harde stoelgang sedert fruitpap

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
falderie
Pas blauw
harde stoelgang sedert fruitpap

Bericht door falderie » 07 nov 2006, 22:05

Marithje is nu sedert een paar weken gestart met fruitpap en haar stoelgang is daardoor compleet veranderd. Tot dan had ik iedere dag toch een volle pamper (met typische bv-stoelgang)

Sedert ze fruitpap eet is dit veranderd in "konijnenkeuteltjes" om het plastisch uit te drukken :lol: Ze zit haar soms echt te weren tot en met, en als ik dan kijk vind ik 1 minikeuteltje in haar pamper.
Ik heb vandaag de banaan weggelaten en een kiwi gegeven in de plaats (dus 1 koek, 1/2 appelsien, 1 kiwi, 1 appel). Ze vond het wel lekker, maar het vulde duidelijk veel minder want de pot was leeg en ze zette het op een brullen :twisted: , ze heeft direct na de fruitpap nog veel gedronken ook, en na een fruitpap met banaan heeft ze geen melk meer nodig.

Iemand nog tips om haar stoelgang "aangenaam" te houden? tot nu toe heeft ze nog geen krampen of pijn, maar ik vrees toch dat da er ooit moet van komen.

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 08 nov 2006, 11:15

het is wel normaal dat de samenstelling verandert eens ze vaste voeding krijgen hoor, maar als het idd last geeft dan kan je misshcien eerder eerst groentjes geven en na een poosje pas fruit ... groenten zijn minder agressief en als ze dan last hebben van te harde stoelgang dan doe je er ipv gewone boter een lepeltje olijfolie onder - dat vergemakkelijkt ;)
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 08 nov 2006, 21:32

Ik doe altijd olijfolie in hun eten. Dat schijnt gezond te zijn voor de hersentjes :wink:
Zoals biomam zegt: mss eens proberen met groentjes.
Of haar sinaasappelsap laten drinken als ze dat mag.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 09 nov 2006, 10:06

vers sinaasappelsap, mag je dat zuiver geven? Of moet je dat verdunnen met water?

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 nov 2006, 14:20

Hoe oud is ze nu juist? Haar banner staat er niet :wink:
Op 4 mnd verdund met wat water. Rond een maand of 6 mag je dat wel zuiver geven.
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 09 nov 2006, 18:30

ken dat
Shayenzo heeft altijd al wat vaste stoelgang gehad, wel elke dag, maar ook soms een kwartier forceren voor 2 keer niks :?
ik dacht dat het met groente en fruitpap beter ging worden want normaal zet dat meer af, niks is minder waar, hij gaat nog harder, soms een harde bol, soms ook een konijnekeutelke
ik geef iedere dag kiwi in de fruitpap, zelfs al kiwi en pruimen samen gegeven, of sinaasappelsap erin, scheelt niks :cry:
ook doe ik boter met olijfolie in de groentepap
ben nu iets gaan halen bij de apotheek, op aanraden van hem en vroedvrouw, een licht laxeermiddeltje, maar ga het niet zomaar elke dag geven denk ik, hoewel het mag, maar toch :?

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 10 nov 2006, 10:27

Hier beginnen de kiwis toch hun vruchten af te werpen. Vandaag voor het eerst normale stoelgang, geen keutelkes meer dus. En ik zag duidelijk de pitjes zitten, dus tis wel degelijk de kiwi die zijn werk doet. Gelukkig eet ze het graag met kiwi erin.

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 nov 2006, 14:27

ja, hier iedere dag kiwi, en in het begin ging dat ook goed, maar na even niet meer :?
heb nu Folax junior, poederke om in zijn drinken te doen, maar ipv 1 zakje per dag zoals aangegeven, geef ik maar 1/2, en het gaat precies tot nu toe

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 15 nov 2006, 15:07

Gelukkig heeft Marithje er tot nu toe zelf geen last van, tis niet dat ze al ooit geweend heeft omdat ze kaka moet doen of zo, of dat ze pijn heeft in haar buikje. Ik wil het gewoon voorkomen.

Saraatje
Pas blauw

Bericht door Saraatje » 15 nov 2006, 16:43

Hoi,

ik weet niet of het wetenschappelijk bewezen is, maar uit ervaring met de onthaalkindjes blijkt dat zowel appel als banaan bij vele kindjes de stoelgang moeilijker maakt.

Veel sinaasappel, kiwi,... geven helpt, maar het kan natuurlijk ook dat jouw kindje op een ander soort fruit reageert. Zo hebben wij een kindje gehad dat als het peer had gegeten, heel veel moeite had om een kakapamper te maken.

Sara

mell
Moderator

Bericht door mell » 15 nov 2006, 21:22

Zorgen voor voldoende vocht.
Maaike had dit ook en soms nog. We zorgen dat ze na afloop wat drinkt: water, versgeperst fruitsap, ... Dit helpt heel goed. Sindsdien ook geen keuteltjes meer.

En dat drinken. In het begin ging dit over een paar slokken, nu drinkt ze al wat meer.

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 16 nov 2006, 09:21

Ja das ook wel een probleem, water, da gaat er momenteel nog niet al te best in. Maar ik bied het haar toch elke keer aan.

Ik zou ze ook wel nog wa melk kunnen geven, maar ik wil da afbouwen omdat ik 27 november weer moet gaan werken, en geen zin heb om veel te moeten afkolven voor de onthaalmoeder.

Ik weet nog dat Renate daar ook ne helen tijd over gedaan heeft om water te leren drinken en nu zou ze niet anders doen.

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 16 nov 2006, 13:02

Vorige week heb ik nog een tip gekregen ivm stoelgang en fruitpap. Alleszins geen banaan erin doen en ipv rauwe appel: appel in stukjes met een beetje water in de microgolf, tot het plat is en dan bij de fruitpap doen.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 16 nov 2006, 14:09

Dat van die appel is nieuw, maar lijkt me een goede tip.
Afbeelding
Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 16 nov 2006, 17:52

@falderie: dat van dat water. Maaike dronk het in het begin ook niet. Nu al veel beter. Maar we hebben het haar vaak aangeboden. Versgeperst fruit was sneller een succes.

Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”