ons opvangverhaal...

Vragen, opmerkingen (niet commerciele) info....enz...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie
Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper
ons opvangverhaal...

Bericht door Frieke » 03 mei 2006, 22:56

Onze kindjes veranderen van opvang. En hier enkele redenen op rij waarom

- Febe heeft, wanneer ze dit wil, ook niet altijd, een lakentje en tutje bij haar.
Toen mijn vriend ze afzette nam M. (haar naam zeg ik niet) dit af. Mijn vriend vroeg waarom en ze zei dat andere kindjes hierover struikelen. Dit is totaal onverstaanbaar! En da was gewoon grof want hiermee voelt Febe haar geborgen
- ze wil geen schriftje aanleggen over wat en hoeveel de kindjes eten, hoe ze zich gedragen hebben. Maar ook mondeling krijg weinig tot geen informatie. De kindjes waren altijd heel braaf en hebben veel gegeten. Tja, das dan ook het makkelijkste om te zeggen he...
- de laatste tijd krijg ik zelfs genen goeiendag
- ze heeft wel constant opmerkingen over wat ik doe. De dokters hier in de stad zijn niet goed genoeg, ik mocht daar niet gaan met Ferre, terwijl het toch heel capabele dokters zijn, kinderartsen dus!
- ze is niet bezig met de kindjes, allez, ze zitten daar maar ze is niet actief bezig met hen bv iets bij te leren
- Toen ik heel trots ging om te zeggen dat Febe haar eerste stapjes zette zei ze doodleuk dat ze dat daar ook al gedaan had... Maar ze was da vergeten te zeggen... :evil: Dus door haar heb ik niet beseft wanneer Febe haar eerste stapjes zette...
- Febe kan alleen eten maar daar mag ze niet :roll:

en zo kan ik blijven verder gaan...


Wat vinden jullie? Is dit een goede stap dat ik verhuis?

Heel graag jullie mening aub!

merci he :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre


Katia

Bericht door Katia » 04 mei 2006, 00:43

maak dat je weg bent daar!
oh van zo'n OM's (verdienen ze die naam wel?) kan ik razend worden he! :evil:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 mei 2006, 08:25

mijn mama is ook altijd onthaalmoeder geweest en heeft veel meegemaakt.
Maar wat jij opnoemt, was in ieder geval NIET haar stijl.
Wij moesten ook dikwijls schriftjes bijhouden, en dat werd hier heel goed opgevolgd.
Hier hadden ook meerdere kindjes een lakentje of het een of het ander bij, en dat mochten ze wel meesleuren.
Als ze vorderingen ergens in maakten, dan werd dat onmiddellijk gemeld. Toch logisch.... als ouder wil je toch weten wat je kind allemaal kan of niet!
Mijn mama, zelfs mijn papa, en wij de kinderen waren altijd in de weer om met de kindjes vanalles te doen. We tekenden daarmee, we leerden hen liedjes, gingen met hen wandelen, we namen ze mee naar de winkel, speelden ermee buiten,... Daar doe je het toch ook voor! Je wordt geen onthaalmoeder als je niet graag met kindjes bezig bent!

Ik zou idd een andere OM kiezen...

succes!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 04 mei 2006, 13:36

idd, dat is wat ik bedoelde... ons mama is ook OM en wat goortjes opnoemt, zo doen wij het toch ook

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 mei 2006, 22:09

Weghalen!!!!
Dat is onaanvaardbaar!!
Mijn om legt ook geen schriftje aan, maar ik krijg altijd een gans verslag van haar over hoe hun dag geweest is. Soms zegt ze iets van dat kan Milan of dit kan Yana en dan merk ik wel dat ze ermee bezig is en soms test of ze wel mee zijn met leeftijdsgenootjes.
Haar dochter doet nu binnenkort haar pl communie en alle kindjes met ouders zijn uitgenodigd op de receptie!!
Een fantastische vrouw, die heel goed voor mijn kindjes zorgt!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 04 mei 2006, 23:13

hellup!


vandaag was ze supervriendelijk, zowel tegen mijn vriend als tegen ik! Weer zoals heel in het begin, toen febe pas ging wanneer ze drie maand oud was! Ze vertelde, ze lachte en ze speelde.


En daardoor ben ik weer serieus beginnen twijfelen!

Tis natuurlijk toevallig de dag na dat ik een mail gezonden had naar K&G..., misschien is ze daardoor zo vriendelijk. Of misschien had ze een slechte periode...

Ik ben totaal verward en weet echt niet meer wat het beste is voor mijn kindjes :(
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 05 mei 2006, 08:10

ik heb onzen alessio ook naar een creche gedaan en da was daar ook zo erg met momenten !ging het en dan weer ook niet . maar onzen alessio heeft er wel trauma's van overgehouden . en dat zie ik nu met bepaalde dingen .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 mei 2006, 11:49

Ik zou ze daar toch weghalen!!
Eigenlijk mag ze nooit zo zijn tegen de kindjes of ouders. Als je een slechte dag hebt, dan moet je dat niet uitwerken op je omgeving. Ik zou dat ook niet moeten doen op mijn werk.
Niet twijfelen!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 05 mei 2006, 19:10

Ik ga akkoord met wat Sandy zegt. Het is waarschijnlijk door die mail van K&G dat ze nu begint te slijmen :roll: , zielig.


