Ik ben kwaad!!

Vragen, opmerkingen (niet commerciele) info....enz...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem
Ik ben kwaad!!

Bericht door sandy » 13 okt 2005, 14:57

Juist ja...
Even uitleggen:
Ik zit momenteel nog thuis in ouderschapsverlof voor Milan. Omdat ik nu twee kindjes heb en heel graag nog wat extra tijd voor hen zou hebben, heb ik me een paar weken geleden 4/5 aangevraagd op mijn werk. Ik dacht dat ik toch een dag of twee in de week zou thuiszijn, maar neen hoor. :evil: Ik moet van maandag tot zaterdag gaan werken. Natuurlijk, het zijn maar dertig uren, dus ik heb dagen van vier uren, maar toch. Ik kan er niet aan doen. :(
Een collega van mij heeft in dezelfde periode ook 4/5 aangevraagd en zij is zondag, maandag en dinsdag thuis! En ze heeft maar één kind die al naar het basis onderwijs gaat! Ik wil geen steen gooien, maar ik vind het niet eerlijk. Ik ben verplicht om iedere dag mijn klok goed in de gaten te houden.................want ik moet nog gaan werken.
Ik moet mijn kinderen iedere dag van de week voor enkele uren wegdoen..............................want ik moet nog gaan werken.
Sorry, voor het zagen, maar mijn bloed kookt momenteel en ik hoopte dat ik hier een beetje gelijk zou kunnen krijgen.
Zaterdagmorgen is de bazin op het werk en ik ga haar dat uitleggen!

Grrrrrrrrrrr
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 okt 2005, 15:03

tja ik zou het haar ook uitleggen dat het met de bedoeling is dat je een dag in de week thuis kan zijn...

MAar ik lees dat je maar 30u werkt? Dan kan je toch neit de optie nemen om 4/5 te werken?
Ale wij toch niet...ik heb daar op mijn werk als bediende achter geinformeerd...halftijds ging of volledig maar omdat ik 32u werkte wat niet voltijds is, maa rook al ben je voltijds aanwezig kwam ik niet in aanmerking voor 4/5....

Mijn man heeft deze optie wel en werkt 40u en zit inderdaad een volledige dag in de week thuis...op dinsdag want opm aandag en vrijdag hadden ze het niet graag en woensdag stond er al iemand op.

Ik zou het eens goed navragen bij je bazin!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 13 okt 2005, 15:06

Natuurlijk vind ik dat je gelijk hebt en begrijp ik dat je boos bent....ik hoop dat dat je een beetje helpt.
Koel eerst af (hier mag je je afreageren) en ga het daarna nog eens rustig met je bazin bespreken. Biedt bvb. aan om de drukke dagen van de week de hele dag te gaan werken en de kalme dagen thuis te blijven,...

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 okt 2005, 16:34

ik kan ook goed begrijpen dat je kwaad bent, een ander mag het wel, en jij die het misschien nog iets meer nodig hebt, wegens 2 kleinere kinderen mag niet, moet voor iedereen gelijk zijn dan he
en als je 30 u per week werkt ? kan je dan niet vragen om bv 2 halve dagen samen te voegen en er 1 thuis te blijven, zou toch ook al een beetje een oplossing zijn ?
probeer idd nog es tegen u bazin te praten als je wat rustiger bent
succes

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 13 okt 2005, 22:57

Dag Sandy,

Ik begrijp wat je bedoelt hoor!

Het is zeker niet fair dat jij zoveel dagen moet werken en je collega niet.

Ik mag eigenlijk ook niet klagen want ik werk maar 18u per week. Maar wel verdeelt over 5 dagen. Ik begin meestal om 7u en eindig om 10u, 11u of 12u. Ik moet mijn kleine dan om 6u uit zijn bedje halen, soms 5x per week soms minder als ik later moet beginnen.

Bij ons hebben we het recht om een 4dagen week aan te vragen maar dit is tegen de zin van mijn chef. Het past niet goed voor haar werk en flexibiliteit gaat voor voor haar. Moet er nog met de zaakvoerder over praten, hij is pas nieuw in de winkel en tamelijk opvliegend, leuk is anders.

K ben het nu aan het uitstellen om er nog eens over te beginnen, k durf bijna niet meer, maar als je niets vraagt krijg je niets.

En dan weten dat je in 3 dagen gemakkelijk 18u werkt, ik kan me ook kwaad maken daarover.

Hopelijk kan jij ook naar minder dagen overschakelen!

Groetjes,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005


Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 14 okt 2005, 03:56

ojee wat erg,

Ik zou niet in je schoenen willen staan.
Hopenlijk komt er rap een lichtpuntje in de hele zaak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 14 okt 2005, 09:16

ik weet dat er rond heel dat ouderschapsverlof altijd veel heisa is.
Ik werkte voltijds (40u)en had dus ouderschapsverlof aan gevraagt in 4/5.
Die heb ik dan genomen op woensdag.
Maar daarna zijn net de problemen begonnen met Jonas zijn gezondheid enzo en hadden we gevraagt of ik het niet kon wijzigen naar halftijds omdat ik nu meer in sociaal verlof was dan wat anders. (door dat Jonas veel ziek was)
Dit mocht ook niet meer want je kan u aanvraag nooit weizigen.
Zo zie je maar het is allemaal niet simpel.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 okt 2005, 21:47

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties!!
Ondertussen ben ik wel al afgekoeld, het was gewoon die eerste reactie hé. Niet dat ik er mij bij neerleg, maar ik kan er nu op een kalme manier over praten.
Ik ben dus vanmorgen naar mijn bazin gegaan en ik heb haar de situatie uitgelegd. Ze heeft er (gelukkig) begrip voor en zou zien wat ze kan doen. Natuurlijk is het niet zo makkelijk om een volledig nieuw rooster uit te dokteren, maar ik moet toch maar eind nov beginnen en dus geeft ze nog tijd. En ook, voor een paar weken lukt het nog wel, maar ik wil niet de rest van mijn carriere zo werken. Ik wil nog bij mijn kinderen zijn ook, zulle.
Ze zei ook nog, had je dat nu eerder gezegd!
De winkel waar ik werk is nog maar net overgenomen en dus ken ik haar nog niet zo goed, dus heb ik haar daar nooit iets over gezegd. Ik had het dus beter wel gedaan, maar ja.
Voor de rest zien we wel...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Allerlei informatie”