GEZOCHT mensen met ervaring bezoekrecht grootouders

Vragen, opmerkingen (niet commerciele) info....enz...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas
GEZOCHT mensen met ervaring bezoekrecht grootouders

Bericht door Ingetjeuh » 29 okt 2007, 07:42

hoi,
ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het bezoekrecht van de grootouders...
ik weet dat de meeste mensen onder jullie zouden zeggen dat dit erg is enzo, mah het zijn de grootouders zelf die dit in gang gestoken hebben... het is een heeeeeel lang verhaal...
mah ik wil dus wat meer af weten van wat dit allemaal in houd... wat je ertegen kan doen enzo...(wat naar't schijnt niet veel is)
Misschien zelfs een goede advocaat, want we verwachten binnenkort wel iets in de bus van een aanklacht ofzo...
Wie kan ons helpen?

groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 29 okt 2007, 09:03

Ik heb daar een klkein beetje ervaring mee,maar het is toen niet doorgezet,omdat we zelf tot een compromis waren gekomen.
En een tijd later waren sven en ik weer samen,en was het helemaal niet meer nodig,omdatr hun gedreig ineens over was.
Ik heb toen wel een advocaat onder de arm genomen!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Het verhaal (in grote lijnen)

Bericht door Ingetjeuh » 29 okt 2007, 09:17

Ik ga toch mijn verhaal hierbij zetten... 's wel niet gemakkelijk aangezien het over een paar feiten gaat die gebeurd zijn de afgelopen jaren... sinds mijn zwangerschap van Tim.
Het is dus allemaal begonnen met een ruzie met mijn ouders, door leugens die mijn schoonmoeder aan mijn vriend over mijn ouders vertelde. Gevolg: mijn vriend wil niets te maken hebben met mijn ouders, waardoor de situatie daarrond ook even gespannen was tussen ons...maar ik sta daar dan tussen mijn ouders beweren het ene en zijn ma beweert dan weer helemaal iets anders... Allesinds, da's nu van september 2005 zo... en mijn ouders worden daarover aangesproken door mensen die ze niet eens kennen, omdat mijn schoonmoeder da graag 100x verteld tegen andere mensen en zo mijn ouders als SLECHT afschildert. Nu mijn ouders trekken hun dit niet aan, maar soms gaat het wel al eens wat ver. Dus da's zowat de situatie, mijn schoonouders en vriend willen niets te maken hebben met mijn ouders... alhoewel mijn vriend toch een beetje contact zoekt...
Dan vorig jaar, weet niet juist wanneer, denk in mei of juni, had ons timmeke ne zware hoest en die moest aërosollen... mah mijn vriend zijn ma is dus voor homeopathie (pas op heb daar niks op tegen, maar bij haar is da echt TE... als er iemand eens niest zegt maar dan zit ze bezig van ah ge moet da eens inpakken en oh wacht zal eens bellen naar mijne dokter (die dan nog wel in de ardennen woont) en kzal een afspraak maken... allé echt niet normaal) Terwijl wij naar de dokter geweest hadden en medicijnen hadden voor Tim, had zij dus naar haar dokter gebeld en die zei da we dan best eens langs moesten komen. ik en mijn vriend vonden dat echt wel TE. 'k bedoel een ritje naar de ardennen, met een kleintje die nog niet te lang in de maxi-cosi mocht zitten, om van een dokter nog maar eens te horen wat hij had, en dan medicijnen gewoon maar weggooien van 70euro om homeopathische middelen in te gaan nemen, omdat zijn ma da wilt. wij zeiden dus dat we niet mee gingen... + ge zit daar nen hele dag... want ten eerste zijt ge der nie op 123 en ze wouden na de middag maar doorrijden... dus wij bleven volhouden... wij wouden niet mee. Na veel zagen en zeuren zij ze dat ze heeel kwaad ging zijn als we dat voor haar niet wouden doen en da zij wel zou betalen... dus mijn vriend zegt ja, tis goe we gaan mij, maar da's ook alles... als er medicijnen voorgeschreven worden gaat ge ons niet dwingen om ze hem ook te geven... oké in orde, wij in de auto en we waren weg... daar aangekomen, was mijn verbazing des te groter. Die heeft onze tim nog niet eens bekeken laat staan onderzocht. Ik daarentegen moest op