hobby - voor de kids?

Over trukjes van vlekjes in kleren, tot een middeltje tegen de hik.....

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44
hobby - voor de kids?

Bericht door bioMam » 02 aug 2006, 13:30

Hebben jullie (iets oudere) kinderen een hobby en zo ja, wat dan?

Wij overwegen om J ergens voor in te schrijven maar weten niet goed wat: vorig jaar wou hij niet en ik had zoiets van OK, het zal al wel genoeg zijn om van school te veranderen en naar 't eerste leerjaar te gaan terwijl er nog niet zo heel lang een baby is bijgekomen ... Soms merkte ik toch da thij zoich precies meer moest kunnen uitleven. In de kleuterjaren heeft hij 3 semesters (2de kleuterklas en 1ste smester 3de kleuterklas) "Bewegingsschool" ggedaan" = soort turnkring waar de ouders in meedoen en dat was ideaal toen. Nu heb ik het gevoel dat hij klaar is voor "meer" maar ik moet eens met 'm overleggen wat en hoe en ik wéét gewoon al dat hij gaat tegenstrobbelen: liever lui dan moe en liever meer thuis dan op kamp of zo, maar ik merk dat hij er dan (eens hij gaat) altijd veel aan heeft.

Muziekschool en woorddrama kan hij pas volgend jaar (vanaf het derde leerjaar) doen bij ons in de gemeente. Van de scouts of de chiro wil hij niet horen en enkele van zijn vriendjes doen voetbal maar dat lijkt me ook niets voor onze J en bovendien heb ik eerlijk gezegd de pest aan voetbal :lol: dus daar ga ik niet om treuren maar wat dan wel hè? Ik weet niet of atletiek op 7 jaar al kan - valt eens na te vragen, maar toen iemand hem onlangs zei da thij echte lopersbenen had en zoiets als atletiek zou moeten doen heeft meneerke vlakf geantwoord dat hij liever een andere sport wil doen en rara welke? Hij wil later motorcrosser worden - zoals Stefaan Everts. Juist ja :lol: maar dat gaat hij nu (nog) niet doen dus zenne - nog een jaar of 9 voor ik an de discussies ovr brommers e.d. begin, dank u. :lol:
Tekenacademie daar wou hij vorig jaar ook niet van weten maar is nog een optie al heb ik zo het gevoel dat hij beter ites zou doen waar hij zich fysiek wat in kan uitleven - en anderzijds meot dat dan toch ook weer niet al te afmattend zijn want het is een tenger kereltje ... Zwemmen doen we zelf tussendoor al wel eens en doen ze met school ook al. In onze sporthal kan er echt veel (van zwemmen tot gevechtssport) en ik zou 'm echt wel iets willen laten doen.

Ik ben benieuwd wat jullie kids doen ...
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 16 feb 2007, 23:07

Biomam, heb je uiteindelijk iets leuks gevonden voor je zoontje?

Ik raad zeer hard de kunstacademie aan ("tekenschool"). dit is echt niet zo passief als veel mensen denken, en zoveel meer dan enkel tekenen.
Vroeger was dat misschien, maar nu zeker niet meer.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 17 feb 2007, 09:48

hij heeft een aantal maanden athletiek gedaan maar toen het winterseizoen ging beginnen wou hij niet meer gaan (het was een beetje zwaar om 2 keer per week te gaan en hij was het beu :? en kende die andere kinderen niet zo goed en er waren ook wat vechtersjassen bij en hij was bij de jongsten en de ongens en meisjes zaten apart want anders had er tenminste nog een meisje van zijn klas bij 'm gezeten)

