Speenprobleem (reflux - gewoon) HELP

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
suzynatascha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 sep 2004, 15:37
Locatie:Lier
Speenprobleem (reflux - gewoon) HELP

Bericht door suzynatascha » 07 dec 2005, 20:39

Hallo,

Ik heb hier al eerder verteld dat mijn kindje, die nu 1 jaar en 2 maand is, nog steeds last heeft van Reflux.

Ik probeer nu af en toe af te bouwen van die refluxmelk, het gaat niet van een leien dakje, maar toch, overgeven gebeurt niet zo vaak meer en ook niet meer zo veel.

Dus geef ik nu af en toe kant en klare groeimelk. Nu als ik de melk in zijn fles giet en alles opwarm in de micro, dan doe ik het witte 'hoedje' eraf en zet ik zijn speen erop. Als ik dan de warmte wil testen, spettert de melk er zo uit.

Nochtans gebruik ik voor veiligheidsredenen tegen de reflux speciaal nog steeds speentjes voor baby's van 0 tot 3 maand, met kleine gaatjes dus.

Met de antirefluxmelk (Nutrilon AR), gaat dit heel goed en drinkt hij alles op zijn gemak op.

Nu met die opvolgmelk, kan dat kind bijna geen adem nemen tussenin. Zo snel gaat het.

Neem nu dat ik een speentje zou kopen voor +12 maand, amai, mijn hele vloer ligt vol met melk ipv zijn maagje.

Dus maw ik begrijp er niks van.

Dat kan toch niet dat al jullie (niet-reflux) kindjes een speen gebruiken waarvan de melk gewoon eruit vliegt zonder dat ze moeten zuigen??

HELP!!!

Grtjs,
Natascha
Ik ben 24 jaar en ben in verwachting van mijn tweede kindje!

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 07 dec 2005, 22:25

hoi,

mss, moet je eens een kwartdraai aan het schoefdopje geven als je de speen op de fles zet( je draait de speen vast op de fles en dan draai een een kwartslag terug) Ik gebruik speentjes van +6 maanden maar ik moet het geven op nummer twee, anders verslikt ze haar. Wat die opvolgmelk betreft, heb ik vorige week ook eens geprobeert en daarbij heeft ze niet overgegeven dus daar kan ik je geen raad in geven!

succes verder!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 07 dec 2005, 23:05

Heb je al eens een antilekbeker geprobeerd? Ik weet niet of dit een oplossing is, maar ik denk dat hij dan toch iets harder moet zuigen dan dat met een fles het geval is..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 19 dec 2005, 20:49

volgens mij is je kindje het niet gewoon om die melk te drinken en moet hij dat leren. isaura kreeg ook nutrilon ar en das een hele dikke pap hé. en dan ineens veranderen naar een slappe pap, dat moet volgens mij wennen. mss eerst een beetje indikken met bambix of koekjesmeel ofzo en geleidelijk aan er minder indoen? het is dan ook nog eens goed tegen de reflux hé.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”