flesjes steriliseren
Moderators:Welcome, Moderators
-
- Pas blauw
Ik heb zo'n sterilisator gekocht voor in de microgolfoven. Mijn vraag is: als 'k meerdere flesjes tegelijk steriliseer, hoe moet 'k ze dan bewaren. Draai 'k ze gewoon dicht terwijl ze nog vochtig zijn, of moet 'k ze eerst laten drogen? En hoe lang mag 'k ze laten staat?
hier worden ze gesteriliseerd, eruit gehaald en onmiddellijk gevuld met water en de frigo in. Met Sam (was in de winter) lieten we ze uitlekken op een propere keukenhanddoek. Maar nu, met die vliegen in huis
, steken we ze direct in de frigo.
We maken juist genoeg flesjes klaar op voorhand voor 1 dag (meestal 's avonds allemaal en die voor de nacht maken we al klaar met de poeder in, de andere gewoon het water dus...)

We maken juist genoeg flesjes klaar op voorhand voor 1 dag (meestal 's avonds allemaal en die voor de nacht maken we al klaar met de poeder in, de andere gewoon het water dus...)
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
-
- Pas blauw
Mijn zoontje krijgt nog hoofdzakelijk borstvoeding, behalve de voorlaatste maaltijd: dan krijgt hij een flesje. Als 'k dus meerdere flesjes steriliseer, is dat voor verschillende dagen he. Mag ik dat dan ook al vullen met water? Of beter gewoon dichtdraaien en zo vochtig wegzetten?
Tot welke leeftijd is het eigenlijk aan te raden om te steriliseren? 'k Heb nog gehoord tot ze fruitpap beginnen eten.
Tot welke leeftijd is het eigenlijk aan te raden om te steriliseren? 'k Heb nog gehoord tot ze fruitpap beginnen eten.
Hier aten ze allebei fruitpap of patatjes op 3 mnd, dus over dat steriliseren en fruitpap eten zal wel niet echt kloppen. Zolang je flesvoeding geeft, zou ik ze 1 keer per week steriliseren, vanals ze 6 mnd gepasseerd zijn.Engeltje 2 schreef:Tot welke leeftijd is het eigenlijk aan te raden om te steriliseren? 'k Heb nog gehoord tot ze fruitpap beginnen eten.
- jong moederke
- Pas blauw
ik heb flesje gesteriliseerd elke dag...ale tot ik er 4 had en de sterilistator vol was. Dus toen hij patatjes at en fruitpap kwam ik nog maar aan twee flesjes per dag wat maakte dat ik om de twee dagen steriliseerde
Nu na zijn 1 jaar steriliseer ik ze na ziek zijn of 1 keer in de maand ongeveer
Heb ook zo eentje voor in microgolf waar er 4 inkunnen en haalde die eruit en droogde die op een propere handdoek en anders goot ik het water eruit en liet ze drogen in de sterilisator zelf
Nu na zijn 1 jaar steriliseer ik ze na ziek zijn of 1 keer in de maand ongeveer
Heb ook zo eentje voor in microgolf waar er 4 inkunnen en haalde die eruit en droogde die op een propere handdoek en anders goot ik het water eruit en liet ze drogen in de sterilisator zelf
Eigenlijk mag je zo min mogelijk aan gesteriliseerde spullen komen. Je dood alle bacterieen en als je er dan terug met een handdoek aankomt zitten er dus terug bacterieen op. Als je het toch doet zeker iedere keer een verse handdoek gebruiken! Beter gewoon laten drogen in bv een rekje of je sterilisator zelf. ( vroeger geleerd op 't school
)

- Sfiedeltje
- Pas blauw
ik heb overlaatst in Nederland een koppel gezien dat water van de kraan
in het flesje deed en dan met de vinger voelde
of de temperatuur goed was, dan de poeder erbij deed en dan met een lepeltje roerde
Dan vraag ik mij het nut van steriliseren af hoor
De baby was (zo te zien) een maand of 3 oud...
Maar ja, misschien overdrijven we ook hier...