deze week gaat hijj via de grabbelpas eens een proefles Taekwondo doen en ik denk dat hij wel ene zou zijn voor zoiets (eventueel een andere gevechtssport maar als hij dat echt wil doen dan wil ik wel een goeie groep zoeken die ook de leer van de filosofie mee benadrukt: misschien Goshinjutsu of Aikido want dat kan je hier in de sporthal volgen) en als hij blijft twijfelen dan a ik eens informeren naar de Sportzapper: dat zou dienen om eens uit te testen welke sporten je liggen, maar dat is vanaf 8 jaar (en hij is nog net 7 tot midden juni hè) en dan kan je daarmee aan een aantal activiteiten naar keuze deelnemen. De info op de site van Mortsel is wel duidelijk. Het lijkt me ideaal omdat hij dan niet kan zeggen dat hij die ene activiteit beu is ;) hè. 'k Heb een nogal wispeltuig mannetje dat liever thuisbljft maa rik merk dat hij zijn energie ook kwijt moet kunnen en de laatste tijd loopt hij weer de muren op en ik wordt er kirre wiet van. 'k Had ook al voorgesteld om eens een proefles capoeira te gaan doen want de manier waarop hij hier in huis rondspringt heeft daar wel wat van weg ;) en hij doet nu ook wel (1 zondag per maand van sept tot maart) mee met de zwaarddans en treedt dan op Halfvasten (dit jaar op 18/3 - zie ook de info van vorig jaar) mee op in de kindergroep - en zijn papa en opa zitten al jaren in de (oorspronkelijk alleen mannen toelatende) volwassenengroep (en er is nu ook een vrouwengroep maar daar begin ik niet aan ;) zenne). Vorig jaar hadden ze jongens tekort voor de kidnergroep en hebben ze op 't laatste de leeftijdsgrens verlaagd zodatJelmer die toch al lang wou meedoen nog rap met een paar repetities als jongste zwaarddanser ooit kon meedraaien en dat was ook het eerste historisch gekende driegeslacht dat samen optrad :P dus ik was er wel apetrots op. Dat is echter duidelijk niet genoeg om zijn energie positief te gebruiken hè zo ene keer per maand meehuppelen ...

Tekenschool heb ik al vaak geopperd maar ik krijg 'm er met geen stokken naartoe - jammer want dat is om 't zo te zeggen in onzen achtertuin :lol: en hij zou er wel een heleboel aan kunnen hebben.

Vanaf volgend schooljaar kan hij ook muziekschool of woordkunst volgen en dat gaat oor in zijn eigen school en daar krijgen ze eind dit schooljaar info over: dat lijkt me zeker ook iets voor meneerke en dan vooral de woordkunst want het is een echte acteure en hij is van kleinsaf bezig met woordspelletjes en rijmpjes dus ik hoop dat hij dat gaat willen doen, maar 't is nog wat afwachten hè.

Keuze te over da's duidelijk :wink: en hij gaat nog veel dingen doen (proberen en laten vallen en dan naar iets anders) denk ik maar wat hij gaat volhouden is een vraagteken. De zwaarddans dat zie ik hem nog lang doen en ik denk dat hij de jongste ooit met een medaille gaat zijn (die krijgen ze daar na 5 en 10 enz jaar) maar nu moet ik me eens dringend met zijn jongre broertje gaan bezighouden ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 feb 2007, 11:34

Mila is nog "maar" 5, maar begint toch interesse te tonen in hobby's.. Ze zou graag gaan volleyballen en leren drummen (zoals de papa hé :? ).. Waarschijnlijk gaan we haar laten beginnen met volleybal en dan uitzoeken wanneer ze met muziekschool kan beginnen (Filip is autodidact :wink: ).. Dus Biomam, als je zoon niet zo van voetbal houdt, volleybal is ook heel leuk en niet zo "ruw" als voetbal..
Ik ben wel van mening dat ze mag veranderen van hobby, maar dat ze toch haar jaar uit moet doen, anders verandert ze misschien om de twee, drie weken (ze wil ook leren voetballen, turnen, ballet,... :lol: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 17 feb 2007, 11:46

Dagmar schreef:als je zoon niet zo van voetbal houdt, volleybal is ook heel leuk en niet zo "ruw" als voetbal..
Ik ben wel van mening dat ze mag veranderen van hobby, maar dat ze toch haar jaar uit moet doen, anders verandert ze misschien om de twee, drie weken (ze wil ook leren voetballen, turnen, ballet,... :lol: )..
:lol: voetba is niks voor hem en hij heeft het wel eens geopperd om dat zijn klskameraden dat ook doen maar ik ben er echt tegen en ik ken mijne kadee: da's dus ècht niks voor hem ... en tja vermits wij niet echt sporters zijn, heeft hij daar wenig voorbeeld in :oops: maar we gaan wel af en toe samen zwemmen ... Jaar uitdoen wou ik ook zeggen maar omdat die 2 maanden athletiek op "proef" waren en hij het daarna ni meer zag zitten, heb ik hem niet eens meer ingeschreven (en niet moeten betalen) en dus moest hij geen jaar uitdoen ;) en ik zag echt dat hij het niet meer zag zitten dus ben ik mild geweest ... als hij nu met pasen moest zagen over een hobby dan zou ik misschien ook zeggen dat hij het effe moet afronden, dat hebben we met de bewegingsschool ook eens een keertje moeten doen. Volley is misschien ook nog een optie voor later, mar voorlopig gaan we de bovengenoemde lijst al eens bezien hè :lol: en aiai dan kiezen: dat is nog het moeilijkste.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Oudere kinderen”