Bijna 5 mnd, maar fruitpap...nee bedankt!

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem
Bijna 5 mnd, maar fruitpap...nee bedankt!

Bericht door sandy » 27 okt 2005, 21:48

t'Ja de titel zegt het al.
Ik geef de flesvoeding aan Milan. Ik ben begonnen op 3.5 mnd begonnen met fruitpap. Het ging ongeloofelijk goed, net of hij had nog nooit iets anders gegeten :)
Yana heeft in de periode een snotvalling gekregen. Enkele dagen nadien had Milan een rood keeltje en een verstopte neus. Resultaat: walgen in de fruitpap. Ik dacht: het is nog vroeg, dus ik wacht een week of twee. Ik heb het dan wat uitgesteld en nu sinds een week terug herbegonnen. Maar het is dus een ramp. Hij spuwt alles terug uit en na de alleerste hap zet hij het op een schreeuwen. Na vijf minuten is baby en mama volledig overstuur en grijpen we weer naar de fles. :roll:
Op vijf weken is hij dus maar 300 gr aangekomen, wat ik niet veel vind.
En dan te bedenken dat het zo goed aanzette.
Ik weet nu echt niet wat ik moet doen.
Volhouden of heeft iemand andere tips?
Bij Yana heb ik ook een drietal weken gesukkeld, maar ik gaf haar een hapje en dan de tut en zo slikte ze het binnen. Bij Milan werkt die truk dus niet. :cry:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 okt 2005, 21:51

Als je vers geeft, eens een potje proberen? Of andersom? Meer tips heb ik helaas ook niet, Karsten was er ook een ramp in.. En nu, nu eet hij als een paard!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 okt 2005, 21:57

Dank u Dagmar voor de snelle reactie :shock:
Ik heb ook al zoiets zitten denken. Morgen ga ik om een potje, eerst hapje ofzoiets.
Bij jou was het dus ook een ramp en nu eet hij gelijk een paard...er is dus hoop voor mijne kleine vent. :)
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 okt 2005, 22:01

Ja, in het heel begin ging het vlot en toen ineens niet meer.. Vers, potjes, geplet, gepureerd,.. noem maar op.. Karsten wilde niets, alleen maar mamamelk! En nu,.. 't is echt een verschil als dag en nacht!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 27 okt 2005, 22:12

waarom probeer je de Rapleymethode eens niet?
Je kookt stukjes fruit (als ze te hard zijn, zoals appel, anders kook je het zelfs niet) en geeft hem dat gewoon in zijn handje en dat hij dan zijn plan maar trekt...

Rapleymethode is een methode waardoor de kindjes zichzelf leren eten (dus je voedert hen niet, je laat hen hun plan trekken) dit met behulp van stukjes groenten/fruit die groter dan hun handje zijn zodat ze het makkelijk kunnen vasthouden...

We zijn met Troia nog niet officieel met groentjes/fruit begonnen, maar af en toe krijgt ze hier al stukjes mee en wees maar zeker, wij zijn hier een groot voorstander van die methode... vooral als we Troia bezig zien zijn we helemaal overtuigd!


Je kan het eens proberen he, wat verlies je er mee?

En dan nog, in die fruit/groenten zou ik mij zo niet druk maken...
normaal gezien begin je daar vanaf 6 maand mee om er voor te zorgen dat ze tegen dat ze een jaar zijn kunnen eten, voor een jaar is het eigenlijk niet nodig dat ze al fruit/groenten eten... Vanaf een jaar echt wel noodzakelijk...

Volg gewoon het ritme van je kindje, het zal wel goed komen... (en het zal niets te kort komen als het nu nog geen groenten/fruit eet hoor)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 okt 2005, 22:21

t'Is daar dat ik me zorgen over maak. Dan hij voedingsstoffen tekort gaat hebben.
Je zegt dat ze normaal maar beginnen op zes maanden, maar is dit niet meer bij borstkindjes? Ik geef dus maar gewoon de fles.
Maar het is wel een goeie tip van dat gekookt fruit. Als het niet lukt met het potje, dan ga ik dat zeker proberen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 okt 2005, 22:24

dat is geen tip, dat is een hele voedingsmethode :lol: :lol: :lol:

wel, dat is het hem nu net...
Normaal gezien zijn hun darmpjes op 6 maand pas ontwikkeld en zou je het niet vroeger mogen geven!
Allez ja, niet mogen is een groot woord he...
Het beste is alleszins dat je pas vanaf 6 maand begint, zowel voor bv- als voor fv-kindjes (dagmar, jij weet dat ook, verbeter mij als ik fout ben he)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 okt 2005, 22:25

Nee, voor fleskindjes mag dit ook (flesvoeding bevat ook alles).. Maar bij Kind & Gezin zit die 3 of 4 maandengrens er zo ingebakken.. Tot 1 jaar is melk de voornaamste voedingsbron en de rest is BIJvoeding.. Maar gewoon niets forceren en dan komt het wel in orde! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 okt 2005, 22:26

Alé, das goed. Ik ben toch blij dat ik jullie heb, hoor :D :wink:
Ik ben nu toch al iets gerustgesteld. Ik schakel binnen een paar dagen over op de opvolgmelk en daar zit weer al iets meer in.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Lily
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 00:37
Locatie:Aarschot

Bericht door Lily » 27 okt 2005, 23:41

Ik ben met vijf maanden begonnen met fruit en groentenpap. En ik kan je verzekeren, het is een miserie geweest. Nu gaat het beter, maar... meneer die ziet dat wij een boke eten met onze handen, dus hij wil ook. Als ik veel tijd heb krijgt hij brokskes die hij zelf met zijn handjes kan vastpakken, dat is wel een kliederboel, maar het smaakt hem beter, en de uitdrukking op zijn gezicht is geld waard (zo fier als twee gieters) . Mijn enige zorg: bij kind en gezin zeiden ze dat het een beetje risky is om zo jong al een stukje banaan, gekookte wortel te geven omdat ze er dan rapper in zouden kunnen stikken. :?

