nu last heeft van zijn maag, dus misschien kan je toch beter wat langer wachten tot zijn darmpjes er rijp voor zijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 18 aug 2005, 22:10

Bij mij had K&G me aangeraden om op 3,5 maand te beginnen ...en ik geef bv. Zo zie je maar da ze overal wa anders zeggen he...
Ik geef hem voor te proberen wa maar da is nog niet veel hoor... Hij verdraagt het nochthans wel maar zijn mondje bewust open doen da doet hij nog niet hoor!! We oefenen een beetje en we zien wel. Gewoon niets forceren. Ik denk da ze het zelf wel aangeven of ze er klaar voor zijn of niet..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 aug 2005, 22:14

Ik ben er bij Karsten ook voor 6 maanden mee begonnen hoor! Hij leek er klaar voor te zijn en het ging de eerste dagen ook goed... Daarna niet meer, maar zoals gezegd, ik maak me geen zorgen! Vandaag heeft hij voor de eerste keer fruit- en groentepap gegeten op 1 dag! En alles op!!! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 18 aug 2005, 22:37

Laura eet nu al een week fruitpap op aanraden van de Kinderarts en ze eet alles op maar daar hebben we een trukje voor!
Ze lust het wel en doet haar mondje open voor de hapjes maar na elk hapje stoppen we haar tutje in en zo kan ze goed slikken!

Voor geen kramjes te hebben neem ik roze pompelmoes ipv sinaasappel en van de banaan daar haal ik het midden eruit!
En niet te veel banaan want daar kunnen ze moeilijk kaka van doen en ik moet zeggen dat Laura geen krampjes meer heeft en ze doet een keer of drie een kakske op haar dag en ik geef haar ook nog altijd de borst na haar fruitpap.

Zondag gaan we es proberen met groentepap.... en als het nie gaat dan stellen we het nog een weekje uit!
We zien wel
Alle begin is moeilijk he maar alles komt wel goed...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 18 aug 2005, 23:07

Je moet je niet teveel aantrekken wat kind en gezin zegt, Luna at fruitpap voor haar 4de maand en eet nu al groentepap met vlees of vis eronder gemalen. De verpleegster van K&G weet ervan en ze vindt het geen enkel probleem, zolang Luna zelf niet vervelend ervan wordt mogen we nieuwe dingen proberen zei ze.


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”