vraagje over HA melk

Moderators:Welcome, Moderators

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:
vraagje over HA melk

Bericht door Fanny » 30 jan 2006, 10:43

Hallo

Daar we aan mijn kant te maken hebben met excema en hooikoorts moesten wij op aanraden van de dokter steeds HA-melk geven aan de kids. Nu heb ik bij Sacha eens gewone melk gekocht om eens te zien en wat blijkt na het ongeveer 4 weken te gebruiken dat hij nu excema krijgt. Kheb net gesproken met de apotheek en ze zei me dat hij toch terug HA gaat moeten gebruiken (wat ik ook dus terug doe) maar wat ik nu mij afvraag gaat dit nog weggaan? Ik bedoel hij is nu woensdag 9 maand en vanaf 12 maand mag je gewone melk geven maar zal hij daar dan niet op reageren? De apotheek wist me te vertellen dat zo'n kindjes dan overschakelen naar gevitamineerde soyamelk maar zou hij daar aan kunnen weglopen? Is er iemand die dat weet!
Allee tis niet erg natuurlijk dat hij het zou moeten drinken maar ik vraag me dan af of hij nu over 3 maand er ineens wel tegen zal kunnen wie weet dit?

Groetjes fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 30 jan 2006, 10:47

geen idee....ik hoop voor jou van wel. MAar gevoelige huid zal ie altijd wel blijven hebben denk ik...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 30 jan 2006, 11:00

ja die gevoelige huid, ze hebben er alledrie last van((((
Geneviève is al reeds getest vorig jaar daar ze net 7 ging worden en bleek dat ze allergisch is van grassen in bloei en de es en de berk. Ze ging toen net een weekje bij mijn ouders gaan logeren (was bijna uitgerekend voor de bevalling van Sacha) en twas net bloeiseizoen van gras en ja hoor heeeeel de week volledig vol met bobbels van gras, enkel waar ze iets droeg van kledij nikske pffff. Dorothée wten we nog niks van (is nu 5) maar ze reageert er ook wel op maar minder.

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Gebruikersavatar
Karen/1982
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 11:18
Locatie:Tielt

Bericht door Karen/1982 » 30 jan 2006, 21:08

Fanny,

Ik kan je niet helpen, maar ben ook wel eens benieuwd naar reacties. Sverre krijgt ook al sinds zijn geboorte HA melk, omdat wij allebei hooikoorts hebben, mijn man als kind astma had en ik als kind koemelkeiwitallergie had. Ik vraag mij soms ook af wat dat gaat geven als we hem op 1 jaar gewone melk en melkproducten gaan geven. Ik let nu ook op dat er in zijn bijvoeding (vb in de koekjes voor de fruitpap) geen melkafgeleiden zitten, omdat ik ook bang ben dat hij erop zou kunnen reageren.

Donderdag moet ik naar K&G, ik zal het daar eens aan de KA vragen...
Karen, mama van een kleine wervelwind (30/08/2005)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Karen/1982
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 11:18
Locatie:Tielt

Bericht door Karen/1982 » 05 feb 2006, 10:37

Fanny,

Ik ben dus donderdag naar K&G geweest, maar de KA die daar zat was echt niet te doen! 't was de eerste keer dat we die vent hadden en voor mijn part ook de laaste keer. Hij zei bijna niks, was enorm bruut met Sverre en toen hij op zijn fiche mijn naam zag staan vroeg hij aan mij: mevrouw, heet u echt zo??? Ik had veel zin om te zeggen: neen, 't is mijn pseudoniem! :roll: Ik heb nu wel een naam die niet veel voorkomt, maar dan nog, geen reden om ermee te zitten lachen hè.

Enfin, omdat ik mij zat druk te maken in die vent, ben ik het dus vergeten te vragen... :roll: Sorry hoor!

Groetjes,
Karen, mama van een kleine wervelwind (30/08/2005)
Afbeelding


Lily
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 00:37
Locatie:Aarschot

Bericht door Lily » 22 feb 2006, 16:47

Fanny,

Hier van hetzelfde laken een pak. Wij gaan geen melkproducten mogen geven, best zo lang mogelijk HA-melk, en dan soyamelk (groeimelk met B12 in) Qua verzorging hebben wij zijn merk gevonden, er is een merk dat hij heel goed verdraagt en dat bij hem zelfs beginnende exeem de kop indrukt. Als het heel erg is moeten we wel cortisone smeren, maar dat is pakweg een keer om de drie/vier maand. Al bij al moeten we niet klagen.
Waar ik wel bang voor ben is astma. Bij de minste verkoudheid slaat het op zijn luchtwegen en begint hij de piepen en te 'wheezen'...

Gebruikersavatar
mayna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2006, 12:57

Bericht door mayna » 24 mar 2006, 11:52

Onze srpuit is ook allergisch en had enorme uitslag over heel zijn lijfje en zijn gezichtje, exceem volgens de kinderarts én k&g. We geven al HA melk dus hebben we andere maatregelen genomen en er is al zichtbaar resultaat na 2 dagen:

1/ enkel wassen met Le Chat, geen wasverzachter gebruiken (deden we niet maar wasten met ander produkt vroeger)

2/ enkel olie gebruiken voor het badje, ik gebruik nu balneum forte, wel redelijk vettig

3/ badje om de 2 dagen

4/ was niet gezegd maar ik doe het toch: ik smeer hem elke dag in met mustela dermo-pediatrisch stelatria - uit de hypoallergene lijn van mustela

Nu, 2 dagen later is zijn velletje veel minder ruw en zijn gezichtje is helemaal opgeklaard, de vlekken zijn bijna volledig weg.

Ervoor gebruikte ik olie + zeep van mustela voor zijn badje (elke dag) en ik smeerde hem in met bodylotion van mustela (niet slecht maar hielp niet)

Wat ze mij zeker aanraadden is nooit iets anders dan van de apotheek te gebruiken. Mustela (en dan voor de HA produkten) zijn het beste voor zijn velletje.
Als ik mijn oren sluit
hoor ik je toch
Gaan de lichten uit
Zie ik je nog
en wat ik voor je voel
gaat nooit voorbij
Je bent een deel
het mooiste deel van mij !


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”