hulp na de bevalling

Vragen, opmerkingen (niet commerciele) info....enz...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:
hulp na de bevalling

Bericht door Rampestamperke » 08 okt 2007, 18:22

ik heb een vraagje heeft er iemand ervaring met hulp na de thuiskomst van de materniteit ..?? zoals familie zorg of familiehulp of nog andere ... wij hebben een dochter al en nu komen er nog twee baby'tjes bij.. dus dat zal zeker de eerste dagen druk worden ,denk wel dat het een goed idee is ,(die mensen kunnen hun job zeker en vast )maar wil gewoon eens reacties horen van mensen hoe het bij hen meegevallen is Daaag nat


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 08 okt 2007, 19:23

Bij Marie had ik kraamhulp aangevraagd. En dat was supergoed meegevalen! En deze keer doen we het zeker opnieuw!! Nu kan de kraamhulp haar meer met het babytje bezig houden zodat ik ook wat meer aandacht aan Marie zou kunnen geven. En qua huishouden was het ook heel fijn, stofzuigen, dweilen, strijken, boodschappen doen, en het eten voorbereiden.... En das de eerste weken heel welkom :wink:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 08 okt 2007, 19:51

Hier geen beroep op gedaan. Enkel de vroedvrouw laten komen een paar keer.

Maar ik heb die eens bezig gezien bij iemand die net bevallen was van een tweeling. En dat leek me echt wel handig. Die vrouw kwam 4 uurtjes en die was aan het koken en ondertussen zich met de twee andere kinderen aan het bezig houden.

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 08 okt 2007, 19:56

ja ik zou ook voor vier uurtjes per dag doen op een paar uurtjes kan er toch al wat gedaan worden ... en even iemand extra is toch altijd goed meegenomen zeker als je net van het ziekenhuis komt en alles op je af komt ..... bedankt voor jullie reactie .. gr Nat

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 08 okt 2007, 20:03

Bij mij komt ook iemand van Kraamzorg. Dat is sowieso 4 uur. (allé, hier toch)
Ik vind het alleszins heel leuk die extra paar handen.
De eerste keer vond ik het wel wat ambetant. Een 'vreemde' dingen laten doen in je huis terwijl je er gewoon bijzit ... maar die zijn dat gewoon dus :wink:
Naargelang de ziekenkas waar je bij bent, krijg je ook redelijk wat terugbetaald. Sommige hospitalisatieverzekeringen betalen ook al een stuk terug.

De vroedvrouw is ook een aantal keer langsgeweest omdat ik moeite heb gehad met de borstvoeding en ondertussen werd de kleine ook eens gewogen.

Allemaal mooi meegenomen! :)


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 08 okt 2007, 21:41

hier geen hulp genomen
en het heeft ook gegaan al ging het met iemand bij mooi meegenomen zijn
want van rusten kwam hier niks in huis mss dat dat mijn bv niet wilde lukken :(

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 09 okt 2007, 12:25

Hier is de vroevrouw ook geweest.
Wilde ook kraamhulp maar kreeg geen!!!
Volgens hun was ik te laat mt mijn aanvraag
Afbeelding

Afbeelding

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 09 okt 2007, 12:48

ik heb dit bij ons cato gedaan en dat is enorm tegengeslagen.
Die kwam dinsdag en donderdag telkens 4uurtjes.

Die begon te zuchten toen ik vroeg of het mogelijk was om matthew in badje te steken of om hem eten te geven. Van huishoudelijk werk heeft die hier 2 maanden bijna niks gedaan. Als ik haar vroeg om te strijken, dan was het a ma nee, da zit niet in mijn uren inbegrepen. Dweilen en stofzuigen kon ze niet want dan deed haar rug teveel pijn. HEb die maanden alles zelf kunnen doen terwijl zij met een tas koffie gewoon aan de keukentafel zat te tetteren. Heb na 2 maanden heel boos naar die bureau van familiehulp gebeld en daar waren ze op de bureau op de hoogte van haar. Hadden al enkele keren een klacht binnen gekregen. Vanaf ik die klacht ingedient heb, heb ik haar nimmer gezien. Ze was telkens ziek op de dagen dat ze hier moest komen.