Dan vraag ik mij het nut van steriliseren af hoor

De baby was (zo te zien) een maand of 3 oud...
Maar ja, misschien overdrijven we ook hier...
- dolfijntje2
- Pas blauw
water van de kraan zou ik nu toch ook niet direct gebruiken ! wij gebruiken hier ook spa reine en voelen met men vingertop doe ik ook maar ook hier de handen eerst gewassen. ik vind dat je ook niet moet overdrijven met dat steriliseren maar je moet toch zien dat het proper blijft he en water van de kraan is volgens mij niet echt gezond voor zo'n klein babytje
We hebben flesjes gesteriliseerd tot zo een 6 maand. We waren het aan het afbouwen toen ik de sterilisator in de oven per ongeluk heb laten smelten
Hete lucht aangezet om eten te maken en vergeten dat dat ding er nog inzat.
Een nieuwe kopen zagen we niet meer zitten en nu worden ze elke dag goed afgewassen en af en toe, om de paar weken, kook ik ze in mijn grootste kookpot met wat azijn bij om ze goed proper te krijgen. De ouderwetse manier dus

Hete lucht aangezet om eten te maken en vergeten dat dat ding er nog inzat.
Een nieuwe kopen zagen we niet meer zitten en nu worden ze elke dag goed afgewassen en af en toe, om de paar weken, kook ik ze in mijn grootste kookpot met wat azijn bij om ze goed proper te krijgen. De ouderwetse manier dus

je kan ze ondersteboven op een propere handdoek zetten dan drogen ze ook en blijven ze "huishoudsteriel" en anders laat je ze gewoon in het rekje van de sterelisator hngen hè maar niet te lang afgesloten bewaren als ze vochtig zijn vanbinnen hoor want dan kan er schimmelvorming (jakkes !!) ontstaan.
Stereliseren moet dacht ik tot 4M en daarna ben ik ik beginne minderen en ik ben het sporadischer beginnen doen - voor R enkel met tutjes nog want de flessen die ik nu enkel nog als beker voor zijn thee of zo gebruik die stereliseer ik zelden nog. De ouderwetse kookpotmanier is hier net nog gebruikt voor een stel nieuwe tutjes (met de oude die nog rondslingerden erbij ineens) die ik pas heb gestereliseerd zie want ons aapke begint tutters kapot te bijten
en als hij zo doorgaat dan zal 't rap gedaan zijn want ik ben niet van plan om de 2 dagen naar da apotheek te lopen om 2 nieuwe tutten ... Hij heeft er nu op 2 dagen 2 kapotgebeten en als hij zo doorgaat dan krijgt hij gewoon geen tut meer - zeg ik nu tenminste
maar de kans bestaat dat ik de apotheek haar hele vooraad tuttekes ineens ga opkopen in een ontredderde bui en om een poos toe te komen dan maar zenne ... 't Zal ne grote kookpot worden dan
om die gebruiksklaar te krijgen ... of ik kan ze in shiften stereliseren, maar ja dan liever alles ineens. Mijn sterelisator is vanaf nu werkloos en gaat een dezer in de doos om naar mijn schoonzus te verhuizen.
Stereliseren moet dacht ik tot 4M en daarna ben ik ik beginne minderen en ik ben het sporadischer beginnen doen - voor R enkel met tutjes nog want de flessen die ik nu enkel nog als beker voor zijn thee of zo gebruik die stereliseer ik zelden nog. De ouderwetse kookpotmanier is hier net nog gebruikt voor een stel nieuwe tutjes (met de oude die nog rondslingerden erbij ineens) die ik pas heb gestereliseerd zie want ons aapke begint tutters kapot te bijten

- heidi en vanni
- Pas blauw
Ik laat ze vaak gewoon in mijn sterilisator zitten. Zal nu wel steeds het deksel erafhalen! vaak zet ik ze dan gewoon open in een kast. Zal wel niet zo goed zijn voor het hout vrees ik...
Ik vind het wel vervelend dat ze nog wat nat zijn soms om ze mee te geven aan de onthaalmoeder.
Maar afdrogen neemt het steriel efect weg idd.
Ik vind het wel vervelend dat ze nog wat nat zijn soms om ze mee te geven aan de onthaalmoeder.
Maar afdrogen neemt het steriel efect weg idd.
een kleine broer voor onze allerliefste Murphy (engelse bull)