vanaf wanneer groente en fruitpap geven?
Moderators:Welcome, Moderators
ons ventje is sinds eergisteren met groentepap begonnen,hij had niet genoeg meer met zijn flesjes en de groentepap doet hij heel erg goed!
maar nu vroeg ik me af wanneer dan te starten met fruitpap?
maar nu vroeg ik me af wanneer dan te starten met fruitpap?
Ik zou het ni weten. Bij Fleur zijn we pas op 6,5 maand gestart met groentepap en toen ze daar voldoende van at, zijn we met fruitpap begonnen.
Ik zou niet te snel beginnen met fruitpap, omdat dat moeilijker te verteren is voor sommige kindjes. vraag anders eens raad aan de kinderarts of kind en gezin
Ik zou niet te snel beginnen met fruitpap, omdat dat moeilijker te verteren is voor sommige kindjes. vraag anders eens raad aan de kinderarts of kind en gezin
Je moet ongeveer 3 weken a 1 maand laten tss groenten en fruit.
Vroeger werd er altijd op 3 maanden gestart met fruitpap, nadien is dat 4 maanden geworden.Ondertussen spreekt men van eerst met groentepap te beginnen omdat dit beter verteerbaar is en minder zuur zoals voor refluxkinderen.
Mama's die borstvoeding geven worden aangeraden om 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven, maar dat is een persoonlijke keuze...
Ikzelf ben op 3,5 maand met fruitpap begonnen en op 4,5 maand met patatjes en tegen zijn 5 maand at hij vlees en vis.
Vroeger werd er altijd op 3 maanden gestart met fruitpap, nadien is dat 4 maanden geworden.Ondertussen spreekt men van eerst met groentepap te beginnen omdat dit beter verteerbaar is en minder zuur zoals voor refluxkinderen.
Mama's die borstvoeding geven worden aangeraden om 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven, maar dat is een persoonlijke keuze...
Ikzelf ben op 3,5 maand met fruitpap begonnen en op 4,5 maand met patatjes en tegen zijn 5 maand at hij vlees en vis.
- ericardtje
- Pas blauw
- Contacteer:
Inge is jullie meisje intussen al zo 'oud'!!EvytjeuH schreef:Sinds 2 dagen krijgt ons meisje ook groentepap
Amaik, ik schrik daarvan...
Doet ze 't goed?
Lowie is ook begonnen met groentepap... en eens dat goed ging ben ik fruitpap ook beginnen geven.
In 't begin moest ik na zijn groentepap nog flesvoeding aanbieden.
Pas als hij daar haast niets meer van dronk, mocht ik dat weglaten en dan een week daarna mocht ik met fruitpap beginnen.
Ik vond dat wel een goed systeem, zo heb je als mama een beetje een houvast hé
Succes alleszins!
ja, hé, het gaat allemaal zo snel!! Kato wordt ook "al" 2 maanden....Molly schreef:Inge is jullie meisje intussen al zo 'oud'!!EvytjeuH schreef:Sinds 2 dagen krijgt ons meisje ook groentepap
Maar om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, hier eerst fruitpap op 3 maand en op 5 maand groentepap. Groentenpap ging er vlotter in dan fruitpap. Dus deze keer start ik zeker eerst met groentenpap
Bij Femke begon ik één week voor haar 6 maanden met fruitpap en weekje later al met groenten en dat ging bij beiden vanzelf.
Ik koos toen eerst voor ftuit, omdat ik op werk kindje had gehad dat warme fuitpap wou, omdat die eerst met groentenwas begonnen.
Bij Sitske begin ik binne 3 weken al met groenten, omdat ik nu rapley ga gebruiken zie ik dat beter zitten ,maar eens dat goed gaat probeer ik wel fruit hoor...
Doei
G&F&S
Ik koos toen eerst voor ftuit, omdat ik op werk kindje had gehad dat warme fuitpap wou, omdat die eerst met groentenwas begonnen.
Bij Sitske begin ik binne 3 weken al met groenten, omdat ik nu rapley ga gebruiken zie ik dat beter zitten ,maar eens dat goed gaat probeer ik wel fruit hoor...
Doei
G&F&S
Molly schreef:Inge is jullie meisje intussen al zo 'oud'!!EvytjeuH schreef:Sinds 2 dagen krijgt ons meisje ook groentepap
Doet ze 't goed?
Ik ben begonnen toen ze 3.5 maandjes was.. ik ben nu al een grote volle week bezig, en ze is er helemaal weg mee.
Als ik met de lepel naar haar mondje kom, doet ze spontaan haar mondje al open. Ook zit ze te kraaien en te lachen
@ Ericardje : Ik ben erg trots op mijn dochter, ze doet het heel flink!
En.. het gaat idd erg snel