Bij jinto stond ik ff op het punt om terug hulp aan te vragen maar heb het niet gedaan. Mijn ventje had zodanig zijn vaderschapsverlof en jaarlijks verlof geregeld dat hij de 1ste 6 weken bij ons was en dat we er samen konder doorspartelen. En nu werkt hij 4/5 met ouderschapsverlof en ben hem zeer dankbaar dat hij 1 dagje meer thuis is per week.

Bij jinto zijn metere komt er al iemand 1.5 jaar van familiehulp 2x per week langs om te helpen. Dat is echt een pracht van een dame. Die doet zonder enige problemen zaken die ze normaal niet moet doen. Die neemt letterlijk 2 dagen per week heel het huishouden over zodat onze jinto zijn metere een beetje kan rusten en genieten van hare kleinste spruit. Zij heeft 2 maanden geleden eventjes vervanging gekregen en die vervanger, was ook enorm tegen geslagen. Daar kon ze niet rekenen op vaste dagen of uren omdat deze dame inviel voor de zieke hulpverleners.

Als er hier nog een 4de komt, ga ik het niet aanvragen. Tenzij ik echt weet dat ik iemand krijg waarop ik kan rekenen of als er een 2 of 3ling zich aankondigd. Maar dan denk ik eerder dat mijn man zijn ouderschaps verlof voltijds gaat opnemen of in deeltijds zodat hij er meer is voor ons.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 09 okt 2007, 13:02

Hoi,
er zijn er natuurlijk altijd die hun job niet graag doen ... ik ga mij er ook moeten overstellen dat er een andere in mijn kasten gaat zitten ik ken mijn eigen ik kan nooit genoeg gedaan hebben (het is al beter dan vroeger ) ,vorige keer gaf ik borst voeding ,maar ik was gewoon helemaal leeg (ik dacht ook dat ik dat beter ging aankunnen ) het vroeg allemaal wat te veel van mij ,nu met de tweeling ...moet ik gewoon blij zijn als er al wat hulp is want er loopt er nog eentje rond en die wil ook nog eens wat aandacht , je moet waarschijnlijk voor 6 maanden aanvragen ,gaz niet te lang meer moeten wachten of uitstellen

ik vraag het daar nog eens na hoe het allemaal zit Gr Nat

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 09 okt 2007, 13:56

ik heb ook kraamhulp gehad, omdat ik polyklinisch wou bevallen en bovendien nog keizersnede heb gehad
de vroudvrouw kwam in het begin dagelijks langs en de kraamhulp 1 keer per week ( 4 uren wel), en die deed wat huishoudwerk, poetsen, enz.
De vroedvrouw gaf een badje en verzorging van het naveltje, wegen, meten enz
mijn man was ook 3 weken thuis, zijn 10 dagen + nog wat feestdagen en zo die er just tussenkwamen, dus dat was ook goed meegenomen he

ik vond dat heel erg goed zo, en ga dat bij de volgende zeker weer aanvragen
en ik heb er haast nieks moeten voor betalen, bijna alles teruggekregen van de ziekenkas

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 09 okt 2007, 21:08

Ik had ook geen kraamhulp maar moet wel toegeven dat het achteraf gezien wel verstandig zou geweest zijn. Op die manier ben je overdag toch meer op je gemak.
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 10 okt 2007, 08:30

Ik had ook kraamhulp, omwille van de miserie met mijn opengescheurde naad van mijn keizersnede.
Ze kwam koken, strijken en opruimen.
Kuisen deed ze niet.. dan moest ik iemand anders nemen.
Het was een meisje van 'Volle Maan', de dienst van familiezorg.
'k Was er content van.
Onze hospi kwam wel niet tussen...
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Allerlei informatie”