Katia

Bericht door Katia » 28 okt 2005, 10:47

dat is dus zo'n onzin he!
stikken en eten heeft niets met elkaar te maken!
En stikken kan je rapper in iets vloeibaars dan in stukken!
K&G begint serieus op mijn systeem te werken...

Wat je kindje wel kan hebben is dat het begint te kokhalzen (maar kindjes die eerst groentepap hebben gekregen hebben dit ook als ze met stukjes beginnen), maar kokhalzen is een reflex om grote stukken niet door je keel te laten gaan (daardoor beginnen ze te kauwen)
Stikken daarentegen kan je enkel als er voedsel in je luchtpijp vast komt te zitten (heeft niks met je slokdarm te maken) en de kans dat er stukken in je luchtpijp komen is veeeeeeel kleiner dan dat er iets vloeibaars in komt he :wink:

Ik zou mij van K&G niet te veel van aantrekken... :roll:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 28 okt 2005, 12:20

ik heb hier geen problemen gahd met fruitpap...ze raden me ook eerst aan om patatjes te geven omdat fruitpap zoeter is...

Het is goed gelopen en ik heb het eerst met banaan en appel gedaan...

Ik heb ergens ook wel schrik voor het verslikken en stikken...

MAar al bij al valt dat goed mee want geef hem sinds kort een betterfood koek ipv die in fruitpap te doen (waarin ik nu vanillevlokken doe) en hij sabbelt daar zo flink op...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 okt 2005, 20:48

bedankt voor al jullie antwoorden! :D
Ik ben, mede door jullie, gerustgesteld. Ik ga misschien nog even wachten.
Ik heb het ook niet zo begrepen op K&G. Ik ben nog maar één keer geweest met Milan en ik kreeg al negatieve commentaar van de Ka. Nu ga ik gewoon verder naar de Ka, enkel nog voor zijn spuitjes. Zijn gewicht en groei hou ik zelf wel bij. Als ik met nog vragen zit, zijn jullie er ongetwijfeld :D :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 28 okt 2005, 21:45

wees maar gerust!
hier heb ik ook al veel antwoorden gehad!
vooral tijdens mijn zwangerschap!!!

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 26 aug 2006, 13:41

Wij zijn rond 16 weken begonnen met groentenpap. Geen enkel probleem, een 4tal weken later de fruitpap ook erbij. Meer dan een week geen enkel probleem en toen begon ze tanden te krijgen en ging het ineens niet meer.

De groenten geen enkel probleem maar bij het fruit een gejank en gekrijs. Dan maar flesje maar iets later ligt alles er terug uit.

Dan zijn we met het fruit gestopt en vandaag terug geprobeerd. Maar weer een gekrijs, dan maar flesje en dit keer blijft wel alles binnen.

Iets daarvoor had mijn vrouw haar een beetje meloen gegeven en dat ging er gelijk niets in.

Die ene methode waarover men het heeft lijkt me wel interessant. Vanaf wanneer mag dit?

De fruitpap laten we voor wat het is. We gaan wel nog eens proberen met 1 enkel fruitsoort en dan zien we wel.

Naar K&G luisteren we niet :lol: .

Ben wel blij te lezen dat toch nog iemand dit aan de hand heeft. Eerst geen enkel probleem en dan ineens wel.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 26 aug 2006, 14:21

op die leeftijd is dat nog geen must hoor ... als je bang bent voor een tekort dan kan je vitamines als voedingssuplement geven (tijdelijk eventueel) n die eb je voor die leeftijd al in zowel siroop als druppels.

Hier ook een fervent rapleykindje trouwens :) en ik moet zeggen dat hij veel beter (= meer, zowel in hoeveelheid als in soorten voeding) eet dan zijn broer die vroeger dus netjes volgens het K&G-schema op 4M groenten en op 5M fruit bijkreeg.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 26 aug 2006, 14:22

wij gaven trouwens zowel rapley als gepureerd eerst en meneer wil nu niks plats meer: alleen hele stukken nog
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 26 aug 2006, 15:05

Anaïs heeft eerst groentenpap gekregen voor de eerste keer aan haar 6 maand, dan fruitpap en dan als ze iets ouder was rond haar 8 maand dacht ik....ook stukjes banaan, appel...

Nu neemt ze zelfs een hele appel vast om aan te knabbelen en peuzelen...of een stuk meloen...enz...
Ook het avondeten eet ze met haar handjes...stukjes vlees, patatjes op zij geheel...wat de pot schaft he...

Met een lepeltje kan ze zelf nog niet eten...dus appelmoes enzo, help ik dan een beetje
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 aug 2006, 22:22

Milan eet nu vlot stukjes fruit die hij goed kan knabbelen met zijn tandjes. Maar fruitpap wil hij nog steeds niet. Heb het nog een geprobeerd, maar nu krijgt hij het nooit nog! Hij eet fruit en daar ben ik héél blij om, na wat ik allemaal heb meegemaakt met hem.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”