potjesvoeding

Moderators:Welcome, Moderators

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele
potjesvoeding

Bericht door Ellentje » 15 aug 2005, 10:08

Hallo, ik hier weer :wink:

Ons meisje eet nu sinds een weekje fruitpap, en de eerste dagen hebben we vers geprobeerd. Gisteren hebben we eens een potje geprobeerd en dat lust ze merkelijk liever.
Zijn er nog baby's die liever potjesvoeding eten?

Heb al eens gekeken op de website van K&G en daar staat toch ook dat dat niet echt slecht is.

Misschien als ik af en toe afwissel met verse pap dat ze gewoon wordt aan meer brokjes?

Alhoewel ja, als ze naar de creche gaat zal ik toch ook potjes moeten meegeven want fruitpap moet meegegeven worden. Maar als ik al van 's morgens die pap moet gereedmaken om dan pas op de middag te geven :shock:
Dan zijn potjes toch beter in dat geval.


mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 15 aug 2005, 12:34

Ik ben van plan van Amy vers te geven maar ik vind ook als je het op voorhand moet klaarmaken dat het toch beter een potje is. Anders ben je al de helft van de vitaminen kwijt. Dat is van de creche dan toch ook bijna iemand verplichten om potjes te geven. Of mag je het fruit ook zo meegeven?

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 15 aug 2005, 13:33

dat ik het niet weet... Als je er bij nadenkt zal ze waarschijnlijk wel bedoelen dat ik het fruit moet meegeven en dat zij het dan maakt? Dat kan toch anders niet. Maar ze is nu met verlof tot als Eva mag gaan, dus de 5e september dus de eerste dag zal ze in ieder geval een potje meekrijgen.

Misschien eet ze nu liever potjes omdat dat het begin is, dat dat platter is. Zal dit nog een week doen en dan eens proberen met er wat vers door te mengen.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 15 aug 2005, 20:29

Hey Ellentje,

Onze Jelco eet al van zijn 3 maand enkel potjesvoeding (wel alleen fruitpap). Ik was ook begonnen met verse fruitpap te maken, maar dat wou hij totaal niet. Dan heb ik zelfs geprobeerd van de appelsien er uit te laten, omdat ik dacht dat dat misschien te zuur was of zo, nee, hij wou het nog niet.
Dan heb ik eens een potje gekocht, uit curieusiteit ( want ik had dat voor de andere twee nog nooit gekocht). En wat denk je? Ja hoor, in ene keer gans de pot leeg :roll: .
Dus vanaf dan ben ik blijven potjes geven. Ik heb zelfs geprobeerd van een potje te mengen met vers, en zelfs dat wilde hij niet.

Nu is hij negen maand een half, en sinds een kleine twee weken eet hij ....inderdaad verse fruitpap. De potjes is hij nu beu gegeten, en nu eet hij dagelijks een ganse kom verse fruitpap.
Ik stond daar vroeger altijd twijfelachtig tegenover, tegen de potjes. Maar als ze niets anders willen eten dan dat, is het beter dat dan niets hé.
Als Eva de potjes graag lust, geef haar gerust die, en probeer binnen een paar maand nog eens met verse.

Groetjes,

Vanessa.

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 16 aug 2005, 13:46

Mijn tweede was een heel moeilijke eter.
Hij at niets wat we hem gaven.
Niet vers en geen potjes.
Uiteindelijk is hij toch beginnen van de potjes gaan eten.
En hij heeft er heel lang over gedaan eer hij vers wou.
Zeker als het aardappeltjes en groenten waren,fruitpap lukte nog net.
Op de duur ben ik vers en potjes gaan mengen,en de potjes zo afgebouwd.
Is wel makkelijk zo een potje,maar komt op de duur wel wat kostelijk uit vind ik.
Maar ben zeker blij dat het bestaat,want mijn jongste is ook geen makkelijke eter,en heeft een hele tijd niks anders gewild dan de compotinnes van olvarit en bledina.
Gelukkig eet hij nu wel verse fruitpap.
Zijn groenten en aardappeltjes beginnen nu eindelijk een beetje te lukken.
Maar de moestuin potjes van bledina met spinazie is hij dus verzot op.
Vandaag heeft hij vers geheten,bloemkool en aardappeltjes ,met veel tegenzin at hij het dus op,maar hij heeft het wel geheten.


kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 25 aug 2005, 12:34

Wij hebben Jonas ook een tijdje potjesvoeding gegeven.
En hij luste dat heel graag.


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”