een tafel gaan liggen en die heeft dus een kwartier lang mijn pols zitten meten :? en daarna zei die van ja, tis da dat u zoontje heeft, ge moet deze medicijnen geven... hop en gedaan... wij in die wachtkamer, want zijn ma moest ook nog wat vragen... na nen tijd komt die daar buiten en was ze altijd maar bezig van... ge ziet da hé, da's ne goeie dokter, en die ziet da door naar uwe pols te kijken en blablabla... mijn vriend die vraagt daarna hoeveel het eigenlijk gekost heeft. antwoordt mijn schoonmoeder ah, 140 euro. dus 70 euro voor eens naar mijne pols te kijken en dan nog eens 70 euro om iets bij mijn schoonmoeder te doen :shock: mah we zijn der maar niet op ingegaan... we zijn daarna nog iets gaan eten en dan... dan begon het pas... we stapten in de auto en ze vroeg aan mij da voorschriftje voor die druppels die we aan tim moesten geven en zei da zij der wel ging omgaan... mijn vriend zei daarop direct dat da niet nodig was da ik die wel zou gaan halen... en toch bleef ze aandringen... dus zei mijn vriend da we tim die druppels niet gingen geven... wat natuurlijk de bom deed barsten... en zat ze bezig tegen mij da'k die hem wel moest geven dat hij der beter mee zou zijn en wat nog allemaal... en ik zei daarop dat het onze kleine is en da we als ouders zelf beslissen over hetgeen met ons kindje gebeurd... en toen ben ik echt erg geschrokken, die begon te roepen en te tieren in dien auto en da'k geen goeie moeder ben.... (ons timmeke die in zijn maxi-cosi lag te slapen, die werd bijna wakker... )en dan ging ze echt wel te ver... tijdens da roepen en da tieren begon die heen en weer te schudden met die maxi-cosi (die tussen ons op de achterbank stond) waardoor tim natuurlijk luidkeels begon te huilen... ik zei da ze moest stoppen met daarmee te schudden en dan riep ze van hier hebt ge hem UW kleine en ge moet nie denken da ge hem nog naar ons moet brengen en zo stampte ze die nog een paar keer tegen mij... op die moment had ik zo graag gewoon uitgestapt en te voet verder gegaan, mahja hoe geraakt ge dan thuis... dus eens thuisgekomen stapte ze direct uit en was ze razend naar binnengegaan... wij zijn direct in onze auto gestapt en doorgereden. mijn vriend zei ook da zijn ma echt niet meer normaal deed...
na een tijdje niet meer langsgeweest bij haar (ik toch niet) jethro ging daar nog eens af en toe met de kleine... vroeg er iemand die zijn ouders kende aan jethro wat er gebeurd was, toen jethro alles zei en ook van het roepen en tieren en schudden met de maxi-cosi, zei die dat dat niet kon en dat zijn ma nooit zoiets zou doen... die hadden dat dan ook gevraagd aan zijn ouders nadien en zijn pa zei dan ook dat dat niet waar was, maar die zat dan ook achter het stuur en kon zich al moeilijk op de baan concentreren met da geroep... die heeft niet een keer omgekeken of gestopt...
na nen tijd is da dan toch trug bijgelegd... alhoewel zijn ma het nog altijd niet heeft toegegeven dat ze met die maxi-cosi heeft geschud...
dan zijn der nog een paar minder erge voorvalletjes geweest...
dan afgelopen zomer... we gingen daar zo ieder weekend langs met de kleine... (waar ze niets op tegen hadden, allé of da zeiden ze toch niet) nu was da ne zaterdagmiddag en wij kwamen langs... bleek dat er iemand kwam eten enzo en zijn ma moest nog wat gerief hebben uit de chinese supermarkt in antwerpen... dus had ik voorgesteld om mee te gaan samen met jethro zijn zus... dat deden wij dan ook...komen wij trug... vraagt zijn ma of wij ook blijven eten... wij zeiden ja als dat mag en ge da niet erg vind... dus bleven wij daar eten...