Hier heb ik voor het eerst Timothy naar mijn ma gedaan, daar waren traantjes bij hoor :oops: :oops: (om werk te zoeken: naar vdab, interim....)

Vanaf september plaats bij de OM, als ik eerder werk vind, gaat hij zolang bij mijn ma
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 10 mei 2006, 23:57

Vandaag kindjes gaan inschrijven bij de om. En ik ben heel opgelucht zenne!

Ze zullen veel beter zitten, tis dichter en tis veel goedkoper.


En wat blijkt? Die waar ze nu bij zitten is daar ontslaan geweest :?
Dus kan het niet enkel mijn verbeelding zijn he.


Het enige waar ik nu nog mee verveeld zit is om dit te melden tegen haar dat de kindjes niet meer komen... :?
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 mei 2006, 07:43

Bwa, ik zou daar niet verveeld mee zitten. Ik zou blij zijn dat ik haar eens goed de waarheid zou kunnen zeggen waarom ze daar weg gaan.
Ik hoop dat je nu een nieuwe goede opvangplaats hebt gevonden zodat je met een gerust hart mag vertrekken.
En dat het dichter en goedkoper is, is ook mooi meegenomen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 mei 2006, 16:14

Je hebt een goede keuze gemaakt.
Dat vind ik niet kunnen wat die onthaalmoeder allemaal doet. En staat die onder toezicht van K&G ?
Dat ze bij die andere om ontslagen is , zegt toch ook al veel .

Je moet er niet mee inzitten om het te zeggen . Binnekort zal je veel geruster zijn bij je nieuwe om. En goedkoper ook, dat is mooi meegenomen.

Volgende week gaat ons Ilsa een dagje wennen bij onze nieuwe om want die van Jonas is er spijtig genoeg mee gestopt. Maar het ziet er een lieve mevrouw uit en ook een joviale. Dus het komt wel goed. Ze heeft ook een bolderkar om er met de kindje sop uit te trekken.

Frieke,
Wanneer kunnen ze bij de nieuwe om terecht ?

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 16 mei 2006, 16:34

ze zijn verhuisd!

meer details volgen vanavond want nu ga ik ze halen doei
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 mei 2006, 18:21

En hoe is het geweest ???
Afbeelding

Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 16 mei 2006, 23:12

een méga-succes, dat is het geweest!

gister waren ze dus ook al geweest. En toen weende Febe toen mijn vriend vertrok (na 2min was het over). Maar vandaag trok ze een klein lipje en da was het.

Ze is superbraaf geweest, gezongen en gelachen.

Altijd, wanneer ik ze in de andere creche ging halen, weende ze hysterisch en moest ik ze onmiddellijk pakken en wanneer ik nu bij mijn nieuwe OM binnenkom, zegt ze mama ik spelen en ze geeft een zoen en begint heel haar dagverhaal vrolijk te vertellen
:D
En dan gaat ze gewoon verder spelen op haar gemakske, niet gehaast om te vertrekken...

Ook Ferre is er supergelukkig.
Ik ben zo blij dat ik ze verhuisd heb.


Mijn vorige creche is een ander paar mouwen. Zij gaat er een rechtzaak van maken, niet echt tegen mij, maar ze zegt dat vele mensen haar laster aandoen en daardoor er vele roddels rondgaan.
Enfin, donderdagavond ga ik voor een gesprek, kwil het volwassen afsluiten. En ik heb niks te verliezen want ze is enorm bang doordat kind en gezin hiervan al op de hoogte is...


sjah, ik zal gewoon kalm mijn gedacht zeggen en we zien wel he...


Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Katia

Bericht door Katia » 16 mei 2006, 23:49

oh ik ben echt blij voor jullie!
je ziet he... volg je hart :wink:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 17 mei 2006, 09:11

ben het helemaal eens met Katia :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 mei 2006, 21:55

Dat is goed nieuws. Blij dat je doorgezet hebt, en je kind daar hebt weggehaald.
Alleen jammer voor de schaapjes van kinderen die achter gebleven zijn... :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 17 mei 2006, 22:41

sjah, dat vind ik ook jammer...


Ik denk dat ik nu pas het verschil merk, nu ik zie hoe mijn om met ze omgaat. Veel liever en veel kalmer, niet zo afstandelijk en koel :evil:

Maar ze doet haar nu wel als een engelke voor he, ze beweert dat ze altijd gezegd heeft dat problemen te bespreken zijn en zo van die dingen, want dat ze daarvan kan leren. Wel, ze moet nog veel leren, en vooral dat ze niet met een fabriek bezig is maar met een creche...