nu onder't eten was er zo ene mens die zo gek zat te doen enzo en jethro vraagt voor te lachen aan zijn pa amai, hebt gij die uitgenodigd? en zijn pa antwoordt zo serieus ja, zij wel ja... dus jethro nam dat direct op zich en zonderde zich zowa af... ik ging dan vragen wat er scheelde en dan zei hij mij da... ben da dan ook direct tegen zijn ma gaan zeggen en gaan vragen of da waar was da ze ons liever niet hadden uitgenodigd... die zei dan dat zijn pa da zei om te lache... jethro was er erg van aangedaan en is dan te voet doorgegaan en naar huis gegaan... waarop ik en de kleine dus nog bij zijn ouders zaten en niet wegkonden aangezien ik geen autosleutels had... dus belde ik naar jethro om te vragen of hij trug kon komen om ons te halen... dus kwam hij trug en dan toen we alles hadden vroeg zijn ma allé zijt ge al weg... en jethro zei daarop ja, het eten is toch op... en die ging door naar zijn auto... dus ging ik maar achter met de kleine... ging jethro trug naar zijn ma en zei dat hij da ook gezegd had om te lachen, gelijk de manier waarop zijn pa het had gezegd...
een week later zouden zij op reis vertrekken en zouden wij bij hun dochter en het huis blijven... om op te passen... der gaat een week voorbij en we horen niets... dus jethro beslist een bericht te sturen om te vragen hoe wij afspreken voor op het huis te passen... krijgen wij een bericht trug dat het niet nodig is dat ze iemand anders hebben die dat wilt doen... dan zijn ze 1 maand op vakantie geweest... hebben ze niks laten horen... dan hadden we van iemand gehoord dat ze thuis waren gekomen en jaja, diezelfde dag kreeg jethro telefoon, maar hij had zijn gsm niet bij zich... dus had zijn ma een bericht ingesproken... weet niet exact wat gezegd werd, maar ze vroeg niet eens naar de kleine... het was direct da wij niet welkom waren, en dat wij hen niet respecteren, en dat jethro zijn gsm niet opneemt als ze bellen....(terwijl ze de 1e keer belden na lange tijd) dus jethro zei da'k moest opletten als ze belde, da'k opnam op een normale manier en hoorde wat ze te zeggen had... 's avonds diezelfde dag belde ze weer... jethro nam op en ze begon direct te roepen en te zeggen dat hij hem nie mocht laten opstoken door mij en da'k niet goed voor hem ben ... en da hij niet mocht langskomen met de kleine door mij... en jethro zei daarop, ge wou toch niet dat wij nog langskwamen want we zijn niet welkom... en dan was ze daar weer over aan't roepen en jethro heeft gewoon opgelegd... dan zat ze naar mij te bellen, da'k op mijn tellen moet passen en da zij jethro ging zeggen da'k niet goed voor hem ben... en toen ik die voicemail aan jethro liet horen, zei hij dat dat niet den eerste keer was... en dan ist uitgekomen dat hij bij zijn vorige relaties hetzelfde meemaakte dat zijn ma altijd maar zei dat het meisje niet goed genoeg was en da hij beter kon krijgen... en als hij daar niet naar luisterde... dan was het nog erger...zo was da eens da hij op reis wou gaan met zijn vriendin een paar jaar geleden, terwijl hij anders ieder jaar meegaat met zijn ouders naar kroatië... en ze zeiden dat da goed was... nu wou hij toen ze weg waren nog een paar cd's halen... kon hij niet meer binnen... ze hadden de sloten van de deur veranderd... en nu ja via via weten we da ze naar nen advocaat zijn geweest en da ze daar een zaak van gaan maken...maar we hebben nog altijd niks gehoord dus ik denk da ze ineens ook voor het bezoekrecht van ons baby'tje gaan ... mahja allesinds wij hebben hun eigenlijk niks ontnomen, wij waren niet welkom en zijn daarom ook niet meer geweest... en omda het toch enkel is om ruzie te maken wouden wij ook niet gaan... mah we hebben nooit iets gezegd over dat zij de kleine niet mogen zien... maar nu ze het zo ver drijven met de rechtbank enzo willen we al zeker niet meer dat timmeke daar nog komt...+ er zijn nu al zo'n 2 à 3 maanden voorbij timmeke kent die ook niet meer... en eerlijk gezegd ben ik een beetje bang, want da schudden met die maxi-cosi speelt nog altijd af in mijn hoofd en ik wil niet dat er nog zoiets gebeurd met tim of het baby'tje...
Zo nu weten jullie het verhaal in grote lijnen...
het doet wel eens deugd om dit te vertellen, want je zit hier constant mee bezig...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 29 okt 2007, 09:29

zij kunnen bezoekrecht krijgen, maar dat is dan enkel 1dag in de maand en eerst is er een grondig onderzoek hoor. Meer info kunt ge vinden op juridischforum.be. Ik ben daar lid van, als ge wilt vraag ik voor u wel info. (ge moet nl lid zijn om vragen te stellen)
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 29 okt 2007, 11:00

al even wat info opgezocht:

In principe hebben de grootouders een omgangsrecht (zie art. 375bis B.W.). De enige voorwaarde is dat de afstammingsbanden wettelijk zijn vastgesteld. Als principieel omgangsgerechtigden kunnen ze aanspraak maken op omgang tav hun kleinkind zonder dat zij daartoe enige bijzondere reden moeten inroepen. De uitoefening van dat recht kan hen wel ontzegd worden op grond van het criterium van het belang van het kind.
Dit zal het geval zijn wanneer ze misbruik maken van dat recht, en ze bijvoorbeeld de verstandhouding tussen kind en ouder willen verstoren.


De laatste zin kan misschien bij jullie van toepassing zijn. Ik zou daar toch op inspelen.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 29 okt 2007, 13:19

Heb hier precies dezelfde situatie voor.
Joyce, kunnen ze aanspraak maken op recht om de kleine alleen mee te nemen ofzo? Of enkel bezoekrecht met de ouders erbij?
Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 29 okt 2007, 13:51

wow amaj wat is dat me een verhaal :(

die schoonmoeder van u is toch goe ZOT

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 29 okt 2007, 13:55

bijou schreef:Heb hier precies dezelfde situatie voor.
Joyce, kunnen ze aanspraak maken op recht om de kleine alleen mee te nemen ofzo? Of enkel bezoekrecht met de ouders erbij?
Dat hangt van de leeftijd van het kind af. (bv. nog borstvoeding nodig)

Grootouders kunnen dit enkel vragen indien zij het kind echt niet te zien krijgen en dus niet wanneer zij vinden dat ze hun kleinkind te weinig zien. bv. Jij gaat om de 14 dagen naar hen en zij willen hun kleinkind meer zien. Pech, laat ze dan maar aanvechten. De rechter spreekt een bezoekrecht uit van 1 dag per maand.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 29 okt 2007, 18:43

saardientje schreef:wow amaj wat is dat me een verhaal :(

die schoonmoeder van u is toch goe ZOT
mja iedereen rondom haar geeft haar gelijk omda die der anders niet over zwijgt...
mah da maakt het alleen nog erger...
mah ja idd, ik vind da ook wel een beetje zot!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 29 okt 2007, 21:03

jawadde zeg, wat een verhaal, ge hebt het nog lang volgehouden moet ik zeggen
tja, schoonmoeders he, tegen wie zegt ge het :roll:
die van u is toch echt niet meer normaal zenne, daar scheelt wat aan
tja, dat omgangsrecht, ge moet normaal ook kunnen aantonen dat ze een band met dat kind hebben, en denk niet dat ze dat echt hebben
en een onderzoek, wel vertelt gij maar alles ne keer wat ge hier geschreven hebt, als ze dan nog omgangsrecht krijgen, awel dan weet ik het ook niet meer :?


Plaats reactie

Terug naar “Allerlei informatie”