Ik ontzie dat gesprek enorm morgen, maar ja, ik heb eigenlijk niets te verliezen he...

Allez ja, normaal moest ik een maand opzeg doen. Maar doordat ik geen maand vooraf wou zeggen dat ze niet meer gingen (ze ging dan zeker niet meer achter mijn hartendiefjes kijken) wil ik nu ook die maand niet betalen. Gewoon, omdat ik vind dat ze dat niet verdient, ik kan het toch niet helpen dat zij haar werk niet goed doet en ik daardoor wil verhuizen... :?

En wat ik ook heel duidelijk zal maken is dat haar houding me altijd zo stoorde, de ene keer was ze welgezind, de andere keer een gezicht tot op de grond. En prive kan dat allemaal, je kan ook niet altijd lachen, maar op het werk kan dat niet. Ik ben opdienster en ik moet ook altijd vriendelijk zijn en lachen, ook al voel ik me niet goed. Voor haar is dat juist hetzelfde...

Nuja, we zullen wel zien he, ik zal wel nerveus zijn maar zolang ik me voor de ogen houd om kalm te blijven en dat ik niets te verliezen heb zal ik er wel vlot doorkomen zeker. En zodra er ruzie is, vertrek ik. Want zij zit in de problemen met haar zaak, ik niet!

Of ben ik hier nu ongelooflijk egoïstisch?
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:

Bericht door Dina » 23 jul 2006, 11:48

Zoiets is echt wel onverstaanbaar, bij de onthaalmoeder/creche leren ze juist héél veel en is het leuk omdat allemaal te horen en lezen!
Bij ons in de creche hebben ze het weg en weer boekje waar we alles moeten inschrijven van eten, gewoontes, spelen, slapen enzoverder en zij op hun beurt schrijven erin hoe het geweest is als hij daar was. Ze hebben daar een speciaal kastje met extra kleedjes met hun naam erop allemaal héél persoonlijk. Het is echt een plezier om daar naartoe te gaan en je kind daar te laten (ook al is het met pijn in het hart). Mathiasje bekijkt me zelfs nog niet meer, direct spelen hihi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Eline Vere
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 21:44
Locatie:Turnhout

Bericht door Eline Vere » 29 jan 2007, 22:02

Wat een spook van een om :?

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 30 jan 2007, 13:47

Hihi ik moet al niet meer de rest volgen met zeggen "ga daar maar weg". Want je hebt het al gedaan.

Gewoon al geen informatie krijgen is al onaanvaardbaar. 't Is toch normaal dat je wilt weten hoe alles gegaan is, ...

Bij ons om krijgen we dat altijd in geuren en kleuren uitgelegd. En is er geen tijd voor een babbel dan staat het wel in het schriftje. Bovendien mag ze gerust haar knuffel meehebben en mag ze zelf eten. En als ik die vrouw bezig zie met de oudere kindjes: boekjes lezen, dingen leren, ... Dan weet ik zeker dat we goed zitten.

Je hebt dus gelijk met wat je gedaan hebt!!

Gebruikersavatar
Kimm
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jul 2007, 00:50
Locatie:Maaseik
Contacteer:

Re: ons opvangverhaal...

Bericht door Kimm » 05 jul 2007, 19:43

Ikzelf ben kinderverzorgster (ofja in opleiding) heb zelf al 3stage's gedaan in kinderdagverblijven! Heb ook al dingen gezien dat ik ogen moest trekken! dus als je een slecht gevoel hebt, haal je kindjes er dan weg! x

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 jul 2007, 20:54

Ik ben ook afgestudeerd als kinderverzorgster en ik heb in sommige creches ook wel wat gezien, nu ik eraan terugdenk :roll:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Judy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 jul 2007, 09:20

Bericht door Judy » 06 jul 2007, 09:06

Mijn moeder was onthaalmoeder en hield voor elk kind schriftjes bij met hun voeding, eventueel gehuil dat niet normaal was,... Daarboven hield ze van in het begin voor elk kind een fotoalbum (waarvan de ouders niets wisten) bij dat de ouders op het eind van de rit (voor de kleuterschool) meekregen; een voor hen en een voor haar. Wij hebben een kast vol albums!
Bij haar afscheid werden vele traantjes gelaten, zowel van mijn moeder, de kindjes en zelfs enkele ouders. In oktober houden we een feest voor haar, als verrassing, waarop we alle ouders over alle jaren heen (30) en alle kindjes (ik ken het aantal niet van buiten) hebben uitgenodigd. De respons was enorm! Dan denk ik dat we kunnen zeggen dat ze haar werk uitstekend deed. Een goeie onthaalmoeder wordt dit uit liefde voor kinderen. Voor het geld hoef je het niet te doen! Proficiat aan allen die deze liefde tevoorschijn kunnen toveren, want het is geen simpele opdracht!


Plaats reactie

Terug naar “Allerlei